Hei alle,
er ny her på forumet. Litt mindre liv på det tilsvarende norske forumet, så her har dere meg [

]. Har ingen erfaring med projektorer fra før verdt å tale om, så regner meg som en ekte "newbie" (forvirret sådan).
Jeg sitter litt i samme dilemma. Undrer på om TW-100 er verdt sine ekstra kroner. Har funnet HS-10 for 32.000 kroner i Oslo, og TW-100 til 43.300 på en online butikk i Norge. (www.komplett.no). Problemet er at foretningene i Oslo området ikke har HS-10 inne slik at jeg får sett den, og de sier også at det er en relativt lang leveransetid. Og bestiller jeg TW-100 over internett får jeg jo heller ikke sett den. Ville jo gjerne sett om det var noen stor skilnad før jeg bestemte meg.
Projektoren kommer jeg til å bruke til i hovedsak DVD film (svært lite vanlig TV titting tror jeg), og noe TV-spill (PS/2,X-box) og PC-spill (flysimulatorer/bilspill). HTPC tror jeg ikke at jeg engasjere meg i ennå da jeg tror jeg vil få et støyproblem, og tillegg vil jeg ikke ha PC'n stående i stuen til daglig. Så jeg kommer til å kjøpe meg en ny DVD-spiller også.
Viktigst for meg blir best mulig bildekvalitet med DVD, med TV-spill og PC-spill som nr 2 og TV og VHS video som nr 3.
Så, jeg har noen spørsmål:
Forstår jeg det riktig at HS-10'an krever mere av DVD-spilleren enn TW-100? Jeg vurderer Harmon-Kardon DVD25 (pga progesiv scan) eller Denon DVD 2800 (pga. det samme - en del dyrere dog..), men har lest at begge disse har en chroma-bug (eller noget så der) som gjør seg gjeldende på HS-10'an, spesielt i røde partier. Har lest anbefalinger om Philips 963SA her som ikke gir det problemet, men jeg har ennå ikke funnet noen forhandlere i Norge til den.
Vet noen om en hem-bio butikk ikke langt fra Svinesund, Strømstad som evt. har Philipsmodellen 963SA? (Har forsøkt en svensk online butikk, men de sendte ikke varer til Norge)
Hvilke alternativer til 963SA'n finns som har progresiv scan i NTSC og PAL og som ikke har chroma-bug'n?
Kjenner noen til NAD's nye DVD-spiller fra HI FI klubben som har progresiv scan i både pal og NSTC?
Er denne bug som enkelte DVD-modeller har mindre synlig og ikke noe problem på TW-100 grunnet bedre billedkrets?
Hvis jeg skal kjøre PC-spill over TW-100 i 1024-768 oppløsning, vil det gi noen problemer? Jeg har et GeForce4 4600 kort i maskinen min nå med standard VGA og DVI utgang.
Lars.
(Ja, jeg har lest en del på forumet her og andre steder. Blir bare mere og mere forvirrad egentlig [

]