Anti-Mode 8033 Automatic Subwoofer Equalizer
DSPeaker Anti-Mode 8033C
(Studio Outboard & Signalförädlare)
|
4
|
(17)
|
Inga priser | |
DSPeaker Anti-Mode 8033S
(Studio Outboard & Signalförädlare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 12 March 2013 - 11:41
Mitt system består av en marantz surroundare samt en marantz2kanalare, 2kanalaren används som slutsteg när jag ser film. Och vid whiskymusikstund så använder jag endast 2kanalaren.
Kan jag med hjälp av Y-förgreningar ha både surround samt 2kanalaren kopplad till antimoden för att påsåvis kunna använda min PC13 både till film samt när jag enbart lyssnar på musik med 2kanalaren?
Eller hur kan jag enklast lösa mitt "problem" ?
Just nu är PC13 kopplad från sub-out på surround, så när jag spelar 2kanal så får PC13 ingen signal.
Postad 12 March 2013 - 11:54
Har en fundering om den nya antimoden med stereoingång
Mitt system består av en marantz surroundare samt en marantz2kanalare, 2kanalaren används som slutsteg när jag ser film. Och vid whiskymusikstund så använder jag endast 2kanalaren.
Kan jag med hjälp av Y-förgreningar ha både surround samt 2kanalaren kopplad till antimoden för att påsåvis kunna använda min PC13 både till film samt när jag enbart lyssnar på musik med 2kanalaren?
Eller hur kan jag enklast lösa mitt "problem" ?
Just nu är PC13 kopplad från sub-out på surround, så när jag spelar 2kanal så får PC13 ingen signal.
Scrolla ned en bit här: http://www.dspeaker....-examples.shtml
Postad 17 March 2013 - 19:54
Postad 01 April 2013 - 19:51
Jag har läst på lite om denna Anti-mode här på forumet nu och bestämt mig för att prova en. Satt ikväll och kalibrera men jag tycker inte jag får till det. Läste om folk där lampan 25 blinkar vid kallibrering och att det tyder på att någon signal är för hög, och där man skrev att man ska sänka IN signalen på receivern och inte på själva subben, jag har på ca klockan 8 på min subb och sänkt på Channel level på min reciever ända ner till -12db (Max) men lampan blinkar ändå. Men jag kunde inte ens läsa till mig att receivern ska vara påslagen vid kallibrering, ska den det och är det i så fall där man ska sänka?
Jag har Cinema och inte C, men antar att det är samma som gäller. Läste att Bypasslampan ska blinka om nåt är fel och 25-lampan ska lysa under kallibreringen, men ingenstans står det om 25-lampan blinkar, bara hör på forumet.
Tänkte om någon har några tips? Jag hade höga förväntningar på denna manick, men som det är nu åker den tillbaka.
Tack på förhand
Postad 03 April 2013 - 09:50
Jag har läst på lite om denna Anti-mode här på forumet nu och bestämt mig för att prova en. Satt ikväll och kalibrera men jag tycker inte jag får till det. Läste om folk där lampan 25 blinkar vid kallibrering och att det tyder på att någon signal är för hög, och där man skrev att man ska sänka IN signalen på receivern och inte på själva subben, jag har på ca klockan 8 på min subb och sänkt på Channel level på min reciever ända ner till -12db (Max) men lampan blinkar ändå. Men jag kunde inte ens läsa till mig att receivern ska vara påslagen vid kallibrering, ska den det och är det i så fall där man ska sänka?
Jag har Cinema och inte C, men antar att det är samma som gäller. Läste att Bypasslampan ska blinka om nåt är fel och 25-lampan ska lysa under kallibreringen, men ingenstans står det om 25-lampan blinkar, bara hör på forumet.
Tänkte om någon har några tips? Jag hade höga förväntningar på denna manick, men som det är nu åker den tillbaka.
Tack på förhand
Jag vet inte vilken manual du läst, men nej, 25-lampan ska blinka under kalibreringen.
Recievern används inte under den processen, så den kan lika gärna vara avstängd.
Postad 09 April 2013 - 16:19
Postad 10 April 2013 - 06:48
Med en passiv sub och ett rent steg utan filter, fixar anti-moden delning då? Borde det va?
2.0 dual core har delningsfilter.
8033 serien har det inte.
Postad 10 May 2013 - 14:34
Skillnaden efter en kalibrering blir minimal, både hörbart och via analyser med REW.
Lift osv fungerar, så jag funderar på om det kan vara mikrofonen som är paj.
Ni andra som har en, går det att plugga in micen i ett vanligt datoruttag och få ljud, eller behöver man nån slags fantommatning för att testa den?
Och finns det några testscenarion man kan utsätta en Anti-mode för, för att verkligen se om den fungerar?
Postad 10 May 2013 - 16:17
Postad 10 May 2013 - 19:17
Undrar då hur man ska koppla DS-Peaker för bästa resultat, ska man koppla in i LFE ingången direkt eller
ska man köra Y-split och utnyttja basens DSP? Undrar även hur ska fasen vara, spelar det någon roll, eller ska man köra på det som hörs bäst?
MVH
Jens
Postad 13 May 2013 - 19:58
Kan man använda Anti-moden ihop med passiva subwoofers?
Jag ser egentligen ingen anledning till varför man inte skulle kunna det men vill ändock kolla.
I mitt fall tänkte jag koppla
Receiver SW Out (RCA) -->Anti-mode (rca)--> Slutsteg (högtalarkabel) --> Subwoofer. Det lär väl funka att kalibrera med denna setup?
Att jag frågar är att jag tittar på ett system med just passiv subwoofer.
Jag går i samma tankegångar. Jag har en anti-mode som jag idag kör aktiv bas med där man kan reglera (sänka) volymen under kalibrering. Anti-moden drar ju på så hela lägenheten skallrar under kalibrering annars. Men det går ju liksom inte med passiva basar och externt slutsteg. Iaf inte med mitt slutsteg, Emotiva XPA-5.
Hur sjutton kommer det att funka egentligen? Eller är det just det som det inte kommer att göra? Funka alltså.
Hoppas ni förstår vad jag menar. Tacksam för er input!
Mvh
Postad 14 May 2013 - 10:05
Jag går i samma tankegångar. Jag har en anti-mode som jag idag kör aktiv bas med där man kan reglera (sänka) volymen under kalibrering. Anti-moden drar ju på så hela lägenheten skallrar under kalibrering annars. Men det går ju liksom inte med passiva basar och externt slutsteg. Iaf inte med mitt slutsteg, Emotiva XPA-5.
Hur sjutton kommer det att funka egentligen? Eller är det just det som det inte kommer att göra? Funka alltså.
Hoppas ni förstår vad jag menar. Tacksam för er input!
Mvh
Det kommer nog låta precis så mycket som din sub kan låta under kalibreringen, antagligen betydligt högre än vad du vill ha. För att inte tala om dina grannar.
Men du kan ju skaffa en volymkontroll liknande denna: http://www.thomann.d...ume_control.htm , och sätta mellan Anti-Mode och slutsteg. Går säkert att hitta en liknande i Mono, men rätt anslutningar från början.
Postad 15 May 2013 - 08:15
Ett förslag skulle ju vara att koppla in Anti-modes utsignal in till försteget och sedan från sub ut på försteget direkt till slutsteget. Så agerar försteget volymkontroll. När mätningarna är klara så koppla in som det ska vara.
Ovan gäller passiva basar då.
Postad 17 May 2013 - 22:42
Stort tack för era tips. Jag provar nog empas i första hand. Först ska jag bara övertyga frugan om att vi behöver nya basar... :-)
Postad 16 June 2013 - 20:56
Har följande utrustning idag. Onkyo TX-NR 906. System Audio SA 1750. 2 stycken Velodyne MiniWee Spl800i. Plus en System Audio center och Tangent Evo5 som surround.
Har bestämt mig för att testa antingen en Anti-Mode Cinema eller en S-II. Hos en handlare fick jag rådet att en Cinema var fullgod och hos en annan rekommenderade de S-II. Tycker det är lite svårt att se skillnader och då framförallt ev. fördelar med S-II. Den kostar ju även 1000 kronor mer.
Hur hade ni gjort och varför?
Redigerat av Unregistered26cb8c4a, 17 June 2013 - 19:13.
Postad 17 June 2013 - 19:44
Jag tycker att dual coren för 8,5 k är prisvärd så det med prisvärd är ju högst personligt.
Postad 08 May 2014 - 19:08
I dessa mätningar delar jag vid 130 Hz med och utan EMO-Q från Emotiva försteget.
Som det är nu är det ok till film men till musik stängs basen av och endast stativarna används.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Fritjof, 08 May 2014 - 19:54.
Postad 30 June 2014 - 11:58
Har precis fått erfara hur mkt bättre min svs pb2000 låter med en antimode!
Köper gärna en antimode c eller cinema om någon har till övers
Har precis fått erfara hur mkt bättre min svs pb2000 låter med en antimode!
ps: minidsp går väl också an!
Postad 30 June 2014 - 12:28
Btw, min minidsp kommer säljas om en vecka eller så
Redigerat av Zartok, 30 June 2014 - 12:29.
Postad 03 July 2014 - 07:32
Via genis?
Btw, min minidsp kommer säljas om en vecka eller så
japp
ok, minidsp alltså. säljer du mick och ljudkort också?
har dock fått för mig att det allt är liiite krångligt att ställa in en mini, stämmer det?
jag skulle också vilja veta om minin kan förprogrammeras med olika kurvor att snabbt växla mellan (utan att datorn är inkopplad), typ "lift" på antimode cinema? eller behöver man koppla till dator så snart man vill ändra något?
Postad 03 July 2014 - 07:35
Postad 03 July 2014 - 17:23
finns det förresten någon dspeaker som bara heter 8033? alltså inte 8033c eller 8033cinema eller s eller något sådant? det torde väl i så fall vara en tidig variant?
Köpte en MiniDsp för någon månad sedan och lärde mig den på några dagar.
Väldig enkel när man väl förstår vad man gör. Roligare än Antimoden också!
Kostade ca 1600 från deras sida inkl tullavgift samt mic. Ljudkort behöver du inte eftersom micen körs digitalt genom USB-interfacet och är förkalibrerad.
Du måste ladda in en kurva med en dator.
Redigerat av Unregistered18d54463, 03 July 2014 - 17:24.
Postad 05 July 2014 - 10:44
Vart en verklig boost av basen i de lägre frekvenserna, lite väl mycket faktiskt. Redan vid rätt låg volym vart det stor skillnad. Nu ska jag limma fast allt löst här.
Riktigt kul.
Postad 05 July 2014 - 11:31
Har just kört några filmer med den nya antimoden, tex Olympus has falen, jäklar. När pelaren i början av filmen rasar ligger en pläd bredvid mig i soffan och skakar. Det gjorde den inte innan, tänkte när jag såg det att jag ska filma det....
Vart en verklig boost av basen i de lägre frekvenserna, lite väl mycket faktiskt. Redan vid rätt låg volym vart det stor skillnad. Nu ska jag limma fast allt löst här.
Riktigt kul.
Kul att du är nöjd
Blir att köpa en sån här när min förbokade XTZ Cinema 1x12 kommer.
Förresten, lägg gärna upp lite bilder på dina CM10:or och resten av anläggningen, vore kul att se.
Postad 05 July 2014 - 12:51
finns det förresten någon dspeaker som bara heter 8033? alltså inte 8033c eller 8033cinema eller s eller något sådant? det torde väl i så fall vara en tidig variant?
http://www.dspeaker....mode-8033.shtml
En liten bit ner på sidan så ser du de 8033-modeller som finns.
Postad 05 July 2014 - 14:44
Kul att du är nöjd
Blir att köpa en sån här när min förbokade XTZ Cinema 1x12 kommer.
Förresten, lägg gärna upp lite bilder på dina CM10:or och resten av anläggningen, vore kul att se.
Har lagt upp en bild nu, mobil, men ok.
Postad 05 July 2014 - 16:59
Har lagt upp en bild nu, mobil, men ok.
Ser mycket bra ut :-)
Var du inte nöjd med Velodyne förresten?
Postad 05 July 2014 - 17:23
Lite som att jämföra vridet i en V12 mot en turboladda fyra. Nothing beats cubic inches.
Kommer nog avyttra onkyo-stärkaren, blir nog en vanlig stereo-stärkare istället.
Postad 07 August 2014 - 10:52
Tycker inte att jag har kört så lågt på kallibreringen men måste ändå fråga om någon annan fått samma resultat ?
Postad 07 August 2014 - 12:38
Postad 07 August 2014 - 12:47
Postad 15 October 2014 - 18:48
Postad 15 October 2014 - 21:58
Postad 16 October 2014 - 09:35
Postad 17 October 2014 - 05:51
Postad 17 October 2014 - 13:57
Postad 17 October 2014 - 16:03
Känner inte till om det är någon nackdel att köra 2.0 på mitt känsliga steg exempelvis.
Postad 17 October 2014 - 16:35
Postad 17 October 2014 - 18:31
Postad 19 October 2014 - 07:57
Postad 19 October 2014 - 11:25
Postad 19 October 2014 - 11:58
Postad 19 October 2014 - 12:38
Postad 21 October 2014 - 20:10
Tänkte jag lånar tråden lite när ni ändå snackar lite Dsp Anti mode.
Har precis köpt 2st Svs Pb-2000 och en Anti mode.
Jag har kalibrerat genom att köra på sweetspot samt flyttat micen och kört den sekundära kabreringen.
Om jag nu kalibrerar om sweetspot, ligger fortfarande den sekundära platsen kvar i minnet då eller försvinner den automatiskt när man gör en helt ny main kalibrering?
Har även ett brummande ljud som låter ur basarna när den är i anti mode men det försvinner när man ställer den i bypass läge, ngn som vet om det ska va så?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Anti-Mode 8033 till HK 3490. Konstigt med icke eq:at fullregister i frontar
40 bilder
69 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?