Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Assassin's Creed: Brotherhood

127 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Assassin's Creed: Brotherhood (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 9.479998 (24) 219:-
1 relaterade trådar

Postad 19 November 2010 - 04:27

MattEng76
  • MattEng76
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Vet inte vilka versioner det finns ute, men den man fick från Game (inbyteserbjudande) hade ett litet klistermärke med texten "Special Edition" på och innehöll två bonusuppdrag: The Trajan Market och The Aqueducts.

Spelet har dock hamnat på "ska spela senare" hyllan så kan inte säga något om de uppdragen.

Postad 19 November 2010 - 09:03

Unregistered83d24039
  • Unregistered83d24039
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Om det är någon som vill köpa Codex edition på webhallen så är det bara att säga till, har nämligen en i deras lager men behöver den dock inte då jag redan har en annan. Om det är någon som vill så är det bara att pm:a mig så skickar jag mitt ordernummer så är det bara att åka upp till stockholm och hämta den då jag ser att den är Fullbokad...

Postad 19 November 2010 - 11:06

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Spelade inatt, underbart tycker jag.. :unsure:

Visst, de kunde gjort mer, det kan man alltid, men för mig är detta spel toppen.. Aaaaaaaah.. äntligen lite mer sadistiska saker att göra med vakter.. :)

Postad 20 November 2010 - 00:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Nu är den utlovade och uttömande recensionen uppe dårå :unsure:

Postad 20 November 2010 - 22:28

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Efter nån timmes lirande är första utlånandet att det minst håller 2:ans storklass.. Storyn i denna är ju inte sämre för att den började vid tvåans slut och snacka om häftiga stridsscener dom gjort i Brothehood! Har redan en favorit då man fläktar till med svärdet lite och sedan för det rakt in i ögat på motståndaren :)

Postad 21 November 2010 - 21:15

Danne84
  • Danne84
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Vilket Slut det är i Assassin's Creed: Brotherhood ............ Nu vill man spela Assassin's Creed "3"..
Rikigt Grymt spel

Postad 21 November 2010 - 21:55

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Danne, säg att du har spelat MYCKET! Vill inte att spelet tar slut direkt juuuu.. :P

Postad 21 November 2010 - 22:56

Unregistered11dd1ec2
  • Unregistered11dd1ec2
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Köpte det i fredags som en spontaninköp till ett billigt pris,inte haft nåt större intresse för Assasins creed serien.
Men oj så fel jag haft.

Har nog lirat minst 10-12 timmar i helgen! Grymt kul spel! Finns jäkligt mycket att göra och jag har nog inte ens kommit halvvägs.Sen har väl vissa uppdrag tagit längre tid för mig som är ny i serien.

Postad 21 November 2010 - 23:31

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Njut av alla sidosaker att göra.. main-storyn är inte så där jääääättelång.

Tog mig en 8 månader att glida igenom AC2, råkade stressa på Brotherhood lite mycket, men har börjat om
och gläjder mig återigen åt alla sidosaker att göra. Tills en patch kommer ut så bör man tydligen undvika att använda
tunnlarna vid vissa punkter, kan leda till konsta-desync tydligen, inte råkat ut för det dock själv.

(Förresten, i AC2, fyrverkerierna, hände de på någon särskild tid? Älskade att studsa runt och vara elak under dessa i skyn.. hihi... Men, kommer inte ihåg vad som orsakade när det var fyrverkerier.. :P)

Postad 22 November 2010 - 16:01

Danne84
  • Danne84
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Danne, säg att du har spelat MYCKET! Vill inte att spelet tar slut direkt juuuu.. :)

Njaa det blev ett par timmar :P, spelade fredag kväll och lördag kväll. Sen var det över =).. Nu måste man vänta ett år eller mer till nästa släpps =(

Postad 22 November 2010 - 17:32

sistabossen090
  • sistabossen090
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Bara jag som tycker det finns många buggar i spelet? Minst lika många som i 1an och 2an.
Haft problem att klättra upp i många av utkikstornen med. Beror det på att man kommer lära sig något nytt move eller är det bara knas? hade inga problem i 1an och 2an.

Postad 23 November 2010 - 17:10

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Sistabossen: Nja har inte märkt så mkt buggar förutom några enstaka få, däremot märks det ju att dom försökt försvåra klättrandet på uppdrag och t.ex. utkikningstornen, man måste vrida och vända mer och upp och ner lite här och där.. Så var det inte i 1:an/2:an, då var det mest rakt upp och nån sväng men annars bara rakt upp som på räls..

Däremot så känner jag att det är på TOK för mycket laddningstider i Brotherhood! Vad har dom gjort?!?! Exempel, filmsekvens på 30 sekunder - laddning 15 sek - filmsekvens 15 sek - laddning 10 sek.. Om och vartannat, sjukt irriterade i ett annars riktigt härligt spel!

Postad 26 November 2010 - 15:49

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
nu har jag nött det här några timmar efter att ha fått det igår, och det ä sjukt roligt :) även om man ezio inte alltid rör sig som man vill. multiplayerläget är också kul men saknar en del, även om det är en intressant tanke.

men jag har totalt fastnat i katakomberna och kommer inte vidare. man ska svinga sig i en sån där stång från stillastående och hoppa fram, men jag ramlar bara rakt ner hur jag än gör, hur gör man??? hjälp! har aldrig spelat nåt ac förr och hittar ingenting på nätet hur man gör det

mvh

Postad 26 November 2010 - 15:55

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
någon som enkelt kan förklara vad onlinedelen går ut på? antar att man inte får varsin mp5:a och spelar dödsmatcher? :)

Postad 26 November 2010 - 16:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

någon som enkelt kan förklara vad onlinedelen går ut på? antar att man inte får varsin mp5:a och spelar dödsmatcher? :)

https://www.minhembio.com/spelrec/2228

Jo, det står faktiskt där, ganska bra sammanfattat också (inte jag som skrivit).

Postad 26 November 2010 - 16:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
tack och förlåt för att jag inte letade först innan jag frågade :)

Postad 26 November 2010 - 16:20

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
ingen som vill säga hur man hoppar framåt när man svingar sig i en stång?

mvh

Postad 26 November 2010 - 18:04

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

ingen som vill säga hur man hoppar framåt när man svingar sig i en stång?

mvh

Du håller gör precis som när du springer, R1+X (håll in kryss och för spaken framåt i den riktningen du vill svinga)

Postad 26 November 2010 - 18:53

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
ja, men sen för att hoppa framåt när jag släpper? jag menar nu när jag börjar stillastående, när jag gör det i fart är det lugnt. men från stillastående så hoppar jag aldrig iväg om jag inte trycker O för att släppa och då ramlar jag bara rakt ner... har lagt det uppdraget på is så länge

mvh

edit: oj det var ju bara att dra spaken framåt :)

Redigerat av Unregisterede3e9db38, 26 November 2010 - 19:08.

Postad 26 November 2010 - 23:14

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

ja, men sen för att hoppa framåt när jag släpper? jag menar nu när jag börjar stillastående, när jag gör det i fart är det lugnt. men från stillastående så hoppar jag aldrig iväg om jag inte trycker O för att släppa och då ramlar jag bara rakt ner... har lagt det uppdraget på is så länge

mvh

edit: oj det var ju bara att dra spaken framåt :D

Told ya :)

Postad 28 November 2010 - 13:57

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Framåthopp mellan bjälkar och "springa uppför väggen sedan hoppa" hopp är vad jag avskyr med AC2 + Brotherhood.. :)

Klarar det till slut men vette tusingens vad det är.. :o

Min enda gripe med Brotherhood är att din assassins guild, den kunde de gjort sååååå mycket mera med, känns lite
påklistrat som eftertanke på något sätt. Vore kul om de iaf kunde följa en som alla grupper man kan anställa.. :)

Postad 29 November 2010 - 00:05

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Framåthopp mellan bjälkar och "springa uppför väggen sedan hoppa" hopp är vad jag avskyr med AC2 + Brotherhood.. :D

