Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rabatterat pris, Da Lite "Grå Duk"

90 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 January 2003 - 18:21

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Vänner,

Efter Mattiask hedersvärda insats verkar intresset för Da-lites duk - "High Contrast Matte White" verkligen ha väckts till liv. Jag är själv en av dem som nu blivit mycket intresserade och som nu står på tur att beställa en duk. Efter ha varit i kontakt med Impact-Europa visar det sig att de dukar de beställde extra, i samband med Mattiask beställning, tyvärr redan gått åt. Som den förhandlare man är såg jag möjligheten att få ned priset om vi är fler som lägger en beställning samtidigt. Jag har därför tagit på mig att samla dessa beställningar för att få ett bättre pris (sk Co-shopping :-). Först vill jag dock kolla av ert intresse för att under morgondagen kunna återkomma med en stafflad rabatterad prislista till er. Ursprungspriset, som bara kan bli bättre, ligger på 3200:- för denna duk med följande spec:
Modellbetäckning, Model C - HCMW
Gain: 1.1
Betraktningsvinkel: 45 grader
Mått 203x114 (16:9)
Black-drop (dvs, svartmålad på hela ovansidan av projektionsytan)
High Contrast (dvs, en grå yta som ökar svärtan och således kontrasten)

För 1600:- i tillägg får man funktionen CSR, "Controlled Screen Return", dvs duken åker långsamt upp när man släpper den.

Vidare undersöker jag möjligheten att också kunna beställa en bredare duk på 240 cm. Dock har Da-Lite inte börjat tillverka den modellen med HCMW-materialet än.

Läs gärna mer på: https://www.minhembi...chTerms=Da,Lite

och på:
http://www.da-lite.c...&product_id=230
http://www.da-lite.c...tshot.php?id=30

Blir vi tillräckligt många så ordnas distributionen på smidigast möjliga sätt från Impact-Europas distributionscentral i Solna. Har ni frågor eller vill "beställa" så kan ni maila era uppgifter till mig på [email protected]

Ha det gott
/alex

Postad 16 January 2003 - 15:30

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1830 inlägg
  • 0
Kul att se att fler är intresserad av den här duken, jag är mycket nöjd trots att skillnaden i svärta inte blev riktigt vad jag hade väntat ( hoppats ) mig men med tanke på priset är det ju ändå inte så mycket att snacka om.

Lycka till!

Mattias.

Postad 16 January 2003 - 15:34

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jajamensann, verkade också som om du och Stefan på Impact-Europe haft intressanta och utvecklande diskussioner. För han var onekligen mycket påläst nu när jag var i kontakt med honom.

Angående de vågor på duken som nämnts, hur uppfattar du de nu efter någon veckas användning?

Ha de gott
/alex

Postad 16 January 2003 - 18:54

Unregistered630a3502
  • Unregistered630a3502
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Är det totala priset hem till dörren eller tillkommer det frakt med?
Bor själv en bit från Stockholm (Gbg) och i så fall vad kan frakten tänkas bli?
/Wicked

Postad 17 January 2003 - 14:07

Unregistered9810ec75
  • Unregistered9810ec75
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
jag är även intresserad. Skulle dock hellre vilja ha en 4:3 duk. Bor i Stockholm.
Funderar även på de nya Euroscreen greyline.

/Hans

Postad 17 January 2003 - 14:16

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Gott! Nu är vi 4 stycken som har ett intresse av att beställa denna duk. Att beställa den i 4:3-format verkar OK, men det kan va någon liten skillnad i pris. Jag har skickat frågan vidare och återkommer så snart jag vet mer.

Som det ser ut nu så om vi blir 4 st som beställer så blir priset 3200:- inklusive frakt, dvs den kommer hem till er utan kostnad. Om vi kan bli 5 eller fler som kommer vi ned i 3000:- inklusive frakt, med den stora skillnaden att det görs en expressbeställning från USA, dvs det tar ca 2 veckor i stället för 4-5 veckor.

