Trailer!
Info fr. IGN!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 15 June 2010 - 14:51
Såg trailern från E3 nyligen och märkte att infon inte låg uppe här på MHB. Så jag gör ett försök att starta igång en tråd för kanske ännu ett riktigt bra och sjyst Assassin's Creed lir
Trailer! Info fr. IGN! Postad 15 June 2010 - 18:00
Håller med er! Det är ett riktigt vill-ha spel just nu
Postad 15 June 2010 - 19:10
and I jizzed in my pants
Grym trailer! Älskar AC spelen, detta ser inte ut att göra en besviken Postad 15 June 2010 - 23:10 Fast det här är väl inte AC3? Postad 15 June 2010 - 23:15 Nej, det är någon expansion där den stora nyheten då är multiplayer. Men det är väl en singelplayerdel också såklart. Ezio är ju med. Trean kommer vara en ny tidsepok och en ny karaktär. Redigerat av belzebubb, 15 June 2010 - 23:15. Postad 16 June 2010 - 01:20
Kanske skrev lite klantigt i beskrivningen: menade inte att det var Assassin's Creed III utan att det är "3:e delen" av det vi hitintills har fått levererat. Ezio Auditore tog över i Assassin's Creed II efter huvudfiguren Altair i Assassin's Creed och nu fortsätter Brotherhood där Ezio/Desmond hamnade. Rent id#otsäkert borde kanske namnet varit Assassin's Creed II: Brotherhood?
Nåväl, ett stort plus som jag såg var att man äntligen kan rida inne i städerna. Och detta ändrades bl.a. tydligen pga. att Rom är tre gånger större än Florens, vilket man lätt kan förstå blir rätt stort om man spelat tvåan. Lite som att lira RDR utan häst? Sedan verkar det som om krut är inne denna gång: det nämns och visas gevär och kanoner men självklart också svärd och knivar. Man har även lagt kraft på att göra fienden aggressivare och smartare, snabbat upp spelet så att man som spelare skall möta svårare motståndare. Stort plus! Finfint med lite mer challenge tycker jag. Ezio får äntligen teammates, en ny krydda i Assassin's Creed som man tydligen skall kunna träna och uppgradera. De kan komma att hjälpa Ezio i kluriga situationer, t.ex. döda en blockad av fiender eller täcka Ezio med rök vid större/fler targets så att man kan slippa undan vakterna. Man kan även skicka iväg dom för att göra olika uppdrag och vid utfört uppdrag delas någon reward ut och hälsa/styrka för denne stärks. Det är även utvecklat så att man bör tänka hur man använder sina undersåtar, t.ex. om man använder fler än en person till ett uppdrag delar de på rewarden och boosten på skills och hälsa. Ni kanske inte la märke till armborsten som Ezio bar omkring på i trailern till Assassin's Creed II eller om det till och med var Altair i ettan. Hur som helst, den man aldrig fick in game kommer äntligen till Ezios ägo. Grymt, jag var i alla fall väldigt sur att jag aldrig fick den! Då kan man avlägga skott mot fiender som befinner sig långt bort osv. Verkar vara mycket som tvåan och det var ju väldigt bra, så med bl.a. dessa nyheter kommer det säkerligen bli riktigt maffigt! Verkar som att mycket utspelar sig i Rom och att Rom allt eftersom utvecklas till det bättre genom att man förbättrar staden liksom man gjorde i tvåan. Justja, det återstår att se om Ezios mamma pratar något i detta spel Postad 28 September 2010 - 08:10
Lite torftigt med info i första inlägget tycker jag.
- MP Beta nu tillgänglig för dom med Playstation Plus - MP Beta "fas 2" startar 4/10 för dom som bl a förbokat Mer info om betan - Spelet heter, precis som tråden Assassin's Creed: Brotherhood. - Släpps 19/11 - Officiell site - Youtube-kanal Nån som spelat MP-betan än? Jag lirade igår och det funkade mycket bra, kom in i match direkt nästan. Där var det "Castel Gandolfo" som bana och spelsättet var "Wanted". Jag tycker banan var alldeles, alldeles för lite för detta spelsätt. Spelsättet är lite som "Free for all" men man kan inte döda vem som helst, man blir tilldelad ett "target" och samtidigt är man själv någon annans target. Det var kul och det flöt på bra men banan, som var för liten för detta spelsätt som sagt var, förstörde helhetsupplevelsen tyvärr. Jag spelade bara 2 matcher och vet inte exakt vad begränsningarna är i betan. Tror dock att videon "Assassin’s Creed Brotherhood Beta Trailer" visar ganska bra vad som ingår i betan. Redigerat av BrittBastard, 28 September 2010 - 08:17. Postad 28 September 2010 - 19:52
Om det är nån som vill ha en kod till betan så kan ni PM:a mig. Jag har 1 att ge bort.
Postad 28 September 2010 - 19:59
Testade betan idag jag också. Blev mäkta besviken över att banorna är så små, om det är så i alla andra spelsätt online också så blir detta inte ett köp för mig.
Jag vill testa alliance också, men jag kan inte välja det i betan? Skulle inte det spelsättet också vara med ? Postad 28 September 2010 - 21:25 Vem bryr sig, man köper ju ändå inte Assassin's Creed för MP-delen. Det är ju bara ytterligare ett spel med en MP-del som komer vara mer eller mindre död inom en månad från release. Postad 28 September 2010 - 21:38
precis.. lite olikt från cod-serien Postad 28 September 2010 - 22:06
Jag bryr mig, jag hatar smått och trångt. Största anlednidningen till att jag inte gillar COD spelen, för trångt och stressigt. Jag förstår vad du menar också, det hade inte behövt bli så som du säger att det kommer bli, och det vet vi inte än heller. Men jag blir besviken pga att det första jag tänkte när jag startade upp första assassins creed och såg världen var... tänk dig detta online. Single delen kommer förmodligen vara lika bra som alltid dock. Men jag hade hoppats mycket på multi också. Rätt onödigt svar från dig tycker jag. Redigerat av DragonPuffer, 29 September 2010 - 00:08. Postad 29 September 2010 - 00:14
Var inte hela grejen med Brotherhood coop för runt 4 spelare? Ingen beta på den biten?
Postad 29 September 2010 - 05:55 Självklart vet jag inte om MP-delen kommer dö ut fort, det är bara vad jag tror. Men för din, och alla andra som längtar efter MP-delen, så för vi väl hoppas att jag har fel Eftersom du skrev att du var besviken på MP-betan och därför inte tänkte köpa spelet. För att sedan skriva att SP antagligen kommer vara lika bra som alltid, så tycker jag att mitt inlägg var ganska relevant. Eftersom man (generellt) köper Assassin's Creed för SP-delen. Postad 29 September 2010 - 07:00
Håller med dig men nu var det ju endast MP-beta så då är det ju den man tycker till om. MP-delen kommer nog bli lika "välspelad" som MP-delen i Uncharted2, lite synd då jag faktiskt tycker att den var helt ok. Sen släpps ju det här spelet väldigt olägligt, både Black Ops och GT5 släpps ju nästan samtidigt. @morlock: Vet faktiskt inte om co-op ingår i betan, spelade som sagt var bara 2 matcher. Ska utforska lite mer ikväll. Postad 29 September 2010 - 07:12
Tydligen så släpps "Beta fas 2" när betan blir tillgänglig för alla som har förbokat, d v s 4/10. Då ska ett mode till bli spelbart. Här kan ni läsa mer om betan ( fas 1 ). EDIT: Där får betan ett mycket bra omdöme måste jag säga. Redigerat av BrittBastard, 29 September 2010 - 07:23. Postad 29 September 2010 - 07:14 Det är klart att man ska tycka till om betan. Det var inte heller analysen av betan jag reagerade över, det var slutsatsen - att han var missnöjd med MP och därför inte skulle köpa. Postad 29 September 2010 - 07:36
Trodde det skulle va riktigt kasst online läge, men vart ändå lite imponerad.
Får se hur pass stort det blir, då det va som sagt lite torftigt och små banor. Postad 30 September 2010 - 01:05
Tyckte den va rätt nice och ser potencialen i det hela. Blir svårare när man måste vara så pass nära för få en frag/kill/assassination...det finns ju ett gäng sådana spel... Postad 20 October 2010 - 13:19
Bästa stället att förboka spelet är?
Måste man vara medlem i Playstation plus för att få tillgång till beta versionen? Redigerat av Mr_Dark, 21 October 2010 - 12:44. Postad 21 October 2010 - 12:50
I denna tråd verkar det inte vara något liv!
Vill fortfarande ha tips på bra ställen att förboka spelet! Postad 21 October 2010 - 17:24
Du kan ju få betan genom att förhandsboka spelet också, tex på Webhallen. Postad 26 October 2010 - 11:56
Tackar för svaret! Har inte förhandsbokat på webhallen förut, brukar man få spelet på releasedagen av dom? Vissa ställen brukar ju inte lyckas få ut spelen till kunderna på "rätt dag"! Spelet finns inte med på prisjakt ännu!!?? Verkar finnas olika release datum för spelet!! På vissa sidor står det kvartal 1 2011? En bra länk! http://assassinscree...v-SE/11451.html Det blir webhallen eller Game.se Redigerat av Mr_Dark, 26 October 2010 - 12:01. Postad 26 October 2010 - 17:13 Här har du. https://www.prisjakt...kt.php?p=618596 Antagligen var problemet att du skrev "Assassins Creed" istället för "Assassin's Creed". Prisjakt är lite petig ibland. Postad 26 October 2010 - 17:14 Det jag har hittat är 18-19 november.. Postad 16 November 2010 - 23:13
Släpps på torsdag, den 18:e..
