*Officiell tråd - LG P990 Optimus 2X*
LG Optimus 2X P990 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(89)
|
Inga priser |
Postad 18 February 2011 - 11:06
Postad 23 February 2011 - 19:20
Postad 24 February 2011 - 08:56
Trådens namn ändrar alltid moderatorerna ändå när de gör den till en officiell tråd. Nu har man dock inte brytt sig till att göra något åt detta. Kan ju börja tro att man håller vissa tillverkare närmare hjärtat än andra, är subjektiva!?
Om det är så, kommer dom nog illa snabbt ändra sig när denna luren bli en storsäljare. När den nu släpps.
Postad 24 February 2011 - 23:32
Ok. Vart har du läst det då?Nästa vecka mina vänner! Årets hittills bästa mobil hits the market
.
Postad 24 February 2011 - 23:45
Vad syftar du till, "nästa vecka" eller "årets hittills bästa mobil"?Ok. Vart har du läst det då?
Elgigantens webbshop skriver att den förväntas 27 februari. Andra talar om den 3 mars om mars om jag inte missminner mig. Dustins prel. svar är 2 mars, Netonnet "sista veckan i februari.
Som sagt, det närmar sig. Tom så mycket att man förhandsbokat ett exemplar.
Redigerat av ae_g, 24 February 2011 - 23:46.
Postad 25 February 2011 - 11:44
Postad 25 February 2011 - 14:27
Är ju som den här eller Slamsung galaxy s 2 som gäller om man vill ha de bästa ..
Och Samsung kommer väl i maj har jag för mig.
Å Htc och SE är som det ser ut nu ute ur racet.
WP7 har inte heller presenterat nån riktig dräpare än.
Ska va Motorola Atrix då men låst bootloader å import isåfall..
Tror LG blir grym ..
Av de tester jag läst så är den underbar att surfa på ,,
Men kolla upp programen som följer med..
Det går inte att avinstallera på ett lätt sätt än..
Personligen så tycker jag att de verkar riktigt bra men
Tre tar upp förhandsbokningar nu så de bör väl inte vara så länge kvar innan den släpps
Redigerat av moparman, 25 February 2011 - 16:50.
Postad 25 February 2011 - 17:57
Tror knappast du blir missnöjd
![]()
Är ju som den här eller Slamsung galaxy s 2 som gäller om man vill ha de bästa ..
Och Samsung kommer väl i maj har jag för mig.
Å Htc och SE är som det ser ut nu ute ur racet.
WP7 har inte heller presenterat nån riktig dräpare än.
Ska va Motorola Atrix då men låst bootloader å import isåfall..
Tror LG blir grym ..
Av de tester jag läst så är den underbar att surfa på ,,
Men kolla upp programen som följer med..
Det går inte att avinstallera på ett lätt sätt än..
Personligen så tycker jag att de verkar riktigt bra men
Tre tar upp förhandsbokningar nu så de bör väl inte vara så länge kvar innan den släpps
Det låter ju jäkligt trist! Har du läst något om möjligheter till root? För är det för mycket bloatware så tvingas jag väl roota skiten för att bli av med smörjan.
Två stycken är bokade på Dustin nu, sambon får en också nu när hon fyller år. Lite fjantigt att ha samma mobil som tjejen (
Postad 25 February 2011 - 18:34
De tar upp bloatware..
I övrigt är recensionen ingående men man får ta en del med en skopa salt.
De har tetsat ett förproduktionsex och klagar på mjukvaran..
Ingen annan som testat telefonen har klagat så ja antar att de är helt enkelt olika mjukvara
http://www.anandtech...e-smartphone/13
root verkar funka
[ROOT] Super One Click - works with every ROM version (2.2.1 also supported)
http://forum.xda-dev...ad.php?t=953182
Postad 28 February 2011 - 10:13
Läs en fet recension här...
De tar upp bloatware..
Ingen annan som testat telefonen har klagat så ja antar att de är helt enkelt olika mjukvara
root verkar funka
Ingen mer som har bokat luren? Inne på Swedroid verkar folk som galna och jagar butiker med tidigast leveransdatum. Dustin säger fortfarande 2:e mars, vi får väl se
Postad 01 March 2011 - 06:40
Ingen mer som har bokat luren? Inne på Swedroid verkar folk som galna och jagar butiker med tidigast leveransdatum. Dustin säger fortfarande 2:e mars, vi får väl se
Jag har bokat telefonen på tre men dom har inget datum.
Verkar vara olika bud.
11 mars på elgiganten (Har ändrat från 2mars)
7 mars webhallen
Postad 01 March 2011 - 07:53
Postad 01 March 2011 - 07:57
Läs en fet recension här...
De tar upp bloatware..
root verkar funka
Nja, Engadget sågade ju mjukvaran rejält i sin review.
The Good
The best smartphone hardware yet
Camera picks up great amount of detail
High quality LCD screen plus HDMI mirroring
The Bad
Sluggish UI
Buggy software
Dual-core CPU doesn't add much value (yet!)
Hoppas de får ordning på mjukvaran innan den släpps så man inte blir besviken
Postad 01 March 2011 - 08:37
Postad 01 March 2011 - 14:43
Trådens namn ändrar alltid moderatorerna ändå när de gör den till en officiell tråd. Nu har man dock inte brytt sig till att göra något åt detta. Kan ju börja tro att man håller vissa tillverkare närmare hjärtat än andra, är subjektiva!?
Så är det verkligen inte men då det finns så otroligt många mobiler så kan det bli så att vissa trådar missas.
Inga trådar blir officiella per automatik, vill man att en tråd ska bli officiell är det bästa att PM:a någon av oss.
Har nu gjort denna officiell.
Postad 01 March 2011 - 16:11
Kvittar väl igentligen...Man lär ju roota den å köra i nått bättre hur som helst
Sen är de ju direkt felaktigt att man inte har så stor nytta av dual core än.
Surfning har man stor nytta av det..Även lite i OS.Kommer dock bättre stöd nästa uppdatering..
Laggigt ? Inte då nått av de filmsnuttar jag sett...
Men kommenterar man å klagar på buggar lagg i ej färdig mjukvara så är de illa
Postad 01 March 2011 - 19:24
Postad 01 March 2011 - 19:47
Så är det verkligen inte men då det finns så otroligt många mobiler så kan det bli så att vissa trådar missas.
Inga trådar blir officiella per automatik, vill man att en tråd ska bli officiell är det bästa att PM:a någon av oss.
Har nu gjort denna officiell.
Vad fint!
Du skulle inte kunna passa på att ändra till rätt namn på tråden också "lg optimus 2x".
Postad 01 March 2011 - 22:25
Spelar mindre roll vad de är för märke nu än de gjorde tidigaer.
Android är ju android.
Vist att olika tillverkare har lite olika skal men so what..
Så länge man kan roota å flasha en ny rom är man ju inte körd
Postad 01 March 2011 - 22:53
Fast Samsungen, i detta fallet gissar jag att vi talar om S2an, så har den dubbelt så mycket ram, en bättre skärm, sett till bildåtergivningen och inte upplösningen. Vidare talades det om att processorn var ännu bättre (1,2 Ghz) än Tegra-chipet samt att den har turbo-3g.Finns väl inget som är direkt bättre på Samsung ..
Spelar mindre roll vad de är för märke nu än de gjorde tidigaer.
Android är ju android.
Vist att olika tillverkare har lite olika skal men so what..
Så länge man kan roota å flasha en ny rom är man ju inte körd
Men som sagt, mjukvarumässigt så är det väl väldig få skillnader om man väljer att flasha den.
Redigerat av ae_g, 01 March 2011 - 22:55.
Postad 01 March 2011 - 23:50
Dual-core 1GHz ARM Cortex-A9 proccessor.
Skillnade mellan skärmarna är till stor del en fråga om smak.
Fast enligt vad jag läst så ska Samsungs vara snäppet bättre.
Samsung 21mbps och LG 10.2 ner ..
Samsung 16 eller 32gig inbyggt minne + minneskort.
LG 8gig internt + minneskort
LG har lite sämre batteri ään Samsung
LG har HDMI port
Så vist skiljer det en del..
Dock är det inget som jag skulle vänta flera månader extra på om jag behövde en mobil snart.
Inget att gråta sig till söms över
Sen tål jag inte Samsung överhuvudtaget
Postad 02 March 2011 - 06:30
Jag skulle nog hellre köra på samsung galaxy s2 istället för denna, efter 2 månader kommer den här luren att tappa all uppmärksamhet
. No offence men det är en LG, senast den fick hype var när LG Cube släpptes och vi vet ju senare hur bra den luren var. Hur som helst, ni som tänkt köpa.. fundera lite över batteritiden också, verkar inte vara den bästa på den här luren.
Villken telefon är intressant efter 2 månader
Lite nya datum
Mobilgiganten 15 mars
Redigerat av Hitman TheSwede, 02 March 2011 - 06:39.
Postad 02 March 2011 - 10:31
Villken telefon är intressant efter 2 månader
Lite nya datum
Mobilgiganten 15 mars
Samsungen släpps väl i Maj? S2:an tänkte jag på. Blir inte aktuellt för mig men om man ska gå på android så tycker jag att det är värt att vänta i 2 månader. Dessutom tycker jag att den luren är lite snyggare än LG.
Redigerat av Unregistered1232, 02 March 2011 - 10:34.
Postad 02 March 2011 - 10:39
Samma cpu
Dual-core 1GHz ARM Cortex-A9 proccessor.
Skillnade mellan skärmarna är till stor del en fråga om smak.
Fast enligt vad jag läst så ska Samsungs vara snäppet bättre.
Samsung 21mbps och LG 10.2 ner ..
Samsung 16 eller 32gig inbyggt minne + minneskort.
LG 8gig internt + minneskort
LG har lite sämre batteri ään Samsung
LG har HDMI port
Så vist skiljer det en del..
Dock är det inget som jag skulle vänta flera månader extra på om jag behövde en mobil snart.
Inget att gråta sig till söms över![]()
Sen tål jag inte Samsung överhuvudtaget
Samsungen släpps väl i Maj eller har jag helt fel?
Jag har själv aldrig haft en Samsung eller LG men eftersom galaxy serien har varit en succe sedan tidigare så är det ändå ett säkrare kort än typ att gå på den än en helt ny release. Men visst håller jag med om att android är android.
Redigerat av Unregistered1232, 02 March 2011 - 10:39.
Postad 02 March 2011 - 11:56
Läs på swedroid om galaxy1
Varit massor problem med mjukvara å uppdateringar
Postad 02 March 2011 - 12:42
http://www.anandtech...timus-3d-tested
Nu fattar jag ju nada av alla benchmarkarna men ni som vet kan ju förklara för mig.
Lg 3d verkar vara grejen.
Postad 02 March 2011 - 17:06
Inte jag heller men skönt att den spöar Samsung iaf
Japp för detta är tråden som höjer telefonen till skyarna.Om är trasig när jag får den så kommer den ändå vara bäst
Postad 02 March 2011 - 22:10
Jag retar mig på att jag inte ser någonting på min nuvarande mobil (Nokia5800) i ljusa miljöer, som en skidbacke.
Postad 03 March 2011 - 00:49
Nja, Engadget sågade ju mjukvaran rejält i sin review.
Mjukvaran är fixad sen ett tag tillbaka vilket man även gått ut med.Hoppas de får ordning på mjukvaran innan den släpps så man inte blir besviken
Oavsett så tror jag Engadget var dom enda som stötte på dessa problem under sin Hands On, övriga tester har inte påvisat samma fel som deras.
Redigerat av Unregistered4a29445d, 03 March 2011 - 00:50.
Postad 03 March 2011 - 00:51
Håller med dig där. Ser ganska dåligt på den mobilen. Sitter på en sån just nu och har haft den i snart 2 år och den har varit buggig hela tiden. Alltid varit något problem med den. Ibland e den bara så seeeg utan anledning, även efter omstart. Ibland tar det typ 10 min för den att öppna ett sms!! Har lämnat in den på lagning 2 ggr och den har inte blivit helt 100 någon gång! Nu har jag äntligen fått lite snurr i den efter att jag gjort hard reset och lite annat jox så nu funkar den helt perfekt som den ska göra. DÅ kommer det en spricka i displayen så det e en stor svart fläck av döda pixlar mitt i skärmen. Orkar inte lämna in den en gång till. Ska skaffa mig en LG har jag nu tänkt men undrar nu då detta: När vi ändå tala Nokia och 5800 så har jag alltid ÄLSKAT gpsen med röstvägledning som är inbyggd (och gratis) i Nokia. Är det likadant med gps på mobiler med Android?Hur stor är skillnaden i ljusstyrka jämfört med äldre telefoner eller typ Samsung Galaxy S med Amoled?
Jag retar mig på att jag inte ser någonting på min nuvarande mobil (Nokia5800) i ljusa miljöer, som en skidbacke.
Postad 03 March 2011 - 06:41
Håller med dig där. Ser ganska dåligt på den mobilen. Sitter på en sån just nu och har haft den i snart 2 år och den har varit buggig hela tiden. Alltid varit något problem med den. Ibland e den bara så seeeg utan anledning, även efter omstart. Ibland tar det typ 10 min för den att öppna ett sms!! Har lämnat in den på lagning 2 ggr och den har inte blivit helt 100 någon gång! Nu har jag äntligen fått lite snurr i den efter att jag gjort hard reset och lite annat jox så nu funkar den helt perfekt som den ska göra. DÅ kommer det en spricka i displayen så det e en stor svart fläck av döda pixlar mitt i skärmen. Orkar inte lämna in den en gång till. Ska skaffa mig en LG har jag nu tänkt men undrar nu då detta: När vi ändå tala Nokia och 5800 så har jag alltid ÄLSKAT gpsen med röstvägledning som är inbyggd (och gratis) i Nokia. Är det likadant med gps på mobiler med Android?
Nej, inte i dagsläget.
Du har google maps som är gratis men du har inte röstguidning i sverige.
Det finns för andra länder men inte för Sverige.
Postad 04 March 2011 - 09:18
http://www.swedroid....-lg-optimus-2x/
Kortfattat: Grafikdelen imponerar - kameradelen underpresterar.
Oj, samtidigt dubbelpost.
Redigerat av Unregistered1193, 04 March 2011 - 09:19.
Postad 04 March 2011 - 10:48
Postad 04 March 2011 - 22:31
Nej, inte i dagsläget.
Du har google maps som är gratis men du har inte röstguidning i sverige.
Det finns för andra länder men inte för Sverige.
Nej vad tråkigt. Använde röstnav ganska flitigt i Nokian och kommer sakna det väldigt mycket.
Ingen av er "Android-frälsta" som vet om detta är något som kommer komma inom snar framtid
*edit* stavfel
Redigerat av doomenicer, 04 March 2011 - 22:32.
Postad 06 March 2011 - 10:33
LG Optimus 2X
Färg: Svart
Pris: 4395 kr
Obrandad och olåst.
Postad 06 March 2011 - 11:52
Nej vad tråkigt. Använde röstnav ganska flitigt i Nokian och kommer sakna det väldigt mycket.
Ingen av er "Android-frälsta" som vet om detta är något som kommer komma inom snar framtid
*edit* stavfel
Ingen vet när google släpper navigering i sverige, finns dock en hackad variant som heter navi (brut) eller nått sånt, tyvärr med engelsk röst men funkar i sverige. Annars får man lägga ut några 100-lappar på tex copilot eller navigon mfl. finns en del navigationsprogram för sverige men de kostar extra som sagt. Jag använde navigon och har testat den hackade google-varianten och navigon är bättre på alla sätt.
Postad 07 March 2011 - 11:08
så man får se om det stämmer framåt onsdag torsdag.Man lever ju på hoppet.
Postad 07 March 2011 - 11:21
Ingen vet när google släpper navigering i sverige, finns dock en hackad variant som heter navi (brut) eller nått sånt, tyvärr med engelsk röst men funkar i sverige. Annars får man lägga ut några 100-lappar på tex copilot eller navigon mfl. finns en del navigationsprogram för sverige men de kostar extra som sagt. Jag använde navigon och har testat den hackade google-varianten och navigon är bättre på alla sätt.
Är det någon app man får lägga in i luren då som använder googlemaps eller får man lägga in egna kartor?
Navigon är på svenska då eller?
Hur många pengar pratar vi om?
Har hört om googles navigering och att den inte finns i sverige, man får ju hoppas att den kommer till oss väldigt snart nu då( på svenska).
Postad 07 March 2011 - 15:57
Är det någon app man får lägga in i luren då som använder googlemaps eller får man lägga in egna kartor?
Navigon är på svenska då eller?
Hur många pengar pratar vi om?
Har hört om googles navigering och att den inte finns i sverige, man får ju hoppas att den kommer till oss väldigt snart nu då( på svenska).
Både navigon och copilot använder egna kartor som lagras på minneskortet, har för mig att jag gav ca 500 för navigon skandinavien, copilot är något billigare har jag för mig.
Postad 08 March 2011 - 19:50
ElGiganten verkar få in den i veckan också, 4690:-
Hoppas att man får den i veckan så kan man sjukskriva sig nästa vecka å bara umgås med den.EN flaska rött å sen titta den djuuuuupt in i skärmen.
Postad 09 March 2011 - 11:17
Riktigt bra pris på 2x hos 3:
LG Optimus 2X
Färg: Svart
Pris: 4395 kr
Obrandad och olåst.
Jag pratade med 3 för fem minuter sen med kundtjänst. Enligt dem är mobilen operatörslåst, men man kunde låsa upp den med en kod för 350kr. Då kan man lika gärna köpa den från Elgiganten (om man inte redan använder 3).
Postad 09 March 2011 - 11:22
Postad 09 March 2011 - 11:36
Jag pratade med 3 för fem minuter sen med kundtjänst. Enligt dem är mobilen operatörslåst, men man kunde låsa upp den med en kod för 350kr. Då kan man lika gärna köpa den från Elgiganten (om man inte redan använder 3).
Kundtjänst har som vanligt ingen koll.
http://www.tre.se/Pr.../LG-Optimus-2X/
Operatörslåsning
Operatörslåsning
Med 3Abonnemang Nej
Med 3Kontant Nej
Postad 09 March 2011 - 11:49
Kundtjänst har som vanligt ingen koll.
http://www.tre.se/Pr.../LG-Optimus-2X/
Operatörslåsning
Operatörslåsning
Med 3Abonnemang Nej
Med 3Kontant Nej
Ok, han dubbelkollade till och med med sin kollega innan han svarade på frågan... Då kanske man kan beställa den från dem och om det visar sig att den trots allt är operatörslåst, kan man hänvisa till informationen på deras hemsida och få den upplåst utan kostnad!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
40 filmer
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?