Postad 20 March 2012 - 09:44
Postad 20 March 2012 - 10:48
Spoiler
hmm... när serien väl tar fart igen måste vi vänta till hösten... hur ska jag klara mig tills dess? Behöver en veckovis zombiedos!
Som tur är börjar snart Game of Thrones igen
Postad 20 March 2012 - 12:05
Som tur är börjar snart Game of Thrones igen
OT: jag är inne på sista avsnittet på säsong 1 nu så det passar ju bra!
Postad 20 March 2012 - 14:30
Hehe var glad för det
Postad 20 March 2012 - 20:12
hmm... när serien väl tar fart igen måste vi vänta till hösten... hur ska jag klara mig tills dess? Behöver en veckovis zombiedos!
Nej var det sesongsavslut nu, när drar det igång igen ?
Postad 20 March 2012 - 20:13
Nej var det sesongsavslut nu, när drar det igång igen ?
Oktober förmodligen.
Postad 20 March 2012 - 20:19
Snacka om att det vänt från Hem till gården till Walking Dead igen
Postad 21 March 2012 - 10:27
Spoiler
Bra sista avsnitt
Tog en screenshot:
Redigerat av Sgart, 21 March 2012 - 10:38.
Postad 21 March 2012 - 11:38
Postad 21 March 2012 - 11:54
Bara jag som tycker Säsong 2 tog slut snabbt? På typ en och en halv månad?
Tror det är ungefär lika många avsnitt som i förra säsongen. Du får tänka på att det som varit nu på våren fortfarande bara var säsong 2. Den var i 2 delar och spelades även innan jul. Tror den började i slutet på oktober. Samma gällde säsong 1 som också hade episoder både från oktober och sen under senvintern/våren.
Postad 21 March 2012 - 15:08
Redigerat av MrSpokk, 21 March 2012 - 15:09.
Postad 21 March 2012 - 15:19
Frågorna efter sista avsnittet är många (läs inte om du inte sett det):
Spoiler
1: Ingen aning, får framtiden utvisa.
2: Det är ett fängelse.
3: I guess so, Dr.Jenner viska det till Rick redan i säsong 1.
4: Hon är ifrån The Walking Dead serien, små läst lite snabbt.. Kunde inte hålla mig
Postad 21 March 2012 - 15:44
The walking dead compendium - http://www.adlibris....isbn=1607060760
Postad 21 March 2012 - 18:18
Står inte ut med ungjäveln på ren svenska..
Postad 21 March 2012 - 18:22
Är det bara jag som hoppas på att Carl slutar i magen på en drös med zombies direkt i inledning av S03E01?
Står inte ut med ungjäveln på ren svenska..
hehe jag är för nyfiken på att se vad som händer med honom för det. Han har ju blivit lite diabolique den senaste tiden. Nu när Shane är död kanske det iofs tonas ner en bit med tiden, vem vet.
Jag tror det blir mkt drama även i nästa säsong. Det hör lixom till
Postad 21 March 2012 - 21:25
Postad 22 March 2012 - 00:49
Tror det är ungefär lika många avsnitt som i förra säsongen. Du får tänka på att det som varit nu på våren fortfarande bara var säsong 2. Den var i 2 delar och spelades även innan jul. Tror den började i slutet på oktober. Samma gällde säsong 1 som också hade episoder både från oktober och sen under senvintern/våren.
Säsong 1 hade bara sex episoder.
Postad 22 March 2012 - 08:39
Säsong 1 hade bara sex episoder.
Just det ja, det gick inga våravsnitt första året.
Postad 23 March 2012 - 03:06
Postad 23 March 2012 - 07:47
Har för mig det sas oktober efter sista avsnittetfrågan är om man ska få vänta 1 år innan det kommer igång igen denna gången också.
Postad 23 March 2012 - 09:13
Postad 23 March 2012 - 13:09
Postad 23 March 2012 - 13:16
Som sagt Oktober.håller väll med om att det inte hände så mycket på farmen men jag menade om man skulle få vänta ett år igen på nya avsnitt
Postad 23 March 2012 - 22:16
Utspelar sig parallellt med en annan grupp av människor som även de försöker ta sig till atlanta.
http://www.goodreads...he-walking-dead
Postad 26 March 2012 - 08:57
Intressant tillskott på karaktärslistan!
