Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Walking Dead

461 svar i tråden
The Walking Dead - Season 1 (Blu-ray-filmer) 0 0 (0) 211:-
The Walking Dead - Season 1 (DVD-filmer) 0 9 (1) 279:-
The Walking Dead - Season 1 (Blu-ray-filmer) 0 9,33 (6) 349:-
The Walking Dead - Season 2 - Limited Edition (Blu-ray-filmer) 2 6 (1) 740:-
The Walking Dead - Säsong 1 (DVD-filmer) 0 9,33 (3) 89:-
The Walking Dead - Säsong 1 (Blu-ray-filmer) 1 8,55 (20) 129:-
The Walking Dead - Säsong 1 & 2 (Blu-ray-filmer) 0 8,33 (3) 269:-
The Walking Dead - Säsong 1 & 2 (DVD-filmer) 0 0 (0) 299:-
The Walking Dead - Säsong 2 (Blu-ray-filmer) 0 9 (4) 199:-
The Walking Dead - Säsong 2 (DVD-filmer) 0 0 (0) 199:-
The Walking Dead - Säsong 3 (DVD-filmer) 0 0 (0) 299:-
The Walking Dead - Säsong 3 (Blu-ray-filmer) 0 0 (0) 299:-
The Walking Dead: Säsong 1, Del 1-3 (Nedladdningsbar hyrfilm) 0 0 (0) 19:-
The Walking Dead: Säsong 1, Del 1-3 (HD) (Nedladdningsbar hyrfilm) 0 0 (0) 39:-
The Walking Dead: Säsong 1, Del 4-6 (Nedladdningsbar hyrfilm) 0 0 (0) 19:-
The Walking Dead: Säsong 1, Del 4-6 (HD) (Nedladdningsbar hyrfilm) 0 0 (0) 39:-

Skickat 12 juli 2010 - 12:40

Postad bild

As rumors swirl on who will assist Frank Darabont with directing chores on AMC's "The Walking Dead," the series' production designer Greg Melton is talking about the challenges of bringing a zombie apocalypse to life.

Based on Robert Kirkman's acclaimed comic, "The Walking Dead" will premiere in October alongside the network's annual "Fearfest" event. The series follows a police officer as he leads his family and a group of survivors across the country in search of a safe home.

Although Darabont ("The Shawshank Redemption," "The Green Mile") is writing and directing the pilot, it remained unclear who will helm the remaining episodes of Season 1. However, Michelle Maxwell MacLaren, whose credits include "Breaking Bad" and the "X-Files," is now reported to be a candidate for directing at least one episode, according to Arrow in the Head.

Meanwhile, Melton recently discussed the series' visual inspiration and how they turned downtown Atlanta into a dilapidated haven for an army of the undead. He used Kirkman's comics as a storyboard for the series.

"Usually I get a storyboard of an effects sequence or an action sequence," Melton said in an interview with AMC. "But it's very interesting to have something from beginning to end. There are a lot of iconic images in that graphic novel that we have taken into the series. People will go, 'Oh yeah that's the downtown Atlanta shot.'"

Transforming Atlanta into a wasteland was one of the series' more ambitious tasks, according to Melton.

"We're setting up an abandoned city, so we needed to find areas of downtown that we could shut down over a weekend," he explained. "I was looking just to keep it tight, so that it was hard to see around corners and know what's coming ahead of you.

"They shut down the street at 7 p.m. on a Friday night, and at 7 a.m. we were shooting these apocalyptic scenes over six blocks. The set was so large, when Frank got there he didn't even see we had a Huey helicopter landed in the street. He's like, 'Where's the helicopter?' 'It's down there!' 'Well bring it up here!' So we immediately brought that up. That's how big it was -- the helicopter got lost."

"The Walking Dead" stars Andrew Lincoln ("Love, Actually," "Teachers"), Jon Bernthal ("The Pacific," "The Ghost Writer"), Jeffrey DeMunn ("The Green Mile"), Laurie Holden ("Shield"), Steven Yeun, Michael Rooker ("Slither"), Sarah Wayne Callies ("Prison Break") and Chandler Riggs ("Get Low").

Källa: http://rabiddoll.com/node/1293

Skickat 12 juli 2010 - 13:17

Awesome, hoppas jag.
Aldrig hört talats om tidningsserien "The Walking Dead" dock

Det här inlägget har ändrats av derpious 12 juli 2010 - 13:18

Skickat 12 juli 2010 - 13:47

Visa inläggderpious Jul 12 2010, 14:17 skrev:

Awesome, hoppas jag.
Aldrig hört talats om tidningsserien "The Walking Dead" dock

Här kan du läsa mer om tidningsserien: http://en.wikipedia....he_Walking_Dead

Skickat 12 juli 2010 - 23:59

• Deep9
  • Användare

• 174 inlägg
Intressant. Älskar zombierullar.

Skickat 29 juli 2010 - 07:45

Postad bild

As AMC's "Fearfest" approaches its October debut, the network is looking to incite some serious zombie euphoria with "The Walking Dead," a series helmed by Oscar-nominated director Frank Darabont.

Based on Robert Kirkman's acclaimed zombie-apocalypse comic, "The Walking Dead" will premiere in 120 countries during AMC's 14th annual horror event, and will feature six episodes for Season 1.

The series centers on police officer Rick Grimes, played by Andrew Lincoln ("Love, Actually," "Teachers"), as he leads his family and a group of survivors across a devastated country in search of a safe home.

Darabont ("The Shawshank Redemption," "The Green Mile"), who is executive producing, and is writing and directing the pilot, was at Comic-Con International in San Diego, Calif., to promote the series. He was joined by members of the cast, Kirkman, executive producer Gale Anne Hurd ("Aliens," "Terminator") and Joel Stillerman, senior vice president of programming for AMC.

Like Kirkman's comic, "The Walking Dead" series is structured to not only be an exciting zombie tale, but to be a serious study of the human condition, according to Darabont.

"It was the venue to tell a zombie story that I had been looking for," Darabont said. "Robert had done something that was going to be an expanded saga following a group of people -- very character driven stuff -- which is the stuff I dig the most. It's sort of right up my alley.

"I love the idea of doing something a little bolder for television that kind of reaches back into the genre that I love. But it's a very character based thing that Robert did that really turned me on."

Despite his comic's success and critical acclaim, however, Kirkman never anticipated it would receive a live-action adaption.

"I didn't really want to do a movie for obvious reasons," Kirkman explained. "You can't do a zombie movie that never ends as a movie, because that does not make any sense.

"It always seemed like a tough sell -- zombies on TV. To see it happen, and to see it happen in such a great way with so many excellent people involved ... and to see AMC really get behind it and commit to making a zombie show, and doing everything right and pushing the limits of what they are going to be showing ... it's remarkable."

Although the story of Kirkman's comic will be closely followed, audiences can expect a few surprises along the way, Darabont said.

"I think the template, the path, ... left by Mr. Kirkman are extremely good ones," Darabont explained. "But I have also said -- and Robert has been great about this, and has in fact encouraged it -- to take every interesting detour we feel like taking. As long as in the long term we are still following what Robert has done, I don't see why we shouldn't bring every other good idea to the table.

"What that's leading to is a lot of really cool ideas that will surprise, I think, the really hardcore fans of the comic who really know like every page of this thing. There is a lot of stuff that is going to happen that they are not going to see coming, which I think is really cool. … If they have patience we'll eventually catch up with what Robert has been doing."

Kirkman is particularly pleased with the new story lines that are developing under Darabont's lead.

"I want the comic and the show to exist separately and be just as compelling and have as many surprises as possible," Kirkman said. "Thankfully Frank and all the people in the writer's room are doing such a great job taking all the good parts of the comic and expanding them and making them better. I think you guys are really going to be blown away. I really do."

One fan of Kirkman's tale that was blown away by the possibility of the series was AMC itself. Stillerman saw the story of "The Walking Dead" as a perfect fit to the network.

"The world that Robert has created, and the way he kinda paid such tremendous service to the genre, and to the human drama ... that makes a quintessential AMC show," Stillerman explained. "It's just really an incredibly exciting opportunity.

"I'll tell you about a good day as a network executive, it's when a piece of material like this walks into your office and Frank Darbount and Gale Ann Hurd are attached to it, and they tell you they are going to staff it up with all the people that have made such wonderful movies."

One recent key staff addition to the series is composer Bear McCreary, who scored the critically acclaimed soundtrack to Syfy's "Battlestar Galactica."

"I've been wanting to work with Bear ever since I heard the first work he did on 'Battlestar,'" Darabont said. "The one thing that we are all desperate to not do is the obvious. … And that's is why we asked Bear to join us. Because he does something very unique, and does not just clobber the audience with the thing that you expect."

In addition to Lincoln, "The Walking Dead" stars Emma Bell ("Frozen") as Amy, Jon Bernthal ("The Pacific," "The Ghost Writer") as Shane, Steven Yeun as Glenn, Sarah Wayne Callies ("Prison Break") as Rick's wife Lori, Chandler Riggs ("Get Low") as Carl, Jeffrey DeMunn ("The Green Mile") as Dale and Laurie Holden ("Shield") as his girlfriend Andrea.

Skickat 25 augusti 2010 - 16:03

Postad bild

IMDB

Trailer

6 avsnitt lång TV serie om Zombier. Gänget som ligger bakom denna film är inga amatörer precis och har tidigare jobbat med The Shawshank Redemption och The Green Mile. Första programmet sänds Oktober 2010.

Skickat 25 augusti 2010 - 17:02

hehe såg ju riktigt skojigt ut,har väntat på en zombieserie,trevligt!

Skickat 09 oktober 2010 - 23:28

Inte så långt kvar till premiären nu =)

Skickat 10 oktober 2010 - 17:37

Detta ser jag fram emot. :)

Skickat 29 oktober 2010 - 16:31

Nu på söndag tror jag den drar igång. Förhoppningarna på den här serien är skyhöga :)

Skickat 29 oktober 2010 - 17:38

fan va skoj! :)

Skickat 29 oktober 2010 - 17:48

Kan se på hur mycket zombies som helst, även spela :)

Skickat 29 oktober 2010 - 18:42

Årtusendets tv-serie!!! Om den håller vad dom lovar! :)

Skickat 29 oktober 2010 - 20:55

Jag känner mig som ett barn på julafton inför premiären av denna serie.

För er som samlar på samlingsvolymerna i bokform så släpptes The Walking Dead book 6 i tisdags den 26/10 :-)

Skickat 01 november 2010 - 12:38

######r va' bra första avsnittet var! Spänning rakt igenom! :) Ser verkligen fram emot nästa avsnitt.

Skickat 01 november 2010 - 15:42

Laddar 720p versionen nu och väntar med spänning!

Skickat 01 november 2010 - 17:40

Ikväll skall jag äntligen få se första avsnittet.. Hoppas den levererar! Postad bild

Skickat 01 november 2010 - 19:49

Nu har jag precis sett klart första avsnittet. Kanon! Jag rekommenderar den verkligen till alla som gillar zombie-filmer. Längtar efter nästa avsnitt!

Skickat 01 november 2010 - 19:57

Riktigt ###### bra var första avsnittet. Kommer inte ihåg när jag sist varit så här uppspelt över en ny tv-serie :)

Skickat 01 november 2010 - 20:00

Japp den va bra.

Skickat 01 november 2010 - 21:06

Happ! Jävligt bra var den! den här skall följas!

Skickat 01 november 2010 - 22:28

grym! ser fram mot nästa avsnitt :)

//Micke

Skickat 01 november 2010 - 22:50

Helt underbart ! Bästa jag sett i serieväg

Skickat 02 november 2010 - 05:25

Fantastiskt bra!!! Helt i min smak :)

Skickat 02 november 2010 - 06:57

• zxcv
  • Forumräv

• 640 inlägg
Först har AMC gett mig Breaking Bad och nu The Walking Dead. Jag är evigt tacksam till detta underbara bolag som vågar ta risker i stil med HBO.

Avsnittet sågs i 720p med surround, kröp i kroppen av obehag ett antal ggr tex när han gick i trapphuset med enbart tändstickor som ljus. Jag kan inte komma på något negativt med första avsnittet, vilka produktionskostnader! Headshotsen var det inget fel på heller.

Skickat 02 november 2010 - 18:01

Jag ska se den i kväll.
Som det låter på er andra så lär jag nog inte bli besviken!

Skickat 02 november 2010 - 20:16

• Kniff
  • Användare

• 247 inlägg
Det var riktigt bra! Positivt överraskad. Serien kändes riktigt påkostad förutom några småsaker kring staden (CGI som var väldigt tydlig)

Skickat 09 november 2010 - 16:49

Äsch, tyvärr höll ju inte avsnitt 2 alls samma kvalitet även om det var rätt väntat eftersom det tycks vara olika regissörer för varje avsnitt. Det var absolut inte dåligt och jag följer fortfarande serien med spänning men söndagens avsnitt kändes ändå stundvis som om man satt och kollade på vilken dussinserie som helst, typ Prison Break.

Why oh why kunde inte Frank Darabont regissera alla avsnitten?

Det här inlägget har ändrats av HoodJp 09 november 2010 - 16:49

Skickat 11 november 2010 - 19:35

• zxcv
  • Forumräv

• 640 inlägg
Nej det höll verkligen inte samma kvalitet som det första avsnittet men jag ser det som en uppbyggare för de andra avsnitten, synd att det bara är fyra avsnitt kvar.

En irriterande grej som var rent slarv av regissören var när den svarta killen tog emot yxan och skyddsmasken. Ena sekunden var hans handskar helt rena och nästa när han tar emot yxan, masken är de helt blodiga. Vet att det ganska vanligt med sådana misstag inom tv men det där var alldeles för uppenbart för att missas.

Tänker avsluta mitt inlägg med något positivt i alla fall. AMC har beslutat att förnya TWD med en andra säsong på 13 avsnitt!

Skickat 11 november 2010 - 21:55

Nu ska ni får höra, eller ja läsa en trevlig nyhet :)

AMC Gives Green Light For Season 2 Of 'The Walking Dead'

Skickat 11 november 2010 - 22:07

Zxcv hann före! ^^

Visa inläggsinnes Nov 11 2010, 22:55 skrev:

Nu ska ni får höra, eller ja läsa en trevlig nyhet :)

AMC Gives Green Light For Season 2 Of 'The Walking Dead'

Skickat 11 november 2010 - 22:09

Det är ingen god nyhet förrän jag sett klart hela säsong 1 och att den håller lika bra klass som de avsnitt som redan släppts. :) Jag vill inte ha någon utdragen skit här inte.

Skickat 11 november 2010 - 22:20

Visa inläggHoodJp Nov 11 2010, 22:07 skrev:

Zxcv hann före! ^^

Jo, men han hade ingen länk att backa upp det uttalandet med :)

Skickat 12 november 2010 - 18:42

• zxcv
  • Forumräv

• 640 inlägg

Visa inläggsinnes Nov 11 2010, 22:20 skrev:

Jo, men han hade ingen länk att backa upp det uttalandet med :(
Din länk blev ett fint litet komplement till mitt avslöjande B)

Har höga förväntningar på tredje avsnittet, enligt ign skulle det hålla högre klass än det andra i alla fall.

Skickat 15 november 2010 - 19:58

Avsnitt 3 var riktigt ###### bra =)

Skickat 15 november 2010 - 21:08

Jag gillade också avsnitt 3, bra skådespel. Vill ha meeeeeeeeeer!

Skickat 15 november 2010 - 21:22

Riktigt bra serie, fick Jericho känsla när jag såg första avsnittet - kanske p.g.a Lennie James. :)

Skickat 15 november 2010 - 22:04

Inte ofta man längtar såhär mycket efter nästa avsnitt i en serie =)

Skickat 16 november 2010 - 18:24

• zxcv
  • Forumräv

• 640 inlägg
Avsnitt 3 var bra, tror avsnitt 4 kommer bli ännu bättre. Armborst, det vore något att ha i Left 4 Dead.

Säsong 2 kommer troligtvis att ha premiär i oktober om ett år

Walking Dead season 2 info

Skickat 16 november 2010 - 18:31

Om de får lite blod i mun, öga eller borde de väl bli smittade, tyckte det skvätte väl lite när de slår med basebollträ å sånt :unsure:

Skickat 16 november 2010 - 18:44

äsch motorsåg vill jag se dom andvända :unsure:

Skickat 16 november 2010 - 21:08

Någon som vet om denna serie är på väg mot Sverige på någon kanal?

Skickat 17 november 2010 - 07:13

Armborst måste ju vara helt optimalt mot ensamma zombies. :) Kul att en till säsong är på G. Och det är ju inte så att de har slut på story då serietidningen är uppe i 78 nummer, så det finns ju material så att det inte är någon risk för "Lost"-effekten då de börjar mjölka ur serien istället för att ha nånting att säga.

Skickat 19 november 2010 - 17:46

Jag är rädd för risken att de drar ut på serien och introducerar för många karaktärer. Men överlag en bra serie, jag stör mig dock något på dialekterna i serien.

Skickat 21 november 2010 - 15:42

Jag ska precis börja med serietidningarna, sen när det gäller tv serien behöver vi inte vänta länge till Blu-ray...så jag håller mig! :)

The Walking Dead: Season One Blu-ray

Skickat 24 november 2010 - 15:42

bästa serien just nu, har fet abstinens tills på måndag.. ångrar mig att jag började på serien. skulle varit bättre att bränna allt på en gång.. maraton style

Skickat 24 november 2010 - 15:43

Såg avsnitt 4 igår och tyckte väl det kändes lite meh.
Än en gång ser man nackdelen med att byta regissör för varje avsnitt.

Skickat 26 november 2010 - 19:39

Vilken kanal gå denna serien på då? Eller tankar alla ner den?

Det här inlägget har ändrats av belzebubb 26 november 2010 - 19:41

Skickat 26 november 2010 - 19:44

Visa inläggbelzebubb Nov 26 2010, 21:39 skrev:

Vilken kanal gå denna serien på då? Eller tankar alla ner den?

Tanka så klart eller vänta 7år innan den kommer hit

Skickat 27 november 2010 - 01:20

Visa inläggLowtech Nov 26 2010, 19:44 skrev:

Tanka så klart eller vänta 7år innan den kommer hit
Misstänkte det. Tankade och såg avsnitt 1-4 ikväll. Det är bara dessa som är ute va? När kommer avsnitt 5?

Och att det bara är 6 avsnitt av första säsongen känns ju lite tråkigt.. Jag tycker avsnitten känns så korta.

Det här inlägget har ändrats av belzebubb 27 november 2010 - 01:21

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.