ConraDargo recenserar - sällskapsspel
179 svar till detta ämne
Postad 11 December 2012 - 11:00
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Har du något förslag till något liknande, nu inför jul? 
När jag tänker kreativa spel där man berättar historier som i Dixxit så tänker jag främst på Tales of the Arabian Nights och Once Upon a Time. Ett annat spel av liknande kaliber men som är mer humoristiskt är Aye, Dark Overlord!
Redigerat av ConraDargo, 11 December 2012 - 11:49.
Postad 11 December 2012 - 11:42
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
När jag tänker kreativa spel där man berättar historier som i Dixxit så tänker jag främst på Tales of the Arabian Nights och Once Upon a Time. Ett annat spel av liknande kaliber men som är mer humoristiskt är Aye, Dark Overlord! 
Tack skall du ha för tipsen.  Men det ser ut som 'once upon a time' och 'aye, dark overlord' länkar till samma spel
Postad 11 December 2012 - 11:48
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Tack skall du ha för tipsen.  Men det ser ut som 'once upon a time' och 'aye, dark overlord' länkar till samma spel 
Ah, ett klassiskt fall av copy-paste gone wrong XD Fixat!
Redigerat av ConraDargo, 11 December 2012 - 11:49.
Postad 11 December 2012 - 11:56
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Ah, ett klassiskt fall av copy-paste gone wrong XD
Fixat!
Finfint det blev ett Once upon a Time.  Tack för hjälpen
Postad 11 December 2012 - 12:01
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Finfint det blev ett Once upon a Time. Tack för hjälpen
Det var så lite så! Mycket nöje med spelet, det är riktigt trevligt och har potential till att skapa underbara spelminnen
Postad 11 December 2012 - 19:25
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Rekommenderar Bonanza om ni är några stycken. Hysterisk irrititation uppstår mellan varandra ju längre tiden går
Powergrid blir däremot lite långrandigt om man inte sätter en kort tidsgräns har jag för mig? Bara spelat en gång dock.
Postad 12 December 2012 - 01:08
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Powergrid blir däremot lite långrandigt om man inte sätter en kort tidsgräns har jag för mig? Bara spelat en gång dock.
Hmm jag har spelat det tre gånger och just speltiden är faktiskt inget som jag har tänkt på - inte i samma utsträckning som t.ex Agricola. Jag tror nog inte att någon sittning med PG har varat i fler än 3 timmar, och det känns helt överkomligt för ett sådant spel
Postad 12 December 2012 - 10:54
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
ok, ja, det kan ju ha att göra med att jag tog mina beslut snabbt, medan man fick vänta hysteriskt länge på de andra tre.. Sedan tror jag att det spelar en viss roll att vi inte hade väntat oss ett så långt spel.
Postad 23 December 2012 - 19:32
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 Tomas "ConraDargo" Engström tittar tillbaka på året som har gått; vilka spel var de personliga favoriterna och vad blev kvarlämnat på grund av tidsbrist eller annat strul? Och på tal om strul bjuds det även på bloopers från när inspelningarna inte har gått riktigt som planerat... God Jul och ett Gott Nytt År önskar ConraDargo Recenserar!
Postad 07 January 2013 - 12:17
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 Med den analkande dödsstjärnan har Rebellerna i Star Wars: The Card Game bråttom med att lyckas slå ut Imperiet genom att spela ut kort med karaktärer, varelser och fordon för att anfalla de uppdrag som den mörka sidan har ute på spelplanen.
Postad 13 January 2013 - 20:44
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Mice & Mystics recenserat @ DigitalEscape. Jag kommer hädanefter även att publicera skrivna recensioner, vilket i första hand sker med de titlar som jag inte finner tiden till att göra en videorecension av. På den här sidan kan man även höra mig och Danny diskutera fiktion i alla dess former i vår podcast Eskapisterna.
Postad 21 January 2013 - 12:43
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 I CO2 gäller det för spelarna att forska fram grön el som kan ersätta det fossila bränslet om världen ska kunna klara sig utan att förgiftas av de höga halterna koldioxid. Men även om alla tycks samarbeta för att uppnå samma mål, existerar det fortfarande ett eget intresse och frågan är vad man sätter högst: jordens framtid eller hur många poäng som man lyckas samla ihop på vägen dit.
Postad 27 January 2013 - 19:00
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 The Resistance recenserat @ DigitalEscapeThe Resistance är ett kortdrivet spel där 5-10 deltagare delvis samarbetar för att försöka fullfölja tre av fem uppdrag, vilket därefter antingen leder till hur rebellerna slår ner Imperiet eller att Imperiets spioner lyckas dra undan mattan för rebellerna. För exakt var någonstans ens lojalitet som spelare egentligen ligger är även detta bestämt av kort, då två eller fler spelare (beroende på antalet deltagare) kommer att agera spioner som försöker sabotera för de resterande och på så vis själva vinna spelet.
Redigerat av ConraDargo, 27 January 2013 - 19:01.
Postad 04 February 2013 - 13:29
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 Fångade inne i ett tempel vars förbannelse är på väg att begrava alla levande, måste spelarna i Escape: The Curse of the Temple samarbeta för att lyckas aktivera de magiska kristaller som kan lyfta förbannelsen och göra så att de tar sig ut. Med endast 10 minuter på sig och en förbannelse som även kan påverka deras tärningsslag, blir det hela en hektisk upplevelse där det är svårt att hålla huvudet kallt.
Postad 18 February 2013 - 11:00
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 Som en av tio superhjältar är det upp till varje spelare i Sentinels of the Multiverse att tillsammans lyckas rädda dagen, när de plockar och spelar ut kort med såväl superkrafter som smarta prylar. Hotet kommer förstås från en superskurk med domedagsplaner och som har sina egna krafter, prylar samt även följeslagare som spelarna måste överkomma för att lyckas med sitt uppdrag.
Postad 04 March 2013 - 10:01
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 År 110 före kristus befinner sig romarriket i sitt esse och det är vid denna tidpunkt som deltagarna i Trajan försöker få ett högre inflytande än sina motspelare. Genom diverse handlingar som påverkar såväl senaten som militären, drar spelarna in så mycket poäng de kan under ett helt spelår för att sedan kora en vinnare.
Postad 18 March 2013 - 11:28
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 Att gräset skulle vara grönare på andra sidan är precis hur personerna i River Dragons (tidigare Dragon Delta) tänker, när de överger sin hemby för att försöka ta sig till en av grannbyarna. Problemet är bara den stora flod som separerar byarna och därför gäller det för samtliga spelare att med noggrant utplacerade stenar och plankor försöka bygga en bro över till andra sidan - och bli den som först lyckas ta sig över.
Postad 01 April 2013 - 11:16
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 I detta specialavsnitt tar Tomas upp två titlar som passar bra för de där riktigt små sällskapen - när man inte är fler än två personer! Le Havre: The Inland Port handlar om att resa upp byggnader i en hamnstad medan Agricola: All Creatures Big and Small förvandlar spelarna till bönder som föder upp olika djur.
Postad 15 April 2013 - 09:45
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 De mystiska öarna i Bora Bora lockar spelarna till att bygga hyddor för män och kvinnor att flytta in i, sända ut präster till templen och komma med offergåvor till gudarna. Allt detta i strävan efter att få så många poäng som möjligt, men med tärningsslag som begränsar dina möjligheter och dessutom dina motspelares stammar som konkurrerar om såväl utrymme som spelbrickor, går det inte att ta ut någon seger i förskott.
Postad 29 April 2013 - 10:43
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 Året är 1914 och det första världskriget har just påbörjat efter skotten i Sarajevo, där kronprinsen Franz Ferdinand blivit skjuten. Nu står delar av världen uppdelade i två läger där Centralmakterna möter de allierade och för spelarna som axlar rollerna som de olika länderna, gäller det att antingen hålla endera stad av London och Paris, eller ta över Berlin, för att vinna kriget i Axis & Allies: WWI 1914.
Postad 13 May 2013 - 15:02
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Coerceo är ett abstrakt spel som verkligen sätter hjärnan i arbete när två spelare ställs mot varandra och försöker omringa motspelarens spelpjäser, på en spelplan som blir allt mindre ju längre man spelar! Jag har även publicerat en krönika om mitt besök på spelfestivalen Nordsken som ägde rum förra veckan från torsdag till lördag!! Läs gärna denna för mina intryck om hur festivalen var och vad som hände där
Redigerat av ConraDargo, 13 May 2013 - 15:05.
Postad 27 May 2013 - 10:32
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 14 fraktioner trängs om den jordyta som finns tillgänglig att expandera på i Terra Mystica, en yta som täcks av allt från träskmarker och skogar till öknen och sjöar. Eftersom varje fraktion har sin egen områdestyp där de frodas, gäller det för spelarna att först transformera landskapet och sedan upprätta olika byggnader som dels utökar ens rike, dels förser en med resurser och förmåner.
Postad 28 May 2013 - 08:55
Raffe_L
-
Raffe_L
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Har följt dina recensioner ett tag och blivit riktigt sugen på att börja spela mer brädspel. Närmaste tiden kommer jag nog köpa in: Carcassonne Ticket To Ride Munchkin
Ganska tyst i denna tråden. Det är nu snart 2 år sedan jag hittade dina recensioner, fick upp ögonen för brädspel och köpte in mina första spel enligt ovan. Jag följer fortfarande dina recensioner med stort intresse och min spelsamling har växt en del med spel som: Agricola Agricola - All creatures big and small Thurn & Taxis Thebes Portobello Market Kolejka N.Y Chase + diverse expansioner till en del spel Just nu är jag och frun inne i en period där vi spelar ett spel i princip varje kväll efter att barnen gått och lagt sig. I alla fall du gör ett riktigt bra jobb som jag hoppas du fortsätter länge med.
Postad 28 May 2013 - 09:38
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Ganska tyst i denna tråden. Det är nu snart 2 år sedan jag hittade dina recensioner, fick upp ögonen för brädspel och köpte in mina första spel enligt ovan.
Jag följer fortfarande dina recensioner med stort intresse och min spelsamling har växt en del med spel som: Agricola Agricola - All creatures big and small Thurn & Taxis Thebes Portobello Market Kolejka N.Y Chase + diverse expansioner till en del spel
Just nu är jag och frun inne i en period där vi spelar ett spel i princip varje kväll efter att barnen gått och lagt sig.
I alla fall du gör ett riktigt bra jobb som jag hoppas du fortsätter länge med.
Tack så jättemycket för kommentaren! Det är lite tystare i vissa av forumen där jag sprider mina recensioner än andra ja, men jag låter det inte påverka mig som någonting negativt utan tänker bara att på vissa forum så samlas ju inte "rätt" sorts människor för att det ska kunna föras livliga diskussioner  Facebook-gruppen är desto mer levande och det är väldigt roligt! Askul att höra hur ni har blivit så spelbitna båda två! Det bästa betyget jag kan få är ju just när folk har fått upp nytt intresse eller återuppväckt sitt gamla för sällskapsspelens breda utbud  Önskar er många glada och underhållande spelkvällar i framtiden!
Postad 29 May 2013 - 12:21
Raffe_L
-
Raffe_L
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Tack så jättemycket för kommentaren! Det är lite tystare i vissa av forumen där jag sprider mina recensioner än andra ja, men jag låter det inte påverka mig som någonting negativt utan tänker bara att på vissa forum så samlas ju inte "rätt" sorts människor för att det ska kunna föras livliga diskussioner Facebook-gruppen är desto mer levande och det är väldigt roligt!
Askul att höra hur ni har blivit så spelbitna båda två! Det bästa betyget jag kan få är ju just när folk har fått upp nytt intresse eller återuppväckt sitt gamla för sällskapsspelens breda utbud Önskar er många glada och underhållande spelkvällar i framtiden!
Nu har jag hittat till Facebook-gruppen också. Mycket intresant läsning. Man känner sig dock som en riktig "nybörjare"  Spelen jag och min fru spelar är ju enbart "light"-spel.
Redigerat av Raffe_L, 29 May 2013 - 12:52.
Postad 29 May 2013 - 13:04
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Då ligger jag nog på en baby-weight nivå, med mina spel
Postad 02 June 2013 - 17:12
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Jag köper nog mer spel än jag hinner att spela. Svårt när spelgruppen består av ett gäng killar i 40-års åldern med karriär, barn och allt annat som hör livet till. Men det är kul att köpa spel! Och hinna spela dem emellanåt. Senaste inköpen var ArcanaElder SignForbidden IslandKing of Tokyo (English first edition)RelicSmash Up
Postad 02 June 2013 - 21:50
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Nu har jag hittat till Facebook-gruppen också. Mycket intresant läsning. Man känner sig dock som en riktig "nybörjare" Spelen jag och min fru spelar är ju enbart "light"-spel.
Då ligger jag nog på en baby-weight nivå, med mina spel 
Hahaha ingen fara, det hänger fler personer i gruppen som spelar titlar i klass med Settlers, Lost Cities och Carcassonne med flera andra!  Och eftersom gruppen har just så många olika spelare i sig så är det bara att be om tips ifall ni antingen söker mer av samma typer av spel, eller vill ta det hela till nästa steg och vilket detta då skulle kunna vara!  Kul att ha med er båda i gruppen! Jag köper nog mer spel än jag hinner att spela. Svårt när spelgruppen består av ett gäng killar i 40-års åldern med karriär, barn och allt annat som hör livet till. Men det är kul att köpa spel! Och hinna spela dem emellanåt.
Senaste inköpen var Arcana Elder Sign Forbidden Island King of Tokyo (English first edition) Relic Smash Up
Nice, riktigt bra inköp där! Jag går själv bara och väntar på att Elder Signs expansion ska dyka upp, så blir det ett specialavsnitt där jag recenserar både den och grundspelet  Och visst är det enormt lätt hänt att man köper mer än man egentligen har tid för att spela. Typ, hela tiden X)
Postad 10 June 2013 - 11:23
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 På sommaren tenderar man att röra mycket på sig, om det så är från en plats till en helt annan eller bara utomhus. I denna sommarspecial granskas därför det enkla, portabla kortspelet DuCo som handlar om att matcha symboler och färger, samt även utomhusspelet Mölkky där man försöker knocka omkull träklossar och klättra i poäng.
Postad 24 June 2013 - 08:53
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 Att bygga upp en attraktiv förort med butiker, parkeringsplatser, bostäder och industribyggnader är inte det lättaste - vilket deltagarna i Suburbia snabbt blir medvetna om. Noggrann planering av infrastrukturen är vad som dels påverkar din ekonomiska situation, men också förortens rykte och målet är att samla så många invånare som möjligt innan spelet tar slut.
Postad 08 July 2013 - 11:23
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 Spelbrickor och ädelstenar är de två huvudingredienserna i Puzzle Strike där det förstnämnda används till att få det senare att flyga kors och tvärs mellan spelarnas spelbräden. Genom att kombinera olika karaktärers egenskaper med effekten av de många spelbrickorna, gäller det att hålla nere på antalet ädelstenar på sitt eget spelbräde och istället försöka få motståndarens att bli överfullt.
Postad 22 July 2013 - 12:12
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 Ett mord har just begåtts i distriktet där spelarna i Police Precinct arbetar inom poliskåren. Utredningen startar givetvis omedelbart men fortskrider inte helt problemfri, då den normala brottsligheten fortfarande måste bekämpas för att distriktet inte ska förfalla - något som stjäl både tid och resurser. Och hur var det nu med ryktet om att någon inom gruppen skulle vara korrupt...?
Postad 05 August 2013 - 10:57
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 I denna temaspecial behandlas tre snabbspelade titlar som är snabba att plocka fram, lära sig och spela igenom! Vi har det abstrakta överlevnadsspelet Tsuro, kärleksintriger och klurigheter i Love Letter, samt en mycket nyskapande speldesign i poängplockarspelet String Railway.
Postad 19 August 2013 - 10:59
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 I Zombicide försöker spelarna överleva den zombieapokalyps som råder, när de tar sig genom olika stadsdelar som kryllar av sagda varelser - en inte helt enkel uppgift som kräver såväl ett noggrant planerande som samarbete för att man inte ska bli fullkomligt överrumplad och uppäten!
Postad 02 September 2013 - 11:51
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 I Trains strävar spelarna efter att såväl få en balanserad kortlek som ha smart utplacerade spelpjäser på spelplanen, när de successivt försöker bygga tågsträckor mellan olika städer i Japan. Vilka kort man bör satsa på att använda sig av, var man vill resa poänggenererande tågstationer och exakt hur man ska placera ut sin tågräls är alla tre viktiga beslut som behöver fattas med omsorg för att man vid avslut ska kunna stå som vinnare.
Postad 16 September 2013 - 11:18
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 De två fraktionerna Vox Populi och Founders ligger i ständigt krig om de olika områdena som utgör den flygande staden Columbia, när spelarna gör sitt yttersta för att vinna territoriestrider med sina små arméer av figurer. Allt detta i sällskapsspelet Bioshock Infinite: The Siege of Columbia.
Postad 14 October 2013 - 10:20
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 När tärningarna slås i Dungeon Roll gäller det att tänka sig för både en och två gånger extra, innan man kastar sig in i nästa strid mot allsköns monster! För ju djupare ned i grottan man går, desto starkare blir motståndet - men desto större är även chansen till fler belöningar och därmed också segern!
Postad 03 February 2014 - 14:10
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 Förlista på en öde ö blir det viktigt för deltagarna att verkligen samarbeta för att lyckas ta sig därifrån. Redskap ska tillverkas, ön utforskas och vilda djur bekämpas. Men vädrets makter samt den ständiga hungern är minst lika hård mot spelarna, i detta scenariebaserade spel som är Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island.
Postad 15 April 2014 - 07:56
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 I Might & Magic Heroes: TBG leder spelarna en av fyra fraktioner i fantasyvärlden Ashan att försöka bli det mäktigaste kungadömet. Arméer rekryteras, residensstäder byggs upp och hjältar sänds ut att överta de viktiga gruvområden som krävs för att kunna stå som segrare.
Postad 29 April 2014 - 18:41
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 I Nations får varje deltagare representera en av fem stora nationer i en poängjakt genom fyra tidsåldrar, vars teknologiska framsteg påverkar hur nationerna utvecklar sig. Men att resa underverk, träna soldater och skapa nya kolonier blir snabbt en viktig balansgång mellan att lyckas få sin nation att fortlöpande utvecklas - utan att för den delen råka driva folket till antingen svält eller uppror.
Postad 13 May 2014 - 15:54
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Caverna: The Cave Farmers ser ett par dvärgafamiljer leva livet såväl i som utanför sina grottor, när de såväl odlar grödor och föder upp djur som bedriver gruvdrift och går på expeditioner. Kan du som spelare finna rätt balans mellan lantbruk och gruvdrift för att stå med den mest välbärgade familjen när den sista spelrundan väl är över?
Postad 27 May 2014 - 06:28
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Eldritch Horror kastar in sina spelare i en värld där mycket står på spel just nu, då en av de skräckinjagande gudalika varelserna från Cthulhu-universumet är på väg att uppvakna och bryta sig igenom till vår värld. Därför behöver man i detta spel samarbeta för att hålla hemskheterna borta och världen från att gå under.
Postad 09 June 2014 - 22:12
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 I Smash Up samarbetar Ninjor med Pirater, Utomjordingar med Zombies, Dinosaurier med Robotar och allt däremellan när spelarna fritt blandar sina utvalda fraktioner och skapar en kortlek av detta. Individ- och handlingskort hjälper dem därefter att förstöra högkvarter i jakten på segerpoäng.
Postad 10 June 2014 - 11:54
Unregistered03303df7
-
Unregistered03303df7
-
Forumräv
-
-
640 inlägg
Behöver tips: Om man ska köpa 2 sällskapsspel i sommar; ett strategi och ett frågesport kan du rekommendera 2 st åt mig? - krav: de ska finnas på svenskaVilka skulle du köpa? Är lite sugen på Power grid, något du rekommenderar som strategi? tack på förhand
Postad 11 June 2014 - 06:26
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Behöver tips:
Om man ska köpa 2 sällskapsspel i sommar; ett strategi och ett frågesport kan du rekommendera 2 st åt mig? - krav: de ska finnas på svenska
Vilka skulle du köpa? Är lite sugen på Power grid, något du rekommenderar som strategi?
tack på förhand 
Hejsan! Ja jag skulle absolut rekommendera Power Grid!! Det är dessutom ett bra spel även om man inte har så mycket erfarenhet av sällskapsspel sedan tidigare, även om absoluta nybörjare förmodligen kan tycka att det är lite mycket att hålla reda på till en början. Och som frågespel skulle jag säga När då då? eftersom även det är något för alla - där man inte behöver vara smartast eller mest allmänkunnig bara för att lyckas få rätt. Här går det väldigt bra att gissa sig till saker och skapa sig en bild av vad som är det korrekta svaret  Utöver det spelet så föreslår jag även Timeline som är precis samma grej (placera saker och händelser rätt i tiden i förhållande till annat) men har färre kort i sig och därför går det tyvärr snabbare att börja lära sig svaren.
Postad 11 June 2014 - 10:23
Unregistered03303df7
-
Unregistered03303df7
-
Forumräv
-
-
640 inlägg
Hejsan!
Ja jag skulle absolut rekommendera Power Grid!! Det är dessutom ett bra spel även om man inte har så mycket erfarenhet av sällskapsspel sedan tidigare, även om absoluta nybörjare förmodligen kan tycka att det är lite mycket att hålla reda på till en början.
Och som frågespel skulle jag säga När då då? eftersom även det är något för alla - där man inte behöver vara smartast eller mest allmänkunnig bara för att lyckas få rätt. Här går det väldigt bra att gissa sig till saker och skapa sig en bild av vad som är det korrekta svaret Utöver det spelet så föreslår jag även Timeline som är precis samma grej (placera saker och händelser rätt i tiden i förhållande till annat) men har färre kort i sig och därför går det tyvärr snabbare att börja lära sig svaren.
tackar för tipsen, ska undersöka dem!
Postad 11 June 2014 - 15:21
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Betänk dock att första omgången PowerGrid lätt tar tre-fyra timmar om man är fyra-fem personer, eftersom det är en del att tänka på.
Men efter någon omgång kan man köra på tid i varje del, så kapas det lite tid. Riktigt roligt spel dock.
Även Agricola är intressant ur strategisynpunkt, men även detta tar lång tid första gången.
Bered dig för övrigt på att bli arg på dig själv både i agricola och power grid när du kommer på att du tänkte fel omgången innan...
När då då är riktigt enkelt och lättsamt och roligt, perfekt när man bara vill ta ett spel innan läggdags eller så, eftersom det går så pass fort.
Ett annat spel som stimulerar till diskussion, frustration och irritation (ja, knepigt, men det är roligt att spela såna spel) är Bohnanza.
Postad 23 June 2014 - 17:29
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 Med en planet vars yta samt resurser är begränsade, får deltagarna i Alien Frontiers spela både agressivt och listigt för att lyckas få som man vill när ens rymdskepp koloniserar planeten och därmed också samlar vinstpoäng.
Postad 08 July 2014 - 20:22
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 Jorden invaderas av utomjordingar och som del av en hemlig agentur gäller det för spelarna i Galaxy Defenders att stoppa hotet. Välj en av fem roller att agera som på slagfältet och kämpa tillsammans genom en lång kampanj av strider och historia om mänsklighetens försök att överleva.
Postad 21 July 2014 - 18:11
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
 Med varsin armé från Old World leder spelarna sina trupper ut på slagfältet i Warhammer: Diskwars där orderkort, uppdragskort, terrängkort och uppmarschkort alla bidrar till en lika varierande som strategisk upplevelse - fältslag efter fältslag.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|