Rätt så hardcore att Michonnes promenadsällskap är
Får vi bara igång Merles konstellation också så kan det bli givande avsnitt, inte minst ur ett story-perspektiv, att följa tre olika grupper.
Postad 28 March 2012 - 05:53
Det är ju meningen att man ska hålla på Rick eller vad han nu heter men Shane är ju fan så mycket klokare när det kommer till överlevnad!
Redigerat av MackeMack, 28 March 2012 - 05:53.
Postad 28 March 2012 - 07:53
Färdig med säsong 2 nu... Var rätt segt på farmen men gillade serien väldigt mycket. Störde mig något fruktansvärt på ungjäkeln hela tiden. Önskade bara att han kunde bli biten och försvinna.
Det är ju meningen att man ska hålla på Rick eller vad han nu heter men Shane är ju fan så mycket klokare när det kommer till överlevnad!
Förstår hur du menar. Samtidigt skulle ju ingenting fungera om man gjorde på Shanes vis. Då skulle han konstant tagit vad han ville ha och dödat alla som överhuvudtaget kunde hotat honom. I slutet iallaf. Det fungerar ju inte hur länge som helst att gå den vägen heller
Rick verkar ju dock ha förändrats en del nu efter sista avsnittet i s2.
Postad 28 March 2012 - 08:05
Alltså måste han blivit riven när de skulle dumpa den där grabben...eller?
Postad 28 March 2012 - 08:11
Men visst verkade det som att Shane började bli zombie redan innan Rick stack kniven i magen på honom?
Alltså måste han blivit riven när de skulle dumpa den där grabben...eller?
Min teori är att han blev riven i under händelsen vid/i skolbussen. Fast det kan ju också vara så som gruppen nu tror att alla bär på viruset men att det sprider sig i kroppen efter döden inträffar. Vem vet.
Det verkar ju dock inte som att de 2 nissarna som sköts i baren återuppstod när Hersel åkte in och pimplade lite. Den ena av dom tror jag inte blev skjuten i huvudet?
Postad 28 March 2012 - 08:25
Good point.Det verkar ju dock inte som att de 2 nissarna som sköts i baren återuppstod när Hersel åkte in och pimplade lite. Den ena av dom tror jag inte blev skjuten i huvudet?
Åtminstone den som han gick fram och sköt flera gånger träffades "endast" i torson.
Postad 28 March 2012 - 08:29
Good point.
Åtminstone den som han gick fram och sköt flera gånger träffades "endast" i torson.
Aa det är så jag minns det också. Det kan ju visserligen bara vara en tillfällighet, eller att de som gjorde serien inte tänkte på det. Eller att det just då inte var luftburet, vem vet
Postad 28 March 2012 - 08:40
Det kallas bröst.
Man boobs???
De var inte långt från att jag till slut skett i serien. För den blev något lång tandig på farmen. Men lite typiskt att det blir en sådan cliffhanger
Postad 28 March 2012 - 10:52
Min teori är att han blev riven i under händelsen vid/i skolbussen. Fast det kan ju också vara så som gruppen nu tror att alla bär på viruset men att det sprider sig i kroppen efter döden inträffar. Vem vet.
Det verkar ju dock inte som att de 2 nissarna som sköts i baren återuppstod när Hersel åkte in och pimplade lite. Den ena av dom tror jag inte blev skjuten i huvudet?
Snubben som shane vred nacken av blev zombier.Alla är smittade av viruset det var det läkaren viskade i örat på rick i sista avsnitet säsong 1.Om man läser serier tidningen så är det så.
Så om du dör en narturlig död så blir du zombier.
Redigerat av Hitman TheSwede, 28 March 2012 - 10:54.
Postad 28 March 2012 - 13:33
Mkt möjligt att det är så som sagt.Snubben som shane vred nacken av blev zombier.Alla är smittade av viruset det var det läkaren viskade i örat på rick i sista avsnitet säsong 1.Om man läser serier tidningen så är det så.
Så om du dör en narturlig död så blir du zombier.
Postad 28 March 2012 - 20:51
Postad 28 March 2012 - 20:57
Shane dog över sin svartsjuka simple as that-
Postad 28 March 2012 - 21:08
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
73 bilder
734 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna