Jag vill kunna köra Spotify på min iPad och föra över ljudet trådlöst till min ljudanläggning, finns det något sätt att göra detta?
Spela spotify från iPad till ljudanläggning trådlöst.
Postad 28 July 2010 - 13:03
Jag vill kunna köra Spotify på min iPad och föra över ljudet trådlöst till min ljudanläggning, finns det något sätt att göra detta?
Postad 28 July 2010 - 17:02
Hej, jag har ett logitech hemmabio system, har 3 ingångar på den, 2 optiska och 1 6-chan direct sound nånting (det är tre ingångar, front back och sub tror jag)
Det enklaste sättet (och med ett helt OK resultat) är nog att skaffa ett bluetooth headset till en mobil med 3,5mm-ingång t.ex. nokia bh-214 eller Sony ericsson MW600, samt en kabel med 3,5mm-plugg i ena ändan och RCA i andra ändan. Koppla in 3,5mm-plugg i bluetoothmottagaren, RCA i förstärkaren och anslut iPaden till förstärkaren via bluetooth. Klart! Rock on!
Postad 28 July 2010 - 17:06
Förvänta dej inget vidare ljud på detta viset dock.Det enklaste sättet (och med ett helt OK resultat) är nog att skaffa ett bluetooth headset till en mobil med 3,5mm-ingång t.ex. nokia bh-214 eller Sony ericsson MW600, samt en kabel med 3,5mm-plugg i ena ändan och RCA i andra ändan. Koppla in 3,5mm-plugg i bluetoothmottagaren, RCA i förstärkaren och anslut iPaden till förstärkaren via bluetooth. Klart! Rock on!
Postad 28 July 2010 - 17:14
Förvänta dej inget vidare ljud på detta viset dock.
Jag kör så nu med helt ok ljud (och då är jag rätt kräsen). Det är långt ifrån perfekt, men helt OK. Bäst resultat har jag fått med Sony Ericsson MBR100. Vilka bluetoothmottagare har du testat med? Till vilken förstärkare?
Postad 29 July 2010 - 10:26
Det enklaste sättet (och med ett helt OK resultat) är nog att skaffa ett bluetooth headset till en mobil med 3,5mm-ingång t.ex. nokia bh-214 eller Sony ericsson MW600, samt en kabel med 3,5mm-plugg i ena ändan och RCA i andra ändan. Koppla in 3,5mm-plugg i bluetoothmottagaren, RCA i förstärkaren och anslut iPaden till förstärkaren via bluetooth. Klart! Rock on!
Tror inte det där funkar för mig.. jag vill ju inte ha en mobil med i leken också, det jag vill är att koppla in någonting i iPaden som sänder ljud till någonting som tar emot den signalen trådlöst och sedan kan föra det vidare till front/rear/sub ingångarna på mitt hemmabiosystem reciever med sladd..
Går det? (;
Postad 30 July 2010 - 11:22
Postad 30 July 2010 - 12:29
Tror inte det där funkar för mig.. jag vill ju inte ha en mobil med i leken också, det jag vill är att koppla in någonting i iPaden som sänder ljud till någonting som tar emot den signalen trådlöst och sedan kan föra det vidare till front/rear/sub ingångarna på mitt hemmabiosystem reciever med sladd..
Går det? (;
SonyEricsson MW600 ser ut att vara en bluetooth mottagare. Vilket gör att den dyker upp i din iPad som ett headset, du spelar upp musiken, iPaden skickar musik till MW600 genom bluetooth och MW600 är inkopplad till din stereo.
Dock har den bara två kanaler så du får bara ljud i frontarna om du inte använder något läge i förstärkaren som gör att det spelas i alla högtalare. Vilket brukar vara rätt kass.
Postad 30 July 2010 - 12:34
Postad 30 July 2010 - 13:18
Postad 16 August 2010 - 17:33
Finns ingen sådan kabelTackar för svaren! Tänkte ha två lösningar, så jag behöver en ljudkabel som går från iPaden (3,5mm?) till 3 st front rear och subwoofer uttag på recievern, vart hittar man en sådan kabel?
Postad 21 August 2010 - 02:06
Postad 21 July 2011 - 09:42
Om man bara vill ha en kabel som är 3,5mm ut från iPad i ena ändan och 3 delad i andra ändan.. front / rear / subwoofer vad ska man ha för sladd då ?
Du kan inte driva högtalarna direkt från 3.5 mm uttaget. Du måste ha en förstärkare emellan.
Och då skall du dra en sladd från IPad till förstärkarens ingång.
Postad 21 July 2011 - 09:48
Postad 21 July 2011 - 10:16
Postad 25 July 2011 - 16:46
Rekommendation att köpa från Elgiganten och om du inte är 100% nöjd kan du ju alltid lämna tillbaka - men det tror jag inte du kommer vilja göra
Postad 26 July 2011 - 04:24
Instämmer - Airport express är en smidig och bra lösning. Jag har en sådan, dock från PC till förstärkare, vilket funkar bra. En kompis kör med iPad och flera Airport express och kan enkelt byta från ena till andra om man byter plats. Än så länge kan man bara skicka till en i taget men kanske blir det ändring framöver så man kan lyssna i fler rum.
Rekommendation att köpa från Elgiganten och om du inte är 100% nöjd kan du ju alltid lämna tillbaka - men det tror jag inte du kommer vilja göra
Hur fungerar det med Spotify över Airport Express?
Postad 27 July 2011 - 11:05
Hur fungerar det med Spotify över Airport Express?
Via Iphone/Ipad kan allt ljud strömmas, inklusive Spotify, vilket fungerar utmärkt. Om du vill strömma Spotify från din dator kan du lösa det med programmet Airfoil.
Postad 03 August 2011 - 14:13
Postad 03 August 2011 - 14:27
Lånar tråden lite. Kan man göra samma sak, dvs spela musik (spotify) trådlöst med Apple TV2 istället för Airport express?
Ja, bara man klarar sig utan analog utgång så fungerar det lika bra.
Postad 03 August 2011 - 16:42
För puristen är dock airport express bättre då den spelar upp ljudet i CD 44.1KHz medan ATV2 alltid skickar ut i 48KHz (precis som gamla Creative ljudkort). Dock tycker jag transcodingen är ok, kör optisk 3,5mm ut till köksradion.
Postad 03 August 2011 - 17:31
Ja, bara man klarar sig utan analog utgång så fungerar det lika bra.
Kör Spotify med iPad2 eller Laptop/Airfoil till min AppleTV2 till köksradion. Airplay blir alltmer stabilt och nu tycker jag den är helt acceptabel. I början var det lite skakigt med olika reservationer hit och dit men man lär sig hur det funkar ganska snart.
För puristen är dock airport express bättre då den spelar upp ljudet i CD 44.1KHz medan ATV2 alltid skickar ut i 48KHz (precis som gamla Creative ljudkort). Dock tycker jag transcodingen är ok, kör optisk 3,5mm ut till köksradion.
Hade tänkt att koppla den optiskt eller via hdmi till min Onkyo Receiver.
Postad 03 August 2011 - 19:21
är inte insatt alls i Macvärlden, men det räcker väl med en vanlig router, behöver väl inte vara nån specifik Mac router?Så är ju Apple TV:n valet för dig (såvida du inte behöver en router)!
Postad 03 August 2011 - 19:57
Ja, det är standard-wifi, inget konstigt.är inte insatt alls i Macvärlden, men det räcker väl med en vanlig router, behöver väl inte vara nån specifik Mac router?
Redigerat av BitterMelon, 03 August 2011 - 19:57.
Postad 03 August 2011 - 21:09
Förlåt, nu gjorde jag dig förvirrad i onödan. Jag menade att Airport Express även kan extraknäcka som router.är inte insatt alls i Macvärlden, men det räcker väl med en vanlig router, behöver väl inte vara nån specifik Mac router?
Postad 07 August 2011 - 19:15
Postad 07 August 2011 - 20:37
Mvh // Mattias
Postad 07 August 2011 - 20:46
Postad 13 August 2011 - 17:39
Det tråkiga som jag just råkat ut för är att datorn kan nu inte hitta min AE vilket medför att jag inte kan spela musik via airfoil till vardagsrummet. Jag utförde en fabriksåterställning av AE. Sökte efter AE i programmet Airportverktyg för en ominstallation och får nu INGEN kontakt med airport enheter! Den står å blinkar gult och datorn hittar den inte? De e precis som att den inte existerar längre! Satt i datasupport med apple i 1timma å dom hänvisar till fel på dator eller min brandvägg tillåter inte AE via en port som är avstängd bla bla bla men det har ju fungerat utmärkt! Det MÅSTE bara vara fel på min AE för den blir EXTREMT varm oxå, man måste ha handskar på sig för att ta ut den från vägguttaget! I morgon åker den tillbaka till butik för antingen rep eller byte för de måste va fel på min. Annars är detta en fantastisk pryl å jag har inte funnit någon med liknande problem så jag har nog bara haft otur men min. Jag skall verkligen ha en AE för detta är en superprodukt. Fråga: blir era AE super varma i chassit när den sitter i väggen?
Och du får ingen kontakt heller med hjälp av sladd till AE?
Postad 14 August 2011 - 17:26
Den blinkade gult stadigt och man fick ingen kontakt överhuvudtaget, inte ens med sladd. Har lämnat in den för rep. Jag tror verkstad återkommer i veckan.Och du får ingen kontakt heller med hjälp av sladd till AE?
Postad 13 September 2011 - 17:59
Jag kör så nu med helt ok ljud (och då är jag rätt kräsen). Det är långt ifrån perfekt, men helt OK. Bäst resultat har jag fått med Sony Ericsson MBR100. Vilka bluetoothmottagare har du testat med? Till vilken förstärkare?
Jag köpte MBR-100 från 24.se för bara 195 kr (nedsatt från 549 kr). Fungerar kanon!
Jag kör Xbmc på datorn och streamar över via Bluetooth till stereon. Ljudet är helt OK.
Kan väl tillägga att jag testade på Windows 7 och fick det inte att fungera. Men jag kör Linux i vanliga fall så det spelar ingen roll. Under Linux Mint 11 fungerar det klockrent.
Det bör/ska fungera på Windows också men av någon anledning så strulade det för mig.
Postad 19 September 2011 - 20:08
Får säga att är mkt förvånad över hur enkelt det var att sätta upp Airporten, ansluta den till befintligt nätverk och få allt att lira.
Tyvärr sålde jag av min gamla MF V-Dac som jag tidigare haft liggandes (då fanns ingen behov) men det vara bara att knalla iväg och köpa en ny idag då behovet uppstod med Airporten
Postad 19 September 2011 - 20:58
Postad 23 September 2011 - 12:15
Idag anslöt jag mig till Airport express-världen, då jag både har Iphone och Ipad. Airporten har fått tagit plats i sovrummet på 2-kanalaren, då jag i vardagsrummet kör min Mac Mini direkt till Processorns dacar.
Får säga att är mkt förvånad över hur enkelt det var att sätta upp Airporten, ansluta den till befintligt nätverk och få allt att lira.
Håller med dig, har själv både iPhone & iPad och installationen av AE var verkligen super enkel, tog inte mer än 10min att få igång allt och den har funkat klockrent sen dess. Så otroligt smidigt att kunna spela allt trådlöst numera, det enda som är lite irriterande är fördröjningen när man t.ex byter låt från iOS enheten men det handlar ju bara om nån sekund så det är inte hela världen.
Postad 23 September 2011 - 21:45
Håller med dig, har själv både iPhone & iPad och installationen av AE var verkligen super enkel, tog inte mer än 10min att få igång allt och den har funkat klockrent sen dess. Så otroligt smidigt att kunna spela allt trådlöst numera, det enda som är lite irriterande är fördröjningen när man t.ex byter låt från iOS enheten men det handlar ju bara om nån sekund så det är inte hela världen.
+1 och den fördröjningen är helt klar hanterbar. Fick dock komplettera min vanliga trådlösa router (står på kontoret) att tråda ut till vardagsrummet där jag ställde min gamla trådlösa som "reläsändare" = kanon bra signalstyrka över allt i lägenheten nu (till skillnad mot innan
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?