Någon som vet vad Elgiganten och MediaMarkt kommer ha för pris? 399 kr? Postad 17 November 2010 - 06:21
Mitt är på väg och jag får det idag. Ser på posten att det är rätt tungt 1.5kg. Collector's Edition givetvis.
Postad 17 November 2010 - 18:21
sitter och öppnar min Collector's Edition precis nu. Så galet fin!
Trodde ju det skulle komma på fredag så det känns verkligen som en riktig överraskning! Postad 17 November 2010 - 19:01 Ingen som vet? Funderar starkt på att köpa det imorn. Redigerat av p1er, 17 November 2010 - 19:02. Postad 18 November 2010 - 02:13 444kr i Västerås men Mediamarkt ligger ju tätt intill så det kanske sjunker. Postad 18 November 2010 - 10:45
369 hos Eg i Sthlm. Kanske blirnågot billigare i barkaby då Mm är runt hörnet.
Postad 18 November 2010 - 13:56
Iaf tvåan antar jag. Ettan har inte jag lirat. Postad 18 November 2010 - 14:07 Kan ju underlätta om man åtminstone har spelat 2:an, alternativt sett dom 2-3 st kortfilmerna från 2:an som går att hitta på nätet. Där berättas en hel del om 2:ans handling. Vet inte hur man ska förklara kort men ändå riktigt de båda spelen. Båda handlar om yrkesmördare vs. tempelriddare. Ettan har en huvudperson heter Altair och tvåans heter Ezio, vilka är släkt och det framgår i tvåans handling. Meanwhile är man en kille i "verkligheten" som heter Ethan (minns inte om han verkligen heter så?) och det är via hans minne/DNA som man använder en maskin för att återse tiden då både Altair och Ezio levde. Dvs. man spelar dom två via Ethan som sitter inkopplad till maskinen. Och i verkligheten/nutiden "krigar" fortfarande tempelriddarna och yrkesmördarna fast genom företag, politik och jaa.. Bästa är nog att du spelar dom båda Postad 18 November 2010 - 14:08
Nej du behöver inte ha spelat de 2 första. Man får all bakgrundhistoria i inledningen av spelet. Ettan bör ingen spela då det äår totalt värdelöst. 2an är skitbra.
Redigerat av Unregistereddc471864, 18 November 2010 - 16:14. Postad 18 November 2010 - 15:23 Filip satt för f-n 10 timmar i sträck igår så det kan ju inte vara dåligt. Han släpper snart en recension =P. Postad 18 November 2010 - 22:04
verkar då inte vara så mycket hype kring det här spelet. Inte så många inlägg iaf
Postad 18 November 2010 - 22:12
Den här spelserien är grymt bra. Brotherhood är inget undantag. Välproducerat och snyggt!
Postad 18 November 2010 - 22:39
Har du hunnit spela igenom mycket Britt? Vår leverens uteblev idag (väntade 8 timmar på den j*vla bilen som skulle komma in med alla spelen..) Så förhoppningsvis blir det spel imorgon!
Kan någon berätta dom viktigaste skillnaderna på versionerna som finns på Brotherhood (collectors och så?) För det blir nog bara själva spelet för min del, den enkla versionen.. Postad 18 November 2010 - 22:41
Spelade väl ungefär 1,5h. Skillnader på versioner har jag ingen aning om. Har standard. Postad 19 November 2010 - 01:49
Brotherhood är en uppgradering av tvåan och inget annat, måste jag säga. Själv är jag en ovillig AC-knarkare och dyrkar i stort sett serien eftersom den följer historiska händelser mer eller mindre slaviskt.
Som Zoiler sa så spelade jag tio timmar i sträck eller liknande igår, mycket tack vare pressen som låg på mig med releasedatumet som blev tidigare än vad jag hade väntat mig. Givetvis är AC också bra, försöker inte förta den någon slags ära. Recension kommer troligtvis upp något senare, men jag är lite besviken över att det inte var mer. Man kan använda sitt brödraskap till hjälp i strider och sånt, och man kan även bli en slags "manager" för dem, men that's it. Skicka ditt gäng på ett uppdrag i något exotiskt land, så får du sitta där i Rom och vänta på dem Men det är bra, ska inte hymla med det. Det är i stort sett tvåan med fina buffningar. Multiplayer fungerar finfint. Annars kan ni ju fråga. Vet inte vad jag ska säga för att "stilla" er törst efter kunskap Redigerat av Filip_M, 19 November 2010 - 01:50. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |