Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mass Effect 3

536 svar i tråden
Mass Effect 3 (Xbox 360-spel) 0 6,5 (2) 100:-
Mass Effect 3 - Limited Edition (Xbox 360-spel) 0 0 (0) Inga priser
Mass Effect 3 - N7 Collector's Edition (Xbox 360-spel) 0 7 (2) 1 840:-
1 relaterade trådar

#251

Skickat 09 mars 2012 - 19:06

Efter nio ska jag spela. Skicka ett mess (eller invite) om ni vill dra ihop något. :)

GT: DonPidgeon ifall ni inte visste det. ;)

#252

Skickat 10 mars 2012 - 05:43

Visa inlägghumming 09 mars 2012 - 19:06 skrev:

Efter nio ska jag spela. Skicka ett mess (eller invite) om ni vill dra ihop något. :)

GT: DonPidgeon ifall ni inte visste det. ;)

Hehe blev några timmars spelande ikväll/natt... Skit skoj var det verkligen, tack för att du visade mig vanguarden! Köttade ju sönder som Drell vanguard med geth shotgun :)

#253

Skickat 10 mars 2012 - 08:37

Japp, det var verkligen rock'n'roll där. Gillade faktiskt Engineer; trodde jag faktiskt inte. Låg ju rejält efter i poäng-ligan efter varje match; men att ha snabb cooldown på Overload och Incinerate var trevligt. Hann dock inte få många kills när du studsade runt med din Geth shotgun. ;)

#254

Skickat 10 mars 2012 - 21:40

Visa inläggZoiler 09 mars 2012 - 13:38 skrev:

Jag har spelat längre men har inte fått göra jättemånga sådana heller. Dock några. Men de är ovanliga. De har helt klart "fördummat" dialogsystemet.

Efter 'incidenten' på Citadellet så fick jag också en hel drös av såna Paragon/Renegade val också.

Dock börjar cut-scensen bugga. Var en läskig scen med en på skeppet där Shepard tittade till höger och sen till vänster medan hon pratade med personen precis framför henne. Samtidigt så snurrade ögonen runt i huvudet på henne. :)
Och ett par gånger har hon pratat med folk som befunnits sig två meter ovanför marken. Skumt.

#255

Skickat 10 mars 2012 - 21:59

Visa inlägghumming 10 mars 2012 - 21:40 skrev:

Dock börjar cut-scensen bugga. Var en läskig scen med en på skeppet där Shepard tittade till höger och sen till vänster medan hon pratade med personen precis framför henne. Samtidigt så snurrade ögonen runt i huvudet på henne. :)
Och ett par gånger har hon pratat med folk som befunnits sig två meter ovanför marken. Skumt.
Hmm, ok, aldrig hänt mig. Däremot föll jag ner genom banan på en nivå (i all oändlighet) så jag var tvungen att starta om spelet. Men det och några texturbuggar är det enda jag råkat ut för på 20+ timmar.

Var med om mitt svåraste val hittills igår också.

#256

Skickat 10 mars 2012 - 23:10

Mitt har låst sig två gånger också. Problemet med dagens spel är att man orkar inte ens bli arg på det, utan bara accepterar det.

#257

Skickat 11 mars 2012 - 00:36

Visa inlägghumming 10 mars 2012 - 23:10 skrev:

Problemet med dagens spel är att man orkar inte ens bli arg på det, utan bara accepterar det.
I-landsproblem ;)

Har åtminstone inte behövt byta skiva mer sedan de 4 gångerna, var längesen nu.

#258

Skickat 11 mars 2012 - 01:13

Samma här; har inte heller bytt skiva.

Låste upp Salarian Engineer nu. Mmmmm... :wub:

#259

Skickat 11 mars 2012 - 02:34

Visa inlägghumming 11 mars 2012 - 01:13 skrev:

Samma här; har inte heller bytt skiva.

Låste upp Salarian Engineer nu. Mmmmm... :wub:

Coolt! Jag är själv sugen på en Krogan Soldier, hade varit så tufft att köra med! Lira nån dag?

#260

Skickat 11 mars 2012 - 02:59

Givetvis. Spelar jag inte singleplayer är jag alltid på för lite samspel. :)

Förresten; en idé. Jag och en till var engineers på en Geth bana. Vi tömde alla 10+1 waves på 15 minuter. INGEN gick någonsin ner eftersom vi spammade overload / shield drain. Primes hann knappt dyka upp innan de gick ner. :)

Så, vad sägs om att vi tar och levlar upp varsin engineer, maxar overload (eller motsvarande), plockar allt som kan få ner cooldownen (jag har 200% cooldown på min engineer t.ex) och kör Silver på en Geth only bana? Vi borde få en rätt bra chans att klara det. Visst; XP till engineers kanske inte är något för alla, men om vi har 4 stycken 17-18 levlade engineers så borde vi kunna ta Gold och därmed få så mycket pengar att det är Spectre lådor till alla. :wub:

Edit: plus en achivement givetvis. ;)

Det här inlägget har ändrats av humming 11 mars 2012 - 03:00


#261

Skickat 11 mars 2012 - 03:17

OK, nu var det ett skivbyte till (tror jag börjar närma mig slutet så smått). Då är det 5 byten, mest under generationen såvitt jag vet.

