Varför behöver du bänken för att göra marklyft?
Ja men du fattar... Bänkstationen med bänk, rack, skivstång, vikter
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 23 May 2012 - 19:23
Ja men du fattar... Bänkstationen med bänk, rack, skivstång, vikter Postad 23 May 2012 - 19:28
Ok men då är jag med. Tänkte om du använde bänken till nått Själv har vi inte ens lös stång bortsett från EZstång Endast smith och hantlar... Postad 23 May 2012 - 19:36
Drygt, mycket som inte går utan en fri stång ju. Ska försöka få styrelsen att köpa in en power-cage. Men dom ville att jag skulle ta med mig kostnadsförslag och så till mötet, har ni tips på något bra företag som säljer sådana? Postad 23 May 2012 - 19:52
Billigast är nog att försöka hitta på blocket men hittade bl.a. dessa: gymkompaniet.se traningsprodukter.se gymutrustning.com Denna var rätt billig: http://www.traningsp...ack/gpr378.html Redigerat av Birkanoff, 23 May 2012 - 20:12. Postad 24 May 2012 - 02:10
Rätt lätt att svetsa en själv Postad 24 May 2012 - 07:07
Om man kan svetsa ja... Kanske vore en uppgift för industrieleverna på skolan dock. Postad 24 May 2012 - 16:19
Ja, eller en bilpysslare, bonndräng eller massor med andra i din närhet. Är rätt många som behärskar en svets och som kan hjälpa till gratis eller väldigt billigt. Postad 24 May 2012 - 16:23
Bilpysslare och bonndrängar finns det överskott av här i bygden Ska kolla med en polare som går industri ifall det är något han kan tänka sig att kolla upp... Postad 24 May 2012 - 20:45
Lycka till. Hade själv velat haft ett power rack istället för smithen på mitt gym. Hade öppnat för mkt fler möjligheter. Postad 24 May 2012 - 21:27
Jo vi har två stycken smithmaskiner nu som sällan används, tar bara en jäkla massa plats. Sedan där bänken står så har det nu uppstått två stycken rejäla hål i golvet för folk orkar inte köra negativa delen korrekt. Dom där hålen kan vara lite störande ibland när man kör marklyft och stången rullar ner i ett... Ett powerrack skulle definitivt hjälpa...
Postad 25 May 2012 - 09:22
Två stycken smithmaskiner!?
Förstår inte resonemanget hos vissa gym, med tanke på hur mycket plats en sån maskin tar upp plus att den är så pass begränsad. Hittade förresten några instruktionsvideos med Dorian Yates. Många intressanta synvinklar imo. http://www.kolozzeum...644&postcount=6 Redigerat av Birkanoff, 25 May 2012 - 10:00. Postad 25 May 2012 - 11:45
Japp. En lite mindre där stången väger 15kg och en större där den väger 30kg. Ta bort den mindre smithen och ställ dit en bur istället.. Postad 25 May 2012 - 16:48
Gött pass idag!
Gick upp till 25kg i hantelpress och körde 3x6 på denna. Nu är 30kg inte långt borta. Sen blev det lutande hantelpress följt av flyes, hantellyft åt sidan och baksida axel med hantlar. Avslutade med bicepspass (scottcurl och hantelcurl). Fick även bevittna min första "spegelflexare" idag. Efter avslutat ryggpass sliter snubben av sig tröjan och frustar högt samtidigt som han flexar loss framför spegeln med diverse Arnold-poser. Blev lite tryckt stämning med tanke på att det bara var han och jag på gymmet.. Postad 25 May 2012 - 17:00
Härligt! Själv körde jag också med 25kg hantlarna i liggande press. Lutande körde jag 22.5. Hade dock körde militärpress, dips och flyes innan också så var lite trött. Kul med spegelflexaren Idag var det en riktig viking på gymmet. Såg ut som att han var en hockeyspelare, saknade en massa tänder iaf. Rätt grov över lag. Han körde först säkert 5-6 set på 130kg knäböj och var allt annat än tyst och diskret om man säger så. Sedan en massa andra benövningar där han gjorde sig hörd. Toppen på allt var dock när jag såg honom i bensparken och han såg ut som världens farligaste viking. Tar i så in i **** på sista repen på maxvikt i bensparken och grimaserar samtidigt som han försöker hålla kvar snusen i käften Edit: Kan ju dock säga att jag är imponerad av hur hårt och intensivt han tränar. Aldrig sett någon som kör lika hårt som den här killen gör. Redigerat av Ala_95, 25 May 2012 - 17:00. Postad 27 May 2012 - 15:43
Lyckades masa mig iväg till gymmet idag för ryggpass.
Chins Marklyft Stångrodd Tricepspress Frenchpress Hantelshrugs Trots att man mådde lite mindre bra idag så blev det ett ganska bra pass faktiskt. Postad 28 May 2012 - 15:24
Kaoz på gymmet idag. Var nog en ny receptionist som jobbade idag och hon lyckades först dra igång inbrottslarmet till säkerhetsrummet med ett fanatiskt pipande som följd. Efter typ 10 minuter så lyckades hon stänga av det och efter ytterligare 5 minuter så var det brandlarmets tur att utlösas. De hade någon speciell gas som receptionisten så säkert meddelade "inte var farlig" och denna triggade brandlarmet.
Tog 20 minuter innan hon hittade var man stängde av larmet. Så nu ringer det en del i öronen. Men inte fan slutade vi tre som var på plats att träna för det En av killarna konstaterade snabbt: "Så länge det inte brinner där jag är och tränar så stannar jag. Har jag väl masat mig hit så ska jag träna!" Postad 29 May 2012 - 22:25
Ja idag var en ovanligt bra dag på gymmet måste jag säga.
Bestämt mig för att maxa marklyft idag. Sagt och gjort. Värmer upp på först 50kg, sedan 80kg. Slänger på 125kg och lyfter med relativ lätthet upp det från golvet. Stramar rejält i baksida lår och arsle, unik känsla måste jag säga. Benen skakar lite under lyftet. Använde remmar för greppet var trött efter gårdagens pass. Ökar till 127.5kg och lyfter det också, lite tyngre än förra och det stramar gudomligt i musklerna. Ännu unikare känsla som jag aldrig känt förut. Ökar ytterligare till 130kg men får inte stången att lätta från golvet. Känner dock att om jag bara skulle få upp den 5cm från golvet så skulle jag utan problem orka, vilka muskler är då för svaga? Kör klart marklyft settet som vanligt så jag minskar ner till 100kg. Kör 8 reps, 10 reps, 4 reps och sedan tog konditionen slut Vidare med benpass. Ryggen för svag för knäböj så jag lägger mig i benpressen. 10 reps på 120kg, 2x10 på 140kg, 1x10 på 160kg. Djupa, långsamma och fina. På sista settet så hade jag en polare som passade så jag vågade pressa mig till absolut bristningsgräns och jag trodde att mitt huvudet skulle explodera. Benspark, 1x10 50kg, 3x8 70kg. Sittande lårcurl 1x15 15kg, 1x15 25kg, 2x10 35kg. Efter det lite blandat mage. Testade att klämma en hantel mellan fötterna på benlyftet för att få lite mer belastning så istället för att köra 3x15 utan hantel så körde jag 3x8 med en 3kg hantel mellan fötterna. Lite sidogrejs i hypersträcksaken. Ska bli spännande att se hur arselmusklerna mår imorgon efter det ganska tuffa passet Edit: Alltså ökat från 120kg till 127.5kg i marklyft. Bänkpress får bli någon gång på sommarlovet. Måste träna lite teknik först, inte bänkat sen någon gång i vintras. Redigerat av Ala_95, 29 May 2012 - 22:26. Postad 30 May 2012 - 13:01
Plan handelpress: 41kg 3x8 + 1x6
Tjohooo ! Börjar komma ikapp med pusch !!! Pull går bra som vanligt, händer inte mycket där då jag inte lägger så mycket energi på att utvecklas på det området... när 3x10 på 110kg i Chinns går så lätt så är det ingen ide... Och 95kg i rodd 3x10 osv... känner att tyngden behöver ligag på andra övningar som jag är klart sämre på, Jag körde för övrigt på 3x6 med 28,5kg hantlarna i biceps curl nu igen Tungdne nu ligger på: Hela axelpartiet, bröst och allmänt extra ben. Pull övningarna ska jag bara hålla mig stabil på och inte utvecklas något Postad 30 May 2012 - 15:39
Snyggt som fan DVD-ai
Fortsatte att öka i hantelpressen idag och landade idag på 27.5kg 3x8. Ökade även hantelcurl till 17.5kg 5x8 och Scottcurlen ökades till 15kg 5x6 (exkluderat stången). Trots att jag inte skött min kost innan träningen och bara fått i mig en ostbulle och liten portion Carbonara med kyckling så gick det förvånansvärt bra, och i samtliga övningar så fanns det mer vikt att hämta. Men gillar att ta det lite lugnare fram så håller det till nästa pass. Postad 30 May 2012 - 15:48
Ja de e kul å köra biceps och är glad att det gick så snabbt att komma ikapp med dom igen, det e jag ju bra på och de e kul att vara riktigt bra på något liksom
Och kul att vara på G med pusch också, 41kg är väll vad jag har känt är dit jag vill i alla fall, att kunna köra strikta och bra sett på 5x8 är målet, sedan e jg fan helt nöjd på den fronten Postad 30 May 2012 - 16:29
Sjukt värdelöst pass idag. Tänkte köra tungt men det gick åt pipsvängen. Ingen ork, ingen vilja, ingen styrka...
Började med 2x6 40kg axelpress med stång ståendes. Gick sedan ner och körde 1x8 35kg för jag blev svag. Hantelpress 25kg 3x10 kändes tyngre än vanligt. Kabelflyes 3x10 20kg. Sedan någon incline bröstpressmaskin där jag körde ~25kg varje sida, 3x12. Lite triceps på det, skullcrushers 4x12 med 10kg på EZ-stången vad nu den väger. Sedan typ skullcrushers på lutande bänk fast med hantlar och 6kg hantlar 4x10. Sedan pulldown med rep en-hand lite oräknat högreps bara. Sida axlar i maskin och sedan lite rotatorcuff. Blev inte ens svettig idag på gymmet. Nä, vila nu en vecka och bara ta det lugnt och komma tillbaka sedan och vara stark som fan Postad 31 May 2012 - 03:15
Har sovit någon timme eller två uppdelat på små jävla snuttar och inte kommer ja att somna nu heller...
Så ingen träning idag... Kommer vara helt död efter lunch Postad 03 June 2012 - 22:02
Kör gym lite grann, håller även på att gå en danskurs med flickvännen på base23 så att vi får lite o göra tillsammans, grym 'skola' som tom. har öppnat en musikalutbildning.
Postad 04 June 2012 - 05:58
Varför lär jag mig aldrig att om jag missade förra veckans benpass så måste jag ta det lite lugnt denna vecka? Nej då, istället tar jag ett set extra i benpressen eftersom att avsluta med en 8:a på 280kg kändes lite fjantigt, så på med 20kg till och kör ett set till. Sen vidare till Bulgarian squats, liggande bencurl och lite vader på det.
Aj aj aj... Men jag måste säga att Bulgarian squats har gjort underverk med min balans! Postad 04 June 2012 - 06:17
Hehe, ja det där med benpassen är en klassiker...
ser ut som man har blivit tagen i röven för man går så jävla fult efteråt... Blev rygg och 120 dipps i fredags 4x30 med 40 sekunder vila mellan setten, gick lysande Detta avsluade jag med, innan så blev det: 4x8 chins 110kg 4x8 Bakåtlutande chins 90kg 4x12 hantelflyers bakre axlar 2x16kg 2x8 rodd 100kg Postad 07 June 2012 - 20:53
Var ute och "motionerade" lite idag. Började med att springa, hann inte ens en kilometer innan jag var tvungen att stanna. Brände så fruktansvärt i vaderna samt att jag hade fått typ en böld på yttersidan av vaden, typ 10cm ovanför fotknölen.
Har alltid haft en liten knöl där, mest på höger sida men även på vänster sida fast lite mindre där. Hade rejält ont i dom knölarna idag när jag sprang och det gjorde så ont att jag inte kunde gå och jag var riktigt svullen där så det syntes jättetydligt. Någon som har aning om vad det kan vara för fel? Sprang med löparskor på grusväg. Brukar bränna i vaderna när jag är ute och springer men inte så tidigt som idag... Postad 08 June 2012 - 07:31
Är det latsdrag du menar eller hade du 110kg runt midjan när du gjorde chins? Chins: ![]() Latsdrag:
Postad 08 June 2012 - 12:01
Gym å gym
Har en skivstång 45kg sen 20 år sedan som används oreglb/regelbundet men sista halvår ca 4g i veckan, byggde en bänk/stativ så man kan köra bänkpr också, mer anvdl nu å betydl roligare att bruka. Närmar mej styggt fort 50bast! men riktigt förvånad över att man/jag fortsatt bygger muskler så pass lätt Brukar köra bänkp 3x10 utan att lägga tilbaka stången pga att den är lite för lätt, först 10st över bröst armar 90g till kropp, sen 10st på nedre del av bröst/övre mage, dom suger pga vinkel fel mot kropp Stången funkar fint till curl's också tar av 10kg brukar bli 3x10st. Ska få köpt nån hantlar så man kan göra lite andra övelser också. Bara det inte blir som han Engelsmannen som gymma i garaget (tunga grejer) han hitta dom med stången över kroppen kall Tar gärna emot tips på övningar med stång/hantlar! Redigerat av Unregistered85f16d8f, 08 June 2012 - 12:50. Postad 08 June 2012 - 14:17
Kommer aldrig ihåg och orkar inte lägga energi på att lära mig vad alla övninga heter... Men om någon säger typ latsdrag så vet jag ju vad det är för något bara det att jag aldrig kommer ihåg det nätr jag själv ska säga... men som svar på din fråga: Vilket som! Men i maskin så: Lutande = Latsdrag Raka = chins fast sittandes i maskin, blir ju samma sak bara man är strick med att inte övergå till latsdrag... Fritt med egen vikt (105kg - armarna på stången) +10kg runt midjan 4x8 till Chins fungerar också bra Idag är det ben och axlar ! (kanske blir lite biceps, vi får se hur taggad man känner sig på gymmet sedan... Ben: Det blir knäböj, marklyft, utfall och den där "juckövningen" med catlebells Axlar: Axelpress med hantlar , militärpress med stång och hantelflyers, både rakt stående och snätt framlutad. Redigerat av DVD-ai, 08 June 2012 - 14:19. Postad 08 June 2012 - 14:21
Ja rörelsen blir lika den men det blir ändå fel när man förklarar med fel namn på övningar tex "100kg i armhävningar" när det var bänkpress eller "40kg i dips" fast det var pushdown etc. Liknande övningar men ändå stor skillnad. Postad 08 June 2012 - 14:50
Jo, är medveten om det
Får vara tydligare med det helt enkelt, Fast i just detta fallet så blir det ju inte så jätte fel, jag skulle knappast skriva "100kg i armhävningar" om bänkpress... E ju liksom helt olika djur när belastningen blir så extremt annorlunda. Men aja... Nu vet du hur jag menade i vilket fall. Postad 08 June 2012 - 16:09
140kg i marklyft idag, dock så hade jag höjt upp det hela genom att lägga en viktplatta under på varje sida. Innan hade jag gjort en tolva på 90kg och efteråt gjorde jag en tolva på 100 och sedan en åtta på 100. Lite övrigt biceps och rygg på det. Nöjd med marklyftet dock, känns som att jag borde kunna ta mer om jag vill.