Klarar det till slut men vette tusingens vad det är.. :)

Min enda gripe med Brotherhood är att din assassins guild, den kunde de gjort sååååå mycket mera med, känns lite
påklistrat som eftertanke på något sätt. Vore kul om de iaf kunde följa en som alla grupper man kan anställa.. :P

Ja, eller att det känns lite komprimerat. De har nio nivåer, de har bara vapen och utrustning som inte verkar spela någon roll och man skickar bara ut dem :D

Det är bra som det är, men jag tycker att de kunde ha slängt på mer. Men det kanske kommer mera i trean?

Redigerat av Filip_M, 29 November 2010 - 00:05.

Postad 29 November 2010 - 00:50

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Kanske lite väl tidigt, men nu kom ju Brotherhood cirka ett år efter AC2. Och det är ju som en uppföljare till tvåan och inte riktigt ett "helt nytt avsnitt/spel".

När är då rimligt att vänta sig Assassin's creed 3, 2012/2013?

Postad 01 December 2010 - 21:45

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
har de inte sagt 2011 redan? eller är det nåt jag fått om bakfoten? senare än 2012 kan jag inte tänka mig iaf, med tanke på att de redan slängt ut 3 spel på vad, 3 år?

mvh

Postad 03 December 2010 - 11:21

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Tror det är lite mjölkningsvarning inför nästa, det kommer 2011, och det kallas det nästa stora inom AC... så är det trean, eller en till större expansion?

Postad 03 December 2010 - 11:22

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Jag spelade AC 2 men missade en hel del av storyn, finns det någon smidig recap av hela AC storyn nu innan Brotherhood landar i brevlådan?

Postad 03 December 2010 - 11:36

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0

Tror det är lite mjölkningsvarning inför nästa, det kommer 2011, och det kallas det nästa stora inom AC... så är det trean, eller en till större expansion?

Det är 3an som ska komma, inte nån expansion... Tror som de flesta andra på nätet på en ny karaktär i en annan tidsepok, känns som att Ezio blir lagd på hyllan nu

mvh

Postad 06 December 2010 - 01:53

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Det är 3an som ska komma, inte nån expansion... Tror som de flesta andra på nätet på en ny karaktär i en annan tidsepok, känns som att Ezio blir lagd på hyllan nu

mvh

Eftersom han har lett teamet till äpplet så behöver de inte Ezio mer, nu är det väl att hitta andra grejer, som staven och svärdet t.ex.

Finns många epoker, vilken ser ni mest fram emot? Vilken hoppas ni på? Själv tänker jag runt revolutionen, det vore ballt. Typ turbulensens Frankrike med Napoleon och grejer.

Men om man ska se till var staven och svärdet har befunnit sig bl.a. så finns det lite liknande epoker. Jag tror att det logiskt sett är en stor chans till att gå bakåt. Varför? Titta på vilka som sägs ha burit på relikerna:

Svärdet: Genghis Khan, Jeanne D'Arc, Kung Arthur, Alexander den Store, Perseus, Oden (Vikingatiden fuck yeah?), Attila
Staven: Alla profeter, Tsar Alexander III, faraoner, påven, Rasputin, Alexander den Store igen
Svepduken: Jesus, Giovanni Borgia

Sedan har vi givetvis alla äpplen, det finns sex totalt.
Ägare har genom åren varit:
Napoleon, Houdini, engelska drottningar, Gandhi, Washington, JFK, Roosevelt, L. Johnson, Tesla, Hitler, Edison och NASA.

Vad tror ni?

Sen finns det en rad olika platser som de sägs befinna sig på:

1. Giza, Egypt
2. Lake Victoria, Africa, more on the Kenyan side
3. The Gambia River, Gambia
4. Timbuktu, Mali
5. Taza, Morocco
6. Canary Islands, Spain
7. The Southern tip of the Kamchatka Peninsula in Russia, curiously near the volcano of Opala
8. Odessa, Ukraine
9. Kharkiv, Ukraine
10. Rennes-le-Château, France (shinter de la bollcks)
11. Salisbury Plain, England (presumably at Stone Henge)
12. Loch Ness, Scotland
13. Maroantsetra, Madagascar
14. Nara, Japan
15. Somewhere close to Goodhouse, South Africa, near the border between South Africa and Namibia
16. Kuwait
17. Delhi, India or the Taj Mahal in India, just a short distance south of Delhi
18. Persepolis, now mordern day Shiraz, Iran
19. Jerusalem, Israel
20. Colombia, South America, around the area of the Igara Parana River
21. Nazca, Perú
22. South-western Sri Lanka
23. Hellissandur, Iceland
24. The area of Sabiene Island, Nunavut, Canada
25. Phoenix, Arizona, or somewhere outside the city
26. Washington D.C.
27. Juneau, Alaska
28. An area close to Pulau Ratewo, Papua
29. The middle of the South Pacific Ocean
30. The Pacific Ocean, close to the coast of Mexico
31. The South Pacific Ocean, close to the Assassin's temple located at 91 degrees W
32. The Atlantic Ocean, in an area where Atlantis was believed to have existed
33. The Atlantic Ocean, a few hundred miles off the coast of Brazil
34. The Antartic Ocean, on the side of Antartica facing up towards the Atlantic
35. The Indian Ocean, almost cross sectioned with the tips of Inda, Africa and the Southwestern tip of Australia - a small island called Ile Amsterdam
36. The Antartic Ocean, the side of the Antartic ocean that faces up towards the Indian Ocean
37. Archangelsk, Russia
38. Andorra le Vella, Andorra
39. Imperatriz, Brazil
40. Barrow, Alaska
41. La Rioja, Argentina
42. An area close to Hervey Bay, Queensland, Australia
43. An area around South Cross, in Western Australia
44. Somewhere in the middle of the Island of Sumatra, Indonesia
45. Beijing, China
46. Somewhere in the Atali Mountains in southwestern Mongolia
47. Somewhere along the northern Coast of Chukotka province, Russia
48. An area close to Tiksi, Russia

Redigerat av Filip_M, 06 December 2010 - 01:53.

Postad 07 December 2010 - 01:06

Dark_Vertigo
  • Dark_Vertigo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Vet inte rikitgt vad den patchar men fick iaf 2.01-patch igår(mån), spelade i söndags men fick ingen patch då.

Googla lite och det som hittade som va lite mer än "kommer släppa patch"-nyhet har inte hittat ännu.
Men de lilla som hittade va om ACB_V2.01

Postad 07 December 2010 - 22:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Vet inte rikitgt vad den patchar men fick iaf 2.01-patch igår(mån), spelade i söndags men fick ingen patch då.

Googla lite och det som hittade som va lite mer än "kommer släppa patch"-nyhet har inte hittat ännu.
Men de lilla som hittade va om ACB_V2.01

Öhh du inser att den där artikeln är från 2007 och handlar om Ps3 firmware 2.01?? Senaste verisonen är 3.55 :)

Postad 08 December 2010 - 02:03

Dark_Vertigo
  • Dark_Vertigo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Öhh du inser att den där artikeln är från 2007 och handlar om Ps3 firmware 2.01?? Senaste verisonen är 3.55 :)

Ha ha...så sant, snacka om va lite blind men ni måste erkänna, det va timing på den :)

Fanns ju inte så mycket info VAD den gjorde förrutom något måste den ju patcha.

Men iaf den är ute, så mycket vet jag..nu iaf, vad jag vet kan komma ändras snart(men det är en annan sak xD )

Postad 09 December 2010 - 01:22

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Ingen som har någon smaskig spelteori? Kom igen nu ;)

Postad 09 December 2010 - 09:23

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Ingen som har någon smaskig spelteori? Kom igen nu ;)

Skummade igenom din lilla lista och det känns som att många av alternativen kan vara svåra att göra ett bra spel på. Möjligtvis skulle det gå att göra ett spel där varje kapitel utspelar sig i en egen tidsperiod med en egen huvudperson, för att på så sätt täcka lite luckor genom historien.

