Ta bort de drivrutiner du har och installera med de gamla rutinerna.
Anysee E7 T2C
(TV-kort)
|
4
|
(8)
|
Inga priser |
Fråga kring Boxer HD ci+ via HTPC (8 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 12 September 2012 - 14:26
Ta bort de drivrutiner du har och installera med de gamla rutinerna.
Postad 12 September 2012 - 14:45
Alla tuners har olika känslighet på antenningången. Och gissningsvis ligger du under gränsen för att E7:an ska kunna detektera kanalen.
Det är ju rätt dåliga värden på signal strength och quality i övrigt också, så det är nog antennen som inte räcker till här - om det nu inte skulle vara fel på E7:ans antenningång.
Att du får signal i den andra boxen tolkar jag som att den har aningen bättre känslighet och därför klarar att detektera kanalerna där.
Du kanske kan läsa av signal strength och quality på digitalboxen? Är det dåliga värden där också så är det nog bättre antenn som gäller.
Är verkligen värdena så dåliga? Jag har kollat signalstyrkan på 212,5 i min box och den är helt okej, även om den inte är fullt lika bra som dom andra. Däremot är det tillräckligt bra för att kunna kolla problemfritt på de kanaler som ligger i frekvensen.
Kan det verkligen vara så att det skulle vara SÅ stor skillnad så att inte ens anyseen känner av mottagaren?
Postad 12 September 2012 - 14:50
kseh, Vilket program använder du för att titta på TV med?
Jag använder min mottagare ihop med DVBLink, Vad jag upptäckte då att man inte ska lita på frekvensinställningarna. Jag fick scanna samtliga frekvenser för att de skulle hitta kanalerna. Jag vet inte om det har att göra med att Sverige sänder med Horisontel polarisation instället för vertikal.
Testa att scanna igenom hela frekvensbandet.
De kanalerna du inte hittar är de som sänder DVB-T2, kan det vara någon inställning i programmet?
Hej!
Jag använder också DVBLink. Har inte kört det innan, men köpte programmet nu för att jag tyckte det var bra. Så jag har den senaste versionen av DVBLink.
Har inte hittat någonstans att man kan scanna efter transpondrar, trodde bara den gick efter listan. Hur menar du att man gör det?
Jag gissar på att jag har den senaste drivaren med.. Men dock har jag inga problem med betalkanaler. Kan se Kanal5, C+ m.m. utan problem.
Så frågan är om det finns ett T2C problem med min drivrutinsversion ändå, trots att jag kan se betalkanaler? Kan ju alltid testa med en äldre.
nån som vet om den finns i lager hos någon återförsäljare? har letat överallt men ingen verkar ha den i lager
//JB
Jag köpte ju min för mindre än en månad sen från Inet. Gissar på att dom får hem den igen, så lägg beställning så vet du att du får den så fort dom får in.
Postad 12 September 2012 - 15:19
Hej!
Jag använder också DVBLink. Har inte kört det innan, men köpte programmet nu för att jag tyckte det var bra. Så jag har den senaste versionen av DVBLink.
Har inte hittat någonstans att man kan scanna efter transpondrar, trodde bara den gick efter listan. Hur menar du att man gör det?
Jag gissar på att jag har den senaste drivaren med.. Men dock har jag inga problem med betalkanaler. Kan se Kanal5, C+ m.m. utan problem.
Så frågan är om det finns ett T2C problem med min drivrutinsversion ändå, trots att jag kan se betalkanaler? Kan ju alltid testa med en äldre.
Jag köpte ju min för mindre än en månad sen från Inet. Gissar på att dom får hem den igen, så lägg beställning så vet du att du får den så fort dom får in.
Jag var kanske otydlig, problemet är med DVB-T2 (scanning av dem) samt betalkanaler under DVB-T2.
Det jag menade var att i stället för att använda Sweden, Malmö i listan så använder du DVB-T europe, som har horisontell. Dock så testade jag lite i helgen då jag håller på att sätta upp en till DVBLink server och det var inga problem för min del att scanna Stockholm, trots att det står V.
Jag tror helt klart du har problem med drivrutinerna till mottagaren.
Den jag använder mig av (har tre anysee mottagare) är AD01061734
Denna funkar utmärkt för mig i DVBLink 3.2.x samt i DVBlink 4.5.1 (vilken version kör du?)
Redigerat av nippe, 12 September 2012 - 15:20.
Postad 26 September 2012 - 08:31
Enligt Inet så verkar de ha problem i fabriken och de vet inte när de kommer att få in Anysee...
Postad 27 September 2012 - 14:01
http://www.buydvb.ne...tv-box_p78.html
Verkar ju vara billigare än T2C och ska både funka med WMC och DVBLink!
Postad 28 September 2012 - 06:35
Är det någon som testat detta alternativ nu då det är stopp i produktionen för T2C??
http://www.buydvb.ne...tv-box_p78.html
Verkar ju vara billigare än T2C och ska både funka med WMC och DVBLink!
Det verkar lovande, frågan är om den klarar av CI+.
Postad 28 September 2012 - 08:22
Det verkar lovande, frågan är om den klarar av CI+.
Vad jag förstått så innebär CI+ "pairing" med stb (extra kryptering med privat nyckel i stb). Ingen hårdvara till PC är/får certifieras med CI+. Men eftersom boxer (ännu) inte kör med pairing så ska det vara bakåtkompatibelt med vanlig CI. Det bör alltså fungera om inte TBS tunern har några kompabilitetsbroblem med just boxers cam! Tunern verkar vara ganska ny så jag kan inte hittta nån info om den är testad med boxers CI+ cam.
Det som verkar vara lovande med TBS-tuners är att till skillnad från anysee verkar finnas ett levande forum och drivrutiner till både windows och linux.
Om det finns någon som vågar chansa att beställa så rapportera gärna hur det fungerar!
Såg just på TBS forum att någon öppnat tunern och konstaterat att hårdvaran i princip är en klon av T2C! Kolla här:
http://www.tbsdtv.co...php?f=82&t=8025
Kanske därför Anysee har problem med hårdvaruleverantörerna!?!?
Postad 10 October 2012 - 09:40
Om det är problem - är då Clone+ bättre? Jag köpte nämligen ett paket på Dustin när de hade kampanj på vinst och förlust och kan alltså fortfarande returnera det oöppnat. Så jag behöver lite snabb feedback på era erfarenheter...
Verkar som om SmartWi inte längre uppdateras. Senaste firmware är från 2011. Deras forum är också nere sen en tid.
Postad 10 October 2012 - 12:29
Om det är problem - är då Clone+ bättre? Jag köpte nämligen ett paket på Dustin när de hade kampanj på vinst och förlust och kan alltså fortfarande returnera det oöppnat. Så jag behöver lite snabb feedback på era erfarenheter...
Verkar som om SmartWi inte längre uppdateras. Senaste firmware är från 2011. Deras forum är också nere sen en tid.
Jag använder Clone+ med boxer HD (v4.0 kort) och 3st klientkort, 2st Anysee T2C (boxers CI+ cam) + 1st ad-teknik usb-reader (oscam med au enablat). Har funkat klockrent ända sen Mars, har aldrig behövt stoppa in kortet i Teven! Kan rekommenderas!
Postad 10 October 2012 - 12:41
Fick också svar från supporten från cardsplitter.se som förklarade att SmartWi:s upphovsman och programmerare tydligen är sjuk sen en längre tid och att framtiden för SmartWi är oviss. Det finns inga uppdateringar där sen 2011 och forumet är nere. Ser ut att bli Clone+ i framtiden m.a.o.
Förresten rekommenderade de att man kör Clone+ firmware 3.5.0.0 för Boxer och inte senaste. Ska funka 100% enligt dom.
Redigerat av Barsk, 10 October 2012 - 12:43.
Postad 12 October 2012 - 05:49
Dock så har jag levt med det ett bra tag nu eftersom jag tycker det kostar för mycket att byta (6st kort), en gång i månaden står jag ut.
Redigerat av nippe, 12 October 2012 - 05:51.
Postad 12 October 2012 - 08:46
Då vet jag vad som gäller. Jag kör just nu SmartWi med v 4.0-kort och har samma erfarenheter som du.
På buydvb.net har de Clone+ med två klientkort för $140 samt frakt ca $20 motsvarar ungefär 1080 Kr.
Varje extrakort kostar $25.
http://www.buydvb.ne...eivers_p76.html
Dustin körde nyligen en kampanj med Clone+ med två kort för 990 Kr. Jag slog till på vinst och förlust. Vinst visar det sig
Postad 12 October 2012 - 13:17
Tack Nippe!
Då vet jag vad som gäller. Jag kör just nu SmartWi med v 4.0-kort och har samma erfarenheter som du.
På buydvb.net har de Clone+ med två klientkort för $140 samt frakt ca $20 motsvarar ungefär 1080 Kr.
Varje extrakort kostar $25.
http://www.buydvb.ne...eivers_p76.html
Dustin körde nyligen en kampanj med Clone+ med två kort för 990 Kr. Jag slog till på vinst och förlust. Vinst visar det sigTänkte tipsa om det här, men glömde tyvärr bort det. Nu ligger den på 1.500 Kr igen
Det var ju synd att man inte såg det då
kollade och nettosat.se har samma utrustning men något billigare, jag fattar inte varför extra kort ska vara så dyra. Jag träffade SmartWi på en mässa i England för ett tag sedan. Han berättade att det är väldigt god marginal på dessa, de prissätter korten utifrån vad man "tjänar" jmf. mot tvillingkort. Nu har ju priserna på dessa gått ner markant så de kanske ska ta och justera priserna...
Jag påpekade just detta problem med att det inte uppdaterar EMM om man har V4.0 kort och de lovade att de skulle kolla upp detta, detta var i Mars detta år....
De var hyggliga i alla fall och gav mig 3 st extra kort som tack för inputen jag gav dem om detta, men som sagt har det inte hänt så mycket på den biten.
Om de inte fixar detta så kanske man ska fundera på att byta till Clone+..
Redigerat av nippe, 12 October 2012 - 13:19.
Postad 22 October 2012 - 09:09
Ett STORT problem är att känsligheten på antenningången är riktigt dålig. Jag har en TV, en digitalbox och 3 tuners i en HTPC inkopplade i mitt antennnät och alla visar typ 98% strength, 98% quality, Inga andra tuners visar nån som helst problem med signalstyrka eller avkodning. Med TBS 5880 får jag inte ens in en av muxarna i Boxers nät, den med SVT HD och TV4 HD. Det hackar och krånglar med de övriga kanalerna. Kan ju vara nåt problem med just denna tuner, Skit att behöva skicka tillbaka till Singapore...
Har ni andra sett problem med signalkvaliteten på antenningången?
Postad 22 October 2012 - 16:06
Om du lyckas så får du gärna berätta hur du går tillväga.
Postad 23 October 2012 - 08:45
Dock får jag in MTV HD och National Geographic HD som ligger på andraq muxar utan problem, och kan även avkoda och se dessa i TBSViewer. Lite skakigt är avkodningen på HD dock, ca 75% av alla gången börjar den visa nåt. Men när det väl går igång funkar det fint. SD-utbudet och mpeg4-kanalerna funkar fint också. Det kan vara den videodecoder som används för H.264 som orsakar problemen möjligen, eller så är det nåt i DVB-T2 som är aningen skakigt.
Signalstyrkeproblemen jag hade försvann plötsligt! Kan vara nåt internt glapp eller kallödning som plötsligt "lagade" sig. Sannolikt är det ett problem unikt för min burk...
För övrigt finns det en ny drivrutin på G. Fortfarande beta, men troligen nära releasestatus:
https://hotfile.com/...121022.zip.html
Har inte testat den än. Kanske att den fixar mina tuningproblem på 522000 Hz?
Postad 25 October 2012 - 13:33
Samma här, också med kanal 27.Ok, i TBSViewer som finns med på CD'n får jag in alla kanaler i sökningen. UTOM kanalerna på den mux som har SVT HD, TV4 HD och Kanal 5 HD! Där får jag in nada! Den ligger på frekvens 522000 Hz för mig (kanal 27).
Postad 25 October 2012 - 14:02
Befinner du dig i Värmland kanske? Sörmon-masten?
Postad 25 October 2012 - 15:06
Nära, Filipstad Klockarhöjden.Befinner du dig i Värmland kanske? Sörmon-masten?
Postad 25 October 2012 - 17:16
Postad 25 October 2012 - 17:28
Fortsättning i TBS5880-tråden m.a.o.
https://www.minhembi...howtopic=302878
Postad 26 October 2012 - 20:36
Postad 14 November 2012 - 16:59
(Själv har jag övergått till Canal Digitals satellitsändningar men T2C var bra till Boxer då jag hade det.)
Postad 20 November 2012 - 09:28
Postad 20 November 2012 - 10:45
ViaSat funkar inte då de använder NDS som CA, vilket inte tillåter HTPC.
Postad 28 November 2012 - 13:07
Kör med gammal CA modul och inväntar ny från Boxer.
Har också gammalt kort och enligt Boxers kundtjänst behöver jag nytt för att kunna ta emot HD.
Har kört Boxer länge med Firedtv utan HD förstås, funkat mycket bra.
Installerade drivarna, sökte kanaler men MCE hittade inga alls.
I anysees programvara som lägger sig i aktivitetsfältet kunde jag se att den inte alls kände igen varken kort eller CA modul.
Borde jag trots det inte kunna ta emot fria kanaler?
Jag har nu satt tillbaka mitt gamla firedtv och inväntar ny modul och smartcard.
Postad 28 November 2012 - 16:03
Postad 28 November 2012 - 22:53
Skall tydligen funka när jag får mitt nya smartcard.
Postad 17 December 2012 - 16:18
Fungerar det?Fick ny CA modul från Boxer idag, allt lirar utom 4 HD, 4 News och 5HD.
Skall tydligen funka när jag får mitt nya smartcard.
Postad 30 December 2012 - 20:01
Det står även att man måste använda senaste drivern till nya T2C, någon har skrivit ovan att senaste drivern är misslyckad, tydligen olika åsikter.
Och nä Mediaportal och XBMC är inte lika stabilt, lättanvänt och bra för TV som WMC.
Postad 01 January 2013 - 16:05
Inte för att starta något flame war men live-TV-stödet i XMBC kommer väl först i r12 som bara finns som release candidate än så länge? Kanske en liten orättvis jämförelse...Och nä Mediaportal och XBMC är inte lika stabilt, lättanvänt och bra för TV som WMC.
Postad 01 January 2013 - 21:08
Men som du sa, att starta en diskussion om vilket mediacenter som är bäst är onödigt i trådar som inte handlar om det, och det leder ändå aldrig någon vart. Utan att gå in på detaljer är MP inte på min topp-2-lista.
Postad 02 January 2013 - 12:33
Postad 08 January 2013 - 01:46
MediaPortal kräver en massa jobb för att få stabilt om det ens går och detta är symptomatiskt för hela MP, bättre använda DVBlink med WMC om man vill ha både backend och WAF.
Men som du sa, att starta en diskussion om vilket mediacenter som är bäst är onödigt i trådar som inte handlar om det, och det leder ändå aldrig någon vart. Utan att gå in på detaljer är MP inte på min topp-2-lista.
Provat MediaPortal med ForTheRecord som tvserver, betydligt stabilare än MPs egen
Postad 08 January 2013 - 14:48
4therecord är nedlagd och borta, Argus ska vara en kompatibel efterföljare.Provat MediaPortal med ForTheRecord som tvserver, betydligt stabilare än MPs egen
Postad 08 January 2013 - 15:10
4therecord är nedlagd och borta, Argus ska vara en kompatibel efterföljare.
Stämmer nog ja, kör den gamla fortherecord i min mediaportalinstallation iaf och den funkar, inte så länge sen jag drog hem den heller
Postad 10 January 2013 - 22:30
Inte för att starta något flame war men live-TV-stödet i XMBC kommer väl först i r12 som bara finns som release candidate än så länge? Kanske en liten orättvis jämförelse...
MediaPortal är däremot stabilt och har varit så sedan 2008 då version 1.0 kom ut. Jag bytte från WMC då för att få client/server-funktionen i MP som är en dealbreaker för mig. Med tre TV (vardagsrum, kök och sovrum) och två datorer i barnens rum är det perfekt att ha en central TV-server i garderoben med alla TV-kort i.
Tja...precis så kör jag, med dvblink och tv-korten i servern (som dubblar som kökstv), och mce-klienter lite varstans i huset.
Jag har sura erfarenheter av mp, det blev aldrig riktigt hundraprocentigt, och servertjänster som strulade oförklarligt.
Nuvarande uppsättning bara funkar, kan inte minnas när jag pillade på servern senast.
Postad 11 January 2013 - 10:17
Intressant! DVBLink installerar väl virtuella TV-kort som du får lägga upp i varje MCE? Hur gör du med inspelningar, läggs de på servern eller på varje klient? Hur hanteras EPG, distribueras det från DVBLink eller måste det fixas på klientsidan?Tja...precis så kör jag, med dvblink och tv-korten i servern (som dubblar som kökstv), och mce-klienter lite varstans i huset.
Postad 16 January 2013 - 19:20
1. Jag har kabel TV som ger mig "okodade analoga signaler", jag antar att E7 T2C inte kan ta emot detta? Vad finns det för alternativ?
2. Vad jag förstår från min leverantör så skickar de dessutom digital tv i SAMMA KABEL(!?!?, koax). Idag har jag en digitalbox kopplad till detta med ett kort för paketet "Canal Digital: Family Vision". För detta står det att man ska ha en DVB-C mottagare och en CA modul som klarar "Cryptoguards kodning", vad är detta? Det pratar också om QAM 64 som jag inte vet vad det är. Det enda jag egentligen vill veta är om E7 T2C skulle klara allt detta? Om någon blir snurrig av allt jag skrivit så står det nog mer utförligt här och här.
Jag undrar också om man kan köra hur många såna här E7 T2C kort som helst med t.ex. MediaPortal som tvserver? Skulle det gå att kombinera med ett analogt kort också?
Skulle bli sååå tacksam om någon ville hjälpa mig då jag bara väntar på att få veta att det åtminstonde är rätt mottagare för min leverantör så jag kan köpa och testa lite
Postad 17 January 2013 - 09:28
Du nämner att det finns en digital signal också, so far so good. QAM-64 är en kodning(paketering) som ingår i DVB-C standarden så alla mottagare klarar av denna. Det som jag tror kommer skapa stora problem för dig är krypteringssystemet, CryptoGuard. Jag har inte hittat någon som har en lyckad setup. du kan läsa t.ex. på detta forum. https://www.minhembi...howtopic=280909
http://www.tystpc.nu...457f014486a8977
Jag tror du kommer få svårt att få till något med detta. Ett alternativ kanske kan vara att kolla upp boxer?
Hej alla. Har kanske en dum fråga men here it goes.
1. Jag har kabel TV som ger mig "okodade analoga signaler", jag antar att E7 T2C inte kan ta emot detta? Vad finns det för alternativ?
2. Vad jag förstår från min leverantör så skickar de dessutom digital tv i SAMMA KABEL(!?!?, koax). Idag har jag en digitalbox kopplad till detta med ett kort för paketet "Canal Digital: Family Vision". För detta står det att man ska ha en DVB-C mottagare och en CA modul som klarar "Cryptoguards kodning", vad är detta? Det pratar också om QAM 64 som jag inte vet vad det är. Det enda jag egentligen vill veta är om E7 T2C skulle klara allt detta? Om någon blir snurrig av allt jag skrivit så står det nog mer utförligt här och här.
Jag undrar också om man kan köra hur många såna här E7 T2C kort som helst med t.ex. MediaPortal som tvserver? Skulle det gå att kombinera med ett analogt kort också?
Skulle bli sååå tacksam om någon ville hjälpa mig då jag bara väntar på att få veta att det åtminstonde är rätt mottagare för min leverantör så jag kan köpa och testa liteOm E7 T2C inte är rätt för mig så vore det kanon om ni har några andra alternativ. Min HTPC kör windows och har en PCI-e plats och några USB platser!
Postad 17 January 2013 - 10:07
Det stämmer att E7 inte kan ta emot analoga signaler men jag skulle heller inte rekommendera dig att skaffa ett kort som gör det. De digitala kanalerna ger en mycket bättre bild och är betydligt enklare att hantera i en HPTC.
Du behöver en mottagare som klarar DVB-C och som har en CI-port. Utbudet är inte så våldsamt stort men här är Prisjakts lista över lämpliga kandidater. Till det behöver du en CA-modul, finns t.ex. hos NetOnNet. Vilken programvara du ska använda i din HTPC är en smaksak men kolla så att den stödjer det kort du vill använda - eller kolla vilken programvara du vill använda och välj ett kort som det stödjer.2. Vad jag förstår från min leverantör så skickar de dessutom digital tv i SAMMA KABEL(!?!?, koax). Idag har jag en digitalbox kopplad till detta med ett kort för paketet "Canal Digital: Family Vision". För detta står det att man ska ha en DVB-C mottagare och en CA modul som klarar "Cryptoguards kodning", vad är detta?
Som av en händelse har jag ett par Technotrend CT-3650 CI över. Jag kör Boxer (DVB-T/T2) men då de inte hanterar DVB-T2 har jag bytt ut dem. För DVB-C ska det dock inte vara några problem. Du får gärna låna ett om du står för frakten, blir du nöjd vill jag ha 400:-/st - de kostar 940:- nya på Dustin.
Postad 17 January 2013 - 15:42
Superbra Jag testar gärna en av dina så köper jag en CA-modul på net on net eller liknande! Super om det fungerar med MP backend. Vet du om det fungerar med Tvheadend också om jag får för mi att köra t.ex. ubuntu? Jag skickar dig ett PM för mer info
Postad 24 January 2013 - 16:47
Det olösbara problemet jag råkade ut för är att drivrutinerna till T2C som klarar av betalkanalerna för DVB-T2 är från April 2011 och ingen av de nyare verkar ha fixat det problemet om man kör via DVBlink. Problemet är att den äldra drivrutinen inte funkar i Windows 8.
Någon som fått T2C att fungera i Win8 (med fungerande HD betalkanaler i DVB-T2)?
Vilken lösning har ni valt?
Postad 25 January 2013 - 10:19
Verkar som T2C har utgått finns ju inte i lager någonstans.
Eller?
De har leveransproblem ja, men den har inte utgått.
Postad 26 January 2013 - 15:04
http://www.dvbsky.ne...cts_T980C.html .

PCI Express kort som är snabbt och fungerar lysande, DVBSKY har väldigt färska drivrutiner för Linux/Win7, Win8 mfl. Skickar med ett IR öga och fjärr. Jag har inte ännu testat med CI+ modul så jag vet inget om TV3HD, National Geografics HD, Kanal5HD, MTVHD. Men SVT1HD, SVT2HD, TV4HD fungerar utmärkt.
Redigerat av acerix, 26 January 2013 - 15:14.
Postad 26 January 2013 - 16:08
Redigerat av Lancen, 26 January 2013 - 16:45.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Fråga kring Boxer HD ci+ via HTPC
88 bilder
120 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?