Dead Nation
86 svar till detta ämne
Postad 16 November 2010 - 09:17
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
 Utvecklare: Housemarque Distribution: PSN Releasedag: 1:a December 2010 Kostnad: 120kr(? €12.99 / £9.99) Trophylista
Här har vi ett spel jag har suktat efter och följt genom diverse playstation-blogginlägg och olika gamingsidor. Vi har sett top down shooters förr, även med zombies som huvudtema. Men jag tror på detta spel, och jag hoppas att fler tycker detsamma. Det är trots allt utvecklat av Housemarque som gjort ett av mina första PS3köp, Super Stardust HD. Väldigt underhållande spel det måste jag säga. Editerar in det här då jag nästan glömde en av mina favoritfunktioner, det går att spela både on och offline co-op med en vän!Det släpps via PSN, men kände ändå att det förtjänar en egen tråd. Det har ju trots allt en platinumtrofé? Någon fler som längtat eller kanske börjar längta nu efter detta spel? En samling av europas PS-blogginlägg relaterade till Dead Nation, med diverse trailers och information, hittar ni här. Wikipedia har ju alltid en rätt enkel och bra sammanfattning, den hittar ni här.
Redigerat av Unregisteredbdbbb6aa, 02 December 2010 - 09:18.
Postad 16 November 2010 - 09:28
zarniwoop
-
zarniwoop
-
Användare
-
-
159 inlägg
Det där såg ju aschysst ut. Finns ju inget roligare än att slakta zombies i mängder!
Postad 16 November 2010 - 11:37
Widar
-
Widar
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Ser kul ut, blir nog ett köp så småningom!
Postad 16 November 2010 - 13:03
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Posted on 16 November, 2010 at 10:07 am by Cristina Giuliano
More news to come soon on the PLUS deal … keep your eyes peeled, you won’t be disappointed !
Från eu playstation-bloggen. Hoppas det är något saftigt så man får mer nöje av sitt plusmedlemsskap.
Postad 16 November 2010 - 15:07
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Väntat på detta hur länge som helst känns det som. Skönt att det fått ett datum. Det ska tydligen inte vara arenabaserat, utan faktiskt riktiga banor, vilket verkar riktigt, riktigt roligt!
Postad 17 November 2010 - 14:49
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
givet köp.
zombiespel är det roligaste. alla spel borde innehålla zombies
Postad 17 November 2010 - 18:31
zarniwoop
-
zarniwoop
-
Användare
-
-
159 inlägg
givet köp. zombiespel är det roligaste. alla spel borde innehålla zombies 
Ja, mer zombies åt folket! Sossarnas slogan till nästa val
Postad 17 November 2010 - 20:50
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Ja, mer zombies åt folket! Sossarnas slogan till nästa val 
ja då har dom i alla fall något vettigt attkomma med, då ska till och med jag rösta på dom
Postad 18 November 2010 - 20:52
bazookajoe_83
-
bazookajoe_83
-
Beroende
-
-
1130 inlägg
Jag var betatestare till till dead nation. Ja kan säga att det är sjukt kul, kan rekommendera det starkt  Det fanns inget coop i betan men de ska ju finnas i färdiga spelet, det är alltid plus med coop
Postad 19 November 2010 - 09:24
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
givet köp. zombiespel är det roligaste. alla spel borde innehålla zombies 
Här har vi sanningens ord. Tycker de borde offentliggöra vad PSN+erbjudandet kommer innebära. Jag hoppas på att man får tidigare tillgång till spelet. Mmm.
Postad 19 November 2010 - 09:29
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Jag var betatestare till till dead nation. Ja kan säga att det är sjukt kul, kan rekommendera det starkt Det fanns inget coop i betan men de ska ju finnas i färdiga spelet, det är alltid plus med coop 
Hur verkade svårighetsgraden i spelet?
Postad 19 November 2010 - 10:40
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
Ser väldigt roligt ut. Stort plus att man kan vara två. Väldigt mörkt på banorna vilket jag först inte gilla men efter att ha kollat på lite gameplay så är det ändå passande. Atmosfären är härlig och skuggorna och ljuset från vapnets lampa är supersnyggt. Hoppas bara det inte är för kort. PSN-spel brukar överlag vara korta.
