Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Zap SR500?

33 svar i tråden
Zap SR500 16GB (MP3-spelare) 0 0 (0) Inga priser

Skickat 11 januari 2011 - 19:32

Visa inläggDanne32 Jan 11 2011, 16:06 skrev:

Jag har lite delade åsikter. Tycker överföringen av olika codecs .avi, divx, mkv filer osv fungerar mycket bra utan något hack/lagg, då man spelar upp dem på spelaren. Du ska enligt beskrivningen kunna se på filmer i 4h innan batteriet dör.

Nu till bildskärm och kvalité på skärmen. Där är jag inte lika nöjd. Visst det blir fina färger och så, men på min spelare ser man som svarta prickar typ vid ljusa scener, vilket jag stör mig på. Jag trodde det var smuts på skärmen, men så var inte fallet. Var inne i teknikmagasinet butiken och sa det, då jag fick som svar att det var ljus som reflekterade på plastskärmen vilket gjorde att man ser de svarta prickarna. I mörka scener ser man det inte.
Lite grynigt tyckte personalen i butiken att det var.

Om man vill läsa ebooks, måste man först konvertera till text format. Sedan ser det inte så bra ut på skärmen då det ofta blir radbyte mitt i en mening.

Skulle nog säga att det är ett bra köp om du inte är kräsen eller stör dig på att bildskärmen inte verkar vara av bästa slag och om du inte hade tänkt läsa ebooks på den. Men jag personligen rekommenderar den inte och skulle lagt pengarna på någon surfplatta istället, med bättre skärm. Visst det kanske blir dyrare men det är det nog värt.

För övrigt håller jag på att reklamera spelaren pga av skärmkvalitén, och ska förhoppningsvis lämna in den på lagning ifall min skulle vara defekt. Men det tror jag inte, då hela skärmen är så.

Rekommenderar den inte, om det inte skulle var så att min spelare hade defekt skärm och andra "hela" spelare var utan dessa prickar.

Mvh

Danne

Hmmm nja då låter den inte som ett bra köp med andra ord. Jag vill ju inte att bilden blir kornig när jag ser på film. Eböcker och annat är jag inte intresserad av, så en surfplatta är inget för mig. Att filmerna visas snyggt och korrekt utan hack och att bildkvaliten är bra är det viktigaste. Kollade runt hela natten och det finns ju en hel del mediaspelare men jag har inte lust att lägga ut mer än ca 1000kr. Kanske något mer om det är vesäntlig skillnad. Har bla kollat på Archos 43 Vision. Men vissa skriver att den är jättebra och andra tycker den är helt värdelös. Vet varken ut eller in vad jag ska välja. ZAP SR500 låter ju bra men inte det du berättar om skärmen. Hittade även en som har inbyggt TV-mottagare (Maximum MLP-4300) . Nu står det alltså mellan dessa fyra:

ZAP SR400 8GB Touch 4,3" 4h video
ZAP SR500 16GB 5" 4h video
Archos 43 Vision 8GB Touch 4,3" 5h video
Maximum MLP-4300 Touch + TV 4,3" 7,5h video

VAD ska jag välja?

Skickat 12 januari 2011 - 13:58

Nu har jag kollat upp information om de olika spelarna och Archos 43 Vision verkar ju överlägset bäst och den är dessutom billigare än ZAP SR500. 856kr

Skickat 13 januari 2011 - 00:28

Visa inläggmrtobbeo Jan 11 2011, 19:32 skrev:

Hmmm nja då låter den inte som ett bra köp med andra ord. Jag vill ju inte att bilden blir kornig när jag ser på film. Eböcker och annat är jag inte intresserad av, så en surfplatta är inget för mig. Att filmerna visas snyggt och korrekt utan hack och att bildkvaliten är bra är det viktigaste. Kollade runt hela natten och det finns ju en hel del mediaspelare men jag har inte lust att lägga ut mer än ca 1000kr. Kanske något mer om det är vesäntlig skillnad. Har bla kollat på Archos 43 Vision. Men vissa skriver att den är jättebra och andra tycker den är helt värdelös. Vet varken ut eller in vad jag ska välja. ZAP SR500 låter ju bra men inte det du berättar om skärmen. Hittade även en som har inbyggt TV-mottagare (Maximum MLP-4300) . Nu står det alltså mellan dessa fyra:

ZAP SR400 8GB Touch 4,3" 4h video
ZAP SR500 16GB 5" 4h video
Archos 43 Vision 8GB Touch 4,3" 5h video
Maximum MLP-4300 Touch + TV 4,3" 7,5h video

VAD ska jag välja?

De andra som köpt spelaren och uttryckt sig i denna tråden, tycker skärmen är bra på ZAP:en. Kanske är det bara jag som har ögat för att se det eller att jag fått en defekt skärm. Hur som helst ser det ut som smuts för mig och det stör mig personligen. Jag rekommenderar som sagt inte den, men vissa kanske har andra åsikter.

Visa inläggmrtobbeo Jan 12 2011, 13:58 skrev:

Nu har jag kollat upp information om de olika spelarna och Archos 43 Vision verkar ju överlägset bäst och den är dessutom billigare än ZAP SR500. 856kr

Hmm..troligtvis har Archos 43 Vision bättre skärm. MEN, det du ska tänka på är att spelaren inte stödjer så många codecs. Tex verkar den inte stödja divx och xvid. Den stödjer inte heller 720p eller 1080p. Du kommer förmodligen behöva konvertera om de filmer/serier till de codecs den stödjer vilket kan ta ganska lång tid och blir jobbigt i längden enligt mig.

Edit: Maximum MLP-4300 Touch. Klarar av mindre codecs än vad Archos spelaren gör. Maximum MLP-4300 Touch skulle gå bort för mig i första hand.

Hoppas du kan bestämma dig och inte ångrar dig av valet!

Mvh

Danne

Det här inlägget har ändrats av Danne32 13 januari 2011 - 00:38

Skickat 14 januari 2011 - 20:47

@mrtobbeo: Vad blev det för spelare? (Om du köpt någon).

Det här inlägget har ändrats av Danne32 14 januari 2011 - 20:48

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Sååå snygga. Låter mycket bra också, dock inte bättre än mina Soavo 2.
    Arsenalhifi
    2014-04-16 21:48:02
  • RS6or hemma på test. :)
    Arsenalhifi
    2014-04-16 21:44:23
  • apple tv vs chromecast
    zoeri
    2014-04-16 21:43:34
  • Bättre luftning för HTPCn
    Schonning
    2014-04-16 10:24:29
  • Yamaha A-S300 driver bassPUMP III
    fristil
    2014-04-15 22:28:22
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2014 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.