Men visst finns det perioder och personer som helt klart skulle räcka till ett eget spel. Franska revolutionen vore ju helt klart intressant, dels är det en intressant tid och sedan finns det många personligheter som kan vara delaktiga i storyn. Napoleon naturligtvis, men även Voltaire (tänk da Vinci i AC2) m.fl.

Men det jag hellst skulle vilja se är antikens Egypten med alla fantastiska byggnadsverk, faraoner och mytologi. Jag skrev i AC2-tråden att jag skulle kunna tänka mig att spela som dom 6 lönnmördarna som står staty nere i den hemliga källaren i Ezios mansion. En av dessa var ju aktiv i antikens Egypten, så det passar ju perfekt.
Problem: Hur får man in kristendomen och tempelriddarna i handlingen?

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 09 December 2010 - 14:52.

Postad 09 December 2010 - 15:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tycker det kan kvitta vilken tidsperiod det blir bara det är mer av samma. Kan itne få nog av den här spelserien ;)

Postad 09 December 2010 - 15:46

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Det har du ju helt rätt i, men det är alltid kul att spekulera och fantisera ;)

Postad 09 December 2010 - 19:30

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Skulle vara skoj och se något Maya/Inca -> spanjorer.. passar ju in lite med EDEN.

Postad 09 December 2010 - 19:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Känns iaf inte som de kommer avsluta den här serien på många år så man ska nog inte förvänta sig ngt avslut på mycket länge.

Postad 09 December 2010 - 20:01

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Men nu handlar den här tråden om Brotherhood och inte kommande spel. ;)

Postad 09 December 2010 - 22:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jag ser inget fel i att spekulera i vad man vill ha i uppföljare, redan gjorts i hundratals trådar, bland annat av mig själv, och det tycker jag dessutom hör till trådämnet utan tvekan. Speciellt då när det ändå inte är någon annan diskussion som "störs".

Postad 10 December 2010 - 08:00

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Jag ser inget fel i att spekulera i vad man vill ha i uppföljare, redan gjorts i hundratals trådar, bland annat av mig själv, och det tycker jag dessutom hör till trådämnet utan tvekan. Speciellt då när det ändå inte är någon annan diskussion som "störs".

Absolut, inget fel med det men jag skrev det jag skrev inte i rollen som moderator utan mer vad jag tyckte som person.
Men det framgick ju såklart inte. ;)

Postad 10 December 2010 - 13:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Absolut, inget fel med det men jag skrev det jag skrev inte i rollen som moderator utan mer vad jag tyckte som person.
Men det framgick ju såklart inte. ;)

Din tidigare persona finns inte längre så den är bara att glömma, du är moderator på heltid nu :P

Postad 10 December 2010 - 22:05

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Ni sitter alltså och diskuterar kommande spel när jag fortfarande ligger på cirka 30% avklarat på AC Brotherhood :lol:

Hittar juuu ingen tid för detta härliga spel....

Postad 11 December 2010 - 03:56

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Problem: Hur får man in kristendomen och tempelriddarna i handlingen?

Finns ju en massa att göra av de perioderna och relikerna som finns. De kan introducera flera, eller så kan de som sagt fokusera på det. Man skulle kunna ha Franska Revolutionen som en slags Chekov-berättelse där kungadömet målas ut till att vara tempelriddare först, men i själva verket är det Napoleon och/eller Robespierre och kompani som är de sanna tempelriddarna. Med hjälp av ett av äpplena så har de liksom skapat hela den nationalistiska rörelsen.

Voltaire blir lite svårt då han dog ett-två decennier innan revolutionen ens startade, men jag förstår tanken :(
Man skulle kunna ha honom som mentor, och när han ligger på sin dödsbädd förutspår han den rörelse som kommer 1789, och inviger huvudpersonen i lönnmördarbrödraskapet. Typ?

Att klämma in kristendom och tempelriddare i handlingen blir nog inte helt omöjligt, då kristendomen har kopierat en del utav sin mytologi (genom Bibeln förstås) från egypterna, och Jakob/Israel kom dit, samt att Moses föddes i dåvarande Egypten. Det finns även en galen historiarevisionist som anser att pyramiderna och andra verk är byggda med hjälp av elektricitet och utomjordisk arkitektur - just den utomjordiska influensen skulle kunna vara en slags "glimten-i-ögat" från Ubisoft att Minervas folk har grundat vår första, stora civilisation.

På samma sätt kan man få med att en av de första städerna i Mesopotamien, Ur, och dess ziqqurater (mäktiga tempelbyggnader) restes med hjälp av "they who came before Man" eller liknande, samt att det var de som fick Abraham, religionens fader, att utsättas för det avgörande provet om att offra sin son till dem. Eller så kan man vrida upp det några växlar, och få det till att Abraham - den första tempelriddaren - vägrade att offra sin son till Minervas folk, och därmed jagas av gudarnas avkommor - lönnmördarna. Det skulle skapa en enorm clusterfuck av brain freeze, i alla fall för mig. De onda blir med andra ord de goda, och rollerna omkastas totalt.

Skulle vara skoj och se något Maya/Inca -> spanjorer.. passar ju in lite med EDEN.

Förstår inte vad du menar, förlåt mig. :lol:

Antyder du att indianernas kuvning gentemot spanjorerna beror på äpplets influens på deras sinnen? Att det egentligen inte skedde någon strid, utan att spanjorerna kom tillbaka från Amerika, sade att de besegrat "hädarna", och slätat över sin manipulering av ursprungsbefolkningen?

Annars låter det absolut som en fin idé, men jag får tänka lite på hur man skulle få det till att bli relaterat till tempelriddare och liknande.

Postad 11 December 2010 - 12:21

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Ett sånt här inlägg klockan 4 på natten mot lördag, med ett fjärde stycke som verkligen är en brain-f*uck. Du måste ha vart och tullat på ngn flaska med ej alkoholfritt innehåll :(

Finns ju en massa att göra av de perioderna och relikerna som finns. De kan introducera flera, eller så kan de som sagt fokusera på det. Man skulle kunna ha Franska Revolutionen som en slags Chekov-berättelse där kungadömet målas ut till att vara tempelriddare först, men i själva verket är det Napoleon och/eller Robespierre och kompani som är de sanna tempelriddarna. Med hjälp av ett av äpplena så har de liksom skapat hela den nationalistiska rörelsen.

Robespierre hade ju verkligen passat perfekt i rollen som temeplriddare eftersom han, i sann Rasputin-stil, agerade lite i det fördolda för att själv stiga i rang och aktning genom att krossa en efter en av sina motståndare. Dock så tror jag inte att han är tillräckligt "känd" idag, så därför känns det inte troligt att man skulle lägga fokus på honom istället för Napoleon.

Voltaire blir lite svårt då han dog ett-två decennier innan revolutionen ens startade, men jag förstår tanken :D
Man skulle kunna ha honom som mentor, och när han ligger på sin dödsbädd förutspår han den rörelse som kommer 1789, och inviger huvudpersonen i lönnmördarbrödraskapet. Typ?

Ja, jag såg att han dog 1778 efter att jag skrivit inlägget. Rousseau dog ju bara en månad senare, så det vara en olycklig tandem-död där eftersom man inte kan involvera dem i storyn på samma sätt som om dom hade levt några år till. Men AC2 utspelade ju sig under 20(?) år så det hade ju verkligen varit en "start with a bang-inledning" av en uppföljare om man som ung huvudperson fick se sin/sina mentorer dö. Eftersom dom dog så tätt kan man ju enkelt vrida det till att tempelriddarna hade ett finger med i spelet. Kanske en ung Robespierre (20 år) som beordrades att förgifta dom, trots att han innerst inne kände beundran för, åtminnstone, Rousseau. Som sagt, det går att vrida till mkt :D

Att klämma in kristendom och tempelriddare i handlingen blir nog inte helt omöjligt, då kristendomen har kopierat en del utav sin mytologi (genom Bibeln förstås) från egypterna, och Jakob/Israel kom dit, samt att Moses föddes i dåvarande Egypten. Det finns även en galen historiarevisionist som anser att pyramiderna och andra verk är byggda med hjälp av elektricitet och utomjordisk arkitektur - just den utomjordiska influensen skulle kunna vara en slags "glimten-i-ögat" från Ubisoft att Minervas folk har grundat vår första, stora civilisation.

