Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bugglista Canal Digital HDPVR box Satellit

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 oktober 2010 - 18:01

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Lägger in det som jag vet är kända buggar på -15 utgåvan. Har rensat en hel del från -14, men det är med det inte sagt att de inte finns i -15 utgåvan. Känner ni till buggar som jag inte har listat så lägg ett inlägg i denna tråd.

Rapporterade problem och upptäckter.......

Bra att ha:
röd + 353 + texttv + 2 för formatering och
röd + 353 + texttv + 1 för fabriksreset det ska gå snabbt för att det ska fungera


START AV BOX
-Boxen kan behövas starta två gånger, första gången med nute och att den stängs av eller så startar den i ett mute läge. Verkar som start i mute sker betydligt oftare än dubbelstart med -15.
ÅTGÄRD: starta boxen en gång till, startar den i mute höj volumen med fjärren

-Hade boxen på standby samtidigt som den spelar in. Om man då startar boxen så startade den med bilden svart och ljudet saknades. Denna bugg gäller också om boxen är redo att starta en inspelning, ung 15 min innan programmerad tid.
ÅTGÄRD: antingen avbryta inspelningen med fyrkant OK, sedan välja en kanal att gå till, eller att gå in i EPG och välj en kanal och OK. Om det är två inspelningar som pågår så måste man välja den kanal som någon av dessa går på, eller avbryta en inspelning

-Antingen grön eller lila störningar i bilden.
ÅTGÄRD: troligen problem med HDMI interfacet och handskakningen, provat att köra via Component istället för HDMI eller sätt på TV och box i annan ordning eller prov att sätta HD till Ycbcr istället för RGB

- HDMI interfacet startar inte upp rätt och man kan inte välja HD kvalité.

- Bilden blir svart en sekund efter start för att sedan komma tillbaka

- Boxen startade i mute mode och när jag skulle med fjärrkontrollen höja volymen så segande det något helt otroligt. Detta märkte jag inte med -14 utan har enbart sett det på -15. Normalt sett så kanske man inte använder fjärrkontrollen så mycket direkt vid start men med mute så måste man ju göra ett antal tryck för att få upp volymen. Efter kanske 5-8 tryck på volym så började bilden blinka och slutade med en rosa bild, dvs tappade HDMI handskakningen. Stängde av och startade om. Att den segar mycket den första tiden efter start har flera rapporterat med -15


AVSTÄNGNING
- inga problem med -15 än så länge


HÄNGNINGAR
- Kanalen låser sig i TV-läge, går inte att att använda fjärren.

- Boxen hängde sig när jag tittade på en inspelning HD film, och skulle förflytta mig +10minuter med grön knapp. Bilden förflyttades +10min men filmen startade inte och det gick inte att få någon kontakt med boxen


SNABBSPOLNING
-Spolningen är svår att stanna på rätt ställe oftast så händer det nästan ingenting, sedan något större hopp och då måste man spola åt andra hållet och trycker man play så händer inget. Det en sådan delay i knapptryckningarna att det inte går att anpassa tryckningarna med vad man ser i bilden (vilket då gör det riktigt svårt att stanna på rätt ställe). Har nog aldrig lyckats att spola och trycka play där jag vill stanna
ÅTGÄRD: man får ta det verkligen lugnt med knapparna, men det är som sagt helt omöjligt att styra

Snabbspolningen är väldigt långsam.
ÅTGÄRD: Med röd och grön knapp så förlyttas man 10minuter för varje tryckning så det hjälper på snabbspolningsproblemet. Angående frågan om hur lång tid framåt grön resp röd knapp borde hoppa, här ska ni på CD få förslag på en funktion: om man under uppspelning trycker på en sifferknapp på fjärren så hoppas uppspelningen så många minuter framåt. Hade en box tidigare som hade denna funktion, mycket smidigt.

- HDMI problematiken är att när jag spolar blir bilden svart med jämna mellanrum oavsett om jag kör läge 1,2 eller 3 och det är mycket störande då man helt plötsligt inte vet var man är.


VOD
-VOD, vad vi önskar är play-kanalerna!


EPG
-Lite irriterade att den inte visar vilken veckodag (Mån/Tis etc) i EPGn i listformatet om man hoppar framåt till nästa dag, bara datum visas

- Önskemål: EPGn, möjlighet att söka program, lista serier/drama/whatever bland egna kanal viss dag.

- Otydligt teckensnitt i EPG listan, svårt att läsa texten


INSPELNINGAR
-Vid uppspelning av inspelningar ges ett mosaikmönster ibland, som inte fanns med den gamla mjukvaran (före-14). Defekten ligger i uppspelningen av inspelningen för backar man och tittar på samma stycke så finns inget mosaikmönster

-Önskemål är att man ska kunna redigera tabellen i MyTV efter kolumnerna, så att man tex kan samla alla inspelningar av samma titel

- troligen är visning av var man är någonstans i en inspelning, som man håller på att spela in samtidigt som man tittar på felaktig. Går inte att begripa var man är någonstans enligt mätaren, men det verkar som att det går att förflytta sig om man blundar för mätaren

-man kan nu inte kan redigera inspelat material som innan, klippa bort reklamen m,m allt sådant är borta. Det var dock buggar i detta tidigare så det är väl därför det har plockats bort

- Bilden hoppar till ibland när man tittar på inspelade program.

- tappade ljudet i en uppspelning av inspelat, det försvann helt och kom först tillbaka efter en paus > start tricket


LJUD
-HDMI anslutningen verkar inte längre kunna föra över digitalljud AC3 utan enbart PCM

- Stora skillnader i ljudnivå mellan olika kanaler, särskilt SVT1 o 2 verkar ha gått ner i ljudnivå

- Dessutom tappar jag fortfarande ljudet på vissa kanaler, främst HD kanaler och enda lösningen är att starta om

- Har inte haft osynkat ljud innan, men nu hade jag fått det i .15 versionen


BILD
- Sämre bild på SD o HD kanalerna än tidigare

- HDMI handskakningsproblem. Uppstår när jag byter ingång till t.ex. min Mac-mini på HDMI2 och sen ska tillbaka till boxen på HDMI1. Måste rycka HDMI-kabeln för att få bild.

- Har sett att den kan tappa HDMI handskakningen med en svart ruta och rosa bild (har Ycbcr) i någon sekund för att sedan komma tillbaka igen på HD kanal


LAYOUT o MANÖVRERING
- Seg respons på knapptryckningar.

-Även om man väljer 720p så visas "16:9 Helskärm 1080i" när man trycker på "TV"-knappen och ändrar bildformat. Förmodligen är just 1080i-texten hårdkodad...

-Texten i menyerna/EPG etc är otydligare än tidigare. Texten i EPG mm är betydligt svårare att läsa på mindre skärmar än tidigare, t.o.m att det är svårt att se

-Man måste nu trycka på Info för att kunna kika på vad som går på andra kanaler utan att byta till dem förrän man hittar nåt man vill se på. Förut kunde man bara trycka pil upp eller ner och börja bläddra direkt, sen måste man även trycka bort Info efter att man tryckt Ok för att byta till en annan kanal.

-Ibland "samlar boxen på sig" knapptryckningar utan att reagera och efter tag utför den alla tryckningar i snabbföljd vilket lagg..hua. Tex trycker man på knapp för kanal 1 så händer det ingenting så trycker man igen och så kommer kanal 11, lysande

- Boxen reagerar urtaskigt på fjärren.


ÖVRIGT
- sedan någon timme senare så skulle jag byta kanal och samtidigt så hörde jag boxen väsnas så förfärligt, tittade på HDD temp och den var då 57grader, temperaturen sjönk ned efter hand och vid 51grader så gick fläkten ner ett läge men fortfarande högre än normalt, temperaturen föll sedan ytterligare. Normalt brukar temperaturen vara runt 38grader, undrar varför inte fläkten startade tidigare?

- Med föräldralås aktiverat, spelas ingen schemalagd inspelning in med boxen off! Då försvinner ju typ all mening med föräldralåset, eller hur? Vet inte om den buggen dök upp med .14 eller .15. Eftersom detta är mitt första mess kan jag nämna att jag haft boxen i 2 år, kopplad med HDMI till en Sony KDL-46V4000 LCD.

-Min box fasnar inte i 720p eller 1080i, jag väljer och sparar och när jag går in nästa gång är det 576 valt igen

- Är de bara jag som inte kan byta Favorit lista längre? Hittar ingen som kommenterat detta i inläggen...
Trycker på "i" och sedan Blå fär att byta men de händer inget och ja har flera olika favoritlister. Någon som har samma problem och har några bra tips?
Åtgärd:För att ändra favoritlista skall man först trycka på OK och på så vis få fram befintlig lista och där trycka på den blå knappen pch bläddra framåt de befintliga listorna.

-Spelar upp program i timeshift från MyTV (inspelning). En annan inspelning börjar och uppspelningen avbryts.
Har testat detta också och då bröts inte inspelningen, så det verkar inte ske alltid

- Igår fick jag upp "problem med signalen igen". Det hände när jag spelade in Robbinsson samtidigt som jag tittade på det, och spelade in Lyxfällan sammtidigt. Bilden blir svart och menyerna funkar. Löser detta med att stänga av inspelning, göra en avstängning av boxen genom att hålla in knappen i 5 sek. När den stängts av bryta strömmen i 3-4 minuter. Det konstiga är att så fort jag sätter på strömmen igen börjar inspelningarna igen, trots att jag stängt av dom innan. Precis så var min också

Redigerat av Unregistered124686ac, 23 oktober 2010 - 21:11.


#2

Postad 23 november 2010 - 10:10

a95180
  • a95180
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
LJUD
Kraftig "ljudsmäll" från analoga ljudutgången när man startar boxen några sekunder efter att "init" visas på displayen. Jag har inte provat om det är samma problem om man använder S/PDIF-utgången. Jag har fått felet bekräftat från C-D.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.