Förresten, ska man köpa hem och testa EAA? Tänkte då på gymvaruhusets egna då. Även funderat lite på gainer, köpa en påse och se ifall man växer mer.
Det här inlägget har ändrats av Ala_95 02 maj 2012 - 16:36
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter produkter
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Skickat 02 maj 2012 - 16:36
Provade front squats idag och det tog ett tag innan jag fick till det riktigt men när jag gjorde det så gick det bättre. Dock träningsvärk i axlar och bröst så jag var lite väl stel samt att jag måste stretcha underarmarna mer för jag fick ont i handlederna. Övade mest bara form och sedan gick jag över till vanliga back squats och körde 3x8 80kg. Sedan marklyft 1x10 80kg och 2x8 90kg. Benspark 3x10 55kg och sittande lårcurl 3x10 jättelångsamma 20kg.
Förresten, ska man köpa hem och testa EAA? Tänkte då på gymvaruhusets egna då. Även funderat lite på gainer, köpa en påse och se ifall man växer mer. Det här inlägget har ändrats av Ala_95 02 maj 2012 - 16:36 Skickat 02 maj 2012 - 16:50
Gainer är bara ett dyrt proteinpulver med lite socker i, drick heller vassle och ät några lättätna kolhydrater till om du vill ha samma effekt. Eaa funkar om du tränar på fastande mage, annars är det meningslöst att lägga pengar på. Lättätna kolhydrater som t.ex ...? Fastande mage, ja... Brukar äta lunch på skolan (oftast äter jag mig relativt mätt) mellan 12:00 och 12:40 och brukar oftast träna vid typ 15:30, men på torsdagar brukar det bli direkt efter lunch. Är det meningslöst med EAA då? Skickat 02 maj 2012 - 17:29
EAA innehåller mindre "övrigt" än vassleprotein vilket gör att det kan tas upp snabbare än det senare. Lite av samma anledning som Vincent nämnde så ger det därför ett starkare gensvar i proteinsyntes. Själva vitsen är alltså att ge kroppen ett snabbt upptag för att stimulera uppbyggning. Om man blandar den med något annat som är näringsinnehållande dras det ner och därför vill man ta eaa på tom mage utan något annat som saktar ner upptaget.
Jag tycker personligen EAA är suveränt. Inte för att jag upptäcker skillnad i resultat men det är drygt, lätt att ha att göra med, fungerar bra att blanda med vatten (hatar att blanda vassle med vatten) och kör man som jag kreatin samtidigt som eaa så känner man inte ens att kreatinet är där. De flesta PWOprodukter har både aminosyror och kreatin i olika former i innehållet. (Pwo = Rage, fierce osv) Om inte forskarna ändrat uppfattning senaste åren så ger EAA bäst resultat om man tar 10g före samt efter träning (totalt 20) och det är enligt studier så att intaget före passet är det som påverkar mest. Äter du lunch kl 12 och tränar kl 15:30 skulle jag nog tro att du har en relativt tom mage. Jag tror man brukar räkna med ca 4h på att få tom mage efter att ha ätit men det beror på vad man äter med och hur mkt man dricker osv. Skickat 02 maj 2012 - 17:41
Okej, så det är värt att köpa en burk EAA FX och testa? Kostar ju ganska mycket mer än vassle så är det värt skillnaden? Jag köpte faktiskt en del vassle häromdagen också men det har jag tänkt använda som mellanmål på jobbet osv bara för att öka mitt proteinintag. Till träningen känns det lönlöst att köra något annat än EAA eftersom studier säger att det är bättre. Skickat 02 maj 2012 - 17:59
Men om jag ska ta 10g före och 10g efter så är det 20g, och jag tar typ 30-35g vassle efter varje pass. Säg att även om jag skulle ta 40g vassle efter varje pass så skulle vasslet kosta 188kr och EAA 249kr. Men jag gör så, jag beställer hem en burk och testar. Skiter i gainer.
Skickat 02 maj 2012 - 18:09
Men om jag ska ta 10g före och 10g efter så är det 20g, och jag tar typ 30-35g vassle efter varje pass. Säg att även om jag skulle ta 40g vassle efter varje pass så skulle vasslet kosta 188kr och EAA 249kr. Men jag gör så, jag beställer hem en burk och testar. Skiter i gainer. http://www.gymvaruhu...aa-fx-750g.html 2,4g eaa á krona så visst blir det mer eaa med vasslet men det är som sagt inte lika snabbt upptag på det som eaa. Eaa äter man ändå inte i de mängderna så att de blir dyrt. 37,5 dagars träning på en burk. Vilket blir fler än 37 dagar eftersom man inte tränar varje dag. Skickat 02 maj 2012 - 18:31
Okej, men jag beställer hem en burk EAA FX då. Ska man ta naturell eller med smak? Är inte så jättekinkig på smak då jag har anosmi (känner ingen lukt) men så länge det går att få i sig så är det lugnt. Hade du varit känslig med smaker hade jag kört på smaksatt. Annars skulle jag tro att icke smaksatt är "renare". Tror dock inte att man märker av någon avsevärd skillnad. Så länge man låter skummet lägga sig så är inte naturell så farlig som jag tyckte från början Gillar även att EAA inte gör en så mätt i magen så man inte orkar äta mat sen som vassle gärna gör. Körde bröst och biceps idag och testade preacher curl. Har bara kört den övningen nån gång innan och jäklar vilken bra pump man fick till. Den kommer infinna sig i mitt bicepspass framöver. Skickat 02 maj 2012 - 18:35
Om inte forskarna ändrat uppfattning senaste åren så ger EAA bäst resultat om man tar 10g före samt efter träning (totalt 20) och det är enligt studier så att intaget före passet är det som påverkar mest. Den studien har jag aldrig sett, har du länk till den? Har bara sett studier på antingen innan träning eller efter träning. Skickat 02 maj 2012 - 19:05
Den studien har jag aldrig sett, har du länk till den? Har bara sett studier på antingen innan träning eller efter träning. Det verkar faktiskt nu när jag försöker söka på det som att det finns nya rön som säger att intag innan träningen förmodligen inte ger så mkt om man inte fastat en längre tid pga redan frisatta aminosyrer i blodet baserat på en i övrigt proteinrik kost (som byggande generellt har) Hittar inte studien för tråden på Kolozzeum är 300 sidor lång och av någon anledning väljer de att inte uppdatera sin sticky så framsidans rön stämmer inte längre... "Gammal och antagligen felaktig information, baserat på en enskild studie som troligen begagnade sig av felaktiga mätmetoder." King Grub Här är den gamla studien som mitt förra inlägg syftade på http://ajpendo.physi...281/2/E197.long Det här inlägget har ändrats av Sgart 02 maj 2012 - 19:35 Skickat 02 maj 2012 - 19:44
Men om jag ska ta 10g före och 10g efter så är det 20g, och jag tar typ 30-35g vassle efter varje pass. Säg att även om jag skulle ta 40g vassle efter varje pass så skulle vasslet kosta 188kr och EAA 249kr. Men jag gör så, jag beställer hem en burk och testar. Skiter i gainer. Så mycket vassle är troligen pengar i sjön, 20g räcker mer än väl, upptaget är inte tillräckligt bra för att absorbera mer. Angående före eller efter så finns det studier som visar att båda typer av intag är positiva och ingen av dom är negativ för den andra, om man vill vara på "säkra" sidan så kör man både och, jag tror inte att det spelar så stor roll förutom att nån av dom bör finnas vid varje pass.
EAA innehåller mindre "övrigt" än vassleprotein vilket gör att det kan tas upp snabbare än det senare. EAA har fria aminosyror, dom är inte bundna till varandra så dom behöver inte spjälkas. Skickat 02 maj 2012 - 23:00
Det verkar faktiskt nu när jag försöker söka på det som att det finns nya rön som säger att intag innan träningen förmodligen inte ger så mkt om man inte fastat en längre tid pga redan frisatta aminosyrer i blodet baserat på en i övrigt proteinrik kost (som byggande generellt har) Hittar inte studien för tråden på Kolozzeum är 300 sidor lång och av någon anledning väljer de att inte uppdatera sin sticky så framsidans rön stämmer inte längre... "Gammal och antagligen felaktig information, baserat på en enskild studie som troligen begagnade sig av felaktiga mätmetoder." King Grub Här är den gamla studien som mitt förra inlägg syftade på http://ajpendo.physi...281/2/E197.long Studien jämför bara intag före eller efter träning, inte både och vilket var det jag hoppades få läsa om. Skickat 03 maj 2012 - 08:26
Den studien är ganska gammal, jag har för mig att det kommit nyare studier som påvisa att beroende på hur man mäter så får man olika bra resultat, ibland PRE är bättre än POST och tvärt om. Så jag leta lite nu på nätet och hitta några andra och nyare studier på ämnet och det verkar som att PRE är betydligt effektivare än POST. Jag tror inte att POST gör PRE sämre så jag skulle ta EAA PRE och vassle POST alt mat. Den ena studien visar också att protein bromsar nedbrytningen betydligt effektivare än KH. http://www.ncbi.nlm....pubmed/18430966 http://www.ncbi.nlm....pubmed/16896166 PRE förbränner mer fett över dygnet. "Timing PRO before HRT may be a simple and effective strategy to increase energy expenditure by elevating REE the day after HRT. Increasing REE could facilitate reductions in body fat mass and improve body composition if nutritional intake is stable." http://www.ncbi.nlm....pubmed/19997003 Till ALA 95. "Ingestion of 20 g intact protein is sufficient to maximally stimulate MPS and APS after resistance exercise." http://www.ncbi.nlm....pubmed/19056590 Värdelöst kollagen kan vara bra, godis POST kanske kan vara nåt men förhoppningsvis är det Arginin: "The GH-promoting activity of protein depends on the protein source, in that, gelatin protein is the most potent GH stimulator. Arginine may be the responsible AA in the GH-promoting effect of gelatin, although each protein may have its own specific AA-spectrum involved in the stimulation of the somatotropic axis." http://www.nature.co...jcn201021a.html Skickat 03 maj 2012 - 18:09
Rygg, triceps och baksida axlar idag.
Både latsdragen och chinsställningen var upptagen när jag var på plats så fick göra om lite i schemat och börja med sittande rodd. Tog ut mig ganska bra så när jag väl kom till latsdragen så hade jag inte mycket att komma med. Fick hålla mig till relativt låga vikter för att kunna utföra övningarna korrekt. Dock gick det bättre på tricepsövningarna tack och lov. Körde varannan pushdown med en hetsig kroat så han fick mig att riktigt suga musten ur triceps Skickat 03 maj 2012 - 19:57
Rygg, biceps och grepp idag. Rygg gick skitdåligt, kanske för att jag inte tränat rygg riktigt på typ en månad. Varit borta och innan det så hade jag ju ont... Biceps gick inte heller så bra, blev trött tidigare än vanligt. Grepp gick väl okej, testade lite nya övningar osv.
Skickat 05 maj 2012 - 16:47
Trots regnet så cyklade jag ner till gymmet. Hade inga höga förhoppningar, lite småtrött och brukar sällan prestera bra på helger. Var tomt på gymmet när jag kom dit också och jag brukar prestera ännu sämre om jag är ensam där. Trots det så gick det bra att träna idag. Visst, extremt långt pass, över två timmar var jag där, men det gick bra. Hade ganska mycket vila mellan seten dock och körde seten långsamt också. Blev dock aldrig trött i huvudet lustigt nog så jag körde många övningar idag och såg till att pressa det sista ur musklerna. Bröst, axlar och triceps blev det idag.
Nä, bäst att duscha så man kan börja laga mat någon gång. Kyckling och ris får det bli idag. Skickat 05 maj 2012 - 17:09
Bara det är imponerande. Skål på dig Hehe. Har ösregnat hela dagen så det finns inte mycket kul man kan göra ute idag. Är ensam hemma, inget kul spel på datorn eller liknande och såg precis klart på första säsongen av Alcatraz. Hade att välja mellan att vara kvar hemma och ha skittråkigt eller bli lite blöt och cykla ner på gymmet och faktiskt göra någon nytta. Valet var ganska enkelt Skickat 07 maj 2012 - 19:00
Rygg, biceps och mage idag, i den ordningen.
Innan passet så bestämde jag mig för att testa lite dips av någon anledning. Brukar ha gjort 3x8 förut när jag tränat och det har varit sjukt jobbigt. Nu innan passet gjorde jag 15st utan större problem, hade nog kunnat klämt ut 10st till. Ryggpasset gick väl okej, varken bra eller dåligt. Biceps gick ganska dåligt, tog slut snabbt. Räckte med 3x8 30kg skivstångscurl så var biceps helt slut och orkade ingenting. Mage gick bra. Känner att obalansen mellan nedre rygg och mage börjar jämna ut sig lite, men fortfarande ganska långt kvar tills det är riktigt bra tror jag. Blev imponerad av en "tant" som var där och tränade också. Typ 50-55 år, ganska liten. Körde 27.5kg hantelpress (samma som jag kör på ibland) och efter det så gick hon och bänkade 70kg, tror det var 6 eller 8 reps. Ganska imponerande måste jag säga. Skickat 08 maj 2012 - 16:57
Koffeintablett + Jack3d funkar inte bra. Får nästan motsatt effekt av det. Tur att det inte är mitt Jack3d, utan en kompis.
Provade dips idag det första jag gjorde. Gjorde först 20, sedan 10 sedan 8. Lite dumt dock för jag var svag som s*tan resten av bröst, axlar och triceps passet. Dock rätt så nöjd med dipsen måste jag säga, för en vecka sedan kunde jag aldrig ha gissat att jag skulle orka 20st. Skickat 08 maj 2012 - 18:02
Bröst, biceps och mage idag.
Gick upp till 22,5kg i hantelpress idag och hade mer att ge minsann Har gått i ett rasande tempo jämfört med sist jag höll på och gymmade. Fast på den tiden körde jag iofs bara med gainer som jag tog lite då och då. Nu är det kul att träna. Skickat 10 maj 2012 - 14:17
Ben, marklyft och mage idag. Längesedan jag var så trött under ett pass.
Knäböj gick bra. Först 2x8 på 80kg och sedan 1x8 på 90kg fast då gick jag bara till 90 grader. Blev så andfådd när jag körde 80 så jag tänkte att jag ökar till 90 och kör färre reps men orkade trycka ur 8 på 90kg också. Sedan marklyft. Fyra reps på 80kg för att snabbt konstatera att jag borde öka. Höjde till 100kg och körde 2x8 långsamma fina reps på 100. Otroligt andfådd och pulsen upp i taket under och efter varje set. Körde två set till på 5 respektive 3 reps. Musklerna orkade men inte huvudet och lungorna. Lite benspark och lårcurl efter det. Sedan crunches i maskin, benlyft samt sånt där grejs för sidan av magen. Skickat 11 maj 2012 - 07:00
Jack3d innehåller koffein, risk att det blir för mycket om du tar extra koffein. Framförallt innehåller den ju DMAA som kan ge konstiga effekter. När jag testade Jack3d så var det som att jag kraschade efter en stund, mådde rätt dåligt faktiskt. Kastade burken till slut. Igår testade jag Nitro Kick från Strength, kändes som att den gav bra tryck och energi. Skickat 11 maj 2012 - 08:15
hur mycket koffein är det i koffeintillskotttstjofräset ni kör med kontra en rejäl kaffekopp/mugg?
Det är 200mg i en tablett. Jag vet inte hur mycket det är i en rejäl kaffekopp men kanske 60-100mg beroende på styrka och storlek? Som ALA säger och tex Red Bull innehåller c:a 80mg på 25cl och coca cola 40mg på 33cl. Men som tillskott har det koffeinet bättre effekt än vad kaffe har, RB & CC vet jag inte men det är väl oxå tillsatt så det borde vara som tillskottet, kaffe innehåller naturligt så det ger inte riktigt samma effekt, så man ska inte jämföra 100mg tillskott vs 100mg från kaffe. Enligt studier så krävs det minst 100mg för att det ska ge effekt. Jag tar tillskott varje dag, jag dricker inte kaffe, jag tar mellan 200-400mg, 200 när jag sovit bra och inga större prestationer under dagen, 400 om jag har sovit dåligt och behöver prestera mycket, försöker att inte behöva ta så mycket som 400 eftersom kroppen vänjer sig vilket kräver större doser till slut så det gäller att ha kontroll på koffeinintaget. Skickat 11 maj 2012 - 18:44
Wikipedia säger 120mg i en portion starkt kaffe. Om man då som jag äter två till fyra koppar kaffe per kaffepaus så borde det ju motsvara 200-500 mg kaffe-koffein. Inte konstigt man har ont i huvudet på lördagen (dricker inte kaffe när jag inte är på jobbet).. Alert FX säger att ett av deras piller á 200mg är en stor kopp kaffe. Här står det 50-150mg med vanligt bryggkaffe. http://www.kaffeinfo...xpand=5982#5982 Skickat 11 maj 2012 - 22:04
Naturligtvis dricker för övrigt jag kaffet Åhå, ser nu att tillskottskoffein inte alls var så dyrt. Trodde det skulle vara som alla andra endast-379-kronor-för-80-tabletter-grejer.. 1kr per tablett är ju typ som kaffe fast utan sällskap 40 öre / tablett. http://www.gymvaruhu...00-tabl-fx.html Skickat 13 maj 2012 - 12:44
2 kg kvar, sen väger jag så mkt som jag gjorde första gången jag tokbulkade
Fast med denna takten tar det nog ett tag Intar mer protein nu än tidigare också. Shakar 2-3 gånger om dagen. Typ frukost, istället för kaffe på jobbet och innan jag lägger mig. Maten har jag inte förändrat alls. Tror på detta 1 användare läser den här trådenMedlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0 |
|