Fattar nada... [xx(]
Postad 13 January 2003 - 23:51
Hur får jag rgb-signalerna ur min scart (från min dvd-spelare) till min proj som har rgb-ingång (komponent)???
Fattar nada... [xx(]
Fattar nada... [xx(]
Postad 13 January 2003 - 23:57
Det får du inte. Du måste ha en komponentutgång på DVD:n. Är ingen expert, men tror att det är enda sättet. Någon kanske kan rätta mig?
Postad 14 January 2003 - 00:01
Alltså måste jag skicka av min spelare å köpa en med komponet ut alternativt hålla till godo med den sketna s-vhs-signalen??!!
Postad 14 January 2003 - 00:06
Tror dec_alpha här på forumet byggde en sådan, fast tvärtom, komponent -> SCART, men det borde ju fungera åt andra hållet också...
Postad 14 January 2003 - 00:43
Det krävs att dvd skickar "komponent"-signaler via scarten vilket är föga troligt.
RGB och KOMPONENT är INTE samma sak, och fungerar inte riktigt på samma sätt, bara likvärdigt slutresultat(ScartRGB europa, Komponent usa.).
Så antingen byter du dvd(rekommenderar Philips DVD-963SA för 4000kr i tyskland, även prog Pal!) eller får du leva med s-video signal
RGB och KOMPONENT är INTE samma sak, och fungerar inte riktigt på samma sätt, bara likvärdigt slutresultat(ScartRGB europa, Komponent usa.).
Så antingen byter du dvd(rekommenderar Philips DVD-963SA för 4000kr i tyskland, även prog Pal!) eller får du leva med s-video signal
Postad 14 January 2003 - 00:48
Komponent ingår inte i Scart standarden så det är omöjligt att få RGB via Scart till komponent så länge man inte har något mellan som gör om signalen.
Postad 14 January 2003 - 01:06
Ok. Man kan alltså köra komponent via SCART men inte RGB via komponent?
Postad 14 January 2003 - 01:31
Kom att tänka på en sak, finns det någon projektor som har Scart ingång? frågan är helt seriös
Postad 14 January 2003 - 08:22
quote:Originally posted by Marcyboy
Kom att tänka på en sak, finns det någon projektor som har Scart ingång? frågan är helt seriös
Självklart min Seleco SVP400 Home Theatre har scart, s-video, komposit BNC samt RGB 5xBNC.
//Birdie
Självklart min Seleco SVP400 Home Theatre har scart, s-video, komposit BNC samt RGB 5xBNC.
//Birdie
Postad 14 January 2003 - 10:45
Vad har du för projektor?
Många projektorer kan ta emot RGBs signalen från SCART med en adapter. Tex - Garbo, Yamaha lpx500, Sim2, Sony mfl.
Många projektorer kan ta emot RGBs signalen från SCART med en adapter. Tex - Garbo, Yamaha lpx500, Sim2, Sony mfl.
Postad 14 January 2003 - 11:20
Är det inte så att man kan köra RGB via scart och inte komponent? RGB kan han få ut väl?
kolla denna för RGB till Component
//Lasse
kolla denna för RGB till Component
//Lasse
Postad 15 January 2003 - 01:25
@guli: Projjen e en Sanyo... (frågar för polarns räkning så jag vet inte modellbeteckningen tyvärr...)
@lar282: *kollar å kollar*
.....men ser inget... ;o)
@alla andra: Fattar inte detta fullt ut med rgb, scart å komponent.. blir till att läsa på mer men har väl delvis fått svar på frågan och själva innebörden i den iaff...
@lar282: *kollar å kollar*
.....men ser inget... ;o)
@alla andra: Fattar inte detta fullt ut med rgb, scart å komponent.. blir till att läsa på mer men har väl delvis fått svar på frågan och själva innebörden i den iaff...
Postad 15 January 2003 - 10:19
s98cosmic,
Det finns flera trådar här om hur du får ut RGBs signalen från en SCART-kontakt, det är bara att söka. Däremot måste du kolla om projektorn kan ta emot RGB och separat synk. I specarna för projektorn kan det stå 15k RGB, SCART RGB eller RGBs
Det finns flera trådar här om hur du får ut RGBs signalen från en SCART-kontakt, det är bara att söka. Däremot måste du kolla om projektorn kan ta emot RGB och separat synk. I specarna för projektorn kan det stå 15k RGB, SCART RGB eller RGBs
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
350 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?