Ha det gott
Alexander
[email protected]

Postad 17 January 2003 - 20:17

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1830 inlägg
  • 0
alehe: Jo jag har haft ett antal telefon samtal med Stefan. När jag ringde han första gången visste han inte vad jag pratade om! [:)]
Jäkligt bra kille och ha och göra med är han, tyvärr har han fått höra mig rätt irriterad några gånger p.g.a att leveransen tog lite längre än beräknat, det är ju inte hans fel men jag är ju oxå bara människa. [:D]

Mattias.

Postad 19 January 2003 - 21:29

miol11
  • miol11
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
alehe
Finns det möjlighet att köpa High Contrast Matte på "lösmeter"

Postad 20 January 2003 - 18:22

lungan
  • lungan
  • Forumräv

• 545 inlägg
  • 0
Hur lång tid kvar att bestämma sig på?. Vill testa "grå duk" själv först (med DIY-skiva) men det tar ett par dagar. Deadline för att komma med ?

Finns det ingen möjlighet att bara köpa duken (samma storlek) utan kassett/rulle?

mattiask: upplevde du någon skillnad i ljusstyrka? Ökade den upplevda kontrasten tack vare grå dukyta + lite gain??

Postad 20 January 2003 - 20:06

Unregistered9810ec75
  • Unregistered9810ec75
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
det är ju bara en intresseanmälan så det borde väl gå att vänta ett tag. Jag vet ju som sagt inte vad en 4:3 duk kostar.

/Hans

Postad 22 January 2003 - 16:54

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Chip,

Min förhoppning är att ordna så att ni som är intresserade hör av er med leveransadress och lägger en beställning om en vecka (29:e Januari). Beställningen att kommer vara personlig, dvs mellan köparen och Impact-Europ. Då vi nu är mellan 5-6 personer som anmält intresse hamnar priset på 3000:- (om de som är intresserade också beställer). En av oss intresserade kommer från Norge. Det gick att ordna leverans dit men det tillkommer en extra hanterings och fraktkostnad som inte kommer överstiga 500:- (kan t.o.m bli något lägre... :-)

Ha det gott i filmmörkret
/alex

Postad 22 January 2003 - 17:28

hilman
  • hilman
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Mattiask,

Om man kollar på Da-Lites hemsida står det att "shipping weight" är 19kg för duken i fråga.

Stämmer det verkligen? Det låter väldigt tungt!

//Henrik

Postad 22 January 2003 - 18:37

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1830 inlägg
  • 0
lungan: Det känns som att kontrasten ökade lite, dock är det svårt och säga då den vita duk jag hade fått låna och körde med några veckor var mindre och närmare projektorn så bilden blir ju inte exakt densamma i ljusstyrka o.s.v.

hilman: Den är tung!

Just nu funderar jag på hur man skulle kunan få bort dom där vågorna, tyvärr så stör dom fortfarande en del, speciellt i ljusa scener.

Om jag skulle köpa duk nu skulle jag nog försöka få information om när Euroscreens gråa +1 gain duk kommer och vad den kommer kosta och vore det snart så skulle jag försöka få se en och se hur slät den är. Är den slät kan det vara värt nån tusing till om man har möjlighet att lägga ut det.

Mattias.

Postad 22 January 2003 - 18:53

Unregistered9810ec75
  • Unregistered9810ec75
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
hmmm.. låter som den inte är prefekt. Men jag väntar gärna och ser vad priset blir exakt innan jag bestämmer mig.

/Hans

Postad 23 January 2003 - 11:27

miol11
  • miol11
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
Jag ställer frågan igen...............
Finns det möjlighet att köpa High Contrast Matte på lösmeter?
Jag klarar inte av billiga vågiga rulldukar (och har inte råd att köpa dyra)

Postad 23 January 2003 - 18:31

Unregisteredbbf44c4d
  • Unregisteredbbf44c4d
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är det försen att vara med???
Vill gärna köpa denna grå duk!
Ny medlem

Postad 23 January 2003 - 20:43

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Hej Uffe,

Jajamensann, det gar alldeles utmaerkt att hoppa pa. Bestaellningen laeggs inte foerren naesta vecka. Skicka mig ett mail med dina uppgifter sa ordnar vi det :-)

Miol, har ingen aning om det gar att koepa pa loepmeter och ser inte riktigt mer-vaerdet av 'co-shopping' foer duk pa loepmeter. Hela poangen aer att vi koeper samma sak och laegger bestaellningen samtidigt foer att fa ned priset. Jag rekommenderar dig daerfor att sjaelv ta kontakt med Da-Lite eller Impact-Europe.

