Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

MPC HC interna DXVA filter eller CoreAVC för MKV

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 November 2010 - 12:21

Macgregor
  • Macgregor
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag undrar vilken som ger det högsta bildkvalite.
Jag har själv använd CoreAVC i några år och tycker det funkar ganska bra. Har nu läst att MPC HC DXVA belastar GPUn för att underlättar för CPUn.

Vad tycker ni? Ska man köra på det interna filtret som MPC HC har för DXVA eller funkar CoreAVC bättre?

Postad 30 November 2010 - 21:48

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
CoreAVC har aldrig givit bästa bildkvalité, det var i början innan DXVA's dagar överlägset snabbast men som sagt inte bäst. Idag ser jag ingen anledning till att använda CoreAVC, speciellt inte om du har hårdvara som stödjer DXVA.

Postad 30 November 2010 - 22:52

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0

Jag undrar vilken som ger det högsta bildkvalite.
Jag har själv använd CoreAVC i några år och tycker det funkar ganska bra. Har nu läst att MPC HC DXVA belastar GPUn för att underlättar för CPUn.

Vad tycker ni? Ska man köra på det interna filtret som MPC HC har för DXVA eller funkar CoreAVC bättre?

ffdshow har stöd för dxva och funkar lika bra som Core AVC och du kan då köra med WMP/MCE som uppspelare. I mitt fall tycker jag bilden blir bättre med ffdshow tryouts i WMP än med MPC HC - men smaken är som baken.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.