Audez'e LCD-2
(Hörlurar)
|
3
|
(2)
|
Inga priser |
Skickat 14 mars 2011 - 16:57
PaperConeSpeaker Mar 14 2011, 16:53 skrev:
Ja, H*lvete, då blev jag lite bitter...
Man kan ju undra hur kan de skicka gamla kabeln?
Fick förövrigt mitt mail om köp av "pre-ordern" ifrån Audeze, så tog sitt tag för dem. Får tacka nej nu iaf.
Det här inlägget har ändrats av ak3r 14 mars 2011 - 17:04
Skickat 14 mars 2011 - 17:01
Skickat 14 mars 2011 - 17:08
Skickat 15 mars 2011 - 14:04
på sladden samma beteckning som den gamla har. Däremot fick min kompis sin nya kabel och den var betydligt tunnare och smidigare.
Tråkigt att en firma som Audeze gör sådana missar, inte bra
Skickat 15 mars 2011 - 14:41
hammer65 Mar 15 2011, 14:04 skrev:
på sladden samma beteckning som den gamla har. Däremot fick min kompis sin nya kabel och den var betydligt tunnare och smidigare.
Tråkigt att en firma som Audeze gör sådana missar, inte bra
Dom kanske borde skicka hem sin pryo.... hur svårt kan det vara att se skillnad på två sladdar...?
Nu har jag lagat det trasiga hörlurselemented i ID1. Så, nu kan jag äntligen prova den. Den har inte samma tunga djupa bas som LCD2 förstås, men den låter defnitivt inte som en 40 år gammal hörlur borde göra.....
Skickat 16 mars 2011 - 08:29
Jag har en Sony MDR-7 från 1979 och en Pioneer SE-305 från mitten av 70-talet. Båda låter förvånansvärt bra och speciellt Sony luren låter underbart i mellanregistret, slår faktiskt många av de nya lurarna! På 80-talet lyssnade jag på Jecklin Float Electrostater som fortfarande kan mäta sig med de bättre lurarna idag
Skickat 16 mars 2011 - 12:38
lcd-2's värsta fiende: HEV90 kolla bara ansiktsuttrycket
5bb06e5c_vbattach24734.jpg 84,09K
3 Antal nedladdningar
Skickat 16 mars 2011 - 12:43
ser det lika bra ut som detta ? ^^ ofc balanced
complement2.jpg 142,24K
0 Antal nedladdningar
Skickat 16 mars 2011 - 13:18
IMG_0666.jpg 1,87MB
0 Antal nedladdningar
Det här inlägget har ändrats av Bladerunnerman 16 mars 2011 - 13:20
Skickat 16 mars 2011 - 17:08
t-h-e-p-i-m-p Mar 16 2011, 12:43 skrev:
ser det lika bra ut som detta ? ^^ ofc balanced
Japp. Fast förstås en annan design, som passar LCD-2 bättre :-)
Från Norse Audio. Den här består av 8 sladdar. Det finns en variant som har 4 sladdar också.
LCD2_norse.jpg 1,4MB
0 Antal nedladdningar
Det här inlägget har ändrats av PaperConeSpeaker 16 mars 2011 - 17:09
Skickat 16 mars 2011 - 22:00
... men oklart hur man skulle göra för att köpa den ....
... och frågan är om det inte blir lite dyrare än att köpa direkt från Audeze nu när dollarn är ganska billig... ?
(Jag betalade inte fullt pris för min LCD-2 eftersom dom drog av det jag betalat för LCD-1... så jag vet inte vad det kostar att importera den.)
Det här inlägget har ändrats av PaperConeSpeaker 16 mars 2011 - 23:23
Skickat 20 mars 2011 - 01:26
Jag skulle få min trälåda utbytt mot pelikanlåda. Mot att jag betalar frakten vilket känns helt okej. Kunde fått en ny trälåda utan kostnad men det är otroligt svårt vaska fram paypalräkningen vad det verkar...
Skickat 20 mars 2011 - 08:43
Måste bara inflika att jag har haft hemma mina HD800 i några dagar nu lyssnat och testat dem lite och jämfört med HD650. Jag har alltid tyckt om mina 650 men när man fått lyssna till dem olika lurarna så går 800 hem som segrare, alla kategorier.
HD800 känns faktiskt ännu mera öppna och dynamiska. Känns som att det kommer fram mängder med mer detaljer i musik som man inte har hört förr eller iaf upplevt på detta sättet.
Jag har drivit dem med mina Musical Fidelity M1HPA och Essence STX ljudkort. Båda driver lurarna med bravur. Men M1 drar det längsta strået, jag får bättre separation och musiken känns lite mer levande och avvägd på bästa sätt. Med STX fick jag en lite "bass boost" som jag tycker ibland tar över lite och dem upplevs lite varmare. Annars är det ju trevligt när lurarna får lite olika klang, man kan ju byta stärkare då och då
I mina öron ett mycket lyckat köp!
Annars har jag en fråga till er. Jag var tvungen att splitta signalen från CD spelaren så jag kunde ha M1 och min Denon 1911 reciver inkopplade samtidigt. Men jäklar vilken förlust det vart. Trodde nästan att lurarna fått sönder
Så finns det något sätt att splitta signalen utan massa förlust? eller är det bara köpa en CD spelare av finare kvallesort?
Det här inlägget har ändrats av fatzer 20 mars 2011 - 08:45
Skickat 20 mars 2011 - 09:04
Kul att du är nöjd fatzer! Har inte Denonen någon record-out utgång på baksidan? så har du cd'n kopplad till denonen och sen hörlursförstärkaren kopplad till record-out-utgången. På så vis har du allt ikopplad samtidigt utan att använda split.
Skickat 20 mars 2011 - 10:28
Ljudförlusten med y-splitten kan bero på två orsaker, antingen är det ett jordproblem (du får en jordslinga) eller så har cdspelarens problem med att driva två påkopplade apparater parallellt. Resistansen blir halverad. Jag kan rekommendera att använda med den inbyggd USB-DAC'en i M1-HPA'n. Kör musiken från datorn och använd något bra lostless format som t.ex flac. Glöm inte att använda ASIO4ALL drivern. Har kört M1-HPA'n med datorn och det låter riktigt bra. Prova gärna och kom med en feedback
Skickat 20 mars 2011 - 12:50
hammer65, Jag kör M1 redan via datorn ibland, allt som oftast när jag inte använder cd-spelaren. Då brukar jag köra foobar2000 och flac 700kb/s - 1000kb/s typ och sedan WASAPI plugget. Vet dock inte vad ASIO4ALL är? Men jag har fått för mig att det är liknande? man går väl typ runt windows egna EQ och använder M1 (i detta fallet) fullt ut för kovertering osv?
Men som sagt med WASAPI och M1 egna dac är jag faktiskt riktigt nöjd med ljudet, det är inte alls olikt det jag får från cd -> M1 -> HD800!
Japp jag kan bara vänta och se hur mycket ljudet kommer att ändras med timmarna som går
Tack för feedback på y-problemet!
Skickat 20 mars 2011 - 19:37
HD-800:an är en mycket ren och anaytisk lur, detailnivå i klass med elektrostater. Ganska stor ljudförbättring från HD-650, eller hur? HD-650 känns trött i jämförelse, det var iallafall det jag upplevde!
Nästa steg efter inkörning blir väl en ny kabel från Cardas?
Bifogar en bild på mina HD-800 med Cardas!
Bifogade fil(er)
Skickat 21 mars 2011 - 11:58
Japp jag upplevde det som en enorm skillnad från 650. Tycker att 800 är bättre på alla punkter och spelar inte riktigt i samma liga som 650. Jag upplever 650 som rätt dov och burrig jämfört med 800, ja man kan nog säga att 650 är lite trött och blommar aldrig ut som 800.
Japp efter inspelning kan det nog tänkas att det blir Cardas som uppgradering
nu har jag fått det att funka!
Jag hört faktiskt viss skillnad på ASIO och WASAPI som jag körde tidigare, det vart ännu liiite klarare och luftigare
Det här inlägget har ändrats av fatzer 21 mars 2011 - 16:57
Skickat 21 mars 2011 - 19:37
Preferences för ASIO ska både in: och Out: vara 0 för "Latency Compensation".
Fick hem min nya hörlursförstärkare med rör, Little Dot MKVI. Provkört den med HD-800 och det låter magiskt
Bifogade fil(er)
Skickat 22 mars 2011 - 11:20
Så fick du inte med offline-settings så kör bara installationen till drivern igen så ser du vad jag menar
Skickat 22 mars 2011 - 13:42
Kanske något för dig fatzer
Ska köra ett test mellan Little Dot MkVI och Musical Fidelity M1-Hpa men hör redan att upplösning och dynamik är bättre på den förstnämnda!
