Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ConraDargo recenserar - sällskapsspel

179 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 February 2011 - 10:57

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Gott folk! ^^

Jag tänkte bara presentera min YouTube-kanal här för er nu när jag dels börjar känna mig ordentligt varm i kläderna, dels har kommit så pass långt kvalitetsmässigt att mina recensioner känns som någonting som jag verkligen kan och bör få sprida på det här viset för att bredda min publik samt utöka lärdomen om min videoblogg :)

Tomas var namnet, sällskapsspel innehållet, ConraDargo vad jag är känd som på nätet, och anledningen till denna tråd är för att öppna allas ögon inför mina videorecensioner som hålls på svenska @ YouTube. Jag har nu under drygt ett halvårs tid sysslat med det som bland annat Tom Vasel och Scott Nicholson gjort sedan länge tillbaka, nämligen videorecenserat sällskapsspel - inspirerad av just sagda personer. Tänkte att det kanske kunde finnas ett intresse av detta även på svenska, hur litet språket än kan tyckas vara, och eftersom jag dels är en riktig speltok och dels har sysslat med just spelrecensioner sedan tio år tillbaka men då i skriftlig form, så kände jag att det var värt ett försök :)

Nu när kvalitén som sagt ligger på en betydligt högre nivå än när idén just hade börjat realiseras, med videos numera högupplösta i 720p och vackert illustrerade bilder inför varje recension, så tänkte jag bara få göra lite reklam för kanalen här på Minhembio.com med hoppet om att få ytterligare tittare och kanske rent utav en och annan prenumerant av kanalen. Vi sällskapsspelare finns ju trots allt överallt, även på tekniksidor :)

Välkomna in till ConraDargo recenserar, allesammans!

Mvh
Tomas "ConraDargo" Engström

Postad 01 February 2011 - 12:01

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Intressant och välgjort! Bra.

Postad 01 February 2011 - 12:07

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Mycket bra recensioner dock verkar dessa spel vara för komplexa för en lekman som mig som endast spelat Polis och tjuv, Monopol och Risk :)

Lycka till

Postad 01 February 2011 - 12:56

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Mycket bra recensioner dock verkar dessa spel vara för komplexa för en lekman som mig som endast spelat Polis och tjuv, Monopol och Risk :)

:D

Jag förstår att det kan kännas så och är rädd för att majoriteten av de spel som jag recenserar kommer att vara just av den här sorten eftersom det ser lite annorlunda ut på spelmarknaden idag än för säg 20 år sedan på det glada 80- och 90-talet :)

Men till och från kommer jag också att flika in titlar som är betydligt enklare och mer familjevänliga eftersom jag vill skapa en kanal som inte enbart lockar hardcore-spelare! Och av det som i skrivandets stund finns upplagt på kanalen, kan jag absolut rekommendera följande recensioner till er som inte är riktigt vana vid alltför avancerade/komplicerade spel sedan tidigare:

Kingsburg
Pirate's Cove
Diplomacy
Discovery Island
Through the Desert

Alla dessa tjänar absolut som bra övergångar från de klassiska titlarna såsom just Tjuv & Polis eller Risk till någonting lite större, lite djupare :) Det mest avancerade spelet ligger högst upp och det minst längs ner.

Och tack för att ni gillar recensionerna! ;)

Postad 01 February 2011 - 13:26

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Nice att du tänker lägga upp lite mer "Svenne-spel". :)

Betyg på de spel du har testat?

Postad 01 February 2011 - 15:32

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Vill man rent utav se siffror på vad jag tycker om spelen, istället för att bara höra åsikterna som räknas upp i slutpläderingen av varje videoklipp, så kan man titta in på BoardGameGeek.com och där se hela min spelsamling som är komplett med just betyg och även korta kommentarer till varje spel!

Går man in under "Filters" kan man sortera ut de spel som jag inte äger utan bara ligger på önskelistan :)

Postad 02 February 2011 - 11:00

Unregisteredb2c2966a
  • Unregisteredb2c2966a
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
ILikeitalot! Kan du rekommendera en bra nätbutik för brädspel? Vi brukade åka in till Köpenhamn och handla spel, på den gamla goda tiden innan Al Gore uppfann internet......Machiavelli var en favorit, har vänner som fortfarande blänger snett på varandra ca 20 år (!) efter ett parti där ett grymt svek var inblandat...

Postad 07 February 2011 - 10:35

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Ny videorecension uppe - den här gången av två spel eftersom det är dags för en temaspecial!

Vill även passa på att tacka alla så mycket för att ni hjälpte min kanal att ta sig in bland de på "Mest sedda" förra veckan! Förhoppningsvis hamnar jag där även nu :)

ILikeitalot! Kan du rekommendera en bra nätbutik för brädspel? Vi brukade åka in till Köpenhamn och handla spel, på den gamla goda tiden innan Al Gore uppfann internet......Machiavelli var en favorit, har vänner som fortfarande blänger snett på varandra ca 20 år (!) efter ett parti där ett grymt svek var inblandat...

Absolut! Jag rekommenderar varmt www.worldofboardgames.com som har sitt säte här i Umeå och ägs av tre riktigt trevliga bröder :D Billiga priser, villiga att ta in allt de kan få tag på och skickar alltid med ett gäng återförslutningsbara påsar med sina beställningar!

Postad 07 February 2011 - 17:19

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Oooh, då kan jag reka Unispel här i Lund. Gratis frakt = billigt. Om man bor i närheten och kan hämta dvs :D
http://unispel.com/catalog/

Jag är också lite lagom intresserad av brädspel nuförtiden och våra favoriter är Carcassonne med tjejen och Puerto Rico med polarna. Alhambra körde vi senast och det var uppskattat.

Postad 08 February 2011 - 02:27

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Jag är också lite lagom intresserad av brädspel nuförtiden och våra favoriter är Carcassonne med tjejen och Puerto Rico med polarna. Alhambra körde vi senast och det var uppskattat.

Riktiga klassikers båda två ja, spel som är väldigt lätta att introducera för nya spelare oavsett vad de har för tidigare erfarenhet av sällskapsspel! Tror aldrig jag har träffat någon som inte har gillat dessa två titlar ;)

Postad 14 February 2011 - 11:18

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Ett kärt gammalt spel ur Catan-serien som jag inte tror att alltför många är bekanta med, i alla fall långt ifrån lika många som någon gång har spelat originalet The Settlers of Catan. Det här kan man säga är sci-fi-versionen: Starfarers of Catan.

Postad 21 February 2011 - 00:26

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Ytterligare ett kärt spel som säkert många redan har bekantat sig med, men som också är ett MÅSTE att ta upp när man recenserar just sällskapsspel!

Carcassonne

Postad 28 February 2011 - 10:56

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Mina damer och herrar, jag presenterar stolt en ny genomgång och redovisning av ett sällskapsspel och inte vilket spel som helst utan just det omåttligt populära Puerto Rico

Postad 07 March 2011 - 11:14

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

En ny kultklassiker har recenserats i form av Talisman Revised 4th Edition!

Nytt koncept: provar på en liten variant i den här recensionen för alla som tycker att mina förklaringar många gånger är för långa för att orka med dem. Under de första 3½ minuterna av själva genomgången går jag nämligen här väldigt snabbt igenom konceptet med spelet och säger därefter också klart och tydligt att den som vill kan hoppa direkt till slutpläderingen efter detta, då man nu åtminstone har fått lära sig grunderna. De som också är intresserad utav spelmekaniken fortsätter att titta i ytterligare 7 minuter för en mera djupgående genomgång!

ConraDargo Recenserar finns f.ö. även nu på Facebook och gruppen invigs med en Carcassonne-tävling! In och kika ni som tycker att detta låter intressant eller bara gillar mina recensioner och således borde bli medlem av gruppen :)

Redigerat av ConraDargo, 07 March 2011 - 11:14.

Postad 07 March 2011 - 12:30

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Klassiker ;D

Postad 14 March 2011 - 10:31

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Äntligen vågade jag mig på denna megarecension av Twilight Imperium 3rd Edition och jag känner mig nöjd med resultatet, förstod att det skulle ta sin tid att gå igenom allting men med mitt nya koncept att först förklara spelet i korta drag och därefter erbjuda tittaren en längre utläggning så är jag säker på att genomgången kommer att göra alla parter nöjda :D

Även inledningen samt slutpläderingen blev lång vilket ju bidrar till den totala längden på videoklippet, men då pratar jag även en del om expansionen Shattered Empire.

TI3 är hursomhelst ett måste att bekanta sig med och nu har ni alla chansen att göra så - på ren svenska dessutom!

Postad 21 March 2011 - 10:30

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

En ny vecka innebär ett nytt spel i ConraDargo Recenserar och den här gången ger jag mig på det till synes lite tråkiga Caylus, men som under den stela förpackningen visar sig ha ett fullt giltigt skäl till varför denna titel ligger på topp 10 @ BoardGameGeek.com!

Redigerat av ConraDargo, 21 March 2011 - 10:31.

Postad 28 March 2011 - 09:32

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Hur exakt gör man om ett RTS-koncept (Real-Time Strategy) så att det fungerar med den beprövade gamla spelformen som kallas sällskapsspel?? Svaret ges i det senaste avsnittet av ConraDargo recenserar!

Med StarCraft 2 som släpptes förra sommaren tänkte jag nämligen ligga rätt i tiden och har således valt att recensera den sällskapsspelsvariant som Fantasy Flight Games släpptes för ett par år sedan i form av StarCraft: The Board Game.

Se de tre raserna Terran, Protoss och Zerg möta varandra i denna kamp på liv och död - och poäng.

Postad 04 April 2011 - 16:57

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Vad är det som gör Ticket to Ride (åk tåg mellan olika städer och samla poäng på detta) till en så populär spelserie och vilken av alla versioner ska man egentligen köpa - vad skiljer dem ens åt? Det kändes som att det var på tiden att jag förklarade detta för er alla i detta nya avsnitt av ConraDargo recenserar! :D

Postad 11 April 2011 - 22:35

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Från sällskapsspel till datorspel till sällskapsspel igen - och igen, nu senast bara förra året genom Kevin Wilson som har designat det allra senaste Sid Meier's Civilization: The Board Game. Frågan som alla nu ställer sig är: hur har man lyckats denna gång med att omvandla datorspelet till sällskapsspelsform? Klicka på länken ovan för att få en genomgång och svaret.

Postad 18 April 2011 - 06:41

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Med hela världen som såväl spelplan som gemensamt mål att rädda är det upp till deltagarna i Pandemic att försöka stoppa de virus som sprids i rask takt och tillsammans försöka komma fram med botemedel för innan en epidemi utbryter, i detta stressiga samarbetsspel!

Postad 25 April 2011 - 10:26

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Temaspecial: retro! Vi ser här två riktigt uråldriga sällskapsspel i form av storklassikern Den försvunna diamanten (50-tal) samt vår egen Dan Glimnes förslösarspel Sätt sprätt på en milj000.000n! (60-tal) med genomgång och slutplädering i sedvanlig ordning.

Postad 02 May 2011 - 06:31

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Att spela besättningen ombord på ett rymdskepp som uppdrag efter uppdrag blir utsatt för alla möjliga faror från infiltratörer till asteroider på kollisionskurs, torde låta nog svårt som det är. I Space Alert måste dock deltagarna inte bara komma överrens om vem som gör vad utan dessutom agera i realtid till de CD-skivor med instruktioner som hela tiden exakt på sekunden meddelar besättningen om vad som händer och när så sker.

Postad 09 May 2011 - 06:43

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Har man inte spelat The Settlers of Catan så har man heller inte levt ett ordentligt sällskapsspelsliv! Det här är spelet för alla av den legendariske utvecklaren Klaus Teuber och som har vunnit utmärkelsen "Årets spel" i flertalet länder. Har man mot all förmodan missat denna klassiker så får man här chansen att se varför spelet verkligen förtjänar sin ryktbarhet.

Ettårsjubileum!! *flääääärp* Tillbakablickar, bloopers, sponsoravtal och kampanjvecka - allt inklämt i ett och samma avsnitt.

Postad 16 May 2011 - 06:10

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Om man mixade Cluedo med Sagan om Ringen skulle Hunting Party bli resultatet. Här söker spelarna efter ledtrådar som leder dem till var i världen som "Skuggan" gömmer sig för att lyckas uppfylla en profetia, men framförallt roffa åt sig kungens belöning till den som hittar och dräper detta hot.

Postad 23 May 2011 - 09:11

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Vad är det egentligen som lurar i de herrgårdar som spelarna får utforska i Mansions of Madness, där en av deltagarna axlar rollen som olyckan själv med makten att framkalla varelser ur cthulhu-universumet? Ta reda på svaret i den senaste recensionen av ConraDargo Recenserar!

Postad 23 May 2011 - 10:03

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2891 inlägg
  • 0
Tänkte bara säga att det var ena j*vla bra och snygga illustrationer du knåpat ihop! Gillar även recensionerna också! ;)

Nu vill jag se animerade recensioner a la "The Ricky Gervais Show" :P

Postad 23 May 2011 - 10:51

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Tänkte bara säga att det var ena j*vla bra och snygga illustrationer du knåpat ihop! Gillar även recensionerna också! ;)

Nu vill jag se animerade recensioner a la "The Ricky Gervais Show" ;)

Tackar det ska jag framföra till Danny (inkdragonstudio.nu) som tecknar mina titelkort! Sa det till honom senast i morse att han garanterat skulle få komplimanger för sitt senaste verk, är själv väldigt nöjd över det och glad att ha honom vid min sida :)

Animerad hade varit roligt att få göra ja, vem vet vad som händer i framtiden när man blir stor och berömd ;)

Postad 30 May 2011 - 07:56

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Med en topp 3-placering på BoardGameGeek.com sedan flera år tillbaka är Agricola en av de mest älskade spelen såväl inom sin genre som någonsin och därför är det på tiden att jag avverkar denna oerhört trevliga spelupplevelse och förmedlar budskapet till er andra!

Postad 06 June 2011 - 10:51

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

I denna senaste utgåva av Call of Cthulhu: The Card Game från 2008 uppfann Fantasy Flight Games uttrycket "levande kortspel" som handlar mindre om själva kortsamlandet och mer om spelupplevelsen - vilken i sig också har genomgått en förändring från att vara mer av en duell två spelare emellan till ett slags äventyr och kamp lika mycket mot spelet som sin motståndare.

Postad 14 June 2011 - 08:10

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Bygg upp en stad komplett med ett av världens sju vackra underverk och tävla mot dina (o)vänner i vem som får den mest värdefulla staden i detta kortbaserade sällsskapsspel som heter 7 Wonders, inklusive den nysläppta expansionen Leaders som ger spelarna möjligheten att ta hjälp från några av historiens största ledare för att lyckas kamma hem flest poäng och stå som segrare i slutet.

Postad 20 June 2011 - 09:29

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

2009 års stora succé Small World är tillbaka i denna nyutgåva med undertiteln Underground och som innehåller sin egna spelplan samt raser att kombinera med olika förmågor som det gäller att försöka använda på ett så smart och effektivt sätt som möjligt för att ta över underjordens områden och därigenom håva in fler poäng än sina motståndare.

Postad 27 June 2011 - 10:28

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Den fantastiska världen av intriger, svek och mord som skapats av George R. R. Martin blev ordentligt uppmärksammad för ett par månader sedan när TV-serien debuterade i USA och tog folk med storm, men man har sedan länge tillbaka kunnat uppleva kontinenten Westeros i spelform - såväl brädspel som kortspel varpå jag tittar närmare på det senare alternativet i detta avsnitt av ConraDargo Recenserar.

Postad 04 July 2011 - 06:55

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Stone Age är ett familjevänligt spel från 2-4 deltagare där man för kontrollen över en stam och skickar ut sina medlemmar till att samla in resurser, utöka stammen, sköta åkrarna, jaga efter mat och allmänt se till att frodas och må bra.

Redigerat av ConraDargo, 04 July 2011 - 07:27.

Postad 11 July 2011 - 10:38

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Munchkin finns i ungefär lika många utföranden som antalet år spelet har existerat och är än idag ett av de bästsäljande titlarna på sällskaps-/kortspelsmarknaden. För den som ännu inte har stiftat bekantskap med denna underhållande titel är veckans recension obligatorisk att se, varning utfärdas dock för att känslor av att behöva gå ut och spendera pengar på att få tag på någon av de många utgåvorna kan uppstå.

Postad 11 July 2011 - 23:12

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Mycket skoj att se. Munchkin har man ju spelat några gånger :)

Lirar själv Magic The Gathering, lätt det mest välgjorda spelet som finns, och det största! 11,601 unika kort just nu. Kan bli en del combos!

Postad 18 July 2011 - 16:34

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Med taktik och rätt karaktärskort framför sig försöker spelarna i Rattus att hålla sig borta från Digerdöden som sprider sig i Europa via råttor, samtidigt som alla även gör sitt bästa för att pesten ska nå de länder där ens motspelare har invånare kvar och i slutet är det den som sitter med flest invånare kvar på kartan som vinner.

Postad 25 July 2011 - 09:19

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

ConraDargo Recenserar är inne på sitt fjärde temaavsnitt och den här gången behandlar Tomas sällskapsspel i sin digitala form, närmare bestämt på dagens mobiltelefoner. Bortsett från att nämna ett antal tillgängliga samt kommande titlar så recenseras här även Roll Through the Ages samt Neuroshima Hex!.

Postad 01 August 2011 - 08:35

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

I Fantasy Flight Games senaste tillskott till sin Living Card Game-serie, The Lord of The Rings: The Card Game, försöker 1-2 spelare att med varsin grupp hjältar bekämpa Saurons undersåtar och hinna med att avklara ett uppdrag, inte bara utan att deras liv rinner ut utan också före dess att hoten som omger dem blir för mycket att stå emot och spelet således får ett abrupt slut på grund av hur man får för mycket att lyckas hantera.

Postad 08 August 2011 - 09:04

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Klassikern från 90-talet är tillbaka! Top Race är ett Formel 1-kortspel där 2-6 spelare först och främst slåss om vem som ska få ägandeskapet till vilken eller vilka bilar och därefter också en så bra placering som möjligt över mållinjen. Fartfyllt, enkelt och underhållande spel för alla åldrar!

Postad 15 August 2011 - 08:01

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Atlantis är på väg att sjunka och det finns inte nog med båtar för att rädda alla invånare på ön, så vad gör man? Jo först till kvarn får naturligtvis mala! Ta dina spelpjäser till båtarna så snabbt som möjligt och lasta därefter av dem på de säkra grannöarna innan dina motspelare hinner göra detsamma - fast med sina egna spelpjäser, förstås. Se bara upp för hajar, valar och sjöodjur som står mellan dig och säkerheten! Det här är Survive: Escape from Atlantis!

Postad 15 August 2011 - 18:48

Raffe_L
  • Raffe_L
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Har följt dina recensioner ett tag och blivit riktigt sugen på att börja spela mer brädspel.
Närmaste tiden kommer jag nog köpa in:
Carcassonne
Ticket To Ride
Munchkin

Postad 15 August 2011 - 19:11

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Har följt dina recensioner ett tag och blivit riktigt sugen på att börja spela mer brädspel.
Närmaste tiden kommer jag nog köpa in:
Carcassonne
Ticket To Ride
Munchkin

Tack det var verkligen roligt att höra! Precis vad jag önskar kunna göra med mina recensioner - nå ut till folket och få dem intresserade utav denna utomordentliga, sociala underhållning :)

Bra planerade inköp, där har du tre riktigt varierande spel som torde kunna passa alla sällskap!

Postad 22 August 2011 - 09:22

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Om man tog kärnan från sänka skepp och designade om ett nytt spel för 2000-talet från detta, hur skulle det då kunna se ut? Just dessa tankar har Hasbro och Wizards of the Coast nu förverkligat med sitt Battleship Galaxies där två rymdflottor ställs mot varandra i ett figurspel där varje strid är ett tärningsspel som antingen slutar med en bom eller träff.

Postad 27 August 2011 - 10:00

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0
Mycket trevliga recensioner. Det tråkiga är att man blir så jäkla sugen på att spela alla spelen och då blir det väldigt dyrt. Tummen upp för Flashback-samlingen i bakgrunden också.

Postad 27 August 2011 - 21:47

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Mycket trevliga recensioner. Det tråkiga är att man blir så jäkla sugen på att spela alla spelen och då blir det väldigt dyrt. Tummen upp för Flashback-samlingen i bakgrunden också.

Tack så mycket, jag är förstås ruskigt nöjd över min spelsamling! :P Och ja, det är samma problem inom den här formen av spelunderhållning som på dator- och konsolfronten: så många spel att spela, så lite tid att göra det på :)

Postad 29 August 2011 - 08:09

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Kriga med pokerregler, evolvera egna livsformer, brygg märkliga brygder och samla på Da Vincis uppfinningar i fyra helt olika kortspel som alla härstammar från Ryssland och nu är på väg att spridas till resten av världen! Tomas "ConraDargo" Engström gör här en Uppdrag Granskning och synar titlarna i sömmarna för att upplysa alla svenska sällskapsspelare om huruvida spelen är värda vår tid eller ej.

Postad 05 September 2011 - 07:38

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Klassikern från sent 80-tal är tillbaka! Med hjälp av ledtrådar ska varje spelare eller lag försöka lista ut vilken den gemensamma nämnaren är och på så vis kamma hem en vinst i TriBond. Nyutgåvan kommer inte bara med ett helt nytt sätt att vinna spelet på utan även variationer på hur ledtrådarna ges.

Redigerat av ConraDargo, 05 September 2011 - 07:44.

Postad 19 September 2011 - 07:21

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Postad bild

Glöm Fia med Knuff - i Repello gäller det att verkligen tänka innan man förflyttar sin spelarpjäs med målet att försöka knuffa ut såväl de värdefulla spelbrickorna som motspelarnas pjäser. Var bara försiktig när du skapar en knuffsituation för rätt vad det är så spelas plötsligt kedjereaktionen som du skapade i ett tidigare drag nu mot dig när pjäserna kommer flygandes och du hamnar utanför spelbrädet!

Postad 23 September 2011 - 06:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Tänkte bara säga att det var ena j*vla bra och snygga illustrationer du [Danny] knåpat ihop!

Satt precis och tänkte på samma sak, snubben är grym! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.