#262

Skickat 11 mars 2012 - 12:36

Lite fel det här blev. :blush:

Det här inlägget har ändrats av a_Warlock 12 mars 2012 - 07:51


#263

Skickat 11 mars 2012 - 17:40

Visa inläggZoiler 10 mars 2012 - 21:59 skrev:

Var med om mitt svåraste val hittills igår också.

Gjorde precis en dundertabbe bara för att jag inte läste konsekvenserna rätt. Så nu är jag lite ledsen. :(

#264

Skickat 11 mars 2012 - 20:12

Fi fan, 30h spelande klart nu men inte klar med spelet.

Freaking love it, storyn är helt underbar. Så sjukt trevligt att de aldrig släpper den röda tråden.

Kanske mindre RPG denna gång och mer story driven. Något jag gillar dock är att sidouppdragen nu har en betydelse, vilket de inte hade i ettan. Alla är knutna till huvudstoryn. Sen är frågan om man har nytta av alla arméer som man nu samlat på sig.

Scannat skiten ur universum och sprungit och sålt mig på the Citadel.

Att byta skiva är dock helt jävla hopplöst, hur kunde man inte fixa detta med en installation? Polaren rippade in sitt på ett JTAGad Xbox, där man kan installera en disc switcher. Än en gång för de som moddar en fördel......

#265

Skickat 12 mars 2012 - 01:39

Varvat. Fy f-n vilket dåligt slut.

#266

Skickat 12 mars 2012 - 02:21

SPOILER!!!!!!!
En fråga till er som har dlc from ashes!

Jag har laddat ner den men får ej upp den i mina missions måste man få den av någon eller? Har lirat ca 15h är vid Tali's mission!!!

#267

Skickat 12 mars 2012 - 08:17

För mig dök den upp nästan direkt. Uppdraget hette 'Investigate Prothean Ruins'Eden Prime.

#268

Skickat 12 mars 2012 - 08:32

Visa inläggZoiler 12 mars 2012 - 01:39 skrev:

Varvat. Fy f-n vilket dåligt slut.

Jo det verkar de flesta vara överrens om. Jag har bara hunnit spela 3 timmar så det kommer ta en månad till innan jag är klar ;)

Det här inlägget har ändrats av radiozo 12 mars 2012 - 08:32


#269

Skickat 12 mars 2012 - 08:44

Visa inläggZoiler 12 mars 2012 - 01:39 skrev:

Varvat. Fy f-n vilket dåligt slut.

Håller med, är bara förvirrande och väcker en massa nya frågor. På de officiella forumet verkar flera tro att det bara var en dröm eller liknande, det som hände efter att Harbinger träffat en.
Beroende på hur många allierade man samlar ihop och om man väljer förstöra så kan man överleva och man ser då att Shephard vaknar upp i slutet av vad som verkar vara ruinerna av London.


#270

Skickat 12 mars 2012 - 09:14

Så de har gjort en "Dallas"? ;)

#271

Skickat 12 mars 2012 - 09:40

Trodde jag skulle hinna spela till slutet på 4 dagar; men har haft alldeles för roligt med multiplayern. Som vi konstanterade igår (inatt egentligen); det är svårt att hitta en klass som man inte gillar. :)

Mycket går ut på att få rätt vapen till rätt klass. Måste börja handla på miig Veteran Packs, tycker jag aldrig får något roligt i Spectre lådorna. :(

Dock så tog vi alla waves i Silver igår. Det var nice. :) Synd bara attt min Engineer inte kan komma längre än lvl 20 så all XP gick förlorad. Och inte mycket till pengar var det hellre. Går nog snabbare att få ihop pengarna genom att bara slakta i Bronze som är duktigt enkelt numera. Som igår körde vi tre infiltrators med snipers och alla var under lvl 10. Var inga problem med Grunt / banshees ändå. ;)

Ska bli skoj när Silver blir lika enkelt så man kan börja köra Gold.

#272

Skickat 12 mars 2012 - 11:14

Har lite funderingar ang. Relationerna? Någon som vet om man kan vara "positiv" åt flera riktningar och så att säga "bestämma sig sen", eller måsta man välja en väg för att inte schabla bort något? Vill inte "bränna någon bro" i nuläget så tidigt in :) Kört 13 timmar och faktikst knappt börjat på huvuduppdraget :P Fast jag kör på insane så det blir lite omstarter ibland plus att jag gillar att göra "allt" innan man går vidare i progress.

Någon som vet HUR mycket MP man "måste" spela för att ha möjlighet till "bästa/alla" sluten? Tycker faktiskt det känns lite beige att man blir tvingad på multiplayer, har inget mot MP! Men ett spel som just Mass Effect vill jag sitta och småmysa med kaffe och/eller whisky för mig själv i soffan :)

#273

Skickat 12 mars 2012 - 11:47

Du behöver inte spela MP alls. Du fyller lätt baren för Galactic Readiness på 50% så vidare du inte bara skiter i alla sidouppdrag.

