Korrekt, inlÀgg redigerat.Han menar sÀkert D-link
HP Data Vault X311 2TB
(NAS-servrar)
|
5
|
(4)
|
Inga priser |
* Officiell trÄd - Windows Home Server * (1845 inlÀgg)
|
12 år sedan |
NAS till OS X (18 inlÀgg)
|
13 år sedan |
Postad 06 January 2011 - 19:28
Hur som helst..
Vad har det i den hÀr trÄden att göra?
Postad 06 January 2011 - 20:26
Jaha? Men jag tycker fortfarande inte att det hör hit.Fungerar alldeles utmÀrkt med X311.
Det blir ju en hyggligt lÄng lista om du ska speca alla som fungerar med x311.
(Dessutom kommer du att behöva ta med Àven D-Link & Netgear (Àven om du inte vill))
Det skulle vara lite mer nytta med en lista pÄ routrar som inte fungerar med WHS.
Postad 06 January 2011 - 21:13
Du har rÀtt i att det Àr OT men ville ge ett tips i all vÀlmening istÀllet för att hÀnvisa till nÄt annat forum.Jaha? Men jag tycker fortfarande inte att det hör hit.
Det blir ju en hyggligt lÄng lista om du ska speca alla som fungerar med x311.
(Dessutom kommer du att behöva ta med Àven D-Link & Netgear (Àven om du inte vill))
Det skulle vara lite mer nytta med en lista pÄ routrar som inte fungerar med WHS.
Jag har en hel del erfarenhet av routrar och av de som sÀljs till slutanvÀndare har Linksys funkat allra bÀst för mig dÀr framförallt programvaran stÄr ut i jÀmförelse med konkurrenterna. Tror nog dock att X311 Àr kompatibel med i stort sett alla routrar. Men som du skriver, har nÄgon mot förmodan haft problem Àr det ju vÀrdefullt att posta hÀr.
Postad 06 January 2011 - 22:45
jag har en fundering om man kan installera Windows 2008 R2 server pÄ denna maskin och alla diskar hittas mm. ?
TÀnkte mig dÄ mig dÄ AD, Filserver, DNS,WDS och MDT, utorrent, FPT som streamar ut HD film mot Plex samt OS deployment.
Samt att energisparfunktionerna fungerar ?
Eller tappar man "all" funktionalite kanske ?
NÄgon som testat ?
Ăr ute efter liknande funkation
Tips Àr vÀlkommna.
Mvh Power_nisse
Redigerat av Unregistered76acd88e, 06 January 2011 - 22:47.
Postad 07 January 2011 - 00:56
jag har en fundering om man kan installera Windows 2008 R2 server pÄ denna maskin och alla diskar hittas mm. ?
TÀnkte mig dÄ mig dÄ AD, Filserver, DNS,WDS och MDT, utorrent, FPT som streamar ut HD film mot Plex samt OS deployment.
Samt att energisparfunktionerna fungerar ?
Eller tappar man "all" funktionalite kanske ?
NÄgon som testat ?
Om du klarar dig utan w2k8, AD, MDT, OS dep & möjligen WDS sÄ borde den duga
Jag tror du ska kolla pÄ exempelvis HP PROLIANT N36L istÀllet.
Den har t.ex. 64bitars processor och om jag inte har fel sÄ Àr den certad att köra ESX pÄ.
Postad 07 January 2011 - 09:06
Har köpt en x311 och tÀnkte nu fortsÀtta med en mediaspelare. Det finns ju en hel del att vÀlja pÄ runt 1000:-. Typ WD TV HD, Xtreamer live, AC Ryan, Twix N1. Funkar streamingen frÄn x311 till samtliga eller Àr det nÄgot sÀrskilt man bör tÀnka pÄ?
Tacksam för tips!
Mvh
Thom
Postad 07 January 2011 - 23:18
Speciellt intresserad av att höra hur (och om) NAS:en snurrar med FreeNAS eller OpenFiler...
Postad 08 January 2011 - 09:49
Ser inget konstigt i systemloggarna.
Postad 08 January 2011 - 10:24
NÄgon som provat att slÀnga ut Windows Home Server och installera nÄgot annat OS?
Speciellt intresserad av att höra hur (och om) NAS:en snurrar med FreeNAS eller OpenFiler...
Den saknar ju RAID, vilket innebÀr att du inte kommer att fÄr redundans... i min mening hela poÀngen med ett NAS.
Redigerat av toma25, 08 January 2011 - 10:34.
Postad 08 January 2011 - 12:00
I uTorrent fÄr jag hela tiden Disk Overload med varierande procentantal vid nedladdning. Har nÄgon en uppfattning om detta Àr by design eller ett tecken pÄ att allt inte stÄr rÀtt till med nÄgon av diskarna?
Ser inget konstigt i systemloggarna.
Prova att gÄ in pÄ instÀllningar i utorrent och in pÄ avancerat, diskcache och bocka ur " Starta lÀs caching till disk "
HjÀlper inte det sÄ kan du prova att spara filerna till en hdd pÄ datorn under nedladdning och sedan flytta över filerna till nasen nÀr det Àr fÀrdigt. Det funkar inget bra att ladda direkt till nasen.
Postad 08 January 2011 - 13:59
Postad 08 January 2011 - 18:04
Den saknar ju RAID, vilket innebÀr att du inte kommer att fÄr redundans... i min mening hela poÀngen med ett NAS.
Hw RAID menar du.
Jag har inga problem med att köra sw RAID...
Postad 11 January 2011 - 14:04
HjÀlp mottages tacksamt.
Postad 11 January 2011 - 14:45
Jag undrar om nÄgon provat med PS3 Media Server sÄ att en MKV 1080p eller 720p transcode'as till PS3'an (alternativt nÄn annan lösning, bara det Àr transcoding som gjorts). Hur funkade det och hur sÄg processorlasten ut?
Dessutom, har nÄgon installerat Squeezecenter och kört med FLAC eller AAC till sina Squeezeboxar eller liknande (Duet, Boom, Radio, Touch)? Hur funkade det och hur sÄg processorlasten ut?
Redigerat av nicky6, 11 January 2011 - 15:15.
Postad 11 January 2011 - 16:07
Edit: Problemet löst!!
Bifogad fil(er)
Redigerat av djohansson, 12 January 2011 - 17:55.
Postad 11 January 2011 - 19:33
NÄgon som lyckats installera FTP-klient och fÄtt den att fungera? Jag installerade FileZilla via Advanced Admin-verktyget men det ger felmeddelanden och fungerar inte för mig. Det klagar pÄ att stora filstorlekar inte fungerar om man kör Win 2003 och kör ett applikationslager samtidigt.
HjÀlp mottages tacksamt.
Installera som vanligt via rdp sÄ funkar det som det skall.
Postad 13 January 2011 - 08:36
Redigerat av iorsson, 13 January 2011 - 08:42.
Postad 13 January 2011 - 08:56
Postad 13 January 2011 - 09:02
Postad 13 January 2011 - 12:20
Postad 13 January 2011 - 12:57
Verkar som HP la ner Data Vault vid Ärsskiftet. MisstÀnker att det beror pÄ Microsofts beslut att plocka bort Drive Extender frÄn Vail.
HP lÀgger ner MediaSmart Server
Microsoft plockar bort Drive Extener frÄn vail.
Postad 13 January 2011 - 14:04
Skit ocksÄ!!Jag bestÀllde 2st 2 Januari 2010, en Ät mig Ä en Ät förÀldrarna. Dustin har Àndrat leveransdatum eftersom. Först till den 7/1, sen till den 14/1. Hoppas verkligen att jag fÄr tag i dem.
Verkar som HP la ner Data Vault vid Ärsskiftet. MisstÀnker att det beror pÄ Microsofts beslut att plocka bort Drive Extender frÄn Vail.
HP lÀgger ner MediaSmart Server
Microsoft plockar bort Drive Extener frÄn vail.
Fick i alla fall detta svar frÄn Dustin
"Hej,
Vi har tagit bort produkten frÄn hemsidan dÄ vi ej har fÄtt bekrÀftat hur mÄnga som kommer in, men prioriteringen Àr att alla som har en order fÄr först.
Kan tyvÀrr inte garantera att den kommer upp igen.
VÀnliga hÀlsningar
xxx xxx"
Redigerat av Spiritwalker, 13 January 2011 - 14:05.
Postad 13 January 2011 - 14:08
Postad 13 January 2011 - 15:09
Postad 13 January 2011 - 18:02
Postad 13 January 2011 - 19:03
Skit ocksÄ!!
Fick i alla fall detta svar frÄn Dustin
"Hej,
Vi har tagit bort produkten frÄn hemsidan dÄ vi ej har fÄtt bekrÀftat hur mÄnga som kommer in, men prioriteringen Àr att alla som har en order fÄr först.
Kan tyvÀrr inte garantera att den kommer upp igen.
VÀnliga hÀlsningar
xxx xxx"
Har fÄtt leveransbekrÀftelse nu, skickades idag.
HÄller tummarna att du oxÄ fÄr dig en.
Postad 13 January 2011 - 19:50
Har fÄtt leveransbekrÀftelse nu, skickades idag.
HÄller tummarna att du oxÄ fÄr dig en.
Nja, jag hann ju inte med och bestÀlla innan den togs bort, köper Netgear istÀllet
Postad 14 January 2011 - 11:32
Nu struntar jag i HP
BestÀller en Netgear ReadyNAS istÀllet! Den har ocksÄ 4 diskplatser internt vilket Àr ett krav, har samtidigt fÄtt bra betyg pÄ bl a sweclockers so what the heck. Orkar inte ha beslutsÄngest lÀngre
Var hittade du den till bra pris? Billigaste i lager kostar ju 6210:-
Funderar sjÀlv pÄ Synology Disk Station DS211j istÀllet, men det kan man ju diskutera i en annan trÄd.
Pratade med dustin idag och de svarade att de kommer inte fÄ in nÄgra fler HP X311 och den kommer inte komma upp pÄ deras hemsida igen. SÄ det Àr helt enkelt kört att fÄ tag pÄ denna maskin
Postad 14 January 2011 - 14:18
Var hittade du den till bra pris? Billigaste i lager kostar ju 6210:-
Funderar sjÀlv pÄ Synology Disk Station DS211j istÀllet, men det kan man ju diskutera i en annan trÄd.
Pratade med dustin idag och de svarade att de kommer inte fÄ in nÄgra fler HP X311 och den kommer inte komma upp pÄ deras hemsida igen. SÄ det Àr helt enkelt kört att fÄ tag pÄ denna maskin
NetonNet fÄr in den om 1 vecka enligt leveransbesked jag fÄtt, alltsÄ 2190:- plus 2 st 2terradiskar frÄn In Warehouse för 1598:- totalt 3788:- lite dyrare fast dÄ Àr det ju mer lagring ocksÄ! Dom diskarna Àr pÄ listan som anger kompatibla diskar till Nasen.
Postad 14 January 2011 - 16:15
NetonNet fÄr in den om 1 vecka enligt leveransbesked jag fÄtt, alltsÄ 2190:- plus 2 st 2terradiskar frÄn In Warehouse för 1598:- totalt 3788:- lite dyrare fast dÄ Àr det ju mer lagring ocksÄ! Dom diskarna Àr pÄ listan som anger kompatibla diskar till Nasen.
Synd att den saknar esata-port. USB suger enligt mig...
Postad 14 January 2011 - 16:21
HÄller med! Sneglade pÄ Dustins erbjudande om en WD 2TB USB-disk men drar mig för att jag hellre skulle vilja ha en eSATA. Dom Àr ju dock en del dyrare per TB.Synd att den saknar esata-port. USB suger enligt mig...
Postad 17 January 2011 - 08:26
med tvÄ stycken sÄna hÀr
Fick dÄ med eSATA, bra energiförbrukning och det verkar vara en riktigt bra maskin för övrigt. Det enda jag saknar Àr WakeOnLan, men dÄ hade det kostat ganska mycket mer.
Gillar egentligen inte att handla hos Pixmania men priset var för bra för att motstÄ.
Redigerat av iorsson, 17 January 2011 - 15:25.
Postad 20 January 2011 - 20:52
Prova att gÄ in pÄ instÀllningar i utorrent och in pÄ avancerat, diskcache och bocka ur " Starta lÀs caching till disk "
HjÀlper inte det sÄ kan du prova att spara filerna till en hdd pÄ datorn under nedladdning och sedan flytta över filerna till nasen nÀr det Àr fÀrdigt. Det funkar inget bra att ladda direkt till nasen.
BÄda dessa ÄtgÀrder hjÀlpte en bit men inte helt. StÀngde av all typ av caching och voilå - 13 MB/s igen! Nu har jag dock skaffat en 2TB USB-disk sÄ tÀnkte köra torrents pÄ denna tillsammans med backup.InstÀllningar->Avancerat->ÄsidosÀtt automatisk diskcache stÀll manuell storlek till 256MB, löste mitt problem.
Postad 24 January 2011 - 18:10
Dom tvÄ ska nu vara pÄ vÀg enligt mail frÄn Dustin.SÄ nöjd med min egna att jag bestÀllde tvÄ stycken till förÀldrar och svÀrförÀldrar förra helgen. BerÀknad leverans Àr 14/1 sÄ nog kommer det in nÄgra till. FrÄgan Àr om Dustin lÀgger ut den igen dÄ som bestÀllningsbar.
Postad 24 January 2011 - 20:55
Redigerat av Unregistered0c76fa55, 24 January 2011 - 22:34.
Postad 25 January 2011 - 13:05
Àr det nÄgon som kan göra en lÀtt guide hÀr för mig lite snabbt?
Sen fÄr jag inte upp nÄgra hastigheter pÄ mina överföringar, drygt 11mb.. har en di-524, Àr det routern det Àr fel pÄ?
Postad 25 January 2011 - 22:16
Postad 27 January 2011 - 11:41
Postad 27 January 2011 - 17:01
Avast WHS Edition Àr bara en 60 dagars trial, och vanliga versionen gÄr inte att installera
Postad 27 January 2011 - 18:35
Köpte en med, sÄ far so good. Lite lÄngsam att skriva till bara, 22MB/s. Men annars helt ok.Hade turen att fÄ en X311 innan dom tog slut igÄr pÄ Dustin
Ska bli kul at se vad den gÄr för nÀr den anlÀnder
Skulle köpt 2 st bara
Postad 27 January 2011 - 22:21
Mycket konstigt detta... Àr det nÄgon som har upplevt nÄgot liknande med sin server, utöver detta sÄ verkar allt fungera som det ska!
/P-A
Postad 27 January 2011 - 22:26
1. Vid diskkrash av Os disk och ej har nÄgon backup hur installerar man dÄ in nytt Os?
2. Finns det nÄgon app till iphone som man kan remote desktop?
Postad 28 January 2011 - 00:01
NÄgon som provat att slÀnga ut Windows Home Server och installera nÄgot annat OS?
Undrar detsamma. Finns det nÄn grafikport inne i burken?, svÄrt att installera nÄtt annat utan skÀrm.
Postad 28 January 2011 - 09:10
Finns inget grafikkort i den utan jag brukar koppla upp mig via RDP för att installera program.Undrar detsamma. Finns det nÄn grafikport inne i burken?, svÄrt att installera nÄtt annat utan skÀrm.
Ska man installera andra operativ blir det ju lite knöligt som du sÀger. Hört att folk moddar och meckar i grafikkort i maskiner som Àr headless. Vet dock inte om det gÄr i just X311.
Hade planer pÄ att grÀva i om det Àr möjligt att sÀtta i mer minne och snabbare CPU men Àr sÄ nöjd hittills att jag inte sett nÄgot behov.
Redigerat av freddan101, 28 January 2011 - 09:10.
Postad 28 January 2011 - 09:17
Hört att NOD32 Home Edition ska funka bra. Har dock inte testat sjÀlv Ànnu.NÄgon som har tips pÄ Antivirusprogram?
Avast WHS Edition Àr bara en 60 dagars trial, och vanliga versionen gÄr inte att installera
Postad 28 January 2011 - 09:35
Finns inget grafikkort i den utan jag brukar koppla upp mig via RDP för att installera program.
Ska man installera andra operativ blir det ju lite knöligt som du sÀger. Hört att folk moddar och meckar i grafikkort i maskiner som Àr headless. Vet dock inte om det gÄr i just X311.
Hade planer pÄ att grÀva i om det Àr möjligt att sÀtta i mer minne och snabbare CPU men Àr sÄ nöjd hittills att jag inte sett nÄgot behov.
Nej, kollade i buken sjÀlv. Inget grafik grÀnssnitt.
Men Àr ju server 2003 i bas sÄ det gick att stÀnga ner mesta som har med WHS att göra.
Ska kolla lite ner i helgen, men det ser ut som att köra burken med server 2003 funkar utmÀrkt.
Jag stÀngde av dom services som har med whs att göra och servern blev betydligt rappare.
Postad 28 January 2011 - 09:49
3 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 3 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
5
* Officiell trÄd - Windows Home Server *
90 bilder
1 film

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?