Postad 23 November 2010 - 09:13
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Rackarns, vi får "bara" en rabatt på Dead Nation, vi som är plus-användare. Hade hoppats på möjlighet att köpa och spela tidigare. Vi får visst även ett par avatarer den 8:e December, det är inget som tilltalar mig dock. Källa: http://blog.eu.plays...n-plus-members/
Postad 23 November 2010 - 19:12
bazookajoe_83
-
bazookajoe_83
-
Beroende
-
-
1130 inlägg
Hur verkade svårighetsgraden i spelet?
Lite svårt till en början. Men när man får koll på kontrollern och vapnen så kändes det bra balanserat. Om du bara springer fram kommer du då ganska fort, man får stå på tå
Postad 01 December 2010 - 09:20
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Eftersom jag är kär i detta spel utan att ens ha provat spela det än så tänkte jag påminna/tipsa folket om att det släpps idag. Plusmedlemmar får det dessutom billigare och jag tror det kommer vara kanon. Loading.se har en informativ forumpost med betyg från olika sidor, bilder, videos etc
Postad 02 December 2010 - 08:58
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Så vad tycker ni nu när det släppts?
Personligen ÄLSKAR jag spelet. Det är mörkt och man vet aldrig när det kommer någon marodör till zombie bakom en och försöker få sig en munsbit. Man måste hela tiden vara på tårna, annars är det kört. Perfekt couch Co-op (har inte spelat online co-op). Spelar på Morbid, och det är ******** i mig rätt så svårt, jag och tjejen klarade första banan med nöd och näppe! Sen är global rankings och lands-rankingen riktigt rolig!
Postad 02 December 2010 - 09:11
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
Nu är jag också kär i det, efter att ha spelat det
Köpte det igår och spelade några timmar med en kompis i soff-co-op.
Riktigt kul gameplay! Grafiken och dynamiken är väldigt bra samt ljudet med en skön bas! Rummet skakar när en bil sprängs eller en fetto-zombie kommer springade mot en  Gillar lir där man kan uppgradera sina vapen och göra sin gubbe bättre och här funkar det fint. Det är lagom med checkpoint och möjligheten till att förbättra sina vapen likaså.
Känslan i spelet är i topp. När man går sakta på gatan och gatlyktorna helt plötsligt slocknar och tystnaden infinner sig blir man smått nervös för man vet att vilken sekund som helt kommer det komma 100 zombies springade mot en som mer än allt annat vill äta ens hjärna
Postad 02 December 2010 - 09:11
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Spelade de första 4 banorna igår, normal svårighetsgrad, solo. Tycker det är riktigt roligt. Körde på hög volym och mörkt i rummet så det blev riktigt intensivt. Och jag tycker det är småsvårt bitvis redan på normal, så morbid svårighetsgrad måste vara riktigt tungt! Bra jobbat med att knäcka den.
Och jag håller med, jag ÄLSKAR spelet. Har, förhoppningsvis, övertygat ett par polare att köpa det så kan jag prova online coop ikväll. Men på fredag dyker en polare upp för zombiemaraton, film med zombies och god mat, följt av god öl och Dead Nation! Längtar som fanken
Har uppgraderat geväret till max, kändes som en sund sak att göra, och jag har nästan fetat på haglet till max också. Tyvärr hittar jag aldrig 100% loot, undrar ibland var de är gömda för jag kikar i de flesta hörn och möjliga passager, men alltid slinker en del undan.
Guldspel än så länge. Och kan bara tänka mig hur bra (couch) coop kommer vara. Mmm, längtar hem så jag får skjuta mer zombies, hoho.
Edit: Jag såg att jag var som bäst 6a i vårat rike gällande poäng. Kan tänka mig att jag kommer droppa ner som en sten dock
Och alla borde köpa detta så vi kan hamna högre än 6a globalt! USA och Kanada har ett sjukt försprång, men Finland, Tyskland och UK knäcker oss också. Kom igen mannar, ut och slakta zombies för våran nations skull!
Edit 2: La till en poll
Redigerat av Unregisteredbdbbb6aa, 02 December 2010 - 09:19.
Postad 02 December 2010 - 09:20
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
Kan tillägga att jag också spelar på normal. Jag och min polare tog oss till hustaket-banan innan vi båda dog. Min polare dog dock ett par gånger innan men jag lyckades hålla mig i liv. Bra att man spawnar på nytt när man når en checkpoint. Gillar även skarpt att man delar på alla deg man samlar på sig. Då behöver man inte känna sig stressad över att vara den som dödar mest zombies. Jag har uppgraderat geväret och SMGn till max. Det är även de enda vapnena jag har köpt.
Ett tips skoll om du inte redan visste det så finns det loot i bagageluckan på bilar
Postad 02 December 2010 - 10:34
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Den med hustaket är lite lurig, det är lång tillbaka till checkpointen om man dör... Bortsett från det så är det ett riktigt höjdarspel. Desvärre känns det som man måste sitta 1 meter från tvn (46") för att se alla små fina detljer.
Postad 02 December 2010 - 10:38
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Känns som att jag också måste köpa detta ju
Postad 02 December 2010 - 10:55
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
Köp. Slakta!
Postad 02 December 2010 - 11:40
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Ett tips skoll om du inte redan visste det så finns det loot i bagageluckan på bilar 
Jodå, jag lootar alla bagageluckor jag hittar, förutom de jag tvingas spränga innan jag hinner fram till dem för att distrahera/mörda horder av zombier  Desvärre känns det som man måste sitta 1 meter från tvn (46") för att se alla små fina detljer.
Det här måste jag hålla med om, jag har 40" eller 42", glömmer alltid vilket, men tror 40". Och detaljerna är pluttsmå. Ska nog flytta soffan närmare ikväll, hehe.
Postad 02 December 2010 - 14:05
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Det här måste jag hålla med om, jag har 40" eller 42", glömmer alltid vilket, men tror 40". Och detaljerna är pluttsmå. Ska nog flytta soffan närmare ikväll, hehe.
Jag sitter på 50" och upplever samma sak, det är svårt att se alla finfina detaljer
Postad 02 December 2010 - 14:43
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
Jag sitter på 60" och håller till viss del med. När det ligger massa lik (kan man kalla det för det?  ) på marken är det ibland svårt att se zombiesarna som kommer emot en.
Postad 02 December 2010 - 16:28
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Jag sitter på 60" och håller till viss del med. När det ligger massa lik (kan man kalla det för det? ) på marken är det ibland svårt att se zombiesarna som kommer emot en.
Har även funderat över det också. Men det känns nästan som det är en del i spelet, ibland slår man fan huvudet i taken när en zombie slår på en
Postad 02 December 2010 - 19:00
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Postad 02 December 2010 - 23:26
xdusty
-
xdusty
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Kul spel! Roligt hur man kan se hur övriga länder står sig mot ens eget  MEN hur kan man släppa ett spel idag utan voicechat online samt att det är buggigt när man kör coop online. Jag hade en polare som hostade ett spel och jag fick inte alltid med mig mina uppgraderinga och köp när vi skulle börja nästa level!? Men oavsett så är det något som kommer och fixas och spelet är grymt!  Köp!
Postad 03 December 2010 - 08:33
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
Kul spel! Roligt hur man kan se hur övriga länder står sig mot ens eget MEN hur kan man släppa ett spel idag utan voicechat online samt att det är buggigt när man kör coop online. Jag hade en polare som hostade ett spel och jag fick inte alltid med mig mina uppgraderinga och köp när vi skulle börja nästa level!? Men oavsett så är det något som kommer och fixas och spelet är grymt! Köp!
*host* COD BO *host *
Postad 03 December 2010 - 09:39
xdusty
-
xdusty
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Japp, nu finns en 1.01 patch ute men hittar ingenting om vad dom fixat?!
Postad 03 December 2010 - 09:41
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Japp, nu finns en 1.01 patch ute men hittar ingenting om vad dom fixat?!
Jag skulle gissa på att det är den största glitchen. Läste om flera stycken som hade klarat både Grim och nästa svårighetsgrad utan att spela dem. De gick från co-op online till Singleplayer och fick upp "mission complete"-rutan direkt, på alla banor.
Postad 03 December 2010 - 10:13
Unregistered73199dd3
-
Unregistered73199dd3
-
Forumräv
-
-
704 inlägg
Köpte o ladda ner detta igår. Installerade o delade med mej av det till andreasofus så vi kunde köra co-op. Men när jag startar spelet låser de sej totalt i menyn. De enda som funkar då e att hardresetta maskinen. Så tråkigt då alla verkar gilla spelet....
Postad 03 December 2010 - 16:18
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
hur går det ekaa? har du testat idag?
ja kan radera mitt och se om det har någon inverkan.
dock hinner jag inte det nu då jag är på väg på julbord.
skål och hej då
Postad 03 December 2010 - 16:40
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Är de skoj att spela själv ?
Redigerat av moparman, 03 December 2010 - 16:40.
Postad 03 December 2010 - 22:15
bazookajoe_83
-
bazookajoe_83
-
Beroende
-
-
1130 inlägg
Är de skoj att spela själv ?
Det tycker ja. Men ännu roligare när man är två:-)
Postad 03 December 2010 - 22:31
Unregistereddf947b5b
-
Unregistereddf947b5b
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Köpte spelet idag och är mycket nöjd med den.
Det var roligt att köra coop 2 spelare. Men spelet är inte direkt lätt. Inte ens på normal:)
Postad 06 December 2010 - 18:34
muppsson
-
muppsson
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Jag tokgillar spelet! Har inte hunnit med coop än men jag kan tänka mig att det blir ännu roligare om man lirar med någon!
Trist att det inte finns stöd för voice chat i spelet. Men det lär ju vara på gång.
Postad 07 December 2010 - 15:09
liath
-
liath
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Hur långt är liret och finns det någon form av omspelningsvärde?
Hur fungerar uppgraderingar? Är det vapen och gubbe eller "bara" vapen? Finns
det ett stort utbud av vapen?
Postad 07 December 2010 - 15:12
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Spelet ser riktigt bra ut, blir nog ett köp snart..
Postad 07 December 2010 - 15:47
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Hur långt är liret och finns det någon form av omspelningsvärde?
Hur fungerar uppgraderingar? Är det vapen och gubbe eller "bara" vapen? Finns det ett stort utbud av vapen?
Jag tror det räcker några timmar totalt, 5-10? Beroende på svårighetsgrad osv. Omspelningsvärde om du gillar att samla och slakta zombies i allmänhet. Och som co-op tror jag definitivt på ökat spelvärde iom svårare svårighetsgrader, har bara hunnit med ett par timmar med en polare dock. Du uppgraderar bara vapen. Men du kan hitta nya rustningsdelar som finns kvar efter du spelat ut spelet också. Så på sätt och vis uppgraderar du även "gubben" eftersom de finns kvar vid framtida spelomgångar. Helt klart värt pengarna måste jag säga. Har bara spelat ett par timmar sedan jag klarade ut det på normal, men snart ska jag nog ta mig an spelet på Grim
Redigerat av Unregisteredbdbbb6aa, 07 December 2010 - 15:49.
Postad 07 December 2010 - 15:52
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Jag spelar på Grim, och det tar en ###### tid att klara en bana (kan ju iofs bara vara jag som är dålig också).
Fast det finns en sak som är sanslöst irriterande. Från bana 1 till 3 sparas spelet vid varje checkpoint, så man kan lugnt stänga av och sedan fortsätta när man känner för det. Men med början från nivå 4 sparas inte längre spelet vid checkpointsen, så stänger man av måste man spela om heeeeela banan igen. Förstår inte riktigt hur de har tänkt där.
Postad 07 December 2010 - 16:21
muppsson
-
muppsson
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Jag spelar på Grim, och det tar en ###### tid att klara en bana (kan ju iofs bara vara jag som är dålig också).
Fast det finns en sak som är sanslöst irriterande. Från bana 1 till 3 sparas spelet vid varje checkpoint, så man kan lugnt stänga av och sedan fortsätta när man känner för det. Men med början från nivå 4 sparas inte längre spelet vid checkpointsen, så stänger man av måste man spela om heeeeela banan igen. Förstår inte riktigt hur de har tänkt där.
Och det är ju väldigt lustigt när man har kört fast på t.ex. sista delen av kurkogårdsuppdraget...
Postad 11 December 2010 - 14:42
Widar
-
Widar
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Impulsköpte igår och är mycket nöjd, co-op lokalt är ju hur kul som helst!
Postad 11 December 2010 - 15:32
Unregistered73199dd3
-
Unregistered73199dd3
-
Forumräv
-
-
704 inlägg
Nått nytt om "snack funktionen" i multi CO-OP?
Postad 11 December 2010 - 18:30
kokkelimokk
-
kokkelimokk
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
Köpte o ladda ner detta igår. Installerade o delade med mej av det till andreasofus så vi kunde köra co-op. Men när jag startar spelet låser de sej totalt i menyn. De enda som funkar då e att hardresetta maskinen. Så tråkigt då alla verkar gilla spelet....
Jag och en kompis delade också på spelet men för oss funkar det fint att köra tillsammans. Löste det sig för er? Fast onlinerankingen verkar strula till det lite för oss, när jag kollade poängen efter några vändors spelande så hade jag mer än han, ett exempel men låt oss säga att jag hade 10000 poäng och han hade 8000 poäng. Då gick han in och tittade då hade han 10000 poäng och jag 8000 poäng. Vi verkar bli hopblandade på nåt sätt för den som går in och kollar har alltid mer än den andra.
Postad 13 December 2010 - 10:51
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
Klarade spelet på Normal förra veckan med en kompis i soffan. Riktigt roligt spel! Sista banan var det galet många zombies på  Har börjat spela själv på Grymt och har kommit till tågbanan. Kan inte påstå att det är så svårt. Tycker man har mer kontroll när man är själv för man kan röra sig lättare och så känner man igen sig och vet vad för hinder som kommer att dyka upp. Lika roligt är det även andra gången man spelar igenom det. Ska satsa på platinum!
Postad 18 December 2010 - 15:55
Unregistered4e6af80a
-
Unregistered4e6af80a
-
Användare
-
-
236 inlägg
Tjena, hur funkar det? har inte orginalet "red dead redemtion" är det bara att köpa detta eller måste man har original skivan. Såg att det fanns och köpa på "spelbutiken" men det verkar som om vissa har tankat ner det från ps3:ans online butik. Hur funkar det? Har 2 ps3 och smidigast vore ju om jag kunde tanka ner det på bägge 2 istället för att köpa 2 skivor.
Postad 18 December 2010 - 16:04
GRÄVMASKIN
-
GRÄVMASKIN
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Tjena, hur funkar det? har inte orginalet "red dead redemtion" är det bara att köpa detta eller måste man har original skivan. Såg att det fanns och köpa på "spelbutiken" men det verkar som om vissa har tankat ner det från ps3:ans online butik. Hur funkar det? Har 2 ps3 och smidigast vore ju om jag kunde tanka ner det på bägge 2 istället för att köpa 2 skivor.
Det är ett helt annat spel som inte har något att göra med red dead redemtion så det går utmärkt att ladda ner och spela.
Postad 19 December 2010 - 11:16
Widar
-
Widar
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Tjena, hur funkar det? har inte orginalet "red dead redemtion"...
Du tänker på Undead Nightmare, DLC'n till RDR. Denna tråden handlar om Dead Nation, PSN-spel med zombies. Läs i RDR-tråden här; https://www.minhembi...p;#entry3127589
Postad 20 December 2010 - 14:23
Unregistered4e6af80a
-
Unregistered4e6af80a
-
Användare
-
-
236 inlägg
Du tänker på Undead Nightmare, DLC'n till RDR. Denna tråden handlar om Dead Nation, PSN-spel med zombies. Läs i RDR-tråden här; https://www.minhembi...p;#entry3127589
Jo jag kom på det sen... Mycket zombie spel nu...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|