Om cirkus 8 dagar så smäller det, är rätt hypad
Postad 08 October 2011 - 08:52
Om cirkus 8 dagar så smäller det, är rätt hypad
Postad 08 October 2011 - 11:51
bättre än serien var om inte annat
Postad 17 October 2011 - 13:02
Gaah, en vecka till.
Postad 17 October 2011 - 19:25
Snacka om sjukaste jävla slutet på säsongspremiären
!
Gaah, en vecka till.
Efter att ha sett avsnittet nu så håller jag fullt med, vilken jäkla cliffhanger.
Underbart avsnitt dock, och serien är lätt den bästa som går på tv atm.
Postad 17 October 2011 - 20:57
hehe ja. Man måste ge dom att dom VERKLIGEN visar att de med andra säsongen tänker hålla minst lika hög spänning som i första. Man är ju alltid lite nervös i början på en ny säsong på om teamet bakom bara tänkt mjölka vidare på sin framgång eller verkligen fortsätter försöka göra en så bra serie som möjligt
Efter att ha sett avsnittet nu så håller jag fullt med, vilken jäkla cliffhanger.
Underbart avsnitt dock, och serien är lätt den bästa som går på tv atm.
Postad 28 October 2011 - 07:55
Postad 07 November 2011 - 07:09
Postad 07 November 2011 - 11:30
Har själv sett tre avsnitt nu. Good shit. Men jävlar i **** vilka dåliga ljudmixar! Värsta jag någonsin hört.
Redigerat av Kalekulan, 07 November 2011 - 11:30.
Postad 07 November 2011 - 13:10
Sett tre avsnitt på säsong två nu men tycker nog fan att det tappat lite fart...men fortfarande är det bra, om än lite långdraget.
Håller med, hoppas att det inte blir allt för långdraget vid farmen, vill se dom fortsätta in i städer osv
Postad 08 November 2011 - 14:47
Postad 08 November 2011 - 15:42
Jag vet att man inte får prata torrents här men fan, jag klarar inte av det mer. IMMERSE måste vara felet i ljudet. Kör dom med någon dialoguebooster? Ena sekunden låter det som om bakgrundsljudet (syrsor mestadels) ska käka upp hela huset, sedan när någon pratar så tonas det ner för att sedan komma tillbaka lika högt efter dom har pratat klart. Sjukt irriterande. Vad tror ni?
Vad använder du för program att spela upp filen? Jag brukar aldrig ha problem med IMMERSE, men man läser ju mycket dåligt om dom. Jag kör W7 och XBMC, men vet att en del Mediaextenders kan strula med den nya headern eller vad det heter. (Har ingen aning om vad header på en mkv är, men har för mig att det brukar användas som förklaring för strul?)
En annan lösning är att ladda WEB-DL istället, de releaserna brukar ju funka klockrent.
Redigerat av Kamui, 08 November 2011 - 15:43.
Postad 09 November 2011 - 01:12
Headern är, såvitt jag vet, de svarta barsen (uppe och nere) som vanligtvis brukar beskäras bort.
Postad 09 November 2011 - 07:47
"yet another iMMERSE release that does not play on the Asus O!Play. ... The mkv files are now encoded using header compression."
Har som sagt ingen aning om vad det innebär med header compression, men det verkar ju som att minst en extender har haft problem. Men det är ju jäkligt konstigt att MPC-HC inte tar filen, den brukar ju klara allting... Det där med header compression ska gå att ta bort i mkvmerge, men det är ju jobbigt att behöva göra det med alla avsnitt.
Postad 09 November 2011 - 11:13
Nä, men på DR HD.Ingen som följer serien på Tv11?
Inga reklamavbrott och helt gratis. Bästa tvkanalen, om man bor nära danmark vill säga...
Postad 09 November 2011 - 11:49
Hmm, jag googlade immerse och header och hittade följande:
"yet another iMMERSE release that does not play on the Asus O!Play. ... The mkv files are now encoded using header compression."
Har som sagt ingen aning om vad det innebär med header compression, men det verkar ju som att minst en extender har haft problem. Men det är ju jäkligt konstigt att MPC-HC inte tar filen, den brukar ju klara allting... Det där med header compression ska gå att ta bort i mkvmerge, men det är ju jobbigt att behöva göra det med alla avsnitt.
Jorå, MPC-HC tar filen. Det gör Dune:n också. Problemet är ljudet... Men ska skita i att köra på IMMERSE:s filer igen.
Postad 09 November 2011 - 15:11
Postad 09 November 2011 - 15:21
Ja, det var det jag menade
Ja det är nog bäst att strunta i dom då, kanske kan vara struligt att hitta några andra eftersom de jäkla IMMERSE är så jäkla snabba?
Snabbt är bra. Stör mig mer på att bilden är så grynig på serien jämfört med att serier jag följer.
/Fredrik
Postad 09 November 2011 - 15:26
+1 och hoppas på att han byter ut sheriff skjortan snartHåller med, hoppas att det inte blir allt för långdraget vid farmen, vill se dom fortsätta in i städer osv
Postad 09 November 2011 - 22:10
Postad 09 November 2011 - 22:18
Postad 09 November 2011 - 23:04
Postad 09 November 2011 - 23:35
Så har de börjat tänka på de äldre tittarna på någe vis eller vad är tanken? fokus flyttas ju mer o mer från kärnan i det apokalyptiska!? till diverse gruppintriger som kunde handla om en arbetsplats istället!
Hoppas "det" kommer igång snart iaf, ananrs hamnar denna lovande serien i soptunnan(som så många andra bra serier)
Postad 10 November 2011 - 06:19
Nu får de fan hända lite tycker jag. 4 avsnittet hände ju inte ett skit!...
håller med.. en trött zombie som fastnat är inte ok! Kan det ha att göra med att den manusförfattaren som skrev säsong 1 hoppade av serien?! (visst var det manusförfattaren?!)
Postad 10 November 2011 - 11:39
Haha, ja 5min av programmet för att få upp den och sen så klart händer....håller med.. en trött zombie som fastnat är inte ok! Kan det ha att göra med att den manusförfattaren som skrev säsong 1 hoppade av serien?! (visst var det manusförfattaren?!)
Postad 10 November 2011 - 11:52
Flickan kommer ju att komma fram, annars hade de ju inte letat i 15 avsnitt för att hitta henne.
HAHA!! Ja det är sant. Fan om dom har slösat bort min tid på att leta efter henne alla avsnitt.
Jag håller med om att s2 har börjat väldigt slött. Sitter oxå och väntar på att det ska hända något snart.
Jag tycker att ljudet är dåligt oxå, inte jämfört med s1 för det kommer jag inte ihåg, men det är väldigt pålagt ljud på något sätt. Allt ljud kommer ur centern, och saker som fotsteg är lika höga som pistolskott.
Jag blir inte "omsvept" av ljudet.
EDIT. Det var tydligen inte bara jag. (Ljudet).
/Niklas
Redigerat av evil_nike, 10 November 2011 - 11:56.
Postad 11 November 2011 - 01:34
Redigerat av Kalekulan, 11 November 2011 - 01:35.
Postad 11 November 2011 - 07:46
Visst tappar serier tempo etc,men en serie som bara är 6-7 avsnitt vill man ju inte ska haka upp sig så in i bomben på ett ställe eller på en sak(dessa bloody kids),sitter o snabbspolar mig igenom alla dessa svammel scener mellan föräldrarna till pojken gahhhJag säger det igen. Nämn en serie som INTE tappar tempo i mitten av serien. Det är normalt. Det följer den dramaturgiska modellen som används inom båda film och TV, och det följer den klassiska mjölkningen som serier oftast lider av. Dom börjar alltid pampigt för att tittaren ska vilja se mer, och de slutar alltid pampigt med en cliffhanger för att man ska vilja se nästa säsong. I mitten av säsongen drar de ner på tempot, satsar mycket på karaktärsutveckling - för att man ska få känslor för karaktärerna och för att spara pengar. Och serien blir ju inte sämre för att endast en zombie dör? Känns som det är för många mainstreamers som tittar på denna...
Postad 11 November 2011 - 08:00
Vilken tur då att säsong 2 är 13 avsnitt.Visst tappar serier tempo etc,men en serie som bara är 6-7 avsnitt vill man ju inte ska haka upp sig så in i bomben på ett ställe eller på en sak(dessa bloody kids),sitter o snabbspolar mig igenom alla dessa svammel scener mellan föräldrarna till pojken gahhh
Postad 11 November 2011 - 08:07
Postad 11 November 2011 - 09:12
Postad 11 November 2011 - 17:15
Del 6 kändes ganska töntig, och den enda cliffhangern är nu vad det var som viskades...
Instämmer dock med föregående talare - Kommer att kika vidare, så visst har serien kvaliteter!
Postad 11 November 2011 - 21:32
Hehe ok första var bara 6 o kollade lite snabbt på tv.com o dom hade listat 7... sorry =)Vilken tur då att säsong 2 är 13 avsnitt.
Kanske därför säsongen är så seeeg då om dom har "hela" 13 eps o döda
Postad 14 November 2011 - 09:22
Effektfullt när man första säsongen snubblade över en
Istället för att "ta dagen som den kommer" vore det ju en god idé att bunkra upp med mat, dryck, medicin, vapen, drivmedel osv osv.
Har helt glömt om det togs upp under första säsongen men, hur får de elektricitet?
Svårt att föreställa mig att kraftverk bara står och går.
(Kanske iofs inte ska detaljstudera "apokalyptiska" serier för noga men ofrånkomligt att man funderar på vad man själv gjort..
Redigerat av Sambuccashake, 14 November 2011 - 15:52.
Postad 14 November 2011 - 09:34
...och jag vill gärna veta hur det går med nassen från S1.
Det vill jag också veta, det är ju en lös tråd där som dom inte kan bara låta vara.
Tycker att det börjas snackas för mycket om gud hit och dit i dom senaste avsnitten...
Postad 14 November 2011 - 20:32
Visst. Jag blir fortfarande sugen på nästa avsnitt och jag tycker fortfarande det är ganska spännande men någonstans på vägen tappas intresset man hade från första säsongen och första episoden denna säsong.
Postad 14 November 2011 - 22:46
Postad 14 November 2011 - 22:55
Postad 15 November 2011 - 05:23
Visst, det var ingen superduperhöjdare i klass med S01, men det känns som att det börjar hända mer grejer nu och flera av de gamla karaktärerna som tex Morgan och Duane kommer att dyka upp.
Postad 21 November 2011 - 07:47
S02E05 tycker jag faktiskt har varit bästa avsnittet hitills (efter S02E01).
Visst, det var ingen superduperhöjdare i klass med S01, men det känns som att det börjar hända mer grejer nu och flera av de gamla karaktärerna som tex Morgan och Duane kommer att dyka upp.
Är beredd att hålla med och (varning - spoiler för er som inte sett S02E05:
Postad 21 November 2011 - 12:26
Avsnitt 6 var ruggigt bra, istort sett i klass med säsong 1
Gah! Kvällen räddad mao
EDIT: Fan! Gick in på en illegal nedladdningssida och läste en kommentar som avslöjade massvis
Redigerat av MrSpokk, 21 November 2011 - 12:27.
Postad 24 November 2011 - 07:39
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
30 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?