Skickat 22 mars 2011 - 17:11
Hur mycket och vad är egentligen skillnaden mellan balans vs obalans?
Ja gör testet! jag väntar med spänning på slut resultat!
Skickat 30 mars 2011 - 21:04
Mina HD-800 behövde runt 300 timmar innan råheten och vassheten försvann. Med Cardaskabeln kom värmen och HD-800:an fick lite mer kropp och fyllighet i ljudet. Röster låter betydligt bättre. Utan Cardas gillar jag inte hur mellanregistret presenteras och röster kan låta lite tunnt!
Nästa steg efter inkörning borde bli inköp av Cardas eller vad tror du t-h-e-p-i-m-p?
Fick hem ett par nya lurar som jag har på inkörning. Är nyfiken på om det någon som kan gissa vilken lur det är?
Skickat 30 mars 2011 - 21:05
oqvist Mar 30 2011, 21:53 skrev:
Ja, fler trådar man kan maniskt skanna efter nya svar i!
Mina LCD-2 är skickade nu, och även en ny förstärkare jag slog till på till dom: Schiit Lyr (www.schiit.com) en våldsam rörhybrid som levererar hela 6W! Återkommer med lyssnarintryck med LCD-2, K701 och W1000X när allt har anlänt
Skickat 30 mars 2011 - 21:53
hammer65 Mar 30 2011, 22:04 skrev:
Mina HD-800 behövde runt 300 timmar innan råheten och vassheten försvann. Med Cardaskabeln kom värmen och HD-800:an fick lite mer kropp och fyllighet i ljudet. Röster låter betydligt bättre. Utan Cardas gillar jag inte hur mellanregistret presenteras och röster kan låta lite tunnt!
Nästa steg efter inkörning borde bli inköp av Cardas eller vad tror du t-h-e-p-i-m-p?
Fick hem ett par nya lurar som jag har på inkörning. Är nyfiken på om det någon som kan gissa vilken lur det är?
=) det är bara gå 5-10 min från mig, så är jag hemma hos dig, å testar kabeln
Skickat 31 mars 2011 - 08:44
Vi har haft två LCD-2 inkopplade på en M1-hpa för inkörning i 900 timmar. Nu kommer det lustiga, de låter olika???
Min LCD-2 låter mer behagligt och lite mer laid back. Det andra paret låter mer framfusig och tråkig (fattas lite värme).
Både jag och ägaren av den andra luren upplevde samma ljudskillnad. Växlade t.o.m uttag i M1:an som inte gjorde någon skillnad. Den enda skillnaden under inkörningsperioden är att jag använt mina LCD-2 under många timmar. Det andra paret har bara suttit på huvudet ett par gånger. I bruksanvisningen står något om att man ska trycka eller knåda öronkuddarna innan användning. Vi påbörjade en knådning av öronkuddarna på båda paren och körde ett nytt lyssningstest efter detta! Plötsligt låter båda hörlurarna lika. Går inte att höra någon skillnad! En intressant observation!
Skickat 31 mars 2011 - 13:06
hammer65 Mar 31 2011, 09:44 skrev:
Vi har haft två LCD-2 inkopplade på en M1-hpa för inkörning i 900 timmar. Nu kommer det lustiga, de låter olika???
Min LCD-2 låter mer behagligt och lite mer laid back. Det andra paret låter mer framfusig och tråkig (fattas lite värme).
Både jag och ägaren av den andra luren upplevde samma ljudskillnad. Växlade t.o.m uttag i M1:an som inte gjorde någon skillnad. Den enda skillnaden under inkörningsperioden är att jag använt mina LCD-2 under många timmar. Det andra paret har bara suttit på huvudet ett par gånger. I bruksanvisningen står något om att man ska trycka eller knåda öronkuddarna innan användning. Vi påbörjade en knådning av öronkuddarna på båda paren och körde ett nytt lyssningstest efter detta! Plötsligt låter båda hörlurarna lika. Går inte att höra någon skillnad! En intressant observation!
Oj, det var mycket intressant! kuddarna har väl antagligen blivit lite mjukare efter "knådningen" och lägger elementen lite närmare öronen än innan, kanske det som påverkar ljuet? Basen är ju det som brukar märkas först när lurar kommer för långt från öronen. Ska komma ihåg att massera mina rikligt
Skickat 02 april 2011 - 11:15
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
3
10 filmer
2 annonser

Minhembio - Senaste nyheterna
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna
Fler
Vilka bilder visas här?