Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Digital Devices DuoFlex CT

43 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 december 2010 - 15:19

chosl
  • chosl
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hej! Med risk att förrvirra skapar jag en ny tråd men förhoppningen är att förenkla :P
Jag uppmärksammade ett nytt kort från Digital Devices som heter DuoFlex CT för ett tag sen, har kontaktat Digital Devices för att få svar på några av mina frågor men misstänker att dom har väldigt mycket att göra (får hoppas på att det är för att dom säljer för mycket)
Jag har för avsikt att bygga en TV-server med WMC, förmodligen också med DVBLink.

Är det någon som vet något om kortet/korten?
http://shop.digital-...Products/091005

Dom frågor som jag söker svar på är (hoppas andra postar sina så vi kan få igång en tråd ;)
Kan detta kort funka i Sverige, med ex. Com-Hem?
Kan man få till en konfiuration med 4 tuners (2x2) och ETT CI interface?
Måste man ha ett CI interface eller finns det chans att det skulle funka med en Phoenix läsare+aacmd+newcs?
Vad drar inspelning av en kanal i processorkraft? Tänkt scenario inspelning eller uppspelning av 4 kanaler genom dvblink (lokalt för inspelning, streama ut för live uppspelning), atom eller i3?

Sorry om det är fel sätt att börja på men va tvugnen att börja någonstans ;-)

#2

Postad 06 december 2010 - 15:57

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Kan detta kort funka i Sverige, med ex. Com-Hem?

Finns det mer än en DVB-C-standard ?

Kan man få till en konfiuration med 4 tuners (2x2) och ETT CI interface?

Varför inte ?

Måste man ha ett CI interface eller finns det chans att det skulle funka med en Phoenix läsare+aacmd+newcs?

beror väl på vilkan programvara du använder, kortet skiter i varifrån programkortsinfon kommer ....

Vad drar inspelning av en kanal i processorkraft? Tänkt scenario inspelning eller uppspelning av 4 kanaler genom dvblink (lokalt för inspelning, streama ut för live uppspelning), atom eller i3?

Inte mycket, om inte strömmen kodas om vid inspelning, annars så sparas den som den kommer från kortet direkt till disk.

#3

Postad 06 december 2010 - 16:37

chosl
  • chosl
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Ok tack Frollic ;) Är inte en total n00b men har mycket att läsa på om dvb och framförallt newcs+acamd.

Finns det mer än en DVB-C-standard ?

Nej förmodligen inte någon officiell, deras sida om CI kortet nämner alfacrypt.. ingen aning om va det är.
Hade inte tänkt köra HD men har ändå förstått att inte alla DVB-C kort funkar för ComHem.

Varför inte ?

Deras info är på tyska o google translator försöker men gör det väl inte glasklart. Det verkar finnas EN bridge koppling som antingen kan kopplas till ett extra tunerkort (2xtuner) eller ett CI interface. Om det skulle va så måste man ju ha 2 dubbel tuner kort och 2 CI interface...

beror väl på vilkan programvara du använder, kortet skiter i varifrån programkortsinfon kommer ....

Har sökt information (newcs + acamd) exakt hur detta injectas utan att hitta, men eftersom CI är bridgat direkt till kortet kanske det inte funkar?

Inte mycket, om inte strömmen kodas om vid inspelning, annars så sparas den som den kommer från kortet direkt till disk.

Har inget skrot att testa på, annars hade jag gjort det. Känns lite sådär o dynga ut pengar för 2x2 tuners + ett "inte mycke" kort + mer och hoppas på det bästa.

Tacksam för all information, ledsen om quotarna blev lite "kvorta" :P

#4

Postad 06 december 2010 - 16:54

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Nej förmodligen inte någon officiell, deras sida om CI kortet nämner alfacrypt.. ingen aning om va det är.

Fast alfacrypt är en kodnings/krypteringsmetod, precis som Conax och Viaccess - http://www.alphacrypt.de/

Hade inte tänkt köra HD men har ändå förstått att inte alla DVB-C kort funkar för ComHem

Har du exempel på såna kort ?

Deras info är på tyska o google translator försöker men gör det väl inte glasklart. Det verkar finnas EN bridge koppling som antingen kan kopplas till ett extra tunerkort (2xtuner) eller ett CI interface. Om det skulle va så måste man ju ha 2 dubbel tuner kort och 2 CI interface...

... om man inte kör en phoenix

Har sökt information (newcs + acamd) exakt hur detta injectas utan att hitta, men eftersom CI är bridgat direkt till kortet kanske det inte funkar?

Det är det väl i andra kort också tex Technotrends 1500/1501-serie eller en del av Satelcos kort?

#5

Postad 31 december 2010 - 11:23

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Är det nån som testat dessa kort?
WMC och Mediaportal?
Betalkanaler?

Är det två st mottagare i dem med möjlighet att koppla på ett CI och ett kort? Väntar med iver på att det ska komma nån ersättare till Floppy DTV/C kortet (har bara ett) men fattar inte så mycket på deras (Digital Devices) helt odugliga sida.

#6

Postad 01 januari 2011 - 14:34

Dr. Troll
  • Dr. Troll
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Vad jag läst så ska ett kort med dubbla tuners samt ett CI kort klara av att se ett program och spela in ett annat samtidigt på olika frekvenser. Förutsättningen är att du har en CAM som klarar av fler än en kanal i taget (källa).

#7

Postad 10 januari 2011 - 19:45

chosl
  • chosl
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Fick faktiskt ett svar från dem, en Norbert Auge. De verkar ha mycket att göra ;)
Klistrar in mina dumma frågor och hans svar. Dock har jag redan valt att strunta i CI modulen, jag impulsköpte en MP3.6 innan jag ens köpt tvkort :) . Fortfarande sugen på dessa kort men så många andra vill man se att de funkar innan man köper. Att CableCard och Ceton annonserade quad usb tuners och Ceton 6 tuners på samma kort på CES 2011 får en iofs att tänka om... kanske köpa de absolut billigaste usb tuners man kan hitta o sen vänta ett år på att dvb-c tuner tillverkarna vaknar.

* is it possible to use 2 * 2 dual tuners and 1 CI interface to view / record four simultaneous payed channels?

Yes, this is the technique called multi-transponder decrypting MTD.

* is it possible to use another card reader, have read something about phoenix and acamd for DVBLink. I have not checked the legal aspects, I'm sorry if asking something that are not appropriate.

The taste you have, not all CAM modules support MTD

* What information must I get from the cable operator to make sure that DuoFlex CT will work for me, standards, cam etc?

The modules Alphaycrypt all go with MTD, here you only need to know which encryption method your provider u are looking for the correct model out.

#8

Postad 28 februari 2011 - 18:01

roger_w
  • roger_w
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Hejsan.

Någon som testat dessa kort? Prismässigt verkar det ju bli bättre än Anysee E7 om man vill ha fler än en tuner. Själv är jag mest nyfiken på dvb-c eftersom jag sitter med comhem.

/Roger

#9

Postad 28 mars 2011 - 17:12

clasg
  • clasg
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Halloj.

Lite info om Duoflex - Fick igång mitt system i helgen - DuoFlex CT PCIe med CI-modul och den numera medföljande Octopus LE. Conax CAM.

Har ComHem och kör MediaPortal. Har inte orkat testa WMC (inget intresse av det ändå). Funkar mycket bra. Har kört Twinhan senaste åren, men efter en hårddiskskrasch fick jag aldrig till installationen igen :). Skönt med ett modernare kort hur som helst. Som exempel växlas kanal betydligt snabbare än med Twinhan-kortet - ~1 sek. i.st.f. 4-5.

Största minus - absolut INGEN dokumentation. Hittade ingenstans hur hårdvaru-installation skulle ske. Ingen "rocket science", men två enheter ska kopplas till en tredje med kontakter märkta TAB1 å TAB2... Vilken går vart...? :D Nåja, skrev på deras support-web och fick svar efter något dygn ;)
Även mjukvaruinstallation är lite pyssel och gissningsarbete. Hittade bara dokumentation på Tyska på hemsidan. Och den var inte lysande. Men till slut så...

Nästa "lilla" minus - eftersom den har två tuners måste man splitta antennen - en ingång för varje mottagare :S. Detta fick till följd att signalen blev för vek och några kanaler krånglade. Men jag kopplade in en förstärkare/splitter jag köpte på Clas Ohlson för några år sedan, och efter lite tweakande så funkar alla kanaler bra.

Hur som helst - ville bara låta folk veta att det funkar med ComHem. Har självt försökt hitta info, men inte hittat mycket, så jag tänkte dela med mig.

Clas

Redigerat av clasg, 28 mars 2011 - 22:02.


#10

Postad 31 mars 2011 - 19:29

chosl
  • chosl
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Ooops, hade glömt denna tråd... Jag har liksom Clas Comhem. Jag lockades av phoenix alternativet och beställde därför 1 DuoFlex CT + 1 Octopus brygga. Någon vecka efter släppte dom Octopus LE suck..
Nu många erfarenheter senare och betydligt mindre sömn håller jag helt med Clas, hårdvaran har kvalite, drivrutinerna stabila men dokumentation är förfärlig. Korten kom i en antistat påse men det var allt. Dom har nyligen lagt upp en FAQ så man kan ju hoppas.
Gjorde ett halvhjärtat försök att få igång kortet direkt WMC utan framgång, hade redan bestämt mig för DVBLink. Efter att ha hittat rätt transpondrar var resten väldigt enkelt.
Ångrar dock phoenix valet, oscam/newcs + softcam är lång ifrån stabilt men den stora nackdelen som jag upptäckte är att det ännu inte funkar med Conax CAS7, mao inga HD kanaler förrutom de "fria" kanalerna.
Skönt att veta att riktig hårdvara CI+CAM funkar bra och har snabba kanalbyte, har nog 2-3 sek trots bra lästider i oscam.
Tänkte vänta med att testa MP tills den nya versionen är släppt, tycker känslan i WMC är bra men den kräver väldigt mycket handpåläggning för att få som man vill.

#11

Postad 08 maj 2011 - 14:08

Octane
  • Octane
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Jag har idag kört ComHem med FloppyDTV, FireDTV och BlackGold BGT3620. Utmaningen har alltid varit att lösa delningen av abonemants kortet. Först körde jag SmartWi men på slutet har jag gått över till Acmad och NewCS. Det har iof fungerat bra men det vore skönt om man bara kunde köpa nått som fungerde ur lådan typ. Där av har mitt intresse fastnat för Digital Devices produkter. Men jag har lite funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med.

Efter vad jag förstår så har Octopus LE Bridge (092 015) och mini PCIe (092 005) bara två kontakter medans Octopus PCIe Bridge (092 014) har 4 kontakter för att koppla in CI och tuners i. Så om jag har förstått allt rätt så skulle man behöva dessa för att vara säker på att kunna bygga ut det med 3 st dubbel tuners och 1 st CI interface.

Octopus PCIe Bridge
Product no.: 092014
http://shop.digital-...Products/092002

Digital Devices DuoFlex CT Extension
http://shop.digital-...Products/091007

CI Interface for Cine S2 V5.5 and DuoFlex
Product no.: 092003
http://shop.digital-...Products/092003

Har jag fattat det rätt eller ser ni något som saknas eller andra problem. Det blir inte en helt billig lösning med över 300 EUR för ”bara” två tuners men man slipper probelmet med att dela abonemangs kort på ett eller annat sätt. Skall man maximera systemet med 6 tuners och CI så går det loss på över 600 EUR. Men jag skulle klara mig med 4 tuners och CI och då blir det ”bara” 460 EUR. Jag skulle kunna tänka mig att betala det om det fungerar stabilt och utan strul. Och jag har en hög med FloppyDTV och FireDTV på hyllan att sälja av i såfall för att finansierar projektet med ;)

#12

Postad 21 juli 2011 - 20:12

goodyear77
  • goodyear77
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Intressant tråd! Jag har under en längre tid (sen FireDTV gick i konken) letat efter ersättningskort till mina 2 FloppyDTV, samtidigt som jag har varit lite irriterad över att behöva ett tvillingkort till comhem för att kunna nyttja korten för betal-TV i Win 7 MCE. Dessutom har mina experiment med oscam, acamd etc inte varit stabilt. Men med 2 st Conax-CAM + 2 st FloppyDTV så har min lösning hittils varit stabil.

Efter att ha läst på lite om Digital Devices så har jag ett par frågor som ni kanske kan hjälpa mig med?

* Vad är skillnaden mellan Cine CT V6 och DuoFlex CT? Verkar som att Cine CT har en inbyggd PCI-kontakt medan DuoFlex kräver en Octopus PCIe Bridge? Octopus PCIe Bridge verkar vara sättet som DuoFlex-kortet får kontakt med datorn eftersom TV-kortet inte har ett PCI-interface?

* Har båda korten 2xDVB-C och 2xDVB-T, eller väljer man själv, eller är det 1xDVB-C och 1xDVB-T?

* Om man skulle vilja ha ett kort med dubbel DVB-C tuner, och en CI, ska man då beställa en av dessa två? Vad skulle skillnaden vara?
- Cine CT V6 (prod.nr. 091203): 169 EUR + en st CI inkl. PCI-brygga (prod.nr. 092002): 99 EUR
- DuoFlex CT PCIe (prod.nr. 091005): 169 EUR + en st CI (prod.nr. 092003): 79 EUR

Ska fortsätta läsa på, men det vore sjysst med lite info, om stabilitet (gärna erfarenheter med DVBLink som jag har köpt och gillar) etc!

#13

Postad 21 juli 2011 - 22:01

Dr. Troll
  • Dr. Troll
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Man väljer själv om man vill ha 2xdvbT, 2xdvbC eller en av varje.

#14

Postad 22 juli 2011 - 08:17

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Här kommer lite erfarenheter ang Duoflex LE som jag har haft igång sedan början av året (hade ett Duoflex CT som gick sönder, fick ett nytt LE på garantin). Har Comhem och Windows 7 32 bit, Mediaportal 1.1.3 med stöd för denna mottagare.
- Mottagarna fungerar bra, snabba kanalbyten (som FloppyDTV) och bilden blir motsvarande. Även SVT 1 och 2 HD fungerar men SVT 2 HD blir pixelerad ibland. Verkar hänga ihop med ATI grafikkort.

- Se till att ha en CAM som fungerar!
Vilka fungerar då, undrar du då? Vet inte, men jag hade ett SmartDTV Conax som inte fungerade med denna mottagare men som fungerade med Floppykortet. Kollade då på DD's hemsida angående detta, se här.

Där framgick att SMIT Conax modulerna ska fungera, vilket de gjorde för jag köpte ett beg på Blocket för test. Men då kom nästa problem efter ett tag.
Då Comhem byter koderna ballar CI modulen ut och betalkanalerna fungerar inte alls. Man måste då disabla CI stödet för en mottagare och sedan köra ett tag med denna tills kortet blivit uppdaterad. Sedan fungerar det igen. Otroligt jobbigt faktiskt då Comhem byter på slumpartade tider. Se info här.

Det hade varit intressant om det finns fler som har detta kort fast med annan CAM där detta problem inte uppstår.

OBS! Länkarna går till Digital Devices tyska supportsidor och översätts av Google Translate, därav den kassa meningsuppbyggnaden :)

Supporten från DD var kass i början, de hade nog en hel del att göra. Men när jag till slut fick kontakt var de jättebra att ha att göra med, otroligt trevliga. De fjärrstyrde min pc via Teamviewer för att få igång den.

Man väljer själv om man vill ha 2xdvbT, 2xdvbC eller en av varje.

Ett förtydligande, du väljer detta via deras medföljande utilityprogram.

Redigerat av Nybbe67, 22 juli 2011 - 08:18.


#15

Postad 22 juli 2011 - 10:35

goodyear77
  • goodyear77
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Tack för svaren! Låter som att det är en deal-breaker att CI-modulen inte kan uppdatera programkortet... Men som du säger, länken till kunskapsdatabasen pekar på att detta beror på CAM:en, eller en mörkning från deras sida... Oavsett vågar man inte lägga ut 3000 spänn utan att detta fungerar...

#16

Postad 22 juli 2011 - 10:40

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Så mycket blir det väl inte? Jag betalade 1500 eller nåt sånt, för en Duoflex LE, pci-brygga och en CI modul. Bryggan ingick väl? Eller räcker det inte med ett kort, det är ju 2 mottagare på den.

#17

Postad 24 juli 2011 - 13:25

clasg
  • clasg
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har aldrig haft problem med uppdateringar eller dylikt. Kört lite olika CAM'ar. Hade en tidigare som inte lirade med mitt Twinhan-kort. Har inte testat den i DD dock. Har kört CAM direkt i datorn, men nu med SmartWi - båda funkar bra.
SmartWi strular dock om jag har Humax HDTV box som en klient. Men den sabbar för alla SmartWi-klienter. Andra boxar, TV med inbyggd CA... Inte bara DD.
Det enda krångel jag har som återstår i HTPC'n är med ljudkortet. Har prövat flera olika ATI-kort med HDMI ut, i olika moderkort, och alla strular med ljudet - blir bara tyst efter ett tag och då måste jag gå in i enhetshanteraren och disabla/enabla ljudkortet, så funkar det ett par dagar igen... :)
Men... Kan bara återupprepa det som jag och andra sagt - DD verkar ha en bra produkt här. Håller med om att supporten funkat bra. Det enda dom totalfalerat på är dokumentation :S.

#18

Postad 24 juli 2011 - 16:56

goodyear77
  • goodyear77
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
@Nybbe66: 169 EUR för en DuoFlex + 79 EUR för CI blir 248 EUR ~ lite drygt 2500 (om man är lite slarvig och sätter 1 EUR = 10 SEK), och sen en CAM på ca 500 spänn, totalt runt 3000 kr. Lite dyrt om det ine funkar "out of the box" tycker jag...

@Clasg: Tror nog inte att det är problem med CAM:arna specifikt, utan i kombination med CI:n och/eller DuoFlex från DD. Har CAM:ar jag använt i flera år tillsammans med 2 FloppyDTV utan problem, så CAM:arna funkar nog som de ska. Att man måste ställa om TV-korten att använda bara en mottagare tyder på att problemet ligger i TV-kortet eller hur TV-kortet pratar med CI:n, och kanske inte nödvändigtvis i CAM:en.

Well well, det positiva är att de jobbbar på en lösning, och att det finns floppyDTV att köpa igen :)

#19

Postad 25 juli 2011 - 10:13

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Shit, jag tror inte jag betalade så mycket. Men det är klart, Floppykortet kostade ju 1500 spänn och nu har jag två mottagare istället. Plus mitt gamla Floppy som jag inte använder just nu men som kan användas (eller säljas).
Om man då inte kör med separat kortläsare så måste man ju ha tvillingkortsabonnemang till 2 mottagare vilket kostar en del på 1 år.

CAM problemet är endast i kombination med DD's multimottagare. CAM'en måste stödja Multi Transponder Decryption eller nåt sånt, 1 kort till flera mottagare. Och det är där det blir problem.

Tyvärr så har DD endast SMIT CAM'en som rekomendation för Conax kryptering.
Så Clasg, det hade varit intressant vilken CAM du har och om den fungerar en månad eller så i Duoflexkortet, dvs efter en uppdatering från Comhem.

Och ja, dokumentationen? Finns inte. Men nu finns ju en knowledmenstbatabas iaf. Och Google Translate.

#20

Postad 10 augusti 2011 - 13:01

ministerkrister
  • ministerkrister
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

...
Tyvärr så har DD endast SMIT CAM'en som rekomendation för Conax kryptering.
Så Clasg, det hade varit intressant vilken CAM du har och om den fungerar en månad eller så i Duoflexkortet, dvs efter en uppdatering från Comhem.
...


Om vi kollar på prisjakt så finns det två olika SMIT conax. En "vanlig" och en "professionell" . Prisskillnaden mellan dessa är enorm:





Om man läser butiksinformationen om den dyrare så klarar den att avkoda 4-8 kanaler samtidigt medan jag inte hittar någon sådan info alls om den billigare.

Men jag antar att du inte har lagt ut fyra papp på en CAM.

Nu kommer väl min egentliga fråga: Är det den billigare varianten som du har?

#21

Postad 17 augusti 2011 - 10:12

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
@ministerkrister:
Eh, ja , det är den billiga versionen jag har :)

#22

Postad 20 augusti 2011 - 16:34

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

  • 1 612 inlägg
  • 0
Kör idag ett floppydtv men vill kunna se på två kodade kanalar samtidigt.
Funderar på att försöka hitta ett floppy till samt en cardsplitter.

Men dessa kort från digital devices verkar ju kanon om man kan bygga ut de till upp fyra tunesr och cam
och man behöver inte ha någon pci brige då det sitter på kortet
detta verkar vara ett nytt kort.
http://www.dvbshop.n...DVB-T-PCIe.html

Men det verkar vara få som testat dessa kort.
Få verkar ha testat dessa kort. Men klarar dessa kort mpeg-4?
Har inte hittat det någonstans står bara att de klarar hd och H.264.
Ska använda boxer. Men dessa kort klarar inte T2 eller?
Hd spelar mig ingen roll men mpeg4 vill man ju ha så man får in alla kanaler.
Om jag fattat det rätt klarar korten både C och T på samma kort?

Någon som testat någon av deras kort med boxer?
Funkar det i mediaportal?
Hur funkar det kan man se två kodade kanaler samtidigt?
Vilken cam ska man använda?
Har försökt hitta mera info om dessa kort men utan framgång, kan ju bli en kanon produkt om bara de kan få till drivare multi canel stöd i mediaportal osv...

#23

Postad 07 september 2011 - 17:32

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0
Kan man få ett facit på den här produkten? ;)

Just nu letas det efter nytt DVB-T2 kort för boxer, som skall köras med köpekort i CAM.

* Jag skulle gärna se två tuners på ett programkort.

* Jag använder dvblink med mce som frontend.

Funka, funka inte?

/J

#24

Postad 18 september 2011 - 13:27

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Så, hur är det nu, fungerar denna lösning med CI+, eller mer exakt, med ComHems nya HD CAM?

#25

Postad 25 september 2011 - 11:43

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0

Så, hur är det nu, fungerar denna lösning med CI+, eller mer exakt, med ComHems nya HD CAM?

Nix, korten fungerar inte med CI+, se här

#26

Postad 28 november 2011 - 10:55

qrisse
  • qrisse
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Ni som har fått digital devices kort att fungera med ComHem (i synnerhet ihop med Windows Media Center) vad har ni använt för transponder lista? När jag gör en sökning så hittar den inte en enda kanal (inte ens comhem-kanalen).

#27

Postad 28 november 2011 - 11:10

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Ni som har fått digital devices kort att fungera med ComHem (i synnerhet ihop med Windows Media Center) vad har ni använt för transponder lista? När jag gör en sökning så hittar den inte en enda kanal (inte ens comhem-kanalen).


Är det en lista som den mot slutet i den här tråden https://www.minhembi...howtopic=291367 du letar efter?

#28

Postad 28 november 2011 - 11:56

qrisse
  • qrisse
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Är det en lista som den mot slutet i den här tråden https://www.minhembi...howtopic=291367 du letar efter?


Ja, något liknande men i något format så att man kan få in den i konfigurationsprogrammet för Digital Devices-kortet. Jag försökte göra en egen transponderlista i samma format som de som medföljer kortet men jag lyckades aldrig få programmet att plocka upp den och lägga in den i Windows Media Center.

#29

Postad 10 mars 2012 - 13:50

smatter
  • smatter
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Hej alla,

Jag har precis bytt mitt HTPC skal till ett Origen S10V. Tidigare hade jag ett sådant här:

http://www.dvbshop.n...-CI--HDTV-.html

Men eftersom den nu inte får plats (måste ha low profile kort i S10V) så måste jag byta. Jag har surfat runt här på forumet och jag tror jag begriper vad jag behöver så jag har kollat på dvbshop och hittat dessa 2 produkter som skulle kunna ersätta mitt tidigare kort:

http://www.dvbshop.n...DVB-T-PCIe.html
+
http://www.dvbshop.n...CIe-Bridge.html

Funkar dessa ihop för comHem kabeltv samt Windows Media Center (kör Windows 7)?

En annan sak som jag läser om ovan är att man kan koda av 2 kanaler samtidigt, hur gör man det? Behöver jag mer utrustning än dessa 2 ovan? Vilket CAM måste man ha då och behöver jag koppla in till båda ingångarna på tvkortet?

Tacksam för hjälp!

#30

Postad 30 mars 2012 - 18:38

smatter
  • smatter
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Hej, nu har jag köpt ovanstånde grejer men får inte ingång något. För det första ni som har comHem och köpt Digital-Devices grejer kan har ni skapat en egen transponderlista eller finns det någon som kan skicka sin till mig? För när jag söker i WMC hittas inga kanaler alls. Dessutom när jag försöker att accessa CAM:en så får jag bara Card Problem - check card och i första menyn står det Conax Conditional Access innan man klickar sig in på CAM Menu. I behov av hjälp...

#31

Postad 02 april 2012 - 08:50

Unregistered757f7bf1
  • Unregistered757f7bf1
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Jag fortsätter i denna tråd, men med en annan fråga:
I området jag bor ska vi nu kopplas in med dvb-c så jag har mailat DVBSHOP och frågat vilka produkter jag behöver för att kunna ha två tuners med endast ett kort. Detta är vad de rekommenderade:

http://www.dvbshop.n...DVB-T-PCIe.html

http://www.dvbshop.n...---DuoFlex.html

http://www.dvbshop.n...AM-by-Smit.html

När jag nu tittar på min leverantörs hemsida, står följande: Nu lanseras CA-modul (CryptoCAM) med CI+ Programbolagen upplever att dagens standard (CI) gällande skyddet av HD-kanaler inte räcker till, varför CI+ lanserats. Cryptoguard introducerar därför tillsammans med SMiT en CA-modul med stöd för just CI+. Därmed kan Sydantenn erbjuda HD-kanaler även till TV med inbyggd digitalmottagare!

Min fråga är kort och gott om någon tror/vet att ovanstående produkter fungerar ihop med den Cam:en ifrån leverantören?

Bör kanske tilläggas att jag kör W7 med WMC, analogt idag, som bortsett ifrån kvaliten på bilden funkar precis så som jag önskar med EPG, inspelning på flera tuners etc

Redigerat av Unregistered757f7bf1, 02 april 2012 - 09:02.


#32

Postad 02 april 2012 - 09:10

stecla
  • stecla
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Nop,

Digital Devices CI Interface f. Cine S2 V5.5 / DuoFlex är en CI modul och inte en CI+ modul. Av vad jag har förstått fungerar mixning av korten/CI modul dålig.


Jag fortsätter i denna tråd, men med en annan fråga:
I området jag bor ska vi nu kopplas in med dvb-c så jag har mailat DVBSHOP och frågat vilka produkter jag behöver för att kunna ha två tuners med endast ett kort. Detta är vad de rekommenderade:

http://www.dvbshop.n...DVB-T-PCIe.html

http://www.dvbshop.n...---DuoFlex.html

http://www.dvbshop.n...AM-by-Smit.html

När jag nu tittar på min leverantörs hemsida, står följande: Nu lanseras CA-modul (CryptoCAM) med CI+ Programbolagen upplever att dagens standard (CI) gällande skyddet av HD-kanaler inte räcker till, varför CI+ lanserats. Cryptoguard introducerar därför tillsammans med SMiT en CA-modul med stöd för just CI+. Därmed kan Sydantenn erbjuda HD-kanaler även till TV med inbyggd digitalmottagare!

Min fråga är kort och gott om någon tror/vet att ovanstående produkter fungerar ihop med den Cam:en ifrån leverantören?

Bör kanske tilläggas att jag kör W7 med WMC, analogt idag, som bortsett ifrån kvaliten på bilden funkar precis så som jag önskar med EPG, inspelning på flera tuners etc



#33

Postad 02 april 2012 - 10:04

Unregistered757f7bf1
  • Unregistered757f7bf1
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Stort tack för snabbt svar.
Det var detta jag var rädd för. Har precis talat med kabelleverantören och det blir CI+ modul.

Finns det någon lösning på tuner-kort som klarar det?

I värsta fall skulle jag kunna tänka mig att ha två programkort, två cam:s, två tv-tuners.

#34

Postad 02 april 2012 - 17:38

Unregistered757f7bf1
  • Unregistered757f7bf1
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Vet någon ifall man skulle kunna blanda ovanstående dual-tunerkort med Phoenix-läsare?
Om ja, skulle den kombinationen klara programkort som egentligen ska sitta i CI+ modul?

Om jag är helt fel ute här, tar jag tacksamt emot förslag som skulle fungera, då jag uppenbarligen är helt rudis i ämnet :blush:

#35

Postad 02 april 2012 - 17:43

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Vet någon ifall man skulle kunna blanda ovanstående dual-tunerkort med Phoenix-läsare?
Om ja, skulle den kombinationen klara programkort som egentligen ska sitta i CI+ modul?

Om jag är helt fel ute här, tar jag tacksamt emot förslag som skulle fungera, då jag uppenbarligen är helt rudis i ämnet :blush:

beror väl helt och hållet på vad softCAMen är kapabel till ?

#36

Postad 02 april 2012 - 17:56

Unregistered757f7bf1
  • Unregistered757f7bf1
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar Frolic, även om du alltid svarar med en fråga ;)
Jag har försökt titta runt på bla tråden om DVBLlink, och det verkar som jag måste in i den djungeln, men är helt enkelt väldigt osäker...
MAO har jag ingen aning om vad softCAM klarar eller inte

#37

Postad 02 april 2012 - 20:59

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Tack för snabbt svar Frolic, även om du alltid svarar med en fråga ;)

:D
Det är mest för att få fokus på rätt sak .... phoenixen är en, programvaran en annan.

Jag har försökt titta runt på bla tråden om DVBLlink, och det verkar som jag måste in i den djungeln, men är helt enkelt väldigt osäker...
MAO har jag ingen aning om vad softCAM klarar eller inte

Du får helt enkelt ta reda på vilka softCAMs DVBLink stöder, och sen gräva vidare om dessa i sin tur stöder CI+ (så även phoenixen).

#38

Postad 03 april 2012 - 12:26

Unregistered757f7bf1
  • Unregistered757f7bf1
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Med risk för att skjuta mig själv i foten (svaret kanske ligger rakt framför näsan på mig och jag inte sett det) så tycker jag av vissa inlägg i bla denna tråden tyda på att många med mig undrar om och i så fall hur man skulle kunna få denna lösningen att fungera stabilt och bra.

Jag kan visserligen leta vidare men hade hoppats få ett klart besked här, så andra också kan läsa och lära sig.

#39

Postad 07 april 2012 - 20:43

nartub
  • nartub
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag kör Firedtv och Boxer nu men har Comhem i huset och vill slippa antennen på balkongen...
Så hur är det nu egentligen. Fungerar det bra med MTD och Comhem?
Jag har inget behov av kunna se HD-kanaler, men vill gärna att det fungerar smärtfritt för frugan och husfriden. Eller är det bättre att köra flera CI-interface och tvillingkort, eller någon Smartwi-lösning?
Glad påsk!

Redigerat av nartub, 07 april 2012 - 20:46.


#40

Postad 07 april 2012 - 22:48

smatter
  • smatter
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Jag kör Firedtv och Boxer nu men har Comhem i huset och vill slippa antennen på balkongen...
Så hur är det nu egentligen. Fungerar det bra med MTD och Comhem?
Jag har inget behov av kunna se HD-kanaler, men vill gärna att det fungerar smärtfritt för frugan och husfriden. Eller är det bättre att köra flera CI-interface och tvillingkort, eller någon Smartwi-lösning?
Glad påsk!


Hej, jag kör med MTD och det funkar. Köpte idag en Antennförstarkare/splitter. Kan spela in 1 kanal och titta på en annan. Kör bara med 2 tuners i min HTPC. Jag har comhem med 8 favoriter. Kan se SVT1 och 2 HD. Jag tycker det funkar jättebra med Digital Devices grejer fast jag hade stora problem i början med att få allt att funka. I.om. att Digital Devices tillåter upp till 4 (och kanske) fler avkodade signaler med samma CAM så kan man ju skippa tvillingkort och Smartwi. Köp deras CI modul samt en CAM som klarar x4 MTD samt 2st Duoflex eller Cinekort. Glöm inte en splitter/förstärkare för att kunna dela på signalen som kommer ur väggen.

#41

Postad 08 april 2012 - 03:36

nartub
  • nartub
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Hej, jag kör med MTD och det funkar. Köpte idag en Antennförstarkare/splitter. Kan spela in 1 kanal och titta på en annan. Kör bara med 2 tuners i min HTPC. Jag har comhem med 8 favoriter. Kan se SVT1 och 2 HD. Jag tycker det funkar jättebra med Digital Devices grejer fast jag hade stora problem i början med att få allt att funka. I.om. att Digital Devices tillåter upp till 4 (och kanske) fler avkodade signaler med samma CAM så kan man ju skippa tvillingkort och Smartwi. Köp deras CI modul samt en CAM som klarar x4 MTD samt 2st Duoflex eller Cinekort. Glöm inte en splitter/förstärkare för att kunna dela på signalen som kommer ur väggen.


Hej, och tack! Precis ett sådant svar som jag önskade mig =)
Vad använder du för CAM? Har kollat på CI CAM Mascom Conax
I en inlägg 30 mars beskriver du problem med installationen i WMC, hur löste det sig?

#42

Postad 08 april 2012 - 07:48

smatter
  • smatter
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Hej, och tack! Precis ett sådant svar som jag önskade mig =)
Vad använder du för CAM? Har kollat på CI CAM Mascom Conax
I en inlägg 30 mars beskriver du problem med installationen i WMC, hur löste det sig?


Hej jag köpte en
CI CAM SMIT Conax


från digital devices. Mitt problem var att jag inte lästa instruktionerna speciellt bra. Först så måste man exportera transponderlistan till WMC och dina tuners kommer komma upp som satellit inte cable som jag trodde. Sen tror jag att min största problem var att CAM:en var väldigt känslig när den skulle läsa mitt abonnemangskort. Jag drog ut och satte dit ett antal gånger innan jag fick till det. Jag köpte direkt från digital devices hemsida. En del tror jag har köpt från dvbshop, vet inte vad skillnaden är, priset verkar vara samma. Sen köpte jag denna:

http://www.kjell.com...re-10-db-p30140

och lite passade sladdar så nu kan jag titta på en kanal och spela in en annan.

#43

Postad 08 april 2012 - 08:36

nartub
  • nartub
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Hej jag köpte en
CI CAM SMIT Conax


från digital devices. Mitt problem var att jag inte lästa instruktionerna speciellt bra. Först så måste man exportera transponderlistan till WMC och dina tuners kommer komma upp som satellit inte cable som jag trodde. Sen tror jag att min största problem var att CAM:en var väldigt känslig när den skulle läsa mitt abonnemangskort. Jag drog ut och satte dit ett antal gånger innan jag fick till det. Jag köpte direkt från digital devices hemsida. En del tror jag har köpt från dvbshop, vet inte vad skillnaden är, priset verkar vara samma.


Tack! Låter ba.
Det här med att exportera transponderlistan - finns det beskrivet någonstans i dokumentationen?
Ska lägga min beställning nu i veckan, och så återkommer jag säkerligen med dumma frågor.

#44

Postad 08 april 2012 - 12:19

smatter
  • smatter
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Ja, det finns att hämta instruktionerna på hemsidan.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.