(ursaekta avsaknaden av svenska tecken. Aer i USA pa resande fot daerav den nagot begraensade tillgangen till att kolla forumet...)

Ha det gott
/alex

Postad 25 January 2003 - 14:08

Unregistered0f2345cc
  • Unregistered0f2345cc
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
alehe: Jag är mycket intresserad av att vara med på den här beställningen. Pga mitt rum måste jag montera duken över en dörröppning som är 250cm hög, så jag måste vara säker på att duken går att dra ner minst 250-70=180cm. Det är svårt att avläsa från Da-lite om den här duken har samma längd som en Square. Det står bara "Viewing Size" och inte total längd. Skulle man kunna upplysas om detta så jag inte behöver oroa mig och sen beställa med er?
(Väntar på min PT-AE300 från PriceJapan [:P])
//SkAkE

Postad 25 January 2003 - 19:21

Unregistered40bfee85
  • Unregistered40bfee85
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Distributör for Da-Lite i Sverige er iFORE, Nicklas Sjöö, [email protected]!!!

Postad 27 January 2003 - 17:20

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Vänner,

Då har tiden närmat sig för att beställa våra dukar [:)]
Tyvärr har det blivit lite nya bud (dock inga större) . Detta pga en ändrad dollarkurs . Nedan är det officiella svar jag precis fått från Impact-Europe.
------------------------------------------------------------
A)Model C 92" 16:9 = 3.200.- (114cmx203cm)
B)Model C 100" 4:3 = 3.200.- (178cmx178cm)
C)Model C 106" 16:9 = 3.700.- (132cmx234cm)

A) inkl. CSR = 4.500.-
;) inkl. CSR = 4.500.-
C) inkl. CSR = 5.100.-

Vid best. av minst 10 dukar blir det 150.- rab / duk.
-----------------------------------------------------------

Innan ni blir alltför upprörda (vilket jag blev!!!) så får vi fortfarande det rabatterade priset på 150:- rab/duk för de sju personer som nu sagt att de tänker beställa (Alexander, Mats, Espen, Ulf, Fredrik, Henrik och David) och för de som kommer till. Då ingår frakt och moms utom för den leverans som sker till Norge. Det gäller dock att passa på då Impact-Europe i denna omgången beställer 10 dukar och då det sedan lär det dröja till nästa gång.

Att beställa: Maila er beställning till Stefan Öhman på, [email protected] ochh CC:a (skicka kopia) till mig på; [email protected] . Detta för att jag skall kunna följa upp antalet och sedan trycka på vår kära leverantör att ordna med beställningen från USA (tro mig, jag har en stark känsla av att det kommer behövas ;-)

I ert mail inkludera:
- Leveransadress
- Om ni vill förskottsbetala (görs först när duken kommit till Sverige som inbetalning) eller betala mot postförskott)
- Samt en referens till mig så att ni får det rabatterade priset.

Och glöm som sagt inte att skicka en CC till mig.

Ha det gott
Alexander

Postad 03 February 2003 - 15:32

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jaha, då vart det bara tyvärr tre stycken som slutligen löpte hela vägen till beställning. Lite tråkigt men så är det ibland. Om det är någon som ändå fortfarande är intresserad så hör av Er.

Hälsningar
Alexander

Postad 15 April 2003 - 15:04

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Så har då duken äntligen kommit... de tog "bara" 10 veckors väntan. Men hur som helst så är den nu framma och uppsatt. De första intrycken var:
1) Å fan vilka vågor de va på duken???
2) Va trevligt att kunna titta fastän det är tänt i rummet (gain 1.1)
3) Något bättre svärta jämfört med min ihopsatta MDF-board-X073 duk.

Andra intrycket efter att duken fått hänga ut sig en dag.
1) Vart tog vågorna. Jo de finns där fortfarande men nu betydligt mindre och knappt noterbara.
2) Fortfarande himla trevligt att kunna titta i dagsljus.
3) Fortfarande något bättre svärta än min DIY-duk :-)

Summa sumarum - jag är så långt kanonnöjd och vem vet imorgon kanske vågorna har fösvunnit helt...

Ha det gott
/alehe

Postad 15 April 2003 - 16:30

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1830 inlägg
  • 0
Kul att du blev nöjd. Själv är jag inte det, mina vågor har inte gått bort. SKulle behöva få se nån annans duk för att jämföra vågor. Är det mer i min SKA jag ha den reklammerad.

Det var ju en kille här på forumet som oxå var ifrån Luleå som köpte samma duk, kommer nån ihåg vad han hette ?

Mattias.

Postad 15 April 2003 - 16:50

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Himla trist o höra Mattiask. Tyvärr vet jag inte vad den andra killen hette men kan du inte skicka ett mail till Da-Lite, [email protected]? Jag menar du har ju ändå betalt för en produkt som du skall vara nöjd med!

Får jag möjlighet så tar jag gärna kort på min duk för jämförelse.

Ha det gott, /alehe

Postad 15 April 2003 - 17:22

Unregistered0f2345cc
  • Unregistered0f2345cc
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Jag ser också vågor i duken. Mest framträdande är de två stora vågorna som går från översta hörnen ner mot nedersta mitten. Några mindre vågor syns under dessa.

Man stör sig oerhört under ljusa scener där men nästan bara ser ett stort V. Inte så kul efter att man väntat ett halvår på att få något proffsigt. Jag har en bred, vit, mörkläggande gardin som är slätare. Den kostade 300 spänn...

Materialet i sig har jag inget emot, det är finfint, men det måste ju vara slätt.

-Fredrik

Postad 15 April 2003 - 23:55

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Konstigt det är precis samma "V" som jag såg första dagen. Det får en att undra om det är något galet i Da-Lites tillverkningsprocess kan man tycka. Mattias, ser du samma V också? Själv så var jag medveten om bristerna efter Mattias uttalande:
quote:Just nu funderar jag på hur man skulle kunan få bort dom där vågorna, tyvärr så stör dom fortfarande en del, speciellt i ljusa scener.

Om jag skulle köpa duk nu skulle jag nog försöka få information om när Euroscreens gråa +1 gain duk kommer och vad den kommer kosta och vore det snart så skulle jag försöka få se en och se hur slät den är. Är den slät kan det vara värt nån tusing till om man har möjlighet att lägga ut det.

Så för mig det vart snarare en positiv överaskning då vågorna inte är störande och då Euroscreen-duken är dyrare.

/alex

Postad 16 April 2003 - 15:12

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1830 inlägg
  • 0
Jajamen jag har det där V:et jag med.
Jag har nu hört av en som provade en Euroscreen Greyline att den var helt bedrövlig den med så han skickade tillbaka den.

Jag tror jag ska ta och skära av min duk och göra en ramspänd av han, det är nog enda sättet. Visst kan jag kanske få min reklammerad men inte kommer den nya vara helt slät ändå, det är nog helt enkelt inte den här typen av dukar.

Mattias.

Postad 16 April 2003 - 15:47

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0
Jag har Euroscreen Greyline och visst e där oxå lite vågor men dock inte så mkt så att de påverkar filmen..... Än iallafall![xx(]

Jag tror att vi som ligger på dessa "budget" dukar får antingen leva med detta eller byta till tex Stewart dukar.. vilket ger en mer kostnad som är HÖG!

Eller som sagt fast montage!

Postad 16 April 2003 - 21:55

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1830 inlägg
  • 0
Jag tycker det är hel fel att man ska intala sig själv att acceptera vågiga dukar. Varför ska man göra det, oavsett vad dom kostar ?

När man köper en duk så står det ju inte vad jag vet ialla fall nånstans att duken kan vara vågig och ojämn. Om det inte gör det, varför ska man acceptera det ?
En annan sak blir det ju om tillverkarna säger att den här duken kan ha vågor si eller så. Då är det ju upp till konsumeten själv att bestämma om han vill köpa duken ändå, trots risken för vågor.

Jag har fått svar från DaLite idag. Jag ska kontakta Impact Europe och be dom ta kontakt med DaLite så ska det lösa sig... säger dom.

Mattias.

Mattias.

Postad 17 April 2003 - 10:11

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Intressant Mattias, sa de på vilket sätt det kommer lösa sig? Då jag själv var i kontakt med en uppgiven Stefan igår pga av en felleverans till mig (jag beställde två dukar) så fick jag intrycket av att han helst ville lämna det här med dukarna bakom sig... Därför är det himla intressant att höra vad Da-Lite sade.

Ha det gott
/alex

Postad 17 April 2003 - 10:32

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0
Mattiask..
Håller med om att det är fel men vad ska vi göra åt det?
Visst kan vi få en ny men om det är en likadan duk så lär problemet komma igen... tyvärr...

Visst kan begära pengarna tillbaka men om det inte finns en annan duk som håller måttet i den prisklassen så e man tillbaka på samma punkt igen..

Trist!... men tyvärr så det är..

Verkar vara så att de flesta dukar lider av detta förutom de dyrare som har "dedäringa" sidor spännings vajrarna...[;)]
Men då kostar det som sagt..

Postad 17 April 2003 - 11:10

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Hahaha, du har en poäng Demon. Jag triggar lite på det du säger om "spännvajrar" på sidorna. Vi kanske skulle se vad vi kan göra med lite egna DIY-experiment för att optimera duken släthet. Vem vet det kanske går att ordna med lite enkla knep och matematiska kalkyler för spänningslära?

Ha det gott
/alex

Postad 17 April 2003 - 11:31

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0
Alex..

Jodå jag har funderat på om det inte finns ett enkelt sätt att fixa det..... Har ett par ideer men vill inte direkt prova på min nya duk ifall det skulle gå åt skogen..[;)]

Ha en go påsk allesamman![8D]

Postad 17 April 2003 - 15:27

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1830 inlägg
  • 0
alehe: DaLiter sa ingenting annat än att dom gladeligen skulle jobba med den butik jag köpt duken av och att jag skulle säga åt butiken jag köpt duken av att kontakta dom direkt. Så avd det kommer betyda i praktiken får man väl se.
Så Stefan är less, ja tydligen för han har inte brytt sig om att svara på nåt mail från mig heller, dålig stil. Jag ska ringa han i nästa vecka.
Min förhoppning är helst att få pengarna tillbaka men om det inte går är mitt andra alternativ att få nyta till en ramspänd duk från DaLite med HCMW istället.

Demon: Nej jag håller med, det är inte så mycket vi kan göra men om man accepterar hur mycket vågor som helst blir det ju aldrig bättre. Om det finns lite vågor så pass att det knappt nånsin stör så spelar det ju mindre roll men när det blir så störande som på min duk då ska man inte acceptera det, jag försökte göra det men det höll inte.
Om det nu vore så att vågorna var ett ofrånkomligt faktum borde detta stå i produktbeskrivningen eller nåt sånt från tillverkaren.

Mattias.

Postad 17 April 2003 - 20:04

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0
Nä stör de så mkt så ska man helt klart inte acceptera det...
Helt klart surt!
Det e vi helt överänns om...[8D]

Postad 17 April 2003 - 22:12

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1830 inlägg
  • 0
Jajamen, rörande överens.
Det är lite samma diksussion som det varit här på forumet kring döda pixlar på LCD projektorer. "Måste" man acceptera dom eller inte o.s.v.

Usch vad jag grämer mig för att börja krångla med att få min duk utbytt, jag hatar sånt här. Försäljare är alltid så sammarbets vänliga när man ska köpa nånting, annat blir det när man får problem... ja man får se vad det blir av den här soppan.

Mattias.

Postad 19 April 2003 - 02:33

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jag lider verkligen med dig. Som du säger säljare är sååå trevliga när det är sälj som vädras. Själv så looovades det dyrt och heligt att absolut senast till lunch på skärtorsdagen skulle man återkomma med besked om min felleverade duk. Tror du jag fått något svar??? Har nu skickat ett ilsket mail till Stefan. Får se vilken respons jag får på tisdag...

Parallellen du drar med "döda pixlar" är intressant då jag nu jämfört med flera Euroscreendukar på jobbet (vi har ett rätt stort antal) och faktum är att vågorna är mer eller mindre förekommande men de är ändock i de flesta fall förekommande. I presentationssammanhang tänker man sällan på detta och då det är vita Euroscreen dukar vi har så verkar det vara mindre tydligt när så är fallet (jämfört med gråa). Hur som helst tycker jag självklart som du, att man måste kunna kräva att vågorna inte skall vara störande, vilket de bevisligen inte är på min ena (den korrekt levererade) DaLite-duk.

Önskar herrarna en fortsatt trevlig påsk!
/Alex

Postad 19 April 2003 - 12:58

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1830 inlägg
  • 0
Jag tror dessa gråa dukar är mer känsliga än vita av nån anledning. Om man tar scenen i "The Others" med Nicole Kidman där hon går ut ur huset och irrar omkring i dimman på gården. Med min duk blir man åksjuk i den scenen. Där vågorna är blir det stora färgskiftningar. Scenen är nästan helt vit men där vågorna är blir bilden tydligt gråare... sen helt förjävligt ut.

Mattias.

Postad 28 April 2003 - 16:12

Unregistered257af4db
  • Unregistered257af4db
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Ni som fått era dukar, är ni nöjda med den (Bättre kontrast,svärta, tryck mm.mm) Själv har Da-lite/Impact-Europe inte lyckats leverera till mig än.... Först fick jag Alehe:s duk (tror jag) och nu har dom skickat en vanlig Matte White. Tror jag blir tokig mer eller mindre... att det ska vara så svårt, från japan tog det 3 dagar från att min projja skickades till att jag fick den... Med andra ord nu vill jag gjärna höra att den är bra, väldigt lite vågor och enorm skillnad i kontrast ;-)

Shovven

Postad 28 April 2003 - 17:16

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Hahaha, att det skall vara så himla svårt att leverera en duk??? Kan faktiskt inte förstå det. Själv beställde jag två varav den ena vart rätt men den andra (givetvis den som min granna skall ha) vart fel, så jag väntar fortfarande. Makalöst!

Meeen, hav förtröstan! Om du lyckas få en korrekt duk levererad till dig så lär det bli ett lyft under förutsättning att du inte har de omfattande vågor som MattiasK har på sin. Jag hade själv vågor på min under ett par dar i början men de är mer eller mindre borta nu (och syns inte i film). Det verkar som om gråa dukar är mycket mer känsliga då de återger en bättre kontrast. Tittar du på vita dukar så är de också vågiga men det syns inte mot den vita bakgrunden. Jag fick själv dra till duken lite i underkant för att få till det.
Hur som helst, kontrasten är helt klart betydligt bättre än tidigare (MDF-board med X073 färg). Men det jag framförallt uppskattar är att jag nu kan se i dagsljus. Jag nämligen lite mörkläggningsproblem hemma och lyckas inte mörklägga hela rummet. Nu spelar det inte så stor roll då det är ok att se på film fastän det är ljust ute. Underbart!

Tyvärr lämnar strulet med beställningen en något besk eftersmak, men jag är ändå mycket nöjd med den duk jag har och kommer förhoppningsvis bli HELNÖJD när jag får den andra duken också :-)

Ha det gott
/alehe

PS, shovven: Det råkar inte va så att du fick en 178cm bred duk istället för en 203cm?

Postad 28 April 2003 - 17:53

Unregistered257af4db
  • Unregistered257af4db
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Nej tyvärr! Jag fick en 250 bred modell C...första gången. Det jag vill ha är en 203cm 4:3. Nu fick jag en 203cm 16:9 Matte White. Det kanske är den som din granne vill ha?? Har du en 178 4:3 kan jag stå ut med en sån oxå för jag tror inte att dom kommer lyckas innan midsommar... Jamenar metallen till kassetten måste utvinnas, oljan till vinylen måste pumpas upp... det är en j/¤%&la process.

Shovven

Postad 28 April 2003 - 21:06

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1830 inlägg
  • 0
Min reklammation av duken är i rullning. Har pratat med Stefan förra veckan. Han skulle kolla med Dalite vad dom säger om mina önske mål. Alltså att få byta till en ramspänd eller till löst tyg så jag kan göra en egen ramspänd.
Idag hann jag tyvärr inte ringa Stefan och höra hur det gått, får göra det imorgon.

Mattias.

