Postad 05 September 2010 - 18:34
Postad 31 October 2010 - 21:17
Postad 16 December 2010 - 17:17
Kom gärna med tips och "genvägar" till hur att bäst få igång allt.
Postad 17 December 2010 - 09:50
Det beror på vad du vill uppnå?Jag har precis kopplat ihopa Denon 3311 med B&W högtalare (CM8 front, CM Center samt M1 rear). Försöker plöja igenom instruktions manualen och ångra att jag inte läste till civilingenjör, tycker det är svårt. Lyckades kalibrera högtalarna igårkväll.
Kom gärna med tips och "genvägar" till hur att bäst få igång allt.
Om du ska lyssna på musik bör du har högtalarna på large samt stänga av alla onödiga ljudförbättringsfunktioner.
Har du även surroundhögtalare och subwoofer?
Postad 21 December 2010 - 17:31
Jag får återkomma när jag plöjt genom manualen. Streama spotify är dock ett av målen.Det beror på vad du vill uppnå?
Om du ska lyssna på musik bör du har högtalarna på large samt stänga av alla onödiga ljudförbättringsfunktioner.
Har du även surroundhögtalare och subwoofer?
Postad 21 December 2010 - 17:35
Tusen tack, skall använda detta!Bra sida för att configurera Denon Receiver.
http://batpigworld.com/
Postad 27 December 2010 - 18:01
Hej, kan du förklara hur du gjorde för att streama Spotify till 3311:an med Jamcast?Valde mellan 2311 och 3311 och tog till slut den senare. Har haft den hemma ett par veckor nu och är mycket nöjd. Ljudet är bra. Fick även ikväll igång streaming av spotify genom jamcast och det funkar utmärkt. Likaså webbgränssnittet, även om det kanske inte är vad man skulle kalla vackert. Någonting speciellt du undrar/-de över?
Postad 04 January 2011 - 15:47
Nästa mål är nya högtalare B&W Cm 9 som jag lyssnat på men har inte pengarna till detta köp än.
Postad 30 January 2011 - 00:16
Hej, kan du förklara hur du gjorde för att streama Spotify till 3311:an med Jamcast?
Hej
Minns inte detaljerna för jag har för en tid sedan gått över till Airport Express plus Airfoil men i korthet handlar det om att använda Jamcasts "Virtual Soundcard" funktion för att kidnappa ljudströmmen från Spotify och sen koppla upp receivern mot det via nätverket.
Mvh
Postad 24 February 2011 - 19:25
Postad 25 February 2011 - 20:55
Mvh
Postad 25 February 2011 - 21:08
Postad 26 February 2011 - 18:09
hej räcker det att fixa detta uppgradera 3311:an med Airplay hade tänkt att köpa till det till denon 3311
Nix; både Airplay-uppgraderingen och Airfoil, eller annat sätt/program för att skicka ljudet från Spotify till receivern, behövs.
Postad 11 March 2013 - 15:08
Började med att byte från PS3/XBMC (HDMI 1/2) till TV gjorde att TV-ljudet inte fungerade (via ARC). Reset av recievern gör att ljudet fungerar igen, men byte till HDMI-signalkälla och tillbaka gör att TV-ljudet slutar fungera.
I helgen började den också stänga av sig med blinkande röd power-lampa. Slog man på den igen gick den någon halvtimme innan den slog av sig igen.
Inga ändringar i setup på de två år jag haft den. Inlämnad till Hifiklubben och fortfarande under garanti, så jag hoppas att de får ordning på den.
Postad 23 May 2013 - 09:56
Det är ju inte så att folk inte haft problem med Denon och dålig kvalitet på strömförsörjningen..
Jag sitter alltså med en relativt dyr stärkare som pajat efter knappt två år och har nu varit utan i drygt två månader utan att de löst problemet.
Någon med erfarenhet av problem med Denon som kan tipsa om hur man får den utbytt?
Postad 23 May 2013 - 13:19
Du kan även prova att trycka/hålla Upp- & Ned-pil på frontpanelen samtidigt som du slår på receiver. (network reset)
Postad 27 May 2013 - 05:07
Postad 17 June 2013 - 09:15
Däremot så var högtalarterminalerna pluggade som om enheten var ny, samt att windows-klistermärket som jag tagit bort på min front sitter där nu..
Frågar man receivern vad den har för serienummer så är det inte samma som står på apparaten/kartongen.
Så det troligaste är att han slaktat en annan maskin och flyttat över förstärkardelen och vad det nu är som talar om serienumret på maskinen.
Bara att prova igen och se om den funkar - verkar ju som hela innanmätet är utbytt nu..
Grymt besviken på turnaroundtid och feedback på utfört arbete - liten varning för Hi-Fi klubben i Stockholm alltså, som skickar allt till samma verkstad.
Postad 02 September 2013 - 09:56
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
28 bilder
42 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?