Så till frågan, är det värt att läsa böckerna först, eller är det "samma" historia?
The Witcher 2: Assassins of Kings [PC]
The Witcher 2: Assassins of Kings (PC)
(PC-spel)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
The Witcher 2: Assassins of Kings - Collector's Edition (PC)
(PC-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
The Witcher 2: Assassins of Kings - Nordic Edition (PC)
(PC-spel)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
The Witcher 2: Assassins of Kings - Premium Edition (PC)
(PC-spel)
|
2
|
(4)
|
Inga priser |
Postad 29 March 2011 - 08:01
Så till frågan, är det värt att läsa böckerna först, eller är det "samma" historia?
Postad 29 March 2011 - 08:12
Hmm, någon gång i forntiden avskrev jag detta spelet efter att ha sett betyget på fragzone. Dock efter att nu faktiskt tagt mig tid att även läsa recensionen så verkar det inte som att det är vassaste kniven i lådan som recenserat direkt.
Jag har inte läst böckerna men tyckte att The Witcher var fantastiskt bra så du behöver knappast böckerna för att uppskatta spelet. Det är väl dessutom billigt på Steam nu...
Postad 29 March 2011 - 08:13
Postad 07 April 2011 - 20:33
Lite nya.. bilder
![]()
http://www.neogaf.co...ad.php?t=426506
Jag är helt mållös. Kolla dvärgarnas ansikten!
Var smileyn för sexbilden eller?
Postad 07 April 2011 - 20:38
Nej, nej. För grafikenJag är helt mållös. Kolla dvärgarnas ansikten!
Var smileyn för sexbilden eller?
Postad 07 April 2011 - 23:03
Postad 08 April 2011 - 07:54
Det ser ju helt sjukt bra ut! Undrar vad det kommer behövas för grafikkort för att maxa grafiken i 1920x1080 med 4xAA och 16xAF och fortfarande ha någorlunda hyfsad FPS? Jag byggde precis en ny dator men tog grafikkortet från min förra dator (Radeon HD5850). Räcker inte det till så lär det nog bli att köpa nytt grafikkort också.
Jag sitter på ett 6870 som väl inte är jättemycket starkare än ditt och jag tror på helt ok fps med samma settings - det verkar ju riktigt bra optimerat om man jämför med systemkraven till Fable 3 exempelvis
Postad 09 April 2011 - 17:40
Jag hoppas dock jag ska kunna maxa det med mitt nuvarande grafikkort då jag hade tänkt att vänta med att uppgradera det tills nästa generation grafikkort kommer.
Postad 09 April 2011 - 20:31
Det kan ju komma att bli ganska krävande eftersom de inte behövt begränsa sig till konsolernas klena prestanda. Å andra sidan kanske de har kunnat optimera bättre pga att de bara har arbetat med en plattform också.
Jag hoppas dock jag ska kunna maxa det med mitt nuvarande grafikkort då jag hade tänkt att vänta med att uppgradera det tills nästa generation grafikkort kommer.
Huruvida du kan "maxa" beror ju på vilken upplösning du tänker spela i och hur mycket AA du tänker använda.
Har en känsla av att det kommer bli det mest krävande spelet ngnsin.
Postad 09 April 2011 - 22:02
Edit: Fast jag kommer inte klaga om det kräver riktigt mycket prestanda heller. Det kommer alldeles för få PC-spel som är fria från konsolbegränsningarna.
Redigerat av Mr. A, 09 April 2011 - 22:09.
Postad 10 April 2011 - 10:05
Som jag skrev ett par inlägg upp, 1920x1080 4xAA 16xAF är vad jag siktar på med någorlunda fps. Jag tror det kan bli knepigt med ett Radeon HD5850. Får hoppas att ett HD6970 eller GTX 580 klarar det om inte mitt gör det, gillar inte crossfire/SLI eller grafikkort med dubbla GPUer. Men jag hoppas ändå att det ska gå, för jag hade verkligen hoppats på att inte behöva uppgradera grafikkortet tills det kommer nya single-GPU-prestandakort.
Edit: Fast jag kommer inte klaga om det kräver riktigt mycket prestanda heller. Det kommer alldeles för få PC-spel som är fria från konsolbegränsningarna.
Det har du faktiskt rätt i, skulle det vara så att det är för krävande så skaffar jag ett till kort. Det kan det bannemej vara värt i det här fallet.
Postad 10 April 2011 - 14:40
6990 är det som gäller gissar jag på
Jag har ju bara 6870, då kör jag ett till sånt! Ett 6990 kostar väl över 5k?
Postad 10 April 2011 - 22:22
Jag har ju bara 6870, då kör jag ett till sånt! Ett 6990 kostar väl över 5k?
Jo men det verkar ju krävas sjukt mycket kraft för det här spelet.
Postad 11 April 2011 - 07:15
Jo men det verkar ju krävas sjukt mycket kraft för det här spelet.
Ja tittar man på bilderna så ser det ju onekligen så ut! Men två 6870 är ju nästan som ett 6990 om jag har förstått saken rätt, så jag borde kunna få till det hyfsat. Hoppas jag
Postad 11 April 2011 - 07:58
Ja tittar man på bilderna så ser det ju onekligen så ut! Men två 6870 är ju nästan som ett 6990 om jag har förstått saken rätt, så jag borde kunna få till det hyfsat. Hoppas jag
Det blir säkert fint
Blir dyrt för mig då jag nog kommer behöva en helt ny burk för det här. Ca 10000 minst.
Postad 13 April 2011 - 14:39
Ni kanske undrar vad detta har med The Witcher 2 att göra, ta det lugnt bara, jag kommer till det...nu. Ifall ni inte redan har sökt på det uppe till höger så kan man förboka spelet för 139kr i samma affär, visserligen inte helt DRM-fritt som GoG kör men ändå ett fint erbjudande för oss som håller snålhet högre än ideologier (DRM-fritt samhälle)
Postad 13 April 2011 - 15:05
Det finns ingen tipstråd till PC-spel så jag tänkte att jag kunde ta det här... I alla fall så såg jag Assassin's Creed: Brotherhood på PC City (genom prisjakt, har inte som vana att titta in och se vad PC City har för sig) för 109kr
Ni kanske undrar vad detta har med The Witcher 2 att göra, ta det lugnt bara, jag kommer till det...nu. Ifall ni inte redan har sökt på det uppe till höger så kan man förboka spelet för 139kr i samma affär, visserligen inte helt DRM-fritt som GoG kör men ändå ett fint erbjudande för oss som håller snålhet högre än ideologier (DRM-fritt samhälle)
Sinnessjukt bra pris får jag säga! Där måste ju PC City gå back multum på... Men jag ska faktiskt vara stark och ha kvar min DRM-fria bokning, jag gör det av ideologiska skäl precis som du nämner.
Någon som hört något mer om en eventuell konsolversion? Läste i en artikel att det var anpassat till en 360-kontroll också, så det kanske tyder på något?
Postad 13 April 2011 - 17:03
Postad 15 April 2011 - 08:24
Here are those specifications to which your computer machine must adhere:
Miminum System Requirements:
• OS: Windows XP SP2 / Windows Vista SP2 / Windows 7 (32/64-bit)
• Processor: Intel Core 2 Duo 2.2 Ghz or AMD Athlon 64 X2 5000+
• Memory: 1 GB Windows XP / 2 GB Windows Vista and Windows 7
• Video Card: 512 MB RAM, supporting Pixel Shader 3.0 (Nvidia GeForce 8800 or ATI Radeon HD3850)
Recommended System Requirements:
• OS: Windows XP SP2 / Windows Vista SP2 / Windows 7 (32/64-bit)
• Processor: Intel Core 2 Quad or AMD Phenom X4
• Memory: 3 GB Windows XP / 4 GB Windows Vista and Windows 7
• Video Card: 1 GB RAM, supporting Pixel Shader 3.0 (Nvidia GeForce GTX260 or ATI Radeon HD4850)
Additionally:
• Sound Card: compatible with DirectX 9.0c
• HDD: 16 GB of disc space
• Disc Drive: DVD x8, compatible with DVD9
• Instalation requires administrator access.
• Game supports Xbox 360 controller for Windows.
http://www.rockpaper...-fancy-screens/
Postad 15 April 2011 - 09:05
Redigerat av Unregistereddc471864, 15 April 2011 - 09:05.
Postad 15 April 2011 - 19:37
Det låter ju mycket lovande, hoppet har ökat lite att mitt 5850 ska klara av detta spel ändå.
Btw, verkar som att PC-City har justerat sitt pris på spelet nu, så nåt hade nog gått galet med priset där innan.
Postad 12 May 2011 - 08:19
Postad 12 May 2011 - 14:05
Från vad jag har sett av spelet, så tror jag att det nog kan bli en stark kandidat för GOTY för mig. Speciellt efter att releasen av Mass Effect 3 blev senarelagd.
Postad 12 May 2011 - 22:47
Ni som förköpt på GOG.com, hur funkar det med bonusgrejerna? Får man välja något av de fem spelen direkt? Hur får man $16-bonusen registrerad? Min speldator är för tillfället inte fungerande, men jag funderar klart starkt på förköp på gog ändå.Nu går det att köpa och pre-loada (förladda?) spelet på GOG.
http://www.gog.com/e...d/the_witcher_2
Postad 13 May 2011 - 08:26
Bonusgrejerna gick inte att ladda hem igår åtminstone, men det är bara att tanka hem då de släppts, antar de gör det på tisdag?Ni som förköpt på GOG.com, hur funkar det med bonusgrejerna? Får man välja något av de fem spelen direkt? Hur får man $16-bonusen registrerad? Min speldator är för tillfället inte fungerande, men jag funderar klart starkt på förköp på gog ändå.
Du får två stycken koder i mailen då du betalt. En 10$-kod och en 6$kod, där trycker du sedan bara på "Redeem" och väljer valfritt spel som du sedan köper för 0kr.
Man får också välja ett av de fem spelen direkt. Tog Gothic II som nu sitter så fint i min "hylla".
Postad 15 May 2011 - 11:17
Någon som förresten hört hur det funkar med importering av filer från ettan? Mycket man förlorar på att inte importera? Tror jag har inte har någon backup av filen från min kraschade dator, så det är nog inte mycket jag kan välja på, men jag är mest nyfiken. Kan man få välja en bakgrund, lite som om man inte importerade i Dragon Age 2?
Postad 16 May 2011 - 18:33
Det blir roligt imorgon
Redigerat av nipronz, 16 May 2011 - 18:34.
Postad 17 May 2011 - 07:56
http://www.evilavata...ad.php?t=143467
Härligt enligt benchmarken här så ska nog mitt 4870 orka med det om man skruvar ner detaljerna och upplösningen lite.
http://i.imgur.com/X1iR5.png
Skulle det itne funka så får man väl vänta tills man köpt ny dator. Blir ett nytt köp sen i höst. Har ändå LA Noire att spela ett par veckor framöver.
Redigerat av Unregistereddc471864, 17 May 2011 - 08:00.
Postad 17 May 2011 - 11:45
Spoiler
Det blir roligt imorgon
Svikare/DRM-lover!
10/10 i Gamereactor
http://www.evilavata...ad.php?t=143467
Härligt enligt benchmarken här så ska nog mitt 4870 orka med det om man skruvar ner detaljerna och upplösningen lite.
http://i.imgur.com/X1iR5.png
Skulle det itne funka så får man väl vänta tills man köpt ny dator. Blir ett nytt köp sen i höst. Har ändå LA Noire att spela ett par veckor framöver.
Oj, det ser ut att prestera bättre än väntat! Ska bara försöka hitta tiden som lär krävas för att spela det. Får väl gå upp kl 06.00 i helgen och köra!
LA Noire väntar jag tills priserna sjunker på...
Postad 17 May 2011 - 11:58
Postad 17 May 2011 - 13:36
Jag fick det gratis av Webhallen genom en tävling på deras bloggSvikare/DRM-lover!
Sen så är det kul med något att pilla med medans man installerar
Redigerat av nipronz, 17 May 2011 - 13:37.
Postad 17 May 2011 - 21:49
Jag har en Core 2 Duo uppklockad till 2.93GHz med 2GB RAM och ett AMD 4870 1GB grafikkort.
Klart spelbart i 1920x1200 med medium settings. Det är inte jättebra framerate men jag förväntade inte mig ngt annat heller.
Spelet i sig känns ganska ok. Mycket schysst grafik. Styrningen är dock lite jobbig. Svårt att placera sig rätt för att plocka upp loot vilket är rätt irriterande. En autofunktion för att plocka upp allt hade varit trevligt. Man får flytta runt gubben hela tiden tills man hittar exakt rätt position så man kan plocka upp prylarna. Står man mista lilla fel så kan man inte plocka upp dem.
Postad 18 May 2011 - 06:59
Har provat ett par timmar nu. Det funkar helt ok med min gamla dator.
Jag har en Core 2 Duo uppklockad till 2.93GHz med 2GB RAM och ett AMD 4870 1GB grafikkort.
Klart spelbart i 1920x1200 med medium settings. Det är inte jättebra framerate men jag förväntade inte mig ngt annat heller.
Spelet i sig känns ganska ok. Mycket schysst grafik. Styrningen är dock lite jobbig. Svårt att placera sig rätt för att plocka upp loot vilket är rätt irriterande. En autofunktion för att plocka upp allt hade varit trevligt. Man får flytta runt gubben hela tiden tills man hittar exakt rätt position så man kan plocka upp prylarna. Står man mista lilla fel så kan man inte plocka upp dem.
Kul! Har själv bara köpt spelet, inte laddat ner det än. Jag är inne nu i en period där jag inte spelar alls, så det dröjer nog lite. Ville iaf sponsra GOG så jag köpte det iaf.
Att det är spelbart i 1920*1200 med din burk låter ju jäkligt bra!
Postad 18 May 2011 - 08:30
Postad 18 May 2011 - 09:59
Men spelet är verkligen brutalt svårt för mig på sina ställen. Jag glömmer nästan alltid att förbereda mig innan jag beger mig in i strider vilket ofta betyder game over. Usch, jag har verkligen blivit alldeles för bekväm med att kunna "buttonmasha" igenom mig alldeles för många spel de senaste åren.... Men jag klagar absolut inte på spelet, utan det är helt klart jag själv som blivit för kass.
Postad 18 May 2011 - 10:42
Jag är nöjd med hur det presterar med mitt 5850 också. Jag kör på high, har inte kollat FPSen, men det hackar aldrig iaf.
Men spelet är verkligen brutalt svårt för mig på sina ställen. Jag glömmer nästan alltid att förbereda mig innan jag beger mig in i strider vilket ofta betyder game over. Usch, jag har verkligen blivit alldeles för bekväm med att kunna "buttonmasha" igenom mig alldeles för många spel de senaste åren.... Men jag klagar absolut inte på spelet, utan det är helt klart jag själv som blivit för kass.
Jag spelar på easy så det har varit enkelt hittills iaf
Postad 18 May 2011 - 10:54
Postad 18 May 2011 - 12:41
Jag kan inte ändra inställningar för grafik inne i spelet.
Det enda som går att ändra är Brightness samt Gamma.
Jag har:
ASUS GTX275 (Grafikkort)
6gb DDR3 (Ram-minne)
Intel I7 920 (Processor)
Vet någon om vad det är för fel?
Med den prestandan ska det väl inte vara några problem eller?
Mycket tacksam för all hjälp jag kan få.
MVH // Fabbe
Postad 18 May 2011 - 12:44
Hej.
Jag kan inte ändra inställningar för grafik inne i spelet.
Det enda som går att ändra är Brightness samt Gamma.
Jag har:
ASUS GTX275 (Grafikkort)
6gb DDR3 (Ram-minne)
Intel I7 920 (Processor)
Vet någon om vad det är för fel?
Med den prestandan ska det väl inte vara några problem eller?
Mycket tacksam för all hjälp jag kan få.
MVH // Fabbe
Grafikinställningarna ändrar du innan du startar spelet i Launchern.
Postad 18 May 2011 - 12:58
Hittar jag den i mappen där spelet ligger?
Postad 18 May 2011 - 13:09
New game
Load game
Options
Exit
Under options finns ju Graphics men bara "brightness" och "Gamma"
Postad 18 May 2011 - 13:34
Den första skärmen som dyker upp där jag kan välja:
New game
Load game
Options
Exit
Under options finns ju Graphics men bara "brightness" och "Gamma"
Som sagt du måste gå ur spelet och starta launchern för att ändra inställningarna.
Postad 18 May 2011 - 14:38
Tack för hjälpen
MVH // Fabbe
Postad 18 May 2011 - 14:48
Ah ok, Launchern fungerade inte för mig saknades en fil, så jag installerade C++ någonting och då fungerade Launchern. Sättet jag startade på innehöll ingen launcher men nu ser det bättre ut men jag kan inte ha på ultra high, bara very high. ser ok ändå men man kanske skall skaffa ett kraftfullare grafikkort?
Tack för hjälpen
MVH // Fabbe
High är bara glömma för mig. Tycker medium ser bra ut det också så det får duga.
Ett 6970 borde kanske klara ultra?
Redigerat av Unregistereddc471864, 18 May 2011 - 14:50.
Postad 18 May 2011 - 15:00
Lite klent kanske, mitt GTX 470 @800 core ger mig typ 10-20 fps när jag "maxar" inställningarna på 1920x1200.High är bara glömma för mig. Tycker medium ser bra ut det också så det får duga.
Ett 6970 borde kanske klara ultra?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
19 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?