T-1000 HTPC Modell V6 - 2,8GHz DC 2GB 500GB DVD±RW
(Stationära datorer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
T-1000 HTPC Modell V8 - 3,06GHz DC 4GB 500GB DVD±RW
(Stationära datorer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
T-1000 HTPC Modell V10 - 3,06GHz DC 4GB 500GB BD-ROM
(Stationära datorer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
T-1000 HTPC Modell V12 - 3,06GHz DC 4GB 1TB BD-ROM
(Stationära datorer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 04 April 2011 - 19:14
Det har hänt endel tråkigheter på det privata planet, det som ibland kallas "IRL" som har krävt min totala uppmärksamhet - och då försvinner tyvärr tiden att jobba gratis hur mycket man än brinner för det. Skall börja lägga upp recensionen nu
Postad 05 April 2011 - 15:51
Angående E7 T2C med T-1000 modell A så funkar den alltså i Anysees viewer för alla kanaler och i WMC för alla DVB-T och för alla DVB-T2 som har AAC-ljud verkar det som, men jag tror det är DVB-T2-kanaler med AC3-ljud som inte funkar (ljudet hackar eller är tyst i kanske 10 sek sen stoppar även videon). Och en intressant test visar att en .WTV-fil skapad på i3-systemet och kopierad till "inspelade program"-mappen på Atom-maskinen och öppnad inifrån WMC har samma symptom, medans samma fil öppnad på samma Atom-maskin genom att högerklicka på den och välja "öppna med" funkar i både WMP och WMC. Så om den funkar i WMC eller ej beror alltså på hur den öppnas.. Ska undersöka det mer snart.
Angående rykten att två T2C ska kunna dela på ett kort så dementeras de av Anysee i Korea, och av mig (har försökt, även i kombination med en E30). Har då version 4 av Boxers kort, och har fokuserat mest på DVB-T2-betalkanaler.
Postad 13 April 2011 - 12:59
Björn Endre på IDG/Mikrodatorn/PC För Alla Extreme vill också testa T-1000! Lär ta ett par veckor.
Och jag har nu även fått T2C att fungera i WMC på modell A.
Postad 13 May 2011 - 15:28
Vi väntar egentligen på ett par tunga recensioner som är på gång. Men apparaterna finns alltså framme, både modell A och V, och webshop och forum och allt annat är färdigt & igång. Det enda jag kan komma på som fattas är att vi jagar bra priser på några fler periferidelar. Jämför över huvud taget gärna våra priser med andra, vi brukar i sämsta fall ligga i nivå med de billigaste PC-delsföretagen, dessutom har vi en kvalitetskontroll som de bara kan drömma om. Vi säljer dock PC-delar endast till HTPC-kunder (även i efterhand).
Vi har smygöppnat butiken sen en vecka tillbaka, har för avsikt att i ett första skede sälja upp till 50 apparater. Vi passar då på att testköra alla systemen (betal-, frakt- och logistiksystem, support och inte minst montering) och tar kanske därefter några dagars paus och utvärderar innan vi kör vidare.
Det är upp till dig om du vågar dig på att prova en T-1000 redan nu innan några ordentliga recensioner finns. Även om Sigge gav betyget 7 av 10 så tycker jag han var lite väl luddig på en del punkter, bl a ljudnivån. Vi har som sagt 30 dagars returrätt och du får gärna använda den, du får t o m tillbaks fraktkostnaden om du skulle ångra dig (se vidare i köpvillkoren). Och kolla gärna igenom all ny info på hemsidan: SPL-mätningar och uppdaterad bruksanvisning och spec t ex, samt en del stickies i forumet.
För övrigt kan jag bara säga att de fungerar väldigt bra och har testats mycket långvarigt och detaljerat av ett 20-tal användare. När det gäller användarvänlighet och support så räknar vi med att alla ska tycka att T-1000 är en positiv upplevelse.
Och så här i början så är alla kommentarer extra välkomna!
Postad 14 May 2011 - 10:03
Fick ett mail från dem förra torsdan om att de smygöppnat, beställde en i måndags och fick den i onsdags. Helt ok med tanke på att det står 3 dagars aktuell levereringstid. Jag satte ihop min själv, den liknar en "V12" men med 2TB HD, lilla tangentbordet och en E7 T2C tuner.
Första starten gick fint, jag fick bara gå in i TV:ns inställningar och justera zoomningen så att bilden fick rätt storlek, sen var allt bra. Inget att klaga på så långt! Tre rippar som Tvix haft problem med har jag provkört, två funkade perfekt direkt, och för en av dem fick jag öppna med en annan spelare (Splash) så gick även den bra. Funderade på om jag skulle ha en 2,5" HD för ljudnivåns skull eller t o m en SSD (även för hastigheten) men den är verkligen ohörbar när man använder den t ex till att se på film, och den startar på drygt 3 sekunder från viloläge, det kan jag inte klaga på!
Allt verkar lovande!
Postad 07 June 2011 - 17:34
En välskriven och huvudsakligen positiv recension.
Läs även våra kommentarer på http://t-1000.se
Postad 08 June 2011 - 13:14
Det får man väl säga att du kunde fått sämre marknadsföring av din produkt, du har gjort ett gott jobb helt enkelt. Sen att de inte fick tv-kortet att funka verkade lite konstigt . Man använde sig inte av WMCE utan Annsee´s programvara, har du inte synkat tvkortet med MCe? Men det kanske finns någon logisk förklaringNu har Hemmabiotidningen kommit ut i handeln (pappersidning alltså), med en 2-sidig recension av T-1000!
En välskriven och huvudsakligen positiv recension.
Läs även våra kommentarer på http://t-1000.se
Som jag skrev tidigare ,hade det funnits ett bra alternativ när jag började med htpc så hade jag köpt ett färdigt alternativ.
Lycka till//MikaelJ
Postad 09 June 2011 - 14:24
Hemmabiotidningen har fått båda TV-korten att fungera, som framgår av recensionen (finns t o m bild i tidningen på TV3HD via Anysee), men han provade dem aldrig i WMC, bara med korttillverkarnas viewers. T o m jag, som oftast trivs bättre i Windows-miljön än i mediacenter, får erkänna att WMC har stora fördelar vid TV-mottagning (som stöd för flera tuners, time-shift för alla kanaler, och mkt annat). Och Anysee är gjort i första hand för Windows och WMC så nog funkar det bäst där.
Även IDG är på gång, de har packat ihop apparaten nu för retur. Plus att Sydsvenskan testar den just nu, men det blir förstås inte samma tekniska djup i deras artikel.
Postad 09 June 2011 - 15:45
"När vi började testa T-1000 V12 var vi inte helt säkra på vem den egentligen var till för och om det finns någon marknad för en sådan färdigbyggd pc alls. Vi ställer högre krav på en media-pc som ska stå i ett vardagsrum och användas av alla i familjen än på en spelburk som främst används av de datorintresserade i familjen. Vi tror det finns en (liten) marknad för denna typ av datorer och att det finns många som vill ha en media-pc istället för en mediaspelare men inte har tid eller kunskapen att bygga ihop en och för dessa personer är T-1000 V12 ett dyrt men samtidigt välbyggt alternativ som kan hålla i många år."
Det är ungefär vad som framkommit här på forumet också. Dock undrar jag varför man har valt att inkludera den rejäla mängd program som man har gjort. Att ha mer än en pdf-läsare verkar onödigt, och varför behöver man paint.net över huvud taget?
Ska bli intressant att se vad sydsvenskan säger. Min gissning är att de blir aningen mer misstänksamma då den är långt ifrån en konsumentmaskin för kleti och pleti. Kanske går det att bygga bättre htpcs med Microsofts embedded win7 som verkar mer anpassade till set top boxar o dylikt.
/H
Postad 09 June 2011 - 19:37
"T-1000 V12 är en välbyggd media-pc både när det gäller hårdvaran och mjukvaran. Vi gillar hur all mjukvara har konfigurerats upp för att leverera den bästa upplevelsen."
och
"Normalt när vi köper datorer och hittar massor av förinstallerade program på den så ser vi det som något negativt men i fallet med T-1000 så är det faktiskt en av styrkorna med datorn. Det märks att massor av tid har lagts på att se till att inkludera bra och användbara program som faktiskt behövs i en htpc. Samtidigt är det lite överrivet i vissa fall då vi till exempel inte behöver tre olika PDF-läsare, men i övrigt så är det verkligen användbara program som har skickats med.
Något som är ännu bättre än att bara skicka med massor förinstallerade program är det faktum att JDS Teknikutveckling AB även har sett till att så långt som möjligt konfigurera upp programmen. Det innebär till exempel att Windows Media Center direkt kan spela upp massor av filtyper inklusive mp4 och mkv plus, att undertexter fungerar, att PowerDVD är integrerat in i Windows Media Center och så vidare. Tanken är helt enkelt att se till att det mesta ska fungera direkt utan att vi ska behövs göra så mycket men att vi samtidigt får verktyg med som till exempel kan fixa till en trillskandes mkv-fil eller en undertext som inte är synkad."
