Fruktansvärt snygga och härliga prylar du har, får gratulera!! Personligen hade jag nog ( i all välmening) gärna sett att högtalarna fått stå mer ute i det "fria", dvs en bit ifrån sidoväggar/hörn som annars kan ge oönskad resonans i ljudet. Annars var det top-notch!=) Hör gärna av dig om du mot förmodan vill donera bort din förstärkare, den såg oförskämt trevlig ut!
Jag gillar inte att filmstorleken är så begränad, hade gärna spelat in i max kvalité, men då blir filmen bara 10sekunder lång.. Får ladda upp på tuben å länka annars.
Hur nöjd är du på en skala 1-10 med dina nya 804 Diamond? Är själv riktigt sugen på att slå till på antingen 805 eller 804 Diamond med tanke på det ljudet
Mvh
Det här inlägget har ändrats av Avregistrerad1043 28 februari 2011 - 05:19
tjaba! 10av10, no doubt. Beror kanske inte enbart på högtalarna utan maskineriet också. Vet ej hur de låter om jag kopplar de till min Denon avr2310, men tippar på att de tappas "lite" . Om jag fick välja skulle jag ge den extra pengen till 804Diamond, den är värd det. Den har ju Fst och rohacell baselement, och detta märks grymmt mycket.
Kanonfin setup, ser ut som en riktigt välljudande ut! Men jag undrar lite vart du sitter och lyssnar? Höger front spelar rätt in i soffan, som det ser ut på bilden i alla fall. Kan väl inte vara optimalt?
Helt sant =). Det är inte så i dagsläget. Nu när Solidsteelmöbeln kom hem så står stereogrejjerna i ett hörn och högtalarna mitt framför soffan. Dock har ju högtalarna FST regget, vilket gör att ljudet sprids överallt. Men det är som sagt optimalt att ha de mitt framförsig, så har jag nu. Funderar på att ta nya bilder.
Helt sant =). Det är inte så i dagsläget. Nu när Solidsteelmöbeln kom hem så står stereogrejjerna i ett hörn och högtalarna mitt framför soffan. Dock har ju högtalarna FST regget, vilket gör att ljudet sprids överallt. Men det är som sagt optimalt att ha de mitt framförsig, så har jag nu. Funderar på att ta nya bilder.
Ett litet tips, om du tänker ta nya bilder så tänk på att placera dig så att du inte syns i bilden. Som det är nu så kan man se hur både du och kameran speglas i en del av prylarna.
Haha, nee de där strömkablarna är tjocka som boaormar och styva som pinnar.. Kommer fixa det när jag har tid, vet ej hur jag ska göra än dock. Sjunger de ut om man flyttar ut dem från väggen? Blir inte basen klenare då? Tack för kommentarer MVH//Bitt
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".