Prisjakt stöder Rädda Barnens arbete i Pakistan
Startad av
Minhembio, aug 24 2010 07:28
10 svar i tråden
Skickat 05 september 2010 - 22:25
Så jäkla politiskt korrekt det ska vara att "stödja Rädda Barnen". Och så jäkla opolitiskt korrekt det ska anses att vara så fort man ifrågasätter RB och deras arbete eller vad de står för, ÖHT.
Jag anser för det första att Prisjakt kunde hålla sig utanför detta, liksom så många andra företag som "stödjer ideella organisationer", osv.
Men för det andra så är RB kända(?) för att håva in pengar genom andras lidande men sedan att bara sitta på dessa pengar.
RB är skit! Och RB ska inte ha några pengar.
Att de sedan behöver stålar i Pakistan är en annan sak! Men om folk kunde fatta vad RB är så skulle det bli så mycket bättre. De är bland de sista jag skulle skänka ett korvöre till! Jag skulle hellre slösa bort dem på äckligt godis så jag fick hål i tänderna och magvärk.
Prisjakt får minuspoäng, inte pluspoäng, av mig, för det här. Precis som alla andra som är så löjliga att de tror att de gör världen bättre för att "de stödjer Rädda Barnen". Yay...
Förutom att RB är dumma i huvet så är det alldeles för enkelt att slänga lite pengar hit och dit i tron att man gör nåt bättre, särskilt när man inte ens vet hur de pengarna används och av vilka.
Jag anser för det första att Prisjakt kunde hålla sig utanför detta, liksom så många andra företag som "stödjer ideella organisationer", osv.
Men för det andra så är RB kända(?) för att håva in pengar genom andras lidande men sedan att bara sitta på dessa pengar.
Att de sedan behöver stålar i Pakistan är en annan sak! Men om folk kunde fatta vad RB är så skulle det bli så mycket bättre. De är bland de sista jag skulle skänka ett korvöre till! Jag skulle hellre slösa bort dem på äckligt godis så jag fick hål i tänderna och magvärk.
Prisjakt får minuspoäng, inte pluspoäng, av mig, för det här. Precis som alla andra som är så löjliga att de tror att de gör världen bättre för att "de stödjer Rädda Barnen". Yay...
Förutom att RB är dumma i huvet så är det alldeles för enkelt att slänga lite pengar hit och dit i tron att man gör nåt bättre, särskilt när man inte ens vet hur de pengarna används och av vilka.
Skickat 06 september 2010 - 12:12
Detta handlar väl inte om att vara politiskt korrekt? Det handlar om att folk förlorat sina hem och svälter. De behöver pengar för att hjälpas. Sedan är ju frågan hur mycket de hjälps av att du sitter hemma och gnäller över folk som arbetar på RB och vill ha lön för sitt jobb. Även om alla pengar inte kommer frram till de behövande är det garanterat mer än vad som gör det när du köper smågodis. Om någon ska bli irriterad är det väl de i Pakistan som nekas hjälp av småaktiga människor som hittar på ursäkter för att slippa vara solidariska...
Skickat 07 oktober 2010 - 17:59
HajDeff Sep 5 2010, 23:25 skrev:
Så jäkla politiskt korrekt det ska vara att "stödja Rädda Barnen". Och så jäkla opolitiskt korrekt det ska anses att vara så fort man ifrågasätter RB och deras arbete eller vad de står för, ÖHT.
Skickat 07 oktober 2010 - 18:13
dannovarius Aug 31 2010, 17:52 skrev:
Aha!
Så du åker ner själv och hjälper de behövande på plats? Det var inte illa, det skulle jag också ha modet/viljan att göra. Jag är imponerad!
Så du åker ner själv och hjälper de behövande på plats? Det var inte illa, det skulle jag också ha modet/viljan att göra. Jag är imponerad!
Men oavsett hur god intentionen är handlar det väl i grund och botten om hur mycket som faktiskt letar sig fram till det som pengarna annonseras för. Eller hur?
Med tanke på hur mycket korruption osv som redan är långt gånget bevisad är det väl heller inte så konstigt att folk inkl mig själv är klart skeptiska till allt som har med detta att göra.
Du borde inse hur mycket som bara "försvinner" av dagens bistånd. Eller är du så blåögd så att du går på allt som skrivs och utlovas och att det går till det dom säger att det skall gå till?
Tyvärr men jag är klart skeptisk till att "kampanjer" som dessa, hur nobla dom än är i sitt tänkta syfte gör någon praktiskt skillnad.
Det här inlägget har ändrats av masse70 07 oktober 2010 - 18:25
Skickat 07 oktober 2010 - 18:23
Inte ett rött öre till dom hur skulle dom hjälpa oss om sverige var i samma situation .
Så du kan enbart tänka dig att hjälpa de som ev har pengar och medel att hjälpa dig själv om du lever i ett land av kris?
Men jag antar att du bara vill vara lite otrevlig som vanligt.
Det här inlägget har ändrats av masse70 07 oktober 2010 - 18:49
Skickat 07 oktober 2010 - 19:36
masse70 Oct 7 2010, 19:23 skrev:
Tack och lov att världen inte är fyllda av såna trångsynta individer som dig.
Så du kan enbart tänka dig att hjälpa de som ev har pengar och medel att hjälpa dig själv om du lever i ett land av kris?
men man kanse skulle ta upp varför det går så trögt med insamlingen av pengar till Pakistan men då skulle nog häng låset vara på denna tråd lika fort som ??
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
162 bilder
842 filmer
1 annons

Minhembio - Senaste nyheterna
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?