Det är väl synd att citera mer från artikeln, IDG vill väl att folk ska besöka deras site för att läsa.
Angående PDF-läsare så används Nitro för att kunna skriva ut i PDF-format från valfritt program (den rekommenderas inte som PDF-läsare), och Foxit för att den är den snabbaste läsaren. Adobe följer med mest för att den är svår att undvika.. Paint.NET är till för dem som tycker det bästa bildredigeringsprogrammet, GimPhoto, är lite för överväldigande.
Se för övrigt våra kommentarer till recensionen här.
Och läs IDG:s recension själv här.
Postad 09 June 2011 - 23:50
Har förövrigt gett JDS svar på några kommentarer i kommentatorstråden.
JDS: Tips om PowerDVD 11. Vi pratade lite i vår mailkonversation och nu minns jag en liten trevlig sak med 11:an. Den får stöd för iOS/Android fjärrapp som faktiskt är riktig trevlig. Kanske onödigt om man har fjärren ...
Intressant att läsa denna tråd nu efter mitt test. Precis som jag själv upplevt så finns det folk som kan leva med tangentbord och de som helst inte vill behöva använda det när de ska se på film/tv etc. Med tanke på allt trevligt jobb som gjorts för att konfa upp alla program så tycker jag personligen att det skulle vara intressant vad JDSTeknik skulle kunna ådstakomma med XBMC eller MediaPortal om ni la manken till.
Postad 11 June 2011 - 18:38
Ursäkta att jag uttryckte mig lite fel, man fick inte betalkanalerna att fungera, men måste fråga lite om konfigurationen. Har du för installera Anysee`s tvprogram eller har du fixat det med WMCE?Tack MikaelJ. Om någon annan gjort en "T-1000" innan mig så hade jag också köpt den..
Det är en otrolig mängd arbete för att få det att funka som man vill.
Hemmabiotidningen har fått båda TV-korten att fungera, som framgår av recensionen (finns t o m bild i tidningen på TV3HD via Anysee), men han provade dem aldrig i WMC, bara med korttillverkarnas viewers. T o m jag, som oftast trivs bättre i Windows-miljön än i mediacenter, får erkänna att WMC har stora fördelar vid TV-mottagning (som stöd för flera tuners, time-shift för alla kanaler, och mkt annat). Och Anysee är gjort i första hand för Windows och WMC så nog funkar det bäst där.
Även IDG är på gång, de har packat ihop apparaten nu för retur. Plus att Sydsvenskan testar den just nu, men det blir förstås inte samma tekniska djup i deras artikel.
Jag gillar att du verkar gjort ett bra förarbete för att det ska vara enkelt att använda. Det tror jag är nödvändigt för att det ska finnas möjligheter till volymförsäljning. Tom. min fur undrar varför HTPC aldrig riktigt slår igenom, för att man har allt samlat. Min fru är ingen som jagar teknik även om hon inte är rädd för den. Lite svammel bjuder jag på oxå
Ha det gott//Mikael
Det kommer alltid negativkretik , där smet det in lite text från dokumentet jag jobbade med
Redigerat av MikaelJ, 12 June 2011 - 13:39.
Postad 12 June 2011 - 10:45
Men om det handlar om att fjärrstyra hela T-1000 så tror jag att de som använder fjärr mycket hellre borde satsa på en bra universalfjärr från Logitech Harmony-serien, de finns från ca 400kr nu pga priskrig mellan elektronikkedjorna som säljer dem långt under grossisternas priser, deras modeller 600, 650, 700 och One är trevliga. Vi har lagt in en beskrivning av hur du programmerar dem i forumet.
Angående MediaPortal så har vi sett lite mer på det eftersom det är det enda mediacenter förutom WMC som stödjer tuners. Men MP drog det kortaste strået, WMC funkar bättre och är snabbare och snyggare, tycker vi. Det är inte omöjligt att vi lägger in även XBMC (utöver WMC) längre fram. Men att slänga in programmet är en sak, att säkerställa att det fungerar ordentligt och integreras fint är en annan.
Mikael, Anysee är förinstallerad, både deras egen viewer och stöd för WMC. Och Hemmabiotidningen har fått betalkanalerna att funka men de provade aldrig inne i WMC. Vi testar för övrigt allt innan leverans för varje system (med kundens tuner och andra delar) så att det säkert ska funka när kunden packar upp det. Men om du vill köra en tuner i WMC måste du förstås göra en kanalsökning, det beskrivs i manualen.
HTPC har hittills varit en hobby för entusiaster, som kräver mycket tid och oftast blir ganska stora och dyra och ofta inte så tysta och snygga heller, plus att tekniken blivit helt mogen först de senaste 1-2 åren. Jag tror också att de flesta tycker det är väldigt bra att ha någonstans att vända sig för stöd och slippa lösa alla problem själv. De som redan har en PC och köper en T-1000 kommmer att svära över att deras gamla PC inte är lika lättanvänd. Sen tyckte vi även att det är synd när man har en riktig PC att begränsa den till mediavisning, vi har sett till så att hårdvaran klarar tung belastning och dessutom kan byggas ut, och att mjukvaran är så till den milda grad färdigkonfigurerad att vi skulle kunna sälja den enbart till vanliga PC-kunder som vill slippa det jobbet och uppskattar att allt är gratis.
Personer som enbart klara att använda en iPad ska inte köpa en T-1000, iallafall inte utan att det finns någon i hushållet som inte är rädd för en vanlig PC. Men det finns planer även på att bygga ut supporten för de som saknar erfarenhet av PC. Och avancerade användare som vill ha en HTPC som hobby kan ju ändå köpa en T-1000 och bygga vidare på den, och därmed hoppa över de första månaderna av hårslitande..
Postad 13 August 2011 - 08:45
Vi har just genomfört en rejäl utökning och förbättring av mediacenteravdelningen! De två största nyheterna är att även XBMC nu är förinstallerad, samt en browser i mediacenterformat. XBMC innebär även att 23,976fps-material spelas upp med exakt matchande skärmfrekvens, för den som tycker det är viktigt.
I forumet och bruksanvisningen finns stora mängder ny info, bl a om hur man ser på utländsk internet-TV, och tillägg till Windows Media Center, däribland detaljerade anvisningar för EPG.
Läs mer på t-1000.se.
Alla recensioner hittar du via vår hemsida, även Sydsvenskans. Kolla även in demo-videon på YouTube!
Redigerat av JDSteknik, 13 August 2011 - 09:57.
Postad 26 August 2011 - 14:08
Vi har även börjat med att i viss mån sälja PC-delar nu. Jag såg att en av forumdeltagarna här startat en separat tråd för att ta reda på var man köper den silverfärgade lådan..
https://www.minhembi...s...223249&st=0
Och vi har även andra delar som antingen är hopplösa att få tag på i Sverige eller som vi är enormt mkt billigare på. Men vi sysslar med PC-delar mer som "utfyllnad" (eftersom vi redan har lager, webshop etc så är steget inte stort), vi prioriterar HTPC-kunder, så maila oss först o fråga.
Och Anysee E7 T2C funkar med alla Boxer-kanaler nu enligt denna tråd (vi ska prova själva strax), som utlovat av Boxer innan sommaren:
https://www.minhembi...view=getnewpost
Postad 27 December 2011 - 15:19
Ni som har kört denna T-1000 ett tag nu hur står den sig?
Är ni nöjda eller har ni bytt ut den?!
Postad 14 February 2012 - 22:19
http://www.idg.se/2....edning-hardvara
Nu när XBMC ligger med och konfigen vad jag förstår ger en ökad möjlighet att styra burken med enbart fjärren (för sambo och barn som inte ska in och pilla/justera något) så blir jag rejält sugen att köpa en med en DVB-T2-tuner. Får nog dock vänta till sommaren då jag inte har 10 000 kr att lägga ut just nu.
Postad 15 February 2012 - 09:20
http://www.avsforum..../t-1333324.html
Intel grejar det lika "bra" som de andra, folks okunskap upphör aldrig att förvåna.
Postad 16 February 2012 - 10:35
Måste väl funka utmärkt som surfdator, youtube och playkanaler, plus XBMC med 1080p MKV och BD iso? Den borde fixa HD ljuden med väl?
Postad 16 February 2012 - 18:54
Nu vidare att den källan din källa refererar till...och jag blir lika trött varje gång man läser att intels sandybridge inte grejar 24p - newsflash, det gör inget alternativ - varken nvvidia, amd eller intel.
http://www.avsforum..../t-1333324.html
Intel grejar det lika "bra" som de andra, folks okunskap upphör aldrig att förvåna.
är tillförlitlig ja...As tested by AVS users (and others)
Anyhow, intressant läsning iaf måste jag säga.
/W
Postad 23 October 2012 - 13:50
https://www.minhembi...howtopic=295360
Och via vår hemsida hittar du recensioner och annan läsning.
Postad 25 October 2012 - 05:54
Hur ligger du till och kan du berätta lite mer ingående kring vad det nya består av?
(gör det dock gärna i den andra tråden, https://www.minhembi...howtopic=295360, för som du säger så är det onödigt med två trådar som behandlar samma htpc)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
1
105 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?