Jag har spelat en bra bit över 200 timmar vid detta laget . första 100 averkade jag när jag inte var hemma "oftast" bara för att det skulle gå fortare .
Lånade hem ett slutsteg från hifiklubben NAD C275BEE o testade mina frontar på o det fanns delade meningar om det skulle göra någon nytta .Någon sa Nej. andra sa kanske , o nån sa testa o gämför .
Min reciver ger 2 x 110 watt i stereo Nad 755 o steget ger 2 x 150 watt i stereo.8ohm , möjligt steget ger mer effekt i 6 ohm "som lektor 8 har" tanke på att den ger mer effekt i 4ohm men det tror jag inte recivern gör.
Men jag blev glatt överaskad, högtalarna spelar lika rent , lite högre men mer pondus/tryck i basen så jag beställde ett sådan steg, dock ej fått det än pga av slut på huvud lagert.
Och andledning att jag inte vill ha subben är att jag har inbillat mig att det inte ska behövas om man bara har en skaplig anläggning och att risken att man får mer brum än dunk i basen ökar. Klart jag kör med begränsad djupbas på subben med båda avstämnings pluggarna isatta + lågpassfiltert är på.
Fast vilken typ av musik som spelas kanske spelar större roll , för kör jag någon r&b låt typ hey med uscher eller hur han stavas så är där massor med fin bas endast med lektorna.
Fast med subben inkopplad blir det klart ännu grymmare , nästan för mkt. klart beror på volymen på subben.
Vill egentligen ha ett allround läge på subben som fixxar både musik o film men har inte lyckats med det då film blir bättre utan lågpassfilter.
Sen så har Xtz filter som går mellan 40-250hz om jag inte minns fel dock bara max o min. så lite svårt o se var 80hz "thx" standarns är . Kör den idag på klockan 10 i 12. gissar 80 är där någon stanns.
O fasen har jag testat fram o tillbaka , tycker den låter bäst på fas 0 men kan inte ett jota om det. Jag tycker att anlägningen låter bra som fan o inget ljud släpar . Men å andra sidan jag e bara en glad amatör.
Och en bas till låter helt klart lockande men ska övertyga sambo osso, köpt typ massor i sommar