Tänk att ingen ännu startat en tråd om Game of Thrones! Game_Of_Thrones.png136,33K1 Antal nedladdningar
En fantasyserie baserad på George R R Martins bokserie A Song of Ice and Fire
Serien produceras av och premiärvisas i HBO med start den 17 april. I Sverige kommer den på Canal+ en kort tid senare. Serien omnämns som den mest efterlängtade någonsin, ända sedan uppgifter om att serien skulle spelas in har det diskuterats flitigt på näten om allt som kan röra den.
Detta måste ju ses, även om jag hellre sett att han skrivit färdigt nästa bok istället för att lägga tid på tv-serien...
Får väl bli kompis med någon som har HBO helt enkelt
Ha, sant. Man börjar tro att han aldrig kommer lyckas lösa den knut i berättelsen han skapat. Om serien blir en succe måste han ju dock göra det inom.... typ fem år då annars hinner ikapp historien.
Undras dock hur serieskaparna skulle lyckas med det? Jag menar, en del av skådisarna är unga och de kommer onekligen att växa upp med serien, dvs de får spela in snabbt om de inte ska bli för gamla fort.
Ha, sant. Man börjar tro att han aldrig kommer lyckas lösa den knut i berättelsen han skapat. Om serien blir en succe måste han ju dock göra det inom.... typ fem år då annars hinner ikapp historien.
Undras dock hur serieskaparna skulle lyckas med det? Jag menar, en del av skådisarna är unga och de kommer onekligen att växa upp med serien, dvs de får spela in snabbt om de inte ska bli för gamla fort.
Jo, det blir ju onekligen lite udda - troligen får de väl hoppa över en del passager om de vill hinna med storyn innan skådespelarna blir för gamla. Samtidigt blir det ju press att få fram nytt material i så fall Ska bli spännande att se vilket mottagande den kommer få.
I och med att det är HBO så bör de kunna skildra det mesta från böckerna i alla fall, så att det inte blir någon slags fantasy-såpa av historien. Trailern gav ju i vart fall mersmak, så då är ju bara frågan om man ska försöka följa den eller vänta till efter säsongen och köpa den istället.
Spänd förväntan ska man nog kalla det för snarare. Är ju än två och en halv månad kvar till premiär.
Snubblade över denna sida idag http://www.towerofthehand.com/
som de som vill fylla på med teorier och sanningar ur böckerna kan besöka. Vem är egentligen Jon Snows mamma, vem är egentligen Jaqen H'ghar?
Den som inte läst böckerna bör navigera varligt på sidorna då allt som står där, nästan, avslöjar mer än den som inte läst böckerna vill veta.
om du bor i Sverige är det nog enklare att skaffa Canal+ och se den någon vecka senare.
Eller vänta till höst/nästa vår den serien kanske dyker upp på, om jag får gissa, TV6 eller TV11. Kanske TV3 iofs, de visade ju trots allt den riktigt bra miniserien Pillars of Earth för en kort tid sedan.
Seriebetyg på IMDB - är ju helt enkelt som så att de som inte är intresserade, inte gillar, en serie tittar inte och engagerar sig inte i den vanligen. Deras röster lyser helt enkelt med sin frånvaro vilket ger att betyget blir högre än för filmer som fler, mer eller mindre rutinmässigt, röstar på.
Bor i USA för närvarande, annars hade som du sade c+ varit något enklare, även om HBO ska släppa streamingapp snart. Kan ju dock vara något för framtiden om streamingappen funkar bra - det är ju trots allt en hel del serier från HBO som jag köpt senare.
Det var längesedan jag kände mig hypad över en tvserie - ska bli spännande vad det blir av den.
Böckerna är helt enkelt fantastiska men nu får författaren lägga på ett kol.
George RR Martin är långtifrån ung och är väl minst sagt tjock också. Kan tyvärr bli en ny Robert Jordan
Helt ärligt så ställer jag mig tveksam till att han någonsin kommer avsluta serien (böckerna) - kan mycket väl blli att någon annan får sammanställa ett slut från hans material iställt, tyvärr.
Jag har plågat mig genom tre av böckerna och tycker de är dödligt trista, förhoppningsvis kommer serien vara böckerna i mer destillerad form - så jag kommer helt klart ge den en chans.
Det känns som att den nya "nakentrenden" är på G på riktigt iallafall... Rome startade och sedan höjdes ribban av Spartacus: Blood and sand och Spartacus: Gods of the arena, och nu hänger de nya serierna på i samma tempo.
Tror det blir som vanligt, jag väntar till säsongen kommer ut på BD.
Åh, en som betalar för sig
Okej, en del av de som tankar hem det köper även, nu ska vi inte mobilisera om det. Den fjärde maj är det premiär på C+ för serien, kl 20 på C+ Series/C+ HD. Själv tänkte jag gå på deras förhandsvisning på Cinemateket i Stockholm. Alltid trevligt att se i riktig salong.
(svårt med månader)
Det här inlägget har ändrats av Monshi 28 april 2011 - 07:44
Den serien är det enda av intresse för mig just nu på Canal Plus Film, min bindningstid går ut sista juni o jag tänker inte binda mig ett år till, tycker inte utbudet av film o serier varit något vidare sista året. Missar väl de sista avsnitten av denna serie men får vänta tills den kommer på SVT
Denna kan bli något. Första delen lite sönderryckt av lite lösryckta personlighetsvisande scener, andra delen lite mer flyt i.
Besviken på att det inte är 5.1 ljud i C+ sändning. vet inte om serien har det, troligen inte då jag inte förstår isåfall varför C+ inte skulle sända det.
nåja, hemmabion gör ett gott jobb i att simulera surround.
njutning, kan reda säga att lilla Arya (Maisie Williams) kommer bli en njutning att följa. Ett fynd helt klart, hon kan bli något. har liksom den där utstrålning som en del har på scen.
Och så klart Tyrion, kul att en så unik personlighet äntligen landat hos Peter Dinklage. Måste vara en av de starkaste rollerna en småväxt person fått på många år. Och han kan bära den.
F'*n, nu missade jag ju första avsnittet.... o vill man se det i HD så finns ingen mer chans (?) om man nu inte har Play o VOD från Comhem. Det får bli en seglats in i den berömda bukten...
När man läser den här tråden skulle man tro att folk aldrig hört talats om torrents
Har själv kollat alla 3 avsnitt i 720p och jag gillar serien väldigt mycket, riktigt bra kvalitet på serien så här långt hoppas bara att det håller i sig.
Det här inlägget har ändrats av HoodJp 08 maj 2011 - 17:03
Ska kolla epi 4 ikväll, har läst att serien verkligen ska ta fart efter episode 4.
Har läst de släppta böckerna ca 4 ggr om, älskar serien. Tycker de lyckats mycket bra, även om man saknar lite drömsekvenser och liknande från böckerna (förstår dock varför de tog bort dessa).
Inte fler.
men det kommer en säsong till.
jag följer den på C+
För den som inte vill ladda ned kommer den på SVT efter nyår (enligt tidning). På skiva någon gång däremellan skulle jag tro.
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".