Edit: Däremot så var jag mycket positivt överraskad av MP; trodde det var något skräp som EA tvingade på en för att man skulle behöva ett online pass men jag har nog spenderat mer tid i MP än i singleplayer. Så jag rekommenderar att du provar på det.

Det här inlägget har ändrats av humming 12 mars 2012 - 11:49


#274

Skickat 12 mars 2012 - 14:42

Visa inläggDanne736 12 mars 2012 - 08:44 skrev:

Håller med, är bara förvirrande och väcker en massa nya frågor. På de officiella forumet verkar flera tro att det bara var en dröm eller liknande, det som hände efter att Harbinger träffat en.
Beroende på hur många allierade man samlar ihop och om man väljer förstöra så kan man överleva och man ser då att Shephard vaknar upp i slutet av vad som verkar vara ruinerna av London.

SPOILERS om slutet:

<p>Alltså, jag hade inte tillräckligt med EMS insamlat tydligen, jag fick bara välja mellan två val, istället för tre. Anledningen till att jag inte hade alla war assets är bland annat, läste jag, att man måste spela paragon. Man måste bota krogans impotens, förena geth och quarians, etc. Man måste spela god. Om det verkligen är så, så har man ju f-n inget alternativ när man väl spelar ond/renegade. Då är man ju doomed från första början.<br></p><p><br></p><p>Sen ska vi inte tala om själva sluten. De är ju bara variationer av varandra, spegelbilder. Vilken färg får klotet som kommer från Citadel? Jättekort dessutom, inget jobb alls har lagts ned på att ge oss någonting i slutet, s k fan-service. Vi spelar 100+ timmar över 6-7 år och tre delar och får ett slut som är inte ens 5 minuter långt och förklarar ingenting. Det är ju nästan värre än LOST ffs. De kunde gett oss 20 minuter iaf, FFXIII-2 utklassade ME3-slutet.<br></p><p><br></p><p>Den lilla spökpojken som kom i slutet har inte varit med alls innan, sedan är det han som bestämmer hur spelet ska sluta mer eller mindre. Allt annat man gjort innan spelar knappt någon roll. Han argumenterar att syntetics alltid kommer att döda organics i en oavbruten cykel, men hallå? Varför får jag inte argumentera tillbaka att jag precis har förenat hela galaxen, geth är våra polare, EDI är min polare.<br></p><p><br></p><p>För att inte tala om hur alla generationer av organiskt liv har lyckats bygga crucibel när ritningarna varit borta och dessutom byggt i hemlighet så länge utan att reapers har fått reda på det?<br></p><p><br></p><p>Nä, usch. Bara för att jag spelat renegade så hade jag att välja mellan pest eller kolera. Jorden är ju dödsdömd bara för att jag vill vara renegade. I mitt slut brann Jorden och jag fick inte ens se vem som klev ut Normandy i slutet - tur att Youtube finns.<br></p><p><br></p><p>Den största hjälteserien under generationen - save the Earth. Snarare doom the Earth.</p>

#275

Skickat 12 mars 2012 - 16:18

Visa inlägghumming 12 mars 2012 - 11:47 skrev:

Du behöver inte spela MP alls. Du fyller lätt baren för Galactic Readiness på 50% så vidare du inte bara skiter i alla sidouppdrag.

Edit: Däremot så var jag mycket positivt överraskad av MP; trodde det var något skräp som EA tvingade på en för att man skulle behöva ett online pass men jag har nog spenderat mer tid i MP än i singleplayer. Så jag rekommenderar att du provar på det.

Jasså, men jag har för mig att mer än 50% krävs om man ska få det "bästa/mest tillfredställande" slutet?

Jo jo, det kan säkert vara bra, men jag har i princip bara spelat BF3 online senaste tiden, jsut för att det är med en kompis och vi kör tillsammans en del. Det är liksom inte den typen av spel jag vill känna mig tvingad att köra MP bara!!!!! =)

#276

Skickat 12 mars 2012 - 16:42

Du får poäng för varje War Asset du skaffar dig. Vad MP delen gör är att den 'bumpar' upp hur mycket poäng som räknas.

Vid 50% så får du bara 1 poäng per 2 poäng. Så säg att du skaffat en War Asset som är värd 200 poäng. Då räknas bara 100 poäng av dem om du inte spelat MP.
Däremot så finns det så mycket War Assets där ute att du fyller hela baren även om dina poäng bara räknas till hälften. Du får bara jobba lite mer i single player för dem (typ göra en massa sidouppdrag).

#277

Skickat 12 mars 2012 - 20:35

Jag skulle verkligen, verkligen vilja se Blasto 6 - Partners in Crime. :)

"Does the criminal scum consider itself fortunate?"

#278

Skickat 12 mars 2012 - 21:53

Visa inläggZoiler 12 mars 2012 - 14:42 skrev:

SPOILERS om slutet:
[


<P>Hade själv inte tillräckligt för att överleva men hade tre alternativ,
förstöra, göra allt till en hybrid av maskiner och liv, och att kontrollera.
Hade runt 3500 aktiva ems, kört genom hela serien som paragon och gjort nästan
alla sidouppdrag ändå inte tillräckligt för att överleva, så ska man få det
"bästa" slutet så är det mp som gäller. Tror det var 4000-5000 som behövdes. Men
det konstigaste är ju att han vaknar upp(om man har tillräcklig ems) hur han kan
göra det när han är på citadellen som sprängs, förstår jag inte. Sen verkar han
ju också vara ute i vakum utan någon hjälm. Pojken ser ju ut som han som dog i
början och som dykar upp i Shephards drömmar. Varför man skulle vilja köpa dlc
nu undrar jag också, om det inte fortsätter efter på något sätt. Jaja vi får väl
se.</P>


#279

Skickat 13 mars 2012 - 18:24

Fan mitt Mass Effect har hängt sig 3 ggr! Aldrig haft problem innan med något spel alls...

Men skoj spel iaf!

#280

Skickat 13 mars 2012 - 19:58

Mitt har också hängt sig några gånger. Tur att det är kort tid mellan auto-saven...

#281

Skickat 13 mars 2012 - 22:43

Sådär; klarat av singleplayer nu iallafall. Slutet var inte så dåligt, imho. Ni kanske valde fel? ;)

#282

Skickat 14 mars 2012 - 00:26

Tja, du spelade ju MP också :)

Men SLUTSPOILER hur kan du vara nöjd med att få ett slut på 2-3 minuter efter att ha spelat serien så länge som du gjort? Eller att dina val knappt spelat någon roll alls, om du är paragon eller renegade spelar bara roll för ditt beslut med illusive man i slutet, det avgör jättemycket. Vad hände med Miranda i ditt spel för övrigt? I mitt syntes hon tre gånger och sedan dog hon utan att jag kunde påverka alls - värsta bifiguren.

Nu har jag lagt upp Minhembios recension.

Den skiljer sig en del från alla andra fullpottsrecensioner som lagts upp i Sverige :rolleyes:

#283

Skickat 14 mars 2012 - 01:43

Är ni inte färdiga med spelet ska ni nog strunta i att markera den här spoiler texten. ;)

Visa inläggZoiler 14 mars 2012 - 00:26 skrev:

hur kan du vara nöjd med att få ett slut på 2-3 minuter efter att ha spelat serien så länge som du gjort? Eller att dina val knappt spelat någon roll alls, om du är paragon eller renegade spelar bara roll för ditt beslut med illusive man i slutet, det avgör jättemycket.

Till skillnad från dig gillar jag inte att sitta att titta på datoranimerad film i 30 minuter när jag ska spela spel. :)
5 minuter var precis lagom. Det knöt ihop spelet bra. Jag misstänker att du saknar att se alla karaktärer gå runt och emoa sig över Shepards död och Vegas fist-pumpande?
Jag såg det jag behövde se för att känna mig tillfreds, samtidigt som det lämnade en önskan om att se vad de två andra valen kommer att ge i senare genomspelningar.
Som jag sa innan, så tycker jag de nerfat Renegade i trean. Renegade känns som Paragon-lite i spelet. Jag klarade dock alla mina Renegade-kollar förutom den sista mot Illusive Man eftersom jag kört ett par Paragon val. Lite tråkigt, men det passade det slutet jag valde (att alla skulle vara vänner; tänkte mest på Jeff & EDI. De förtjänade att vara lyckliga.) :)
Att ens val tidigare i spelet inte spelade någon STÖRRE roll är ju inte direkt en stor överraskning. De skröt om hur mycket val som skulle spela in i tvåan men det var ju mest lite dialog som ändrats. Då var det en större impact i trean. Många fler kommentarer om min Shepard från de runt omkring en som återspeglade vad som hade hänt i ettan och tvåan. Inget revolutionerande; men det är ju inte så konstigt. Story-linen behöver ju vara där. Mina val är mer än röd tråd genom spelen än något jag förväntar mig påverkar något stort.
Ta bara det där ned Rachni. Jag dödade drottningen med min nuvarande figur; men de behövde Rachni som reaper-fiender; då hittade de på ett BS skäl till varför det skulle finnas en Rachni drottning till.
Men det är bara småpotatis om hur det var att spela spelet. Jag ska ärligt säga att jag var orolig över spelet. EAs krav på att göra en MP del för att kunna sälja ett Online Pass, Bioware som går ut säger att man inte behöver spela ettan och tvåan för att hoppa in i trean och trailers som har mest visat combat än story. Mao; vi pratar Alien 3 i Alien triologin. ;)
I början så kändes storyn i trean inget vidare heller. I ettan var main storyn super-engagerande, i tvåan lades storyn åt sidan och man koncentrerade sig mest på karaktärerna på Normandy. I trean kändes det inte som karaktärerna utvecklades, men här gick man tillbaks till storyn igen. Jag undrade iallafall varför Cerberus betedde sig som de gjorde och jag var GENUINT exalterad över att få komma tillbaks till jorden för att slutgiltigt hantera reaperna.
Det som jag kände gjorde att man tappade tempot var drömsekvenserna med ungen samt Call of Duty momentet mot slutet. Hatar att behöva gå långsamt. <_<
Dessutom så tycker jag att Shepard borde slagit en Reaper i huvudet med orden 'WELCOME TO ERF!' :D
Och som jag sagt, jag tycker att annonsen om Blasto 6 - Partners in Crime är det mest humoristiska som någonsin gjorts i ett spel. Inklusive så kallade humoristiska äventyrsspel.
Och när Mordin sa farväl i hissen med kommentaren om havssnäckorna? Roligt och med ett emotionellt djup du inte hittar i få andra spel.


Visa inläggZoiler 14 mars 2012 - 00:26 skrev:

Vad hände med Miranda i ditt spel för övrigt?

Jag räddade henne och hennes syster från deras elaka far på Sanctuary. Sen hjälpte hon mig på jorden.
Slösade du bort ALLA dina chanser att få hjälp? Inte undra på att det gick dåligt. :P


#284

Skickat 14 mars 2012 - 05:00

Vafan!! Klarade spelet precis, hmm vad ska man säga?! 27h spelande och så slutade det på detta vis...

Vet ej hur ni valde men jag blev tydligen en legend! Var lite för mycket Call of Duty under sista striden...

Har lite svårt att ta in slutet faktist! För nu efter hamnade jag i en spar precis innan slutstriden. Så det känns som att de vill att man ska spela om slutet kanske?! Jag vet ej är rätt trött iaf får spela mer imorgon!!

#285

Skickat 14 mars 2012 - 09:16

Visa inläggZoiler 14 mars 2012 - 00:26 skrev:

Tja, du spelade ju MP också :)

Men SLUTSPOILER hur kan du vara nöjd med att få ett slut på 2-3 minuter efter att ha spelat serien så länge som du gjort? Eller att dina val knappt spelat någon roll alls, om du är paragon eller renegade spelar bara roll för ditt beslut med illusive man i slutet, det avgör jättemycket. Vad hände med Miranda i ditt spel för övrigt? I mitt syntes hon tre gånger och sedan dog hon utan att jag kunde påverka alls - värsta bifiguren.

Nu har jag lagt upp Minhembios recension.

Den skiljer sig en del från alla andra fullpottsrecensioner som lagts upp i Sverige :rolleyes:

Jag tycker tvärt om att själva gameplay förbättrats en hel del från tidiga spelen? Jag kör iof på Insane, och det känns som man verkligen försöker hushålla och använda alla krafter "rätt" då, till skillnad från att man annars som nämns är "odödlig" och bara tar fram minsta pickadollen och rakar sig igenom.

#286

Skickat 14 mars 2012 - 11:20

Ja, jag håller inte med Zoiler i hans review heller.

Min Shepard har inga problem med att springa hela banan; hon slutar inte springa efter några meter som Zoiler påstår. Min Shepard klarar att hoppa över hinder utan att behöva croucha framför dem som man behöver göra i GeoW, så varför det skulle kännas sämre kan jag inte förstå.

Sen vet jag inte vem 'Alex' var som Zoiler fick ihop det med i tvåan. Ashley fanns ju i ettan och hon spelade en stor roll i trean. Men eftersom 'Alex' inte existerar, så kanske det kan förklara varför hon inte dök upp i trean? ;)
Sen kan jag förstå att det känns konstigt att inte kunna påverka alla variabler som ger slutet om man hoppar direkt in i trean som Zoiler gjorde; men för oss som har en karaktär vi släpat med oss sen ettan, VILL ju att de valen vi gjort påverkar slutet. Det hade ju inte känns speciellt bra att allt det hade kastats åt sidan och slutet bara hade varit en fråga om man ville se cutscene A eller B.

#287

Skickat 14 mars 2012 - 11:48

Visa inlägghumming 14 mars 2012 - 11:20 skrev:

Ja, jag håller inte med Zoiler i hans review heller.

Min Shepard har inga problem med att springa hela banan; hon slutar inte springa efter några meter som Zoiler påstår. Min Shepard klarar att hoppa över hinder utan att behöva croucha framför dem som man behöver göra i GeoW, så varför det skulle kännas sämre kan jag inte förstå.

Sen vet jag inte vem 'Alex' var som Zoiler fick ihop det med i tvåan. Ashley fanns ju i ettan och hon spelade en stor roll i trean. Men eftersom 'Alex' inte existerar, så kanske det kan förklara varför hon inte dök upp i trean? ;)
Sen kan jag förstå att det känns konstigt att inte kunna påverka alla variabler som ger slutet om man hoppar direkt in i trean som Zoiler gjorde; men för oss som har en karaktär vi släpat med oss sen ettan, VILL ju att de valen vi gjort påverkar slutet. Det hade ju inte känns speciellt bra att allt det hade kastats åt sidan och slutet bara hade varit en fråga om man ville se cutscene A eller B.

Jupp, tvärt om vad min upplevelse är, nämligen att det faktiskt för en gång skull är hgelt ok med striderna jämfört med 1:an och 2:an!

Jag "småmyser" mig fram just nu och brådskar inte mot slutet, vill liksom göra "allt", är även en "sucker" för "bra" slut, orosnivån stiger med vad man hört om folk som skriker om dåliga slut etc. men försöker att gå med skygglappar gällande avslöjanden om exakta händelser. Hoppas man kan, om man som jag är en übergod rättskippare, får ett hyffsat lyckligt och värdigt avslut =)

#288

Skickat 14 mars 2012 - 12:20

Allt i spoiler är till Humming ^_^

Ang Miranda: Jag kunde inte göra så mycket, jag träffade henne tre gånger, två i person. Sista gången fick jag ett renegadealternativ som gjorde att jag sköt systern i knät, men det var allt jag kunde påverka.

I mitt spel sa inte Mordin någonting om några havssnäckor i hissen innan jag sköt honom.

Ang Jeff och EDI. Jag försökte sexa upp EDI. Hade med henne på varenda uppdrag. Men det gick ju fan inte.




Citat

Till skillnad från dig gillar jag inte att sitta att titta på datoranimerad film i 30 minuter när jag ska spela spel.
Jag såg det jag behövde se för att känna mig tillfreds, samtidigt som det lämnade en önskan om att se vad de två andra valen kommer att ge i senare genomspelningar.


Ah, så du vet inte om vad de andra valen kommer att ge? Du kanske tycker annorlunda efter du sett det då.
Men när det är slut så spelar du inte spelet längre, då vill du väl lägga tillbaka kontrollen och njuta av slutet. Jag snackar om riktiga slut som att se vad som hände med alla raserna och karaktärerna om man tog det goda slutet eller om man tog det onda slutet, se evil emperor Shepard styra över hela galaxen. Men näe, inget sånt fick man. Eftersom de vill fortsätta med serien så kan de inte ge ett definitivt slut.



Visa inlägghumming 14 mars 2012 - 11:20 skrev:

Ja, jag håller inte med Zoiler i hans review heller.

Same old. same old B) . Vad ger du för betyg?

Citat

Min Shepard klarar att hoppa över hinder utan att behöva croucha framför dem som man behöver göra i GeoW, så varför det skulle kännas sämre kan jag inte förstå.
Du kan "suga" dig in mot skyddet ifråga från ett större avstånd i Gears så du tar dig ändå över snabbare :)

Citat

Sen vet jag inte vem 'Alex' var som Zoiler fick ihop det med i tvåan.
Lol, menade Jack.

Citat

Det hade ju inte känns speciellt bra att allt det hade kastats åt sidan och slutet bara hade varit en fråga om man ville se cutscene A eller B.
Men det är ju det som alla säger är fallet, även de som hade tagit med sig sina karaktärer. Det är ju hur många som helst som klagar på detta.

Citat

Jag kör iof på Insane, och det känns som man verkligen försöker hushålla och använda alla krafter "rätt" då, till skillnad från att man annars som nämns är "odödlig" och bara tar fram minsta pickadollen och rakar sig igenom.
Jag körde som sagt de typ fem första timmarna på en högre svårighetsgrad och dog inte en enda gång. Det är ju knappast som att spelet är svårt. Och hur många olika fiender finns det? Hur många olika taktiker använder de?. Och de spawnas i vågor. Det är ett fullkomligt transparent gameplay, det är ju bara att gratulera att du inte märker av det.

Giantbomb tog upp något liknande i sin rec.

#289

Skickat 14 mars 2012 - 14:47

Visa inläggZoiler 14 mars 2012 - 12:20 skrev:

Sista gången fick jag ett renegadealternativ som gjorde att jag sköt systern i knät, men det var allt jag kunde påverka.
I mitt spel sa inte Mordin någonting om några havssnäckor i hissen innan jag sköt honom.


Jag växlade mellan Renegade och Paragon, så jag tog inte Renegade alternativet på de här karaktärerna.
Istället för att min-maxa allting, så körde jag på som jag VILL spela det. Det är så jag brukar göra på min första genomspelning. Sen på Insane-rundan blir det betydligt mer min-maxing; men jag har inte riktigt kommit på vilken klass som passar för Insane.


Visa inläggZoiler 14 mars 2012 - 12:20 skrev:

Ah, så du vet inte om vad de andra valen kommer att ge? Du kanske tycker annorlunda efter du sett det då.


Jag gillade även slutet till GeoW3 även om det enligt dig har samma brister. Många saker som lämnades oupplöst och inga svar på vad som hände med figurerna efter att de satt sig på stranden. Efter credits fick man ju en blick in i hur det såg ut för de andra. Visst, man fick inte reda på hur det gick för de andra raserna, men eftersom alla Mass Relays var förstörda så var det inte så viktigt. Det kräver ju lite fantasi från ens egen sida.
Frågan är hur de ska fortsätta serien, då de inte kan fortsätta efter händelserna i det här spelet då det är tre helt olika slut.


Visa inläggZoiler 14 mars 2012 - 12:20 skrev:

Same old. same old B) . Vad ger du för betyg?

5/5 obviously. :P
Även om det är det sämre av spelen i serien så är det så pass bra att det inte förtjänar mindre.

Visa inläggZoiler 14 mars 2012 - 12:20 skrev:

Lol, menade Jack.

Ah, jo. Hon var ju duktigt underutnyttjad i trean. Tydligen ska man kunna fortsätta romansen i trean, men jag var mest glad att hon hade hittat lite kläder att ha på sig.

Visa inläggZoiler 14 mars 2012 - 12:20 skrev:

Men det är ju det som alla säger är fallet, även de som hade tagit med sig sina karaktärer. Det är ju hur många som helst som klagar på detta.

Men inte du:

Citat

Dessutom är det ett jäkla lotto. Det finns 16 olika slut beroende på hur många poäng man har samlat in (effective military strength) under alla sidouppdrag. Det påverkas dessutom av huruvida man förstörde collectors base eller inte i tvåan, samt ett till synes obetydligt beslut i slutet av spelet. Massa jäkla variabler, ren tur helt utan logik, och ett måste att spela multiplayer.

Dessutom så måste du INTE spelat multiplayer för att maxa din EMS.
Du har ju själv läst Giants Bombs review:

Citat

Again, it's pretty trivial to get twice the amount you need and fill the bar completely before embarking on the game's final missions, so the multiplayer isn't a vital component to the campaign.


Visa inläggZoiler 14 mars 2012 - 12:20 skrev:

Jag körde som sagt de typ fem första timmarna på en högre svårighetsgrad och dog inte en enda gång. Det är ju knappast som att spelet är svårt.

Jag dog på Normal ett par gånger. <_<
En sekvens dog jag om och om och om igen på. Och det var inte så att det var svårt, bara slumpmässigt om reapern skulle träffa en eller inte på Talis hemvärld. Lätt det mest frusterande momentet i spelet.
Nu spelade jag iofs en levlad karaktär; det kanske var lättare med en icke levlad gubbe?

#290

Skickat 14 mars 2012 - 15:03

Visa inläggZoiler 14 mars 2012 - 12:20 skrev:


Jag körde som sagt de typ fem första timmarna på en högre svårighetsgrad och dog inte en enda gång. Det är ju knappast som att spelet är svårt. Och hur många olika fiender finns det? Hur många olika taktiker använder de?. Och de spawnas i vågor. Det är ett fullkomligt transparent gameplay, det är ju bara att gratulera att du inte märker av det.

Giantbomb tog upp något liknande i sin rec.

Jovisst är det inte värsta variationen kanske, men att det är lätt kan jag nog itne hålla med om vissa avsnitt, men däremot att svårighetsgraden är obalanserad, vanliga "fotsoldater" är i princip lika lätta/svåra medans vissa minibossar ger mig lite huvudvärk eftersom skotten i ALLA bössor knappt räcker tills sekvensen är över. Jag menade mest att jämfört med ME1 och ME2 känns gameplay aningens bättre i 3:an.

Väntar med spänning på slutet och får se om jag blir besviken på det! Vissa verkar ju bli det, och jag håller ju med att stämmning + storrytelling ÄR spelets behållning

#291

Skickat 14 mars 2012 - 15:20

Jag dog på normal precis i början av spelet så jag kan inte påstå det är jättelätt direkt. De där asen med sköldar är jobbiga ;)

#292

Skickat 14 mars 2012 - 16:06

Hur är fienderna på Insane? I tvåan fick alla fiender armor vilket gjorde att man var rökt utan incinerate + warp. Är det likadant i trean?

#293

Skickat 14 mars 2012 - 16:09

Visa inlägghumming 14 mars 2012 - 14:47 skrev:

så körde jag på som jag VILL spela det.
Jo det gjorde jag med. Jag ville vara elak mest hela tiden men det fick jag inte mycket för. I den sekvensen ville jag ju givetvis inte göra så som det hände, men det vet man ju inte innan vad som ska hända. Iofs tryckte jag på paragon då och då men det hjälpte aldrig det heller :lol:

Men om du tryckte på Paragon i den situationen, vad hände då exakt?

Det kanske är så att defaultinställningarna är dåliga. Önskar jag hade kunnat spela med min Shep.

Citat

Men inte du:
Jo, men du har inte sett de andra sluten än så det vet du inte =P. Att det är 16 olika slut spelar ingen roll.

Citat

Dessutom så måste du INTE spelat multiplayer för att maxa din EMS.
Du har ju själv läst Giants Bombs review:
Jag läste sammanfattningen på Metacritic, men jag gjorde i stort sett alla sidouppdrag och det var en annan här i tråden som hade liknande upplevelser så jag vet inte riktigt vad de pratar om.

#294

Skickat 15 mars 2012 - 09:38

Dum fråga kanske som man hellst vill ha svar på utan Spiolers :), om någon har kläm på = Hur mycket varierar de 16 sluten? Är det himmel och **** eller snarare vem som var allierad och vilka som överlevt kampanjen/tidigare ME-spel som får ta plats fast slutet är "lika"?

#295

Skickat 15 mars 2012 - 10:50

Visa inläggThe Count 15 mars 2012 - 09:38 skrev:

Dum fråga kanske som man hellst vill ha svar på utan Spiolers :), om någon har kläm på = Hur mycket varierar de 16 sluten? Är det himmel och **** eller snarare vem som var allierad och vilka som överlevt kampanjen/tidigare ME-spel som får ta plats fast slutet är "lika"?

Är egentligen tre slut med lite variationer i varje beroende på ems.

#296

Skickat 15 mars 2012 - 13:32

Visa inläggZoiler 14 mars 2012 - 16:09 skrev:

Men om du tryckte på Paragon i den situationen, vad hände då exakt?

Osäker på vilken situation du menar; men:
Jag körde Paragon val på Liara (eftersom jag ville fortsätta vår romans från ettan), EDI/Joker (eftersom jag ville se vart den relationen hamnade) samt Miranda (eftersom; Miranda liksom).
Det gjorde att jag fick, precis som du, träffa henne några gånger på Citadellet, men sen när vi stack till Sanctuary så var hon redan där. Hennes farsa tog syrran som gisslan, Miranda bad mig rädda systern, jag gjorde ett renegade-val och farsan gick med på att om han släppte systern så skulle han få gå.
Nu fel-citerar jag; men ungefär så här var det:
Fadern: "Ok, I let Oriana go. Now you let me go. Deal?"
Miranda force-pushar honom genom ett fönster. "No Deal."
Miranda. :wub:


Visa inläggZoiler 14 mars 2012 - 16:09 skrev:

Jo, men du har inte sett de andra sluten än så det vet du inte =P. Att det är 16 olika slut spelar ingen roll.


Nä, det är helt möjligt att om jag valt något av de andra sluten hade jag också varit upprörd. Men det slut jag valde gav mig iallafall tillräcklig closure för att vara nöjd med alla de timmar jag plöjt ner i Mass Effect serien.

Visa inläggZoiler 14 mars 2012 - 16:09 skrev:

jag gjorde i stort sett alla sidouppdrag och det var en annan här i tråden som hade liknande upplevelser så jag vet inte riktigt vad de pratar om.

Nä, jag spelade ju multiplayer så jag vet ju inte av egen erfarenhet heller.

#297

Skickat 15 mars 2012 - 13:52

Visa inlägghumming 15 mars 2012 - 13:32 skrev:

Fadern: "Ok, I let Oriana go. Now you let me go. Deal?"
Miranda force-pushar honom genom ett fönster. "No Deal."
Miranda. :wub:

Lol :P

#298

Skickat 15 mars 2012 - 16:55

Sugna på MP ikväll? Skicka en invite eller begäran till invite. :)

#299

Skickat 15 mars 2012 - 18:57

Gabe på penny arcade skrev lite om slutet. Givetvis en massiv spoiler:
http://www.penny-arc...spoiler-warning

Värt att notera är att han valde samma slut som mig och var nöjd. ;)

Det här inlägget har ändrats av humming 15 mars 2012 - 18:58


#300

Skickat 15 mars 2012 - 22:58

Meh, hela spelet är slutet, keeej.

Citat

Were the other options similar to mine? I don’t know, I didn’t pick them. I made my final choice and put the cap on MY Mass Effect story. Obviously I can go online and look at all the other options but now we’re talking about sausage making. I imagine that once you look behind that curtain a lot of “choices” in Mass Effect will break down.
Om du har tillgång till flera slut i en bok så läser du bara ett av dem? För en person som inte är intresserad av spelet och universumet så kanske det funkar men för en som verkligen är nyfiken på vad som skulle hända så är det inte lika lätt att stå emot och inte så kul för de som väljer att spela om och då tittar bakom "draperiet" efter 20 timmar till.

Spoiler om slutet igen, humming om du inte vill veta exakt vad som hände i mitt slut så läs inte. <p>Men de taskiga sluten och den kassa fanservicen åsido, det är bara en anledning till varför jag ogillade det. Mest irriterad blev jag över att jag i slutet har att välja mellan pest eller kolera, allt för att jag valt att spela renegade och inte har spelat MP. Ungjäveln ljuger dessutom för mig - han säger att om jag tar renegade så dör jag men alla robotar dör också. Då tänker jag - aja, jag offrar Shepard för mänskligheten - det har trots allt varit mitt motto under hela spelet, vinn till varje pris. Sedan när jag väljer renegade så förintas hela j-vla jordklotet av en jättelik eldboll. Det glömde han nämna.<br></p><p><br></p><p>Självklart är man sur efter det och ville veta vad som hade hänt om jag tagit det andra slutet. Och då visar det sig att det inte hade varit mycket bättre. Jag kunde alltså inte få ett bra slut på mitt spel, bara för att jag inte spelat MP och varit för mycket renegade. Mycket till fritt val man haft då. Så kul för Gabe att han är nöjd med sitt slut och inte behöver gå in och läsa, men alla har det inte så.</p>




1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Nya jumpers
    mingemarsson
    2014-11-28 08:57:08
  • Macki
    2014-11-28 00:43:24
  • Batman: The Complete TV series
    kerren84
    2014-11-27 17:32:23
  • Batman: The Complete TV series
    kerren84
    2014-11-27 17:30:13
  • Film-läge!
    tompa76
    2014-11-27 13:22:18
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2014 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.