Tidigare har det funnits lösningar från bla Philips, men prislappen runt 7.000kr och då generation 1.
Tester visar på att det laggade en hel del.
Asus generation 2 har mindre än 1ms latency, mao så ska det inte lagga så att man märker det.
Dessutom störs de inte av befintligt Wifi nätverk eller trådlösa DECT telefoner etc..
I mitt fall, som hade inbyggda rör i väggar/tak till allt i hela huset, inkl projektor takfästet, så var det omöjligt att få in en HDMI kabel. Och eftersom det inte finns en enda synlig kabel i hela huset, vägrade jag att dra en synlig HDMI kabel av ren princip sak och design sak.
Det jag har fördraget, är komponent, så jag kan iaf köra 1080i, men när man har en bra projektor som har fullt stöd för 1080p, känns det inget bra att inte nyttja det.
Försökte då dra 2st Cat6 nätverkskablar och använda Kjelles konverter , men dessa får inte plats i röret där Komponent går. Möjligen om jag drar ut komponent först, fast då har jag ingen backup ifall att det inte går hela vägen med TP kablarna.
Var påväg att ge upp, tills jag såg denna lösning som verkar klockren.
Då kan jag tom köra en till projektorn och en till TV, utan en enda kabel dragning.
Jag är säker på att det finns fler som har detta behov, så jag beställde några stycken.
Efter jag testat, kommer jag lägga ut dom på marknadsplatsen för Er som kan vara intresserade.
Priset blir ca 2800kr , när alla moms o tullavgifter är betalda.
Leverans beräknas ske i slutet av veckan, såfort jag testat kommer mina betyg
håller tummarna på att det fungerar.
Asus info video
Mvh Andreas
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
6 bilder

3 annonser
3 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna
Hembiobutiken ordnar butiksevent och tävling
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna