Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad behöver jag? - HTPC, NetTop, NAS.....

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 August 2010 - 14:42

Unregistered006eb26d
  • Unregistered006eb26d
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt i vilket forum/underforum jag ska fråga så jag börjar här. JAg har försökt läsa och söka men det verkar inte som jag lyckas hitta det jag söker, eller också finns det inte.

Jag vill ha en låda som jag kan använda som NAS, backup och mediacenter... typ

1. Den ska vara tyst.
2. Jag ska kunna köra två stycken 1TB diskar i den, där den ena disken speglar den andra så att jag alltid har exakt backup på min data.
3. Den ska vara kopplad i en router för access från andra datorer över nätverk och för access över Internet.
4. Den ska vara kopplad mot TV/Hifi så att jag kan installera Spotify på den och få ut detta på TV/Hifi
5. Om "4" måste jag antagligen köra Windows av nåt slag på den.
6. Den ska stödja DLNA så att jag kommer åt den från PS3 m.m.

Jag ser ju framför mig någon sådan där HP HomeServer fast med grafik och ljud utgångar på också.
Sedan ska det inte kosta mer än max 5000.
Siktar jag för högt, ska jag nöja mig med en Ordentlig NAS för Datan och Backup, och kanske ta en gammal laptop kopplad mot TV:n och installera Spotify på :)

Jag förstår att jag kan uppnå vad jag vill genom att bygga mig en egen HTPC, men det orkar jag inte med så det är inte intressant.

Postad 24 August 2010 - 14:45

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
För att vara ärlig så är jag inte riktigt insatt i mediaspelare, men borde inte denna kunna klara av det du vill?

Postad 25 August 2010 - 08:41

Unregistered006eb26d
  • Unregistered006eb26d
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

För att vara ärlig så är jag inte riktigt insatt i mediaspelare, men borde inte denna kunna klara av det du vill?

Vad jag kan se så kan jag inte hantera/komma åt filerna över Internet. Och det finns inga Spotify möjligheter (som jag snöat in på lite). Jag ser heller inte att den har möjlighet för backup typ Raid 1. DLNA verkar också saknas.
Men som ren mediaspelare ser den jättebra ut.

Postad 04 September 2010 - 00:29

Sad Glad
  • Sad Glad
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Ta en titt på netgear readynas pro eller mv+ (tror de modellerna heter så). De mer avancerad modellerna kan köra spotify utan att nån dator är igång och det finns mängder med andra scrip man kan köra. Jag har en duo och den klarar tyvärr inte att köra spotify men var å andra sidan ett par tusen billigare :)

Titt på readynas.com

Redigerat av Sad Glad, 04 September 2010 - 00:32.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.