Isf kanske ditt dilemma med spelen kanske kan lösas den vägen.
Någon annan får däremot bekräfta detta...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
PSN+ (Playstation Plus)
Startad av
Unregisteredbdbbb6aa
, Jun 17 2010 11:09
3849 svar till detta ämne
Postad 20 December 2012 - 12:13
Har de inte infört att man kan köpa spel via PC nu?
Isf kanske ditt dilemma med spelen kanske kan lösas den vägen. Någon annan får däremot bekräfta detta... Postad 20 December 2012 - 13:14
Mja... Köpa går väl, men detta är ju egentligen inte ett köp! Men visst, jag kanske kan trycka i att nedladdningen ska starta nästa gång jag startar maskinen eller något i den stilen trots att jag inte har någon än? Postad 20 December 2012 - 13:15 Längst ner i länken på min post #249 ser du vilka spel som försvinner i början av januari. Nu kommer jag inte in på den eftersom brandväggen på jobbet spärrar mig (games! farligt, farligt!) men vad jag minns försvinner i varje fall Arkham City. LBP och Infamous 2 borde vara kvar då de är Sony spel. Men kolla den länken så ser du vilka spel som rullas ut och vilka som rullas in. Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 20 December 2012 - 13:15. Postad 20 December 2012 - 16:12
Det verkar bara vara Arkham som jag kommer missa, det var ju skönt ändå. Men det hade varit trevligt om det gick att aktivera PS+ på en annan maskin innan jag åker, inte minst med tanke på att PS+ är prissänkt till årsskiftet! Ingen som vet om det går? Postad 20 December 2012 - 17:58 Är faktiskt visst ett köp du, du köper det för 0:- och slipper betala fullkostnad så länge du har PS+... Postad 20 December 2012 - 18:43
Du, min bäste herre, är ett geni Postad 20 December 2012 - 20:58 Tackar Alltid kul att kunna hjälpa till Postad 21 December 2012 - 07:31
Jag har förmig att det skall räcka med att trycka på köp knappen, skall inte behövas ladda ner, vi får se har gjort så på psvita spelen. som finns
via PS+ har inget vita ennu, men kanske köper ett senare & då har men en massa gratis spel Postad 23 December 2012 - 12:09
har laddat ned en del spel via psn+ och är fortfarande medlem
men när jag ska lira tex Mechinarium får jag infon "innehållet har upphört att gälla och är inte längre tillgängligt" vad är nu detta?? jag trodde man fick behålla spelen så länge man fortsatte vara + -medlem? ganska ovärt om det är så att spelen raderas efter en viss tid, oavsett medlemsskapet! Redigerat av Unregisterededb978dd, 23 December 2012 - 12:11. Postad 23 December 2012 - 13:18
Det där lät ju konstigt. Jag som tyckte Sony varit mycket generös för oss medlemar. Man har ju halva hårdisken med spel nu och många hinner man ju inte spela på flera år antar jag. Sen har man ju laddat ner spel så att minsta grabben kan spela om några år - surt om dom då upphör att gälla efter ett tag.
Någon som vet säkert eller måste man ut i Google-träsket? Postad 23 December 2012 - 14:37
Så länge man har PSN+ så ska innehållet fungera, om det inte rör sig om t.ex. betor,som typ Little Big Planet racing som vi fick testa någon dag.
Har raderat Mechinarium eftersom det redan är avklarat så jag kan tyvärr ej assistera dig här... Postad 23 December 2012 - 14:43
Se till att du har en internetanslutning när du sätter igång spelet. Fick samma sak när jag var och lanade hos en polare med mitt PS3, men så fort jag anslöt mig till hans WLAN hoppade det igång utan problem. Postad 23 December 2012 - 18:43
ja jag fattar inte alls.. kan det ha nåt att göra med att jag förnyade mitt medlemsskap? men det verkar ju konstigt också, eftersom man måste förnya efter varje 12mån-period? Postad 23 December 2012 - 22:25
Far Cry 3 för 299kr som överaskning nu. Tur att man väntade ett tag. God Jul.
Postad 23 December 2012 - 22:28 Hur länge? Postad 25 December 2012 - 13:22
Det var en kort julöveraskning för plusmedlemmar, jag tog en titt nu och det verkar vara borta. Hoppas du hann om du ville ha spelet. Postad 25 December 2012 - 15:11 Kollade 15 minuter efter att du skrev och hittade inget då :-( Postad 25 December 2012 - 15:23
Jag fick en månad gratis och där finns lite spel jag inte spelat. kan ju vänta ett halvår till nu med att bli medlem
Postad 03 January 2013 - 00:14
Bioshock 2, mortal kombat, guardians of middle earth och några till nya gratisspel idag om man har PLUS.
Postad 04 January 2013 - 07:49
Såg att det var draget 360:- på mitt konto nyss från Sony. Drar de automatiskt för nästa år? Trodde man köpte ett år i taget,då förra året, och sen fick förnya själv. Nu skulle jag ju ändå ha det,men tänk om inte då..?
Postad 04 January 2013 - 11:59 Om du hade läst Product Description och Legal terms innan du köpte så hade du läst; This subscription will renew automatically at the end of the subscription period in accordance with the PlayStation®Network Terms of Service/User Agreement Man kan undvika autoförnyelse genom att stänga av automatisk påfyllning av plånboken, på så sätt, om man har 0:- i wallet så går det inte att automatiskt förlänga prenumerationer. Här kan du ändra det Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 January 2013 - 12:04. Postad 04 January 2013 - 15:54
Tur att man ska ha det ett år till då. Postad 04 January 2013 - 22:26 Då får PS3an stå på under denna natten med då Lyckades hinna ta ner Batman nätt och jämnt innan det försvann typ Postad 05 January 2013 - 12:01
Under Playstation Network - Account Management - - Transaction Management - - - Service List - - - - Platstation Plus Där kan man även välja att stänga av automatisk förnyelse av PSN+ utan att stänga av automatic fundings... Postad 28 January 2013 - 18:25
Wooohooo!
Sleeping Dogs och F1 Race Stars i Februari :-D Redigerat av MartinAberg, 28 January 2013 - 18:26. Postad 29 January 2013 - 07:54 Här kommer hela listan: http://blog.eu.plays...nt/#more-109173 Postad 22 February 2013 - 16:04
Mass Effect 3 kommer i Mars för plusmedlemmar! Passar perfekt för mig som inte har hunnit igenom trean än. Tackarrrrrrr!
http://blog.eu.plays...r-march-update/ Dessutom rabatter på ME1 och ME2. Postad 27 February 2013 - 14:42
God of War 1 HD gratis för plus-medlemmar fr.o.m idag och två veckor framåt.
http://blog.eu.plays...or-free-today/# Postad 02 March 2013 - 09:46
Har nyligen införskaffat mig Ps3an. Orkar ärligt inte läsa igenom 6sidor och för att förstå, kan någon ge mig snabbversionen av vad man får med psn+ samt kostnad?
// Sat Postad 02 March 2013 - 09:54 Kostnade är (för mig) ungefär 400:- per år eftersom jag brukar köpa när de rear ut årsmedlemskap. Det du får är bl.a. X antal gratis spel per månad. Brukar vara 2 större och 2 mindre, men alltid något kul. Finns fler saker, men det får någon annan svara på för jag är bara "in it for the games" Postad 02 March 2013 - 10:10
* Rabatt på utvalda spel
* Tidsbegränsad test av utvalda fullversionersspel * Gratis spel som du får behålla så läge som du har PSN+ Ofta småspel samt någon större titel varje månad, samt teman, avatars och liknande. ...samt de funktioner som många enbart skaffar PSN+ för, inklusive jag: * Automatisk backup av savedata till online backuptjänst. * Automatisk uppdatering av spelpatchar http://se.playstatio...=psplusfeatures Redigerat av novaland, 02 March 2013 - 10:13. Postad 04 March 2013 - 09:29 Ja det blir perfekt! Jag här länge tänkt att jag borde spela ME3 eftersom skjutandet i demot var kul och folk säger ju att det är bra. Och jag tror inte jag kommer bli så stött av slutet heller eftersom jag inte är något fan av serien iallafall. Så det blir bra Postad 18 March 2013 - 09:55
Booollocks, jag hoppade på erbjudandet som game.co.uk hade om ett års plus för 200 kronor. Kom på ett tag senare att det gäller bara för engelska konton... Vad nu göra, jag kan ju inte aktivera det på mitt engelska konto och sen köra spelen via mitt svenska konto eller? Och någon som känner till något bra erbjudande för plus medlemskap i ett år?
Postad 18 March 2013 - 14:47
Jo det bör fungerar att aktivera på UK konto o sedan köra med ditt svenska konto, tror att det är kopplat till maskinen.
Jag vet att att det fungerar att spela med andra konton, Jag har PSN+ , en vän till mig loggade in på sitt konto på min PS3:a för att jaga lite thropies o det fungerade. Någon som har provat att loga in med sitt konto & laddat ner PSN+ spel till en annan konsol ? undrar om det fungerar för det går ju med vanliga psn spel. Postad 18 March 2013 - 17:06
Jag har PSN+ på mitt konto som jag kör på min PS3:an. Sambon har inte PSN+, men mitt konto finns givetvis på den konsollen med.
* Hon kan tanka ner alla PSN+ spel via mitt konto och lira, precis som det skulle va min konsoll. * Hon har inga feature som savegame-packup, automatisk patchning och liknande, efter som mitt konto skulle behöva vara det med autoinloggning och man kan bara ha autoinloggning med sitt konto på en konsoll. * Hemmes savegames sparas inte, utan bara mina sparas. Så summan av det hela är att hon får del av mina spel, men inget mer. Om man har två konton på sin konsoll, ett svenskt utan PSN+ och ett UK-konto med PSN+, så är det bara UK-kontot som syncas och savegames sparas undan. Spelen patchas automatiskt om man har UK-kontot som det konto med autoinliggning. Man kan spela "gratis-spelen" med svenska kontot. Postad 19 March 2013 - 09:02
Hennes saves måste ju sparas på hennes konsol ??
det gjorde dom iallafall när kompisen var inloggad med sitt PS3 konto, på min PS3:a vet ej hur det blir på olika PS3:or saves sparades till hårddisken ej molnet. Postad 19 March 2013 - 17:25
Jag menar altså att de inte sparas till PSN+... att de sparas på hennes konsoll är ju klart. Jag borde kanske ha skrivit att hennes saves inte kopieras, utan bara mina kopieras (till PSN+).
Postad 20 March 2013 - 08:08
Japp tyckte det lät lite skummt. men nu vet ju alla som kollar tråden hur det fungerar
Postad 24 March 2013 - 09:03
läste något om att spel som man "påbörjar" nedladdning på - utan att slutföra, ändå kommer att kunna slutföras efter att "dealen" gått ut? dvs efter att just det specifika spelet försvunnit från plus-menyn den månaden, korrekt?
är det samma för ps vita? dvs att jag kan påbörja nedladdning men sedan avbryta direkt, för att kunna återuppta nedladdningen månaden senare? måste detta isf ske på "vitan", eller kan man göra det på ps3an - och sedan finns själva spelet sparat på psn-kontot? saknar större minneskort, och om det funkar att påbörja nedladdning på ps3an, och sedan slutföra på vitan, så vore det toppen.. då kan jag beställa minneskort för några hundra mindre från ebay nämligen! Postad 24 March 2013 - 09:43
Du har en meny med dina nerladdningar. Alllt du har börjat ladda ner finns i denna meny, inklusive PSN+-titlar. Det gäller även vita-titlar, förutsatt att du laddat ner dom (eller börjat ladda ner dom). Spelet finns på PSN-kontot. Jag brukar ladda ner PSP-titlar till PS3:an för att sedan installera till PSP'n.. tror inte det är någon skillnad på vita... Postad 24 March 2013 - 10:11
Stämmer!
Du har ju köpt det för 0:- och då är det ju ditt för 0:-. Finns som ovanstående sa i din Wallet (eller vad det heter) Postad 24 March 2013 - 17:51
kanon! jag trodde ju först att de måste "påbörjas" nedladdning på just den enhet jag vill spela spelet på.. tex. uncharted till ps vita, att jag då måste börja ladda ner på ps vita - och inte på min ps3! men nu vet jag ju att det räcker med att påbörja nedladdning av ps vita-spel på ps3an för att "ha dem" kvar för nedladdning på "vitan" vid senare tillfälle! Postad 25 March 2013 - 10:26
Du behöver inte ens börja nerladdningen via ps3/vita.
Det går lika bra att logga med ditt konto på den webstore som finns och köpa saken i fråga där. Då kommer det finnas tillgängligt i din download-list sedan. Mycket smidigare imo, slipper man hålla på att navigera i den sega storen via ps3. länk: https://store.sonyen...entnetwork.com/ 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |