Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Chassi Mini-ITX

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 September 2010 - 15:46

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Med risk för att jag står där med dumstrut på så ställer jag ändå följande fråga:

Har köpt nedanstående moderkort och chassi, moderkort med egen strömförsörjning.

http://www.dustinhom...5010447354.aspx

http://www.dustinhom...5010373790.aspx

Chassit fått hyfsade recensioner speciellt för det låga priset. Efter att ha monterat ihop det hela så upptäcker jag att det inte finns någon on/off knapp på chassit. Pluggar jag in strömförsörjningen direkt till moderkortet så ser jag att strömmen går fram men kortet väntar antaglingen på en "startimpuls" som jag då inte kan förse kortet med eftersom det saknar on/off knapp (sladden Powerbtn saknas från chassit). Någon som har lösning på detta problem?, i annat fall blir det retur till Dustin.

Alternativt är det någon som har förslag på ersättingsprodukt?

Postad 03 September 2010 - 19:37

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Finns det powerknapp på nätdelen så kan du ju använda den om du ställer in moderkortet på att starta vid power recovery, alternativt kan du ju ställa in så den startar på usb poweron. för att starta så du kan göra inställningar så räcker det med att kortsluta power-stiften på moderkorten nån sekund med en skruvmejsel.

Det är ju inte särskilt svårt att montera en powerknapp, svårare då att hitta en snygg som passar in på chassiet men du kan ju kanske sätta den på baksidan eller så, funkar med vilken återfjädrande knapp som helst egentligen.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 03 September 2010 - 19:39.

Postad 04 September 2010 - 10:01

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0

Finns det powerknapp på nätdelen så kan du ju använda den om du ställer in moderkortet på att starta vid power recovery, alternativt kan du ju ställa in så den startar på usb poweron. för att starta så du kan göra inställningar så räcker det med att kortsluta power-stiften på moderkorten nån sekund med en skruvmejsel.

Det är ju inte särskilt svårt att montera en powerknapp, svårare då att hitta en snygg som passar in på chassiet men du kan ju kanske sätta den på baksidan eller så, funkar med vilken återfjädrande knapp som helst egentligen.

Ingen powerknapp på nätdelen, känns lite sådär att customisera en ny produkt, märkligt att man inte har en powerknapp!!!

Någon som har förslag på annat lämpligt chassi, max 1000 spänn och helst mini-ITX (alternativt mATX), nätagg eller ej kvittar.

Postad 04 September 2010 - 11:27

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Ingen powerknapp på nätdelen, känns lite sådär att customisera en ny produkt, märkligt att man inte har en powerknapp!!!

Någon som har förslag på annat lämpligt chassi, max 1000 spänn och helst mini-ITX (alternativt mATX), nätagg eller ej kvittar.

Det är väl bara jag som är lite konstig :) köpte ett chassie en gång för över 2500kr och det första jag gjorde var att sätta dremeln i det :blink:
Men håller med det är ju lite märkligt att inte skicka med möjlighet att starta datorn.

Postad 04 September 2010 - 12:20

Zeth
  • Zeth
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Var det inte dredlock som byggde ihop en htpc med likadana komponenter, han kanske kan svara på hur han har löst det

Postad 04 September 2010 - 20:32

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0

Det är väl klart att chassit har en power-on knapp. Men barnarbetarna i Kina har väl glömt den på ditt chassi.

Postad 05 September 2010 - 10:10

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0

Det är väl klart att chassit har en power-on knapp. Men barnarbetarna i Kina har väl glömt den på ditt chassi.

....och sladden från knappen till moderkortet också i så fall. Har varit i kontakt med ACE, de har dock inte bemödat sig med att svara på mailet.

Postad 05 September 2010 - 10:17

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0

Var det inte dredlock som byggde ihop en htpc med likadana komponenter, han kanske kan svara på hur han har löst det

Ja det hade ju varit intressant att se den lösningen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.