Vad är era rekommendation skulle en HTPC med DVI vara bättre än en av dessa DVD spelare ?
Jag har inga problem att bygga en HTPC om detta ger märkbar skillnad jämfört med en av dessa DVD spelare.
Tack på förhand.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
LG proj HTPC eller Philips 936SA
Startad av
Unregistered44f7d5ec
, Jan 14 2003 19:46
3 svar till detta ämne
Postad 14 January 2003 - 19:46
Jag har den nya LG projen RL-JA20 och har en gammal Pioneer 626. Jag matar idag med s kabel men är sugen på att köpa antingen nya philipsen, marantz eller HK 25 för att kunna köra prog scan. Men då har jag läst att en del föredrar att använda HTPC istället.
Vad är era rekommendation skulle en HTPC med DVI vara bättre än en av dessa DVD spelare ? Jag har inga problem att bygga en HTPC om detta ger märkbar skillnad jämfört med en av dessa DVD spelare. Tack på förhand. Postad 15 January 2003 - 14:22
Hej!
Eftersom din projje har en "native" upplösning på 1280x720 skulle jag nog köra med HTPC just för att kunna få 1:1 pixelmapping. Dock är det ju enkelt och trevligt att bara kunna slå på en film på några få sekunder... HTPC är dessutom bra om du vill uppgradera i framtiden. Postad 15 January 2003 - 14:23
Enligt LGs hemsida har din projektor DCDi-chip inbyggt, Jag har inte sett någonting som styrker det i manualen eller någon annanstans. Om det är så så behöver du inte mata projektorn med progressiv signal. Däremot borde det vara bättre med komponentvideo än med s-video..
/Gustaf 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |