Kommentarer till Fortress Of Solitude av jourhighness
Startad av
jourhighness, jan 29 2011 15:02
191 svar i tråden
Skickat 08 februari 2011 - 11:43
Kul att följa, ta det försiktigt med dörren så du inte får handtaget i duken sen.
Har du fäst ramverket i parketten eller "står" det bara på golvet, jag tänkte då parkett golv är flytande och skruvar man fast det så finns risken att sprickor kan uppstå(men det gäller väl mest limmad parkett)
Har du fäst ramverket i parketten eller "står" det bara på golvet, jag tänkte då parkett golv är flytande och skruvar man fast det så finns risken att sprickor kan uppstå(men det gäller väl mest limmad parkett)
Skickat 08 februari 2011 - 17:00
alebanane Feb 8 2011, 11:43 skrev:
Kul att följa, ta det försiktigt med dörren så du inte får handtaget i duken sen.
Ja dörren blir faktiskt lite tajt, får ev fixa någon form av dörrstop.
alebanane Feb 8 2011, 11:43 skrev:
Syllen är skruvad direkt i golvet men det är inte parkett som man kanske skulle kunna tro, det är en kortmatta.
Tack för inlägget
/J
Skickat 21 mars 2011 - 23:43
Du skulle ha klar nytta en en miniDSP, skicka PM eller sök på faktiskt.se för mer info.
Heltäckningsmatta och akustiktak kommer inte råda bot på resonansproblemen i basregistret du har just nu.
Sen är en läxa att lära sig inför framtida byggen att mäta först innan du bygger in subbarna i väggen : ) Det är lite svårt att optimera placering nu.
Heltäckningsmatta och akustiktak kommer inte råda bot på resonansproblemen i basregistret du har just nu.
Sen är en läxa att lära sig inför framtida byggen att mäta först innan du bygger in subbarna i väggen : ) Det är lite svårt att optimera placering nu.
Skickat 22 mars 2011 - 09:54
Svar till Nahaz: Mmm miniDSP eller likande blir det sen, men jag vill få till ljudet så bra som möjligt innan. Nä heltäckningmatta och akustiktaket kommer inte göra mkt för basen, nästa projekt blir basfällor. Lesson learned
svårt att förutse bara hur det blir med väggen. Vi får se jag får väl bygga om den annars
Tror jag hyr en konsult i några timmar faktiskt, har inte tid att amatöra mig mer hehe
Svar till andy76q: Ja jag har tänkt mkt på det där, det som är så jäkla svårt för mig att motivera är det sinnesjuka priset för en bit tyg. Men tanken har inte släppt mig helt även om jag drar mig för att lägga 30 000+ för att det ska bli en bra duk som håller måttet.
Svar till andy76q: Ja jag har tänkt mkt på det där, det som är så jäkla svårt för mig att motivera är det sinnesjuka priset för en bit tyg. Men tanken har inte släppt mig helt även om jag drar mig för att lägga 30 000+ för att det ska bli en bra duk som håller måttet.
Skickat 27 mars 2011 - 00:28
du har ju seymour dukmatrialet som säljes på på lösmeter. kostar ca 4000:- för runt 115" 2:35 format, sen kan du ju snickra ihop en egen ram till den. Kolla med frostbitaren här på forumet, han kör på det matrialet och som jag förstått det ska det vara iklass med screen research.
Skickat 10 juni 2011 - 18:10
Jag gissar att puckeln vid 63Hz är den rumsmod som går mellan sidväggarna. De kan kanske åtgärdas genom att flytta basarna så att de spelar ca 95cm in från vardera sidväggen istället.
Puckeln vid 25? Hz är väl den som går mellan fram- och bakvägg. Den blir lite drygare. Gör du ett podium för bakre raden så får du någon kubikmeter eller två att bygga en absorbent av. Kanske kan du annars offra en dm eller två av bakväggen och bygga en membranabsorbent?
Lycka till Ers Höghet.
/ Mikael
Puckeln vid 25? Hz är väl den som går mellan fram- och bakvägg. Den blir lite drygare. Gör du ett podium för bakre raden så får du någon kubikmeter eller två att bygga en absorbent av. Kanske kan du annars offra en dm eller två av bakväggen och bygga en membranabsorbent?
Lycka till Ers Höghet.
/ Mikael
Skickat 05 juli 2011 - 17:32
Seymour säljer ljudtransparent duk till /fot-pris om det kan vara av intresse. De säljer färdiga dukar också till fina priser.
http://www.seymourav.com/
Lycka till.
http://www.seymourav.com/
Lycka till.
Skickat 31 juli 2011 - 15:47
Tack för kommentarerna och tipsen, det värmer & inspirerar
Dvdsidan: tack så mkt och jag köpte mattan på Debora i Örebro, sacramento heter mattan och är från
http://www.golvabia....olv/Sacramento/
/J
Dvdsidan: tack så mkt och jag köpte mattan på Debora i Örebro, sacramento heter mattan och är från
http://www.golvabia....olv/Sacramento/
/J
Skickat 25 augusti 2011 - 20:47
Tackar Audio Code 3, Arvin, marto_
Perro, faktum är att mitt är rätt klart just nu, men jag har inte orkat lagt upp bilder då jag är för upptagen med att se på film
, till veckan ska jag lägga upp nått dock. Ditt projekt ser intressant ut ska följa det med spänning.
Perro, faktum är att mitt är rätt klart just nu, men jag har inte orkat lagt upp bilder då jag är för upptagen med att se på film
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
128 bilder
186 filmer
5 annonser

Minhembio - Senaste nyheterna
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?