Just den galna teorin om utomjordisk hjälp passar ju Ubisoft perfekt eftersom man öppnade den dörren i 2an. Sen tycker jag att Egypten skulle vara väldigt bra ur ett gameplay-perspektiv. Tänk dig själv att rida ut på Gizaplatån och börja klättra upp för Cheopspyramiden eller Sfinxen :lol:

På samma sätt kan man få med att en av de första städerna i Mesopotamien, Ur, och dess ziqqurater (mäktiga tempelbyggnader) restes med hjälp av "they who came before Man" eller liknande, samt att det var de som fick Abraham, religionens fader, att utsättas för det avgörande provet om att offra sin son till dem. Eller så kan man vrida upp det några växlar, och få det till att Abraham - den första tempelriddaren - vägrade att offra sin son till Minervas folk, och därmed jagas av gudarnas avkommor - lönnmördarna. Det skulle skapa en enorm clusterfuck av brain freeze, i alla fall för mig. De onda blir med andra ord de goda, och rollerna omkastas totalt.

Brain stop function...overload...overload :lol:

Postad 11 December 2010 - 16:22

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Ett sånt här inlägg klockan 4 på natten mot lördag, med ett fjärde stycke som verkligen är en brain-f*uck. Du måste ha vart och tullat på ngn flaska med ej alkoholfritt innehåll ;)

Hehe, nää, hade lite jobb och liknande (sover lite dåligt också) som gjorde att jag fick spendera natten med Word.. och att komma på galna teorier om det kommande AC-spelet ;)

Robespierre hade ju verkligen passat perfekt i rollen som tempelriddare eftersom han, i sann Rasputin-stil, agerade lite i det fördolda för att själv stiga i rang och aktning genom att krossa en efter en av sina motståndare. Dock så tror jag inte att han är tillräckligt "känd" idag, så därför känns det inte troligt att man skulle lägga fokus på honom istället för Napoleon.

Vet inte mycket om just Robespierre heller, förutom att han var en lömsk typ, som likt Augustus mördade sina kamrater för att tillskanska sig makten som låg vidöppen i turbulensen. Han var ju advokat innan revolutionen, vilket skulle ha hjälpt honom antagligen.. han kanske var en tempelriddare, så som han övergav sanningen för sina egna ideal? :blink:

Ett slags easter egg skulle vara att få med Marat i berättelsen i så fall, hur han mördas i badkaret av Charlotte Corday. Vem skulle ha varit tempelriddaren och lönnmördaren då, med tanke på vår mindfuck-teori tidigare? :(

Ja, jag såg att han dog 1778 efter att jag skrivit inlägget. Rousseau dog ju bara en månad senare, så det vara en olycklig tandem-död där eftersom man inte kan involvera dem i storyn på samma sätt som om dom hade levt några år till. Men AC2 utspelade ju sig under 20(?) år så det hade ju verkligen varit en "start with a bang-inledning" av en uppföljare om man som ung huvudperson fick se sin/sina mentorer dö. Eftersom dom dog så tätt kan man ju enkelt vrida det till att tempelriddarna hade ett finger med i spelet. Kanske en ung Robespierre (20 år) som beordrades att förgifta dom, trots att han innerst inne kände beundran för, åtminnstone, Rousseau. Som sagt, det går att vrida till mkt ;)

Tror i ärlighetens namn, om man ser till just Voltaires tankegångar, att det skulle vara svårt.. men ändå lätt. Han hatade exempelvis judar, eller snarare kallade dem barbarer. Lönnmördarna är jag nästan säker på är judar, eftersom ordern uppkom i judismens Israel/Palestina/Egypten. På tal om inget, vad kan Jesus ha varit? Lönnmördare? Han duperade ju ändå en hel värld, vilket skulle antyda att han faktiskt hade Äpplet.

Dessutom införlivades Voltaire i Frimurarordern med hjälp av Ben Franklin, en månad innan sin död - kan det ha varit ett förräderi mot lönnmördarna, en formell grej som han gick med på på sin dödsbädd, eller en slags infiltration som inte gick med tanke på att han dog kort efteråt?

Men i alla fall, andra anledningen som skulle underlätta Voltaires död p.g.a. tempelriddarna är att han hatade kristendomen (tempelriddarna) och såklart stod emot den kristna kyrkan på alla sätt och vis.. kanske nog för att förarga överhuvudet vid den tiden. Dessutom korresponderade han med Fredrik den Store, protestantismens förkämpe.

Just den galna teorin om utomjordisk hjälp passar ju Ubisoft perfekt eftersom man öppnade den dörren i 2an. Sen tycker jag att Egypten skulle vara väldigt bra ur ett gameplay-perspektiv. Tänk dig själv att rida ut på Gizaplatån och börja klättra upp för Cheopspyramiden eller Sfinxen :)

Hehe.. låter ju galant. Faktiskt, det låter ännu bättre ju mer man tänker på det. Miljöerna hade dock inte varit så fantastiskt varierade eller välfyllda med NPCs, och vem ska man mörda/avlyssna/stjäla från? Vems memoarer (tänker på
Spoiler
) ska man jaga efter, hur lämnar Subjekt 16 sina kryptiska meddelanden? Vem ska man ha som mentor? osv. osv. osv.

Brain stop function...overload...overload ;)

Precis så kände jag efter tvåan. ;)
Är helt säker på att man kan utveckla det ännu mer. Men det lät inte så bra att manusförfattaren bakom Brotherhood (och tvåan?) har "levt" i renässansen de senaste 3-4 åren.. kommer det bli ännu mer i den perioden då? :(

Redigerat av Filip_M, 11 December 2010 - 16:25.

Postad 12 December 2010 - 18:37

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Då har man spelat klart Brotherhood nu och blev lite paff så där när jag insåg att storyn var klar. Minus där att det kändes som att "de viktiga uppdragen" kom på en och samma gång och väldigt fort!

Annars lika bra som föregående spel, härligt slut också som lämnar en som ett fett frågetecken :)

Postad 13 December 2010 - 10:54

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Lånar den här tråden lite... Assassin's creed 2 finns i flera utgåvor just nu... alla kostar ungefär 199kr. Vilken ska man köpa?

Lineage edition
Complete edition
Game of the year edition

Man verkar få med en extra DVD skiva osv med lineage edition men.. tänkte på dom där extra DLC som kom ut under året, jag antar att man inte får med dom på den skivan?

Postad 13 December 2010 - 11:58

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Lånar den här tråden lite... Assassin's creed 2 finns i flera utgåvor just nu... alla kostar ungefär 199kr. Vilken ska man köpa?

Lineage edition
Complete edition
Game of the year edition

Man verkar få med en extra DVD skiva osv med lineage edition men.. tänkte på dom där extra DLC som kom ut under året, jag antar att man inte får med dom på den skivan?

Köpte Complete och är grymt nöjd! Mitt Brotherhood (ngn lull-lull utgåva) kommer på posten imorgon :)

Redigerat av Johnsson1975, 13 December 2010 - 11:58.

Postad 13 December 2010 - 12:46

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Köpte Complete och är grymt nöjd! Mitt Brotherhood (ngn lull-lull utgåva) kommer på posten imorgon :)

Hehe så nöjd att du beställde uppföljaren direkt, då kör jag väl på den också. Tack för hjälpen.

Postad 13 December 2010 - 17:40

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0
Japp, köpte 2an i onsdags, funderar starkt på att fixa Platinum för första gången i ngt spel... Auditore Edition är det som är inkommande! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.