Har nu under den senaste veckan studerat ut vilket mitt nya Hifi/Hemmabiosystem ska bli, och jag hade istort sätt bestämt mig för att gå på Heco Celan xt 901 i fronten med tillhörande Center & Surround..
Saken är den att jag ej kunnat lyssna på Heco 901 än, men har läst ALLT som finns om dom, pratat med personer som äger 701/901 och även varit i kontakt med ägare utanför Sverige.
Jag tycker verkligen om utseendet på denna Celan Xt serie, och jag tippar på att ljudidealet som denna serien har passar mig bra.
MEN...
Idag på jobbet så surfade jag runt i det sista och stötte då på Canton Karat 795dc, en stor 42kgs högtalare (901 väger 41kg) denna högtalare gjordes bara i ett fåtal exemplar i den nuvarande Karat serien, man kan säga att det är efterträdaren till Canton Karat 711dc, den har allt som lillebror 790 har fast med en 12" i sidan och 180mm i fronten och ett större kabinett då. (Och den lite mindre 790 har väl fått bra kritik/omdömen?)
Jag har tidigare lyssnat på modellen Canton Karat L-800dc (som är en ännu tidigare modell av 711dc) och denna best låter riktigt bra (kräver dock en riktigt rejäl drivning, läs: kraftigt kvalitets slutsteg)
Så jag har idag varit i kontakt med en handlare som kan fixa fram 1! par Canton Karat 795dc vid intresse i Graphit utförande....
...Men nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra...Heco eller Canton!?
Jag tror båda dessa högtalare presterar väldigt bra för vad dom kostar och i förhållande till konkurenterna i klassen, men att dom skiljer sig åt i ljudinriktning? (Rätta mig om jag har fel)
Så om någon har tips eller information om detta "dilemma" så skulle det uppskattas mycket!
Vad jag kan se så finns det inte en enda ägare utav varken Heco Xt 901 eller Canton Karat 795 här på forumet...??
Ljud är kul, men oxå svårt...
Mvh Michael
Redigerat av dallan1981, 06 September 2010 - 16:12.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
30 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?