Postad 28 April 2003 - 23:06

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Shovven, otroligt! Den duken som blivit felleverad till mig är ju din, dvs en 203cm 4:3 (80"x60"). Och visst är det så att den på 250cm var min då jag var den enda som beställt en sådan. Den som min granne skall ha är en 178x 178 (70"x70") i HCMW. Snacka om att de måste förlora all typ av vinstmarginal med sådant här strul. Har du fått något besked om när det förväntas vara åtgärdat? Till mig säger de att jag skall hålla på duken så hämtar de upp den när de levererar den rätta duken (hur många som läser denna tråden tror att det blir rätt duk...). Något förslag på hur vi bör gå vidare med Impact-Europe?

Mattias, kan bara önska dig lycka till med reklamationen. Är det inte det ena som strular så är det det andra.

Faktum är att jag nästan inte kan låta bli att skratt åt den här farsartade utvecklingen, eller som du sa Shovven, en proj från Japan tog tre dagar från beställning. Lite synd att Pricejapan inte också säljer dukar ;-)

Ha det gott
/alex

Postad 29 April 2003 - 10:21

Unregistered257af4db
  • Unregistered257af4db
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Jag ringde Becky Hartman Europa ansvarig på Da-Lite i fredags och berättade om allt strul... Givetvis blev hon bestört... I går kväll fick jag ett mejl från henne att min duk är skickad med FedEx AWB (flyg) så förhoppningsvis kommer den i början på nästa månad... Till mig sa Stefan att min duk skickades i onsdags förra veckan, så ett hett tips är att kontakta Becky direkt. Alehe inga vågor på 4:3 duken va??
Är det en modell B oxå så blir jag tokig!!!

Shovven

Postad 29 April 2003 - 11:49

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Mycket bra tips! Skickade hon duken direkt till dig utan att ta vägen förbi Impact-Europe och vad händer med din gamla? Vad Stefan säger känns det inte riktigt som man kan lita på... Om det är vågor på 4:3 duken? Faktum är att jag inte vet då jag inte haft den utrullad.

Gällande vågorna så är det rätt lätt åtgärdat. Vad man kan göra är att tillverka en liten sträckare i form av en klämma som man sätter nere i respektive hörn. Klämman (i mitt fall egenhändigt tillverkat av ett avlångt gångjärn där jag i den klämmande ändan har satt på gummi) sträcker man sedan snett nedåt och krokar fast i röret. Nackdelen med detta är att man inte kan rulla upp duken ända upp. Detta kanske kan lösas om man i sin tur fäster klämman med en slangklämma över röret. Vet inte om ni förstod nånting av det jag skrev men de V-formade vågorna försvinner om man gör så här :-)

ha det gott och må filmduksgudarna vara med er
/alex

Postad 29 April 2003 - 12:07

Unregistered257af4db
  • Unregistered257af4db
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Hon var tvungen att få bekräftelse av Stefan... Nu skickas duken direkt till mig och den gamla (felaktiga) byts då ut...
Jag har även fått tracking nr på den så man kan följa dess färd... Vad gäller ditt anti-våg tips har du helt rätt (jag fattar 0) kan du inte lägga upp en bild på din lösning?

Shovven

Postad 29 April 2003 - 12:15

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Håller tummarna att det går bra för dig!

Skall se om jag kan ordna fram ett kort då det förklarar det hela betydligt enklare. Måste bara ordna hem en digitalkamera.

/alex

Postad 29 April 2003 - 14:36

Unregistered9810ec75
  • Unregistered9810ec75
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Kan man inte få bilder på dessa klämmor som nämdes tidigare? Vill nämligen testa på min euroscreen-duk.

/Hans

Postad 29 April 2003 - 15:21

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Hansf, jag gjorde ett tappert försök att i Powerpoint illustrera vad jag gjort. Detta då det kommer dröja innan jag får möjlighet att ta ett kort på "klämman".Nu vet jag dock inte hur jag kan inkludera bilden i ett inlägg (dvs ladda upp den). Vet du eller någon annan? Skicka mig annar ett meddelande så mailar jag bilden till dig.

ha det gott
/alex

Postad 29 April 2003 - 18:05

Unregistered9810ec75
  • Unregistered9810ec75
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Vet ej, men du kan maila på [email protected]

/Hans

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.