Postad 08 June 2012 - 16:45
Snyggt. Hur mycket väger du? Postad 08 June 2012 - 17:04
Grannt!
Min största bragd inom gymmandet var när jag drog upp 150 och vägde vid tillfället 62kg. Postad 08 June 2012 - 17:06
Ojdå, det var inte dåligt! Jag siktar på att ta kanske 135 från golvet och 150 upphöjd innan slutet av sommaren. Postad 08 June 2012 - 17:07
Det tror jag du kommer fixa relativt snart. Postad 08 June 2012 - 17:10
Det hoppas jag! Måste köra mer knäböj dock Postad 08 June 2012 - 17:13
Ja samtidigt som du har en tröja som det står "Squat and leave!" på Postad 08 June 2012 - 17:20
Haha Postad 08 June 2012 - 17:34
Nytt pb i bänk igår.
Körde bänk för första gången för ca 6 mån sedan, hade tränat lite till och från innan men det var då jag började på allvar och tyckte det var roligt att träna. Första gången klarade jag precis 60 kg och tyckte det var si och så me det. Men igår gick det väldigt bra, körde: 20 kg (stången) 15 rep 50 kg 10 rep 70 kg 5 rep 80 kg 1 rep =pb 82,5 kg 1 rep 85 kg 1 rep Kändes väldigt bra och nu behöver man inte "skämmas" över att man tar så lite 21 år och väger 73 kg Postad 08 June 2012 - 17:35
Bra där! Du väger lika som mig men bänkar 10kg mer Postad 08 June 2012 - 17:41
För 2 veckor sedan tog jag precis 75kg så vet inte vad som hänt de senaste veckorna, väldigt skönt iaf. Har dock tvingats göra uppehåll med min favoritövning chins ( eller pullups eller vad det nu heterm, handryggen mot kroppen) för kände en negativ utveckling :s Körde 3x8 med en 25kg platta runt midjan men orkade mindre och mindre så fick gå ner på 20kg. Så tar ett uppehåll på den och hoppas det är bättre om någon månad :s Postad 08 June 2012 - 17:51
Antagligen överträning. Får hoppas att vila löser det. Själv så hade jag sjuk ångest över att inte ha gymmat sen onsdags förra veckan och ägnat helgen åt examenskrökande så i tisdags kom jag äntligen till gymmet och körde ett bra pass. Skönt att komma igång igen tänkte jag. Sen på kvällen kände jag mig lite lurig i kistan och blev snabbt varse om vad det gällde: Magsjuka... Fortfarande inte riktigt bra och känner verkligen hur pass undernärd man är nu. Får hoppas att det inte pajat allt för mycket. Postad 09 June 2012 - 08:35
Blev inga ben igår...
Men axlar för hela slanten blev det Kändes bra igår, även om det fina vädret lockade så pass att efter hava träningspasset så sket jag it och gick ut i solen i stället Postad 10 June 2012 - 18:02
Fick upp 90 kg idag och det fanns mersmak, vet inte vad som hänt men lyckas med varje vikt jag lägger på :s Postad 11 June 2012 - 12:19
Har du inte bänkat på länge är ju muskeln utvilad vilket brukar betyda mkt starkare muskler. För mig i alla fall. Däremot brukar uthålligheten vara sämre.
Postad 11 June 2012 - 13:04
Fan, blir nog borta från gymmet ett tag nu...
Innebandyturnering på skolan idag, blev tacklad över sargen rätt in i väggen och tog emot mig med handen. Träffade hörnet på en stenpelare. Har ett fint lila streck över handen nu och kan inte använda högerhanden till något typ. ![]() Där har ni bild... Syns inte så bra på bild med hela muskeln där är typ svullen... Redigerat av Ala_95, 11 June 2012 - 13:30. Postad 11 June 2012 - 13:22
Men har inte vilat den, kört bänk ungefär 2ggr/vecka sedan november och har känt en liten men konstant ökning hela tiden. Men det är just de 2 senaste veckorna som varit otroliga :s aja jag ska inte klaga men lite underligt tycker jag det är. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |