anysee E7 T2C
463 svar till detta ämne
Postad 27 January 2012 - 14:55
beachman
-
beachman
-
Användare
-
-
143 inlägg
@beachman Om de slagit på pairing vilket jag inte märkt att de gjort så borde kortet automatiskt fungera i den cam som det är pairat med.
Jag börjar misstänka att min LG-TV inte gillar CI+camen, drog igång en tråd även på comhit, se här. Ni som fått Boxer HD att fungera med T2C, vilket märke på camen har ni?
Postad 30 January 2012 - 11:14
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Hej!
Har under 2 års tid kört boxer med oscam (cgywin) - acamd - dvblink - mce utan problem.
Är förstås intresserad att få igång boxer HD, och vad jag läst mig till så funkar boxers HD-utbud (än så länge) i Anysee T2C med CI+ cam. Jag vet att T2C inte har stöd för CI+, men boxer verkar i dagsäget inte ha aktiverat krypteringsfunktionalitet som kräver CI+ och CI+ cam ska vara bakåtkompatibel med CI. Gissningsvis körs samma krypteringssystem som med SD mpeg4 kanalerna med en aes-nyckel i cam...
Hursomhelst så slog jag till och köpte en boxergodkänd CI+ cam från SMIT för att utverdera cam innan jag beställer anysee. Stoppade mitt v4 kort i cammen för att sedan testa den i den inbyggda boxen på min LG-TV (ej dvb-t2/CI+).
LG-teven hittade kammen och jag fick bild på femman, bytte sedan till en sd mpeg4 kanal för att testa om det fungerad (har boxer mix, ej HD). Där tog det stopp, sedan bytte jag tillbaks till femman för att konstatera att det var dött där också.
Hej beachman! Du har en liknande HTPC-uppsättning som jag, fast jag ser att du kör oscam i cygwin och det är en hyperintressant lösning jag inte tänkt på tidigare. Det går jag gärna in på djupet om ofall det är Ok. (Skickar PM efteresom det är OT här). Vad gäller Boxer-kortet som inte lirar så verkar det ju skumt. Jag har själv inte fått mpeg4 att fungera sen i våras i fjol då Boxer uppgraderade nånting som gjorde min lösning inkompatibel. Jag har ett V1-kort och det kan vara det som spökar. I övrigt newcs + acamd i en ad-teknik Phoenixläsare. Det fungerade som sagt ett tag. SVT HD fungerar fortfarande så det är inga problem med mpeg4-avkodningen utan det är helt klart dekrypteringen som inte längre lirar. Om du fortfarande har problem med kortet skulle jag råda dig att ta kontakt med Boxer support. Det kortet med en mpeg4-kompatibel CAM i LG-TV'n ska väl vara en supportad milö så det ska Boxer kunna reda ut. Min gissning är att ditt kort inte har fått in rätt koder via updates från Boxer. Dessa sänds väl ut periodiskt så låt bara kortet sitta i med en vanlig kanal som STV1 under nåt dygn. Uppemot 48 timmar sägs det väl nånstan i Boxers FAQ om jag minns rätt. Sen ska ditt kort funka. Annars: Boxer support! Att sen får det att lira i HTPC'n är nästa steg. Har du fått mpeg4 (ej HD) att funka med din setup? Om så är fallet så behöver jag nog ett v4 kort. Kanske räcker det även för HD (har en DVB-T2 tuner redan)? Eller måste man koppla in en E7 T2C tuner också. Det är frågan...
Postad 30 January 2012 - 20:36
beachman
-
beachman
-
Användare
-
-
143 inlägg
Hej beachman!
Du har en liknande HTPC-uppsättning som jag, fast jag ser att du kör oscam i cygwin och det är en hyperintressant lösning jag inte tänkt på tidigare. Det går jag gärna in på djupet om ofall det är Ok. (Skickar PM efteresom det är OT här).
Vad gäller Boxer-kortet som inte lirar så verkar det ju skumt. Jag har själv inte fått mpeg4 att fungera sen i våras i fjol då Boxer uppgraderade nånting som gjorde min lösning inkompatibel. Jag har ett V1-kort och det kan vara det som spökar. I övrigt newcs + acamd i en ad-teknik Phoenixläsare. Det fungerade som sagt ett tag. SVT HD fungerar fortfarande så det är inga problem med mpeg4-avkodningen utan det är helt klart dekrypteringen som inte längre lirar. Om du fortfarande har problem med kortet skulle jag råda dig att ta kontakt med Boxer support. Det kortet med en mpeg4-kompatibel CAM i LG-TV'n ska väl vara en supportad milö så det ska Boxer kunna reda ut. Min gissning är att ditt kort inte har fått in rätt koder via updates från Boxer. Dessa sänds väl ut periodiskt så låt bara kortet sitta i med en vanlig kanal som STV1 under nåt dygn. Uppemot 48 timmar sägs det väl nånstan i Boxers FAQ om jag minns rätt. Sen ska ditt kort funka. Annars: Boxer support!
Att sen får det att lira i HTPC'n är nästa steg. Har du fått mpeg4 (ej HD) att funka med din setup? Om så är fallet så behöver jag nog ett v4 kort. Kanske räcker det även för HD (har en DVB-T2 tuner redan)? Eller måste man koppla in en E7 T2C tuner också. Det är frågan...
Hej, Jag ringde Boxer och det hade blivit fel hos dom, det var en ren tillfällighet att det skedde i samband med att jag testade den nya camen! Jag kan skicka dig ett pm angående oscam, det har fungerat jättestabilt. Prövade själv först NewCS, men det kraschade sporadiskt för mig på win-plattformen. Mpeg4 och HD går dessvärre i dagsläget inte att köra med softcam... Åter till ämnet... Finns det någon som fortfarande kan bekräfta att boxers HD-kanaler fungerar med T2C? Vilket märke på ca-modul kör ni? Måste man ha en ca-modul i varje tuner, eller kan ca-modulen delas mellan flera anysee-tuners? Det är ju en rätt rejäl slant man får hosta upp, speciellt om man vill ha mer än en tuner. 2x anysee ca 3200:- 2x? ci+modul ca 700:- Clone+ ca 1500:- Summa ca 5400:- Det vill ju till att det fungerar innan man slänger ut den slanten... Tacksam för svar!
Postad 30 January 2012 - 20:45
RElofsson
-
RElofsson
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Finns det någon som fortfarande kan bekräfta att boxers HD-kanaler fungerar med T2C? Vilket märke på ca-modul kör ni? Måste man ha en ca-modul i varje tuner, eller kan ca-modulen delas mellan flera anysee-tuners?
Ja, det fungerar. Mig veterligen måste man ha Boxers CI+-modul, det är också den jag använder tillsammans med SmartWi. Jag har bara en Anysee så jag kan inte testa om de kan dela på en CAM.
Postad 31 January 2012 - 10:04
beachman
-
beachman
-
Användare
-
-
143 inlägg
Ja, det fungerar. Mig veterligen måste man ha Boxers CI+-modul, det är också den jag använder tillsammans med SmartWi. Jag har bara en Anysee så jag kan inte testa om de kan dela på en CAM.
Tack för svaren, kanske man vågar satsa på en anysee. Vi får hoppas att boxer inte ändrar i sin kryptering. Kör i dagsläget med 2st PCTV 290e DVB-T2 för SVTHD, man blir snabbt bortskämd med bildkvaliten.
Postad 31 January 2012 - 10:16
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Enligt en del uppgifter på diverse forum så fungerar inte Boxers CI+-modul med Panasoncis plasma-TV av senare modell. Om man kikar på baksidan av camen så står där 12 som versionsnummer och Panasonicen ska ha 14. Jag har dock inte hittat nån version 14 nånstans, och inte heller fått nåt svar från Boxer support dit jag sickade en fråga...
Ser ni på era camar vad ni har för version om det nu är den nyare som kommit ut?
Iofs är detta bara ett problem om jag vill köra den inbyggda TV-mottagaren istället för HTPC'n. Men det kanske man vill som en fallback om HTPC'n strular eller Boxer framöver ändrar sin kryptering...
Postad 31 January 2012 - 10:20
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Tack för svaren, kanske man vågar satsa på en anysee. Vi får hoppas att boxer inte ändrar i sin kryptering.
Hmm, du får gärna vara testpilot!  I mitt fall lär det bli en rejäl kostnad då jag vill få det att lira med NPVR. Det innebär att jag får skänka en tuner till NPVR's utvecklare så han kan inkludera stöd för den i programmet. Han bor i Nya Zeeland så det lär kosta en slant... Innan man tar dom stegen så vill jag verkligen se att det fungerar. Dock. Det sägs att man kan använda DVBLink e.dyl för att få det att funka i NPVR även utan native integration. Ingen annan här som kör NPVR? Vi skulle kunna köra en egen tråd för det.
Postad 31 January 2012 - 11:29
gelakent
-
gelakent
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Har precis börjat att använda anysee E7 T2c CI plus (senaste drivrutiner) tillsammans med DVBviewer 4.9 (den stöds enligt anysee) och har problem med HD kanalerna Boxer (har inte HD-paketet utan endast fria). I win7 mce så fungerar det klockrent men om jag startar om datorn så försvinner all T2 mottagning i DVBviewer men om jag startar mediacenter först på en HD kanal och sedan stänger ner mce igen så fungerar allt i DVBviewer tills jag startar om datorn igen, det är som om inte anysee cno drivisarna startar T2 motagningen om inte mce har startat upp dom. Man kan ju även i anysee cno se motagningskvaliten och signalstyrkan ligger på 100% och kvaliten på 0% efter omstart men så fort jag startar mce så hoppar kvaliten upp på 80% och efter det så ligger den kvar där tills jag startar om datorn igen. känns lite som drivrutins problem. De vanliga DVB-T kanalerna däremot fungerar klockrent hela tiden i DVBviewer direkt efter omstart och signalstyrka och kvalitet kommer direkt så det är nåt knas med DVB-T2 mottagningen. Har haft uppe detta på dvbviewer forum utan lösning och anysee säger att det verkar konstigt.
Postad 31 January 2012 - 12:59
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Apropå Clone+ som nämnts av en del som ev ska fungera bättre än SmartWi om man har fler än en CAM igång. Den säljs numera av Dustin. Verkar börja bli rumsrent med den här typen av produkter...
Postad 31 January 2012 - 21:57
Unregistered099ce9b3
-
Unregistered099ce9b3
-
Användare
-
-
182 inlägg
gelakent, har du satt Anysees tray applikationen att starta när datorn startas? Jag kommer inte riktigt ihåg men jag har för mig att jag var tvungen att göra det.
Postad 01 February 2012 - 11:30
gelakent
-
gelakent
-
Amatör
-
-
71 inlägg
gelakent, har du satt Anysees tray applikationen att starta när datorn startas? Jag kommer inte riktigt ihåg men jag har för mig att jag var tvungen att göra det.
Jodå den startar vid datorstart, annars så verkar som om jag löst vad som felar, instalerade en tidigare drivrutin och så försvann problemet så det är någon bug i den senaste drivrutinen.
Postad 01 February 2012 - 16:34
RElofsson
-
RElofsson
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Innan man tar dom stegen så vill jag verkligen se att det fungerar. Dock. Det sägs att man kan använda DVBLink e.dyl för att få det att funka i NPVR även utan native integration. Ingen annan här som kör NPVR? Vi skulle kunna köra en egen tråd för det.
Jag kör inte NPVR men jag kör DVBLink TVSource och Connect! Server för att presentera min E7 som en IPTV-kanal för MediaPortal. Fungerar bra men jag saknar att kunna ta in en hel mux på en gång som man kan med mottagare som MP stödjer direkt.
Postad 08 February 2012 - 11:32
Unregistered35020
-
Unregistered35020
-
Forumräv
-
-
635 inlägg
...får se om man gjort bort sig, shoppade ett kort nu via inet. Siktar på lite hockey i helgen i HD (Boxer marksänt) som test.
Skall köra det via dvblink till att börja med, men det blir nog någon test i 4therecord och xbmc med (som lirar nu med acamd och ett ful-usb-kort, men softcams verkar störa avkodningen, har bildproblem på kodat i xbmc).
Redigerat av Unregistered35020, 08 February 2012 - 11:34.
Postad 09 February 2012 - 17:14
Unregistered35020
-
Unregistered35020
-
Forumräv
-
-
635 inlägg
...och nu är det uppe och snurrar, lirar rakt av, dvblink 3.22, neotion cam och mpeg4-kanalerna kodas snällt av - väntar på nytt programkort från Robert för det kodade hd-utbudet, svt hd lirar snällt.
Postad 10 February 2012 - 13:50
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Härligt att höra att det lirar!
Neotion CAM? Är det Boxers egen CI+ HD Cam eller annan? Körde inte Boxer SMIT? Hmm...
Postad 10 February 2012 - 13:59
Unregistered35020
-
Unregistered35020
-
Forumräv
-
-
635 inlägg
Härligt att höra att det lirar!
Neotion CAM? Är det Boxers egen CI+ HD Cam eller annan? Körde inte Boxer SMIT? Hmm...
Boxers egna ci+, märkt med neotion på undersidan.
Postad 12 February 2012 - 09:17
Unregistered35020
-
Unregistered35020
-
Forumräv
-
-
635 inlägg
...och där är allt igång, neotioncamen märkt ci+ på ovansidan lirar perfekt - har även en vanlig icke ci+ från boxer/neotion - där lirar inte avkodningen på hd-utbudet (men mpeg4 sd går bra).
Redigerat av Unregistered35020, 12 February 2012 - 09:18.
Postad 12 February 2012 - 21:06
beachman
-
beachman
-
Användare
-
-
143 inlägg
...och där är allt igång, neotioncamen märkt ci+ på ovansidan lirar perfekt - har även en vanlig icke ci+ från boxer/neotion - där lirar inte avkodningen på hd-utbudet (men mpeg4 sd går bra).
Härligt att höra! Vi får verkligen hoppas att boxer inte ändrar nåt med krypteringen. Lyckades själv att hitta en T2C på tradera idag, vann budet för 900 pix! Väntar på att få den levererad... Har sedan länge boxer mix, och vill ju förstås uppgradera till HD. Kikade på boxers hemsida idag, men det verkar som att man måste beställa en hd-box för 495:- för att uppgradera till HD!!?? Däremot vid nytecknande av abonnemang kan man klicka i "Behöver ingen box", dessutom så får man billigare avgift det första året plus 300:- i rabatt på startavgiften. Det blir ju billigare att säga upp nuvarande abonnemang för att sedan teckna ett nytt... Hur har ni gjort??? Nästa grej för mig är förstås att kunna dela på kortet. I dagsläget kör jag en dualtuner dvb-t och 2x PCTV 290e dvb-t2, oscam+phenix-läsare för de kodade mpeg2-kanalerna. Jag antar att enda lösningen är en cardsplitter typ clone+/smartwii alternativt alex 2 mot min oscam-server? Eller finns det någon billigare lösning?? För mig så sitter ju alla kortläsare i samma HTPC, men har inte hittat någon billig trådburen cardsplitter. Om någon har ett tips för att få ned kostnaden så mottages det tacksamt!
Postad 13 February 2012 - 09:00
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Hmm, testade med en äldre CAM som tidigare klarat avkodningen i min Pana-TV. Där fungerade avkodningen överhuvud taget inte alls. Hade väl trott åtminstone mpeg2-kanalerna skulle funkat. 500 spänn i slasken. Jag köpte den i min HTPC-barndom då jag använde den för att avkoda Boxer i mitt Twinhankort som hade inbyggd kortläsare. Men jag gick sen över till softcam då det var mycket smidigare. Skumt. Men för att se mpeg4 + HD så är det färstås en nyare CAM som gäller hur som hur. Men som en failback om HTPC:n strejkar kunde det ju ha varit trevligt...
Postad 13 February 2012 - 09:07
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Har sedan länge boxer mix, och vill ju förstås uppgradera till HD. Kikade på boxers hemsida idag, men det verkar som att man måste beställa en hd-box för 495:- för att uppgradera till HD!!?? Däremot vid nytecknande av abonnemang kan man klicka i "Behöver ingen box", dessutom så får man billigare avgift det första året plus 300:- i rabatt på startavgiften. Det blir ju billigare att säga upp nuvarande abonnemang för att sedan teckna ett nytt... Hur har ni gjort???
Jag har varit på Boxers hemsidor och grottat lite och som jag tolkar det så är inkluderandet av hd-box en kampanjpaketering - som också innebär 24 månaders bindning. Jag vill minnas att jag också hittade att det gick att utöka till HD med bara 12 månaders bindning men då utan kampanjbox. Är dock intehelt säker på att jag tolkade informationen rätt. Vad är "förlängning" eller "nyteckning" när man ändrar sitt nuvarande innehav till att inkludera HD. Helst skulle jag själv vilja ha utan bindning då det ju kan bli så att jag vill hoppa på Canal Digital framöver som har bättre kvalitet på sändningarna oavsett SD eller HD. Men det är nog att önska för mycket... Skulle tro att du får bästa dealen om du ringer och pratar med kundtjänst direkt. Det finns säkert varianter på paketeringar som dom kan erbjuda som inte presenteras på hemsidan. Rapportera gärna om dina upptäckter
Postad 13 February 2012 - 11:46
Unregistered35020
-
Unregistered35020
-
Forumräv
-
-
635 inlägg
..vad gälller HD-tillägget är det bara att ringa och beställa det. Inget krav på box, etc.
Postad 15 February 2012 - 19:26
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Anysee ny Openelec partner och ger 20% rabatt just nu
http://www.openelec....nt-welcome-njoy
Postad 19 February 2012 - 02:54
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1387 inlägg
Jag använder mig av Anysee T2 samt FireDTV mottagare.
Krypterade HD-kanaler funkar fint för min del, Dock tar det ganska lång tid vid kanalbyte.
Jag använder mig av DVBLink 3.22, sageTV och boxers egna CAMs för HDTV.
Jag har 3st anysee och 3 FireDTV mottagare. Det enda jag har märkt är att när man tittar på 2 olika HD-kanaler har SmatWi lite svårt med avkrypteringen, det blir lite bitfel, att titta på en HD-kanal och spela in en annan funkar dock fint utan störningar.
Mig veterligen funkade det inte med HD-kanalerna i höstas men sen lite innan jul har det fungerat.
Det enda irriterande saken är att jag måste stoppa in kortet i en TV-mottagare den första varje månad för att ta emot abb. informationen vilket SmartWi/anysee/fireDTV kombinationen inte verkar klara av. Vet inte var felet ligger men när jag endast hade FireDTV mottagare med SmartWi så fungerade det.
Postad 19 February 2012 - 20:51
RElofsson
-
RElofsson
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Det enda irriterande saken är att jag måste stoppa in kortet i en TV-mottagare den första varje månad för att ta emot abb. informationen vilket SmartWi/anysee/fireDTV kombinationen inte verkar klara av. Vet inte var felet ligger men när jag endast hade FireDTV mottagare med SmartWi så fungerade det.
Har samma erfarenhet.
Postad 26 February 2012 - 20:01
beachman
-
beachman
-
Användare
-
-
143 inlägg
..vad gälller HD-tillägget är det bara att ringa och beställa det. Inget krav på box, etc.
Har nu fått min anysee T2C! Och det nya boxerkortet. Jag har fått allt att lira tillsamans med dvblink inkl HD-kanalerna!!! Det var inte helt utan strul att få igång det med dvblink. Guide till er som vill använda T2C med dvblink: 1. Dvblink 4.1.1 måste användas annars funkar inte ci-modulen. 2. CNO.exe måste vara avstängd, man avaktiverar autostart genom att plocka bort regnyckeln för cno i: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run 3. Nyaste bda drivrutinen från anysee har en bugg som gör att det inte går att ta emot dvb-t2 sändningar(version 2011.12.20), för närvarande måste version 2011.07.22 användas.
Postad 27 February 2012 - 09:34
Unregistered35020
-
Unregistered35020
-
Forumräv
-
-
635 inlägg
Har nu fått min anysee T2C! Och det nya boxerkortet. Jag har fått allt att lira tillsamans med dvblink inkl HD-kanalerna!!! Det var inte helt utan strul att få igång det med dvblink.
Guide till er som vill använda T2C med dvblink: 1. Dvblink 4.1.1 måste användas annars funkar inte ci-modulen. 2. CNO.exe måste vara avstängd, man avaktiverar autostart genom att plocka bort regnyckeln för cno i: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run 3. Nyaste bda drivrutinen från anysee har en bugg som gör att det inte går att ta emot dvb-t2 sändningar(version 2011.12.20), för närvarande måste version 2011.07.22 användas.
Nja. 1. Stämmer inte - kör dvblink v3.22 hemma. 2. Stämmer. 3. Kör senaste versionen från anysee.se här - 20110421 - lirar kanon.
Postad 27 February 2012 - 10:19
Unregistered35020
-
Unregistered35020
-
Forumräv
-
-
635 inlägg
Uppdatering....första strulet med min t2c...sista transponder som boxer lillhärad (Västerås) sänder på strulade som fan efter omscanning av kanaler (på anmodan av boxer, kanaler har flyttats från den 21:a).
MTVNHD, Natgeo HD och en Canal+ låg på den - och inget hittades allt som oftast vid scanning.
Allt annat lirar 100% dock....så idag bestämde jag mig för att lösa det....och efter en del strul så tog jag och resettade strömmen helt sonika på t2cn (då jag lyckades scanna sista transpondern, och den ibland låste på natgeohd, men oftast inte).
30s strömlöst verkar ha löst problemet.
Klart tokdrygt om det här är en bugg man får leva med, en gång ingen gång dock...och de har lirat 100% sedan det sattes upp, tills jag scannade om kanalerna den 23:e.
Postad 27 February 2012 - 12:16
beachman
-
beachman
-
Användare
-
-
143 inlägg
Nja.
1. Stämmer inte - kör dvblink v3.22 hemma.
2. Stämmer.
3. Kör senaste versionen från anysee.se här - 20110421 - lirar kanon.
1. Du har rätt angående dvblink 3.x. Det verkar som om det var en ny bugg i 4.1 som introducerades som sedan löstes i 4.1.1. Så se till att köra 4.1.1 om man har 4.x plattformen. Läs mer här: http://www.dvblogic....hp?f=56&t=157113. Det bekräftar att äldre drivrutiner fungerar, versionen som du använder 20110421 är förstås från 2011-04-21. Jag laddade hem drivrutinen från anysee.eu version 20111220 (2011-12-20) vilket är en senare version än den du kör och den kan inte ta emot dvb-t2 signaler i kombination med dvblink. anysee.eu har också en version från 2011-07-02 som fungerar för mig. Här finns en länk som beskriver samma typ av problem tillsammans med dvbviewer. Det är uppenbrligen fel i anysees senaste bdadrivrutin: http://www.dvbviewer...dvb-t2-chanels/
Redigerat av beachman, 27 February 2012 - 12:17.
Postad 06 March 2012 - 19:07
Unregistered7d9dc31d
-
Unregistered7d9dc31d
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hej om man ska använda sig ut av flera Anysee mottagre i win MCE är det bara att ansluta dessa vart efter man skaffar dem.
Eller måste man göra en om installation ut av MCE win 7?
Är det någon som kan komma åt de krypterade kanalerna med två anysee mottagare med endast ett programkort i från Boxer?
Är det nogon inställning man måste göra för att det ska fungera?
Postad 06 March 2012 - 19:11
whome
-
whome
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Visst, inga problem med att ansluta flera. Bara att plugga in. Möjligtvis behöver man söka om kanalerna.
Inte heller något problem med att titta på flera kanaler/spela in flera kanaler med bara ett programkort. Funkar fint, inge speciell inställning. Bara att åka.
Du har just prickat in två av Anysees styrkor.
Postad 18 March 2012 - 10:59
Unregistered35020
-
Unregistered35020
-
Forumräv
-
-
635 inlägg
Ny drivare ute sedan den 9/3 - verkar som den löser ett av mina intermittenta problem som smög sig in med drivarbytet sist - att dvblink inte lyckas koda av kanalen om det varit inaktivt en längre stund (kommer oftast igång av sig själv efter ett par sekunder, alternativet är att stoppa och välja om kanalen). http://anysee.eu/eng...txtSearchString= Testas nu här hemma... Edit - lirade inte alls, samma fel som med näst senaste drivaren, det ballar ur när man försöker köra dvb-t2 (i dvblink 3.22).
Redigerat av Unregistered35020, 18 March 2012 - 11:25.
Postad 21 May 2012 - 11:52
RichardM3
-
RichardM3
-
Användare
-
-
175 inlägg
Fungerar denna med en CA-modul från Cryptoguard? Någon som har testat?
Postad 24 May 2012 - 11:52
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1387 inlägg
Ny drivare ute sedan den 9/3 - verkar som den löser ett av mina intermittenta problem som smög sig in med drivarbytet sist - att dvblink inte lyckas koda av kanalen om det varit inaktivt en längre stund (kommer oftast igång av sig själv efter ett par sekunder, alternativet är att stoppa och välja om kanalen).
http://anysee.eu/eng...txtSearchString=
Testas nu här hemma...
Edit - lirade inte alls, samma fel som med näst senaste drivaren, det ballar ur när man försöker köra dvb-t2 (i dvblink 3.22).
Efter allt jag har läst gällande problem med nya drivisar i kombination med DVBLink 3.x så är jag glad att jag för en gång skull inte har uppdaterat mina. Mina AnySee E7-T2C funkar utmärkt med DVBLInk 3.x. Jag har inga problem alls. Kollar på alla T2-kanaler inkl. betalkanalerna. Använder DVBLink tillsammans med SageTV. Min server har 3 AnySee E7+ 4 FireDTV mottagare. Det jag enda jag har haft problem med är att en av firedtv mottagarna "tappar" CA-modulen i bland. Då får jag ta ut den och sätta in den. efter det funkar det som den ska igen.
Postad 29 May 2012 - 10:27
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Efter allt jag har läst gällande problem med nya drivisar i kombination med DVBLink 3.x så är jag glad att jag för en gång skull inte har uppdaterat mina. Mina AnySee E7-T2C funkar utmärkt med DVBLInk 3.x. Jag har inga problem alls. Kollar på alla T2-kanaler inkl. betalkanalerna. Använder DVBLink tillsammans med SageTV. Min server har 3 AnySee E7+ 4 FireDTV mottagare. Det jag enda jag har haft problem med är att en av firedtv mottagarna "tappar" CA-modulen i bland. Då får jag ta ut den och sätta in den. efter det funkar det som den ska igen.
Kolla så du har samma fw i dina firedtv, det var nån fw som inte var bra och man tappade ca, funkade igen efter att bytt tillbaka till en äldre
Postad 29 May 2012 - 14:44
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1387 inlägg
Kolla så du har samma fw i dina firedtv, det var nån fw som inte var bra och man tappade ca, funkade igen efter att bytt tillbaka till en äldre
Det har jag inte tänkt på att kolla, då jag misstänker att det är problem med en av CAM:arna. Det är bara en av mottagarna som tappar kopplingen. Man kanske ska kolla så att alla har rätt FW. Tackar för tipset.
Postad 04 June 2012 - 19:24
goodyear77
-
goodyear77
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej på er,
har läst igenom tråden men hittade inte riktigt svar på min fråga, kanske någon kan hjälpa mig... Jag kör idag 2 st FloppyDTV där den ena börjar ge upp (får hårdvarufel lite då och då). Tänkte därför köpa 2 st Anysee E7 T2C för att använda den inbyggda kortdelningsfunktionen. Jag har idag 1 st tvillingkort för att kunna koda av på båda Floppy-korten, och tänkte använda kortet i den Floppy som felar till Anysee-korten.
MEN, jag kör allt genom DVBLink, och då har jag läst att man ska stänga av "Anysee CNO" om man kör DVBLink, och frågan är om detta program är det som möjliggör kortdelningen? Kommer jag kunna dela på tvillingkortet mellan Anysee-tuners utan att ha "Anysee CNO" igång?
Tacksam för svar innan inköp, hoppas det blev tydligt
Postad 05 July 2012 - 23:07
ernstp
-
ernstp
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Hej! Nu är jag i startgroparna för att köpa en sådan här, men då ser jag att den inte finns inne i någon butik (enl. Prisjakt) och inte heller på trogna dvbshop.net.
Vet någon om den går att få tag på någonstans, har Anysee problem eller blivit tvugna att sluta sälja den etc?
Postad 06 July 2012 - 22:41
DavidGGG
-
DavidGGG
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Inte de billigaste men tycks ha ett par på lager:
http://viewitem.eim....0586243439/item
Vet inte varför den inte finns på lager i Sverige annars, men finns ju inga alternativa produkter som klarar Boxers HD-kanaler
Postad 17 July 2012 - 23:05
ernstp
-
ernstp
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Hej! Nu är jag i startgroparna för att köpa en sådan här, men då ser jag att den inte finns inne i någon butik (enl. Prisjakt) och inte heller på trogna dvbshop.net. Vet någon om den går att få tag på någonstans, har Anysee problem eller blivit tvugna att sluta sälja den etc?
Hej,
Jag ska svara på engelska för att göra behandling av frågan lättare. Jag hoppas att det orsakar inga problem.
I checked our storage, it seems that we have nearly run out of the E7 T2C for the moment. Nevertheless, the product has not been terminated; we have already ordered new ones from our supplier. It is best to order one from your local dealer and they will then receive them as soon as possible.
______________________________ ________________ Ystävällisin terveisin / Best Regards, Tekninen Asiantuntija / Technical Specialist
 Panu Pitkänen Daimler Finland Oy Puh. +358 9 560 110 [email protected] www.daimler.fi
Postad 19 July 2012 - 10:59
Berkan
-
Berkan
-
Mästare
-
-
2791 inlägg
Postad 02 August 2012 - 19:18
ernstp
-
ernstp
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
22 i lager och min är på posten, shoppa loss! http://www.inet.se/p...ci-dvb-t2-dvb-c
Postad 07 August 2012 - 13:28
nanomike
-
nanomike
-
Rookie
-
6 inlägg
Har använt mig av en Anysee e7 T2C direkt i WMC och via DVBLink. Boxer abonnemang med en CI+ CA modul. Har fungerat perfekt, snabba kanalbyten.
Men ville titta och spela in samtidigt så jag köpte 2st Anysee e7 T2C till.
Stort misstag(bortkastade pengar), har inte fått det att dela på CA modulen med Boxerkortet i.
Så av 3 tuners kan jag bara se betalkanaler på en, FTA fungerar på alla. Har testat med CNO igång via WMC direkt och CNO avstängt via DVBLink.
Så jag kommer nog lämna tillbaks eller försöka sälja dom andra två. Eller köpa Clone+ plus 2 st CA moduler och testa det. Men nu börjar allting bli alldeles för dyrt för att bara kunna se på en kanal och spela in en annan samtidigt.
Postad 07 August 2012 - 15:55
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Har använt mig av en Anysee e7 T2C direkt i WMC och via DVBLink. Boxer abonnemang med en CI+ CA modul. Har fungerat perfekt, snabba kanalbyten.
Men ville titta och spela in samtidigt så jag köpte 2st Anysee e7 T2C till.
Stort misstag(bortkastade pengar), har inte fått det att dela på CA modulen med Boxerkortet i. Så av 3 tuners kan jag bara se betalkanaler på en, FTA fungerar på alla. Har testat med CNO igång via WMC direkt och CNO avstängt via DVBLink.
Så jag kommer nog lämna tillbaks eller försöka sälja dom andra två. Eller köpa Clone+ plus 2 st CA moduler och testa det. Men nu börjar allting bli alldeles för dyrt för att bara kunna se på en kanal och spela in en annan samtidigt.
Om jag förstått det rätt finns det bara stöd för 2 tuners, den som har kortet och sen en till
Postad 12 August 2012 - 06:38
ronin_is
-
ronin_is
-
Rookie
-
2 inlägg
Liten fråga,
har läst mig runt i massa forum och då ska man ha boxers v4 program kort för att få HD kanalerna att fungera i e7:an. När jag ringde boxer för att aktivera mitt v3.5 kort så sa de inget om att nytt kort skulle skickas ut utan det skulle fungera inom 2 timmar, självklart fungerade det inte, ska ringa dem igen men skulle vara intressant att veta från er som bytt till version 4 vad det är rent tekniskt som skiljer, är det krypteringen till/mellan ci+ modulen?
Postad 14 August 2012 - 12:09
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1387 inlägg
v4, har att göra med ci+ och kryptering, så även om du har gamla kort så ska SVT HD-kanalerna funka för dig med gamla kort.
SVT HD funkade för mig med mina gamla 2.7 kort men när jag aktiverade betal-kanalerna var jag tvungen att ha V4 på korten.
Postad 07 September 2012 - 22:29
kseh
-
kseh
-
Rookie
-
3 inlägg
Tjena! Efter att ha läst trådarna här i forumet beställde jag en E7 T2C från inet. Fixade även en CI+ modul till boxer samt ett v4 kort med nästan alla kanaler. Jag har ett problem som jag verkligen inte begriper mig på, och hoppas på att ni kanske kan hjälpa mig på rätt väg. Jag bor i Malmö-området, och har försökt ställa in mig på Teracom-masten i Jägerso. Hittade frekvenserna på teracoms hemsida och gjorde en transponderlista för dvblink som ser ut så här: ---------------------------------------------------------------- [SATTYPE] 1=4051 2=DVB-T Boxer, Teracom Malmoe, Sweden [DVB] 0=7 1=212500,V,6900,7 2=482000,V,6900,8 3=506000,V,6900,8 4=522000,V,6900,8 5=570000,V,6900,8 6=634000,V,6900,8 7=650000,V,6900,8 ---------------------------------------------------------------- Nu till problemet: Jag får klockren mottagning på samtliga transpondrar förutom 522 mhz samt 212,5 mhz. Det konstiga är att om jag kopplar in min vanliga digitalbox på samma sätt som e7:an är inkopplad idag, och gör en kanalsökning, hittar den samtliga transpondrar, och samtliga kanaler. Det är alltså inte antennen, som för övrigt klarar VHF om ni undrar. (Aktiv inomhus antenn) På övriga transpondrar får jag t.ex. "Signal strength: 83%" samt "Quality: 67%" Eftersom det fungerar med boxen, inkopplad på samma sätt, förstår jag inte vad som kan vara fel. Klarar inte e7:an av att ställa in sig på dom två frekvenserna? I digitalboxen ser jag under info att kanalerna ligger under t.ex. 212,5, så frekvensen verkar vara den jag är ute efter. Jätte tacksam för hjälp! EDIT: För att förtydliga problemet, E7:an hittar inte 212,5 eller 522 över huvud taget. (0% på båda värdena) Länk till teracom med jägersro som resultat: http://www.teracom.s...ress=malm%c3%b6
Redigerat av kseh, 07 September 2012 - 22:35.
Postad 08 September 2012 - 11:07
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Alla tuners har olika känslighet på antenningången. Och gissningsvis ligger du under gränsen för att E7:an ska kunna detektera kanalen.
Det är ju rätt dåliga värden på signal strength och quality i övrigt också, så det är nog antennen som inte räcker till här - om det nu inte skulle vara fel på E7:ans antenningång.
Att du får signal i den andra boxen tolkar jag som att den har aningen bättre känslighet och därför klarar att detektera kanalerna där.
Du kanske kan läsa av signal strength och quality på digitalboxen? Är det dåliga värden där också så är det nog bättre antenn som gäller.
Postad 11 September 2012 - 07:38
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1387 inlägg
kseh, Vilket program använder du för att titta på TV med?
Jag använder min mottagare ihop med DVBLink, Vad jag upptäckte då att man inte ska lita på frekvensinställningarna. Jag fick scanna samtliga frekvenser för att de skulle hitta kanalerna. Jag vet inte om det har att göra med att Sverige sänder med Horisontel polarisation instället för vertikal.
Testa att scanna igenom hela frekvensbandet.
De kanalerna du inte hittar är de som sänder DVB-T2, kan det vara någon inställning i programmet?
Postad 12 September 2012 - 09:52
James Bond
-
James Bond
-
Användare
-
-
145 inlägg
nån som vet om den finns i lager hos någon återförsäljare? har letat överallt men ingen verkar ha den i lager
//JB
Postad 12 September 2012 - 10:19
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Inet har ju haft den förut och jag var på G att beställa nu, men den är slut där som sagt och jag har inte fått nåt svar på min epostfråga dit heller...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|