WilliamH 07 november 2011 - 21:53 skrev:
Har själv inte fått min iPhone än så jag kan inte uttala mig om min "skrammlar".
ok, inte lätt att veta vilket det är då
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter produkter
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
3 relaterade trådar
Skickat 08 november 2011 - 01:59 WilliamH 07 november 2011 - 21:53 skrev:
Googlade lite och fick fram att det kan röra sig om allt från Sim-kortet, gyron, vibratorn, kameralinser och en lös skruv som låter. Länkarna: http://forum.macworl...r-alla-iphones/ och http://njos.se/2010/...r-en-skruv-los/ Har själv inte fått min iPhone än så jag kan inte uttala mig om min "skrammlar". ok, inte lätt att veta vilket det är då Skickat 09 november 2011 - 20:24 TheGun 09 november 2011 - 15:25 skrev:
Någon som känner till nuvarande leveranstider från Telia om man skulle beställa en 64GB idag? Kan inte Telias leveranstider men min 64:a från Telenor tog exakt en vecka. Pratade med en snubbe i en Telenorbutik som sa att 64:orna säljer ungefär 1 på 50 iPhones. Så det är nog ingen strykande åtgång på just den modellen. Men det kan ju oxå bli så att de då inte tar in så många. Skickat 10 november 2011 - 14:16 NickoM 10 november 2011 - 11:18 skrev:
Personligen tycker jag inte det. (kort och gott) Anledningen till att jag funderar är kameran... Har en 5 månader gammal liten tjej som vi fotar och filmar mycket, de spontana tillfällena blir ju såklart med iPhone 4:an, annars kör vi med systemkameran. Så egentligen är frågan: Är det värt att byta från 4:an till 4S:en med tanke på kamera och filmning, är det stor skillnad? Det här inlägget har ändrats av TheGun 10 november 2011 - 14:16 Skickat 10 november 2011 - 18:00
Min spontana reaktion med 4S och dess kameran är JA! Jag skulle väl inte gå över lik för kameran men den är betydligt bättre på allt, framförallt snabbheten! Den startar på ett kick och tar kort avsevärt mycket snabbare vilket ju måste anses viktigt med barn (som jag själv har märkt med två ungar på 3 och 6 hemma)!
Skickat 10 november 2011 - 21:52 salvion 10 november 2011 - 21:38 skrev:
Uppdatering 5.01 är ute nu Har inte hunnit kolla om det löser mitt problem med att den tappar kontakten om jag har simkorts koden aktiverad, vi får väll se. Nått att tänka på: om du uppdaterar till 5.01 lär du får svårt att jailbreaka. Mer om det på macrumors forum Skickat 11 november 2011 - 09:32
Använt min 4s i en vecka nu, några synpunkter.
Positivt: Bra ljud vid samtal, bästa från Apple hittills. Kameran är bra, snabb och tar bra bilder. Led blixten är sådär dock Ljudet i musikspelaren är riktigt bra, bra arv från Ipod. Stabil och snabb. Hyfsad batteritid, ungefär som SGS 2 med senare FW Negativt: Webläsaren är ålderdomlig, saknar fortfarande text "reflow" vilket är ett måste på så liten skärm. Har heller ingen inställning för "user agent" vilken ger att många websidor öppnar i mobilversionen. "Kinect scroll" i system och webläsare är inte bra, saknar acceleration som finns hos konkurrenterna. Nya notifieringarna har en "bug", för att kunna se notifieringarna måste rullgardinen ner hela vägen.. Android har löst det bättre. Max 20MB appstorlek om man laddar ner via 3G?! Och sen saknar man ju widgets Skickat 11 november 2011 - 11:45
Läste att uppdateringen inte löste batteribuggen för alla (lite tidigt att uttala sig om dock kan man tycka) en av anledningarna kunde också vara att på I4S går det inte att stänga av 3G och köra i 2G som det gick på dom tidigare samt att SIRI har ngn sensor som konstant är igång osv.
Skickat 11 november 2011 - 14:40 NisseGurra 11 november 2011 - 09:32 skrev:
Använt min 4s i en vecka nu, några synpunkter. Positivt: Bra ljud vid samtal, bästa från Apple hittills. Kameran är bra, snabb och tar bra bilder. Led blixten är sådär dock Ljudet i musikspelaren är riktigt bra, bra arv från Ipod. Stabil och snabb. Hyfsad batteritid, ungefär som SGS 2 med senare FW Negativt: Webläsaren är ålderdomlig, saknar fortfarande text "reflow" vilket är ett måste på så liten skärm. Har heller ingen inställning för "user agent" vilken ger att många websidor öppnar i mobilversionen. "Kinect scroll" i system och webläsare är inte bra, saknar acceleration som finns hos konkurrenterna. Nya notifieringarna har en "bug", för att kunna se notifieringarna måste rullgardinen ner hela vägen.. Android har löst det bättre. Max 20MB appstorlek om man laddar ner via 3G?! Och sen saknar man ju widgets Prova Opera Mini som webbläsare istället, körde det på min n1:a och blev glad nu när jag hittade de till iphonen! Skickat 11 november 2011 - 15:21 NisseGurra 11 november 2011 - 09:32 skrev:
Använt min 4s i en vecka nu, några synpunkter. Positivt: Bra ljud vid samtal, bästa från Apple hittills. Kameran är bra, snabb och tar bra bilder. Led blixten är sådär dock Ljudet i musikspelaren är riktigt bra, bra arv från Ipod. Stabil och snabb. Hyfsad batteritid, ungefär som SGS 2 med senare FW Negativt: Webläsaren är ålderdomlig, saknar fortfarande text "reflow" vilket är ett måste på så liten skärm. Har heller ingen inställning för "user agent" vilken ger att många websidor öppnar i mobilversionen. "Kinect scroll" i system och webläsare är inte bra, saknar acceleration som finns hos konkurrenterna. Nya notifieringarna har en "bug", för att kunna se notifieringarna måste rullgardinen ner hela vägen.. Android har löst det bättre. Max 20MB appstorlek om man laddar ner via 3G?! Och sen saknar man ju widgets Den jävla trafikstrypningen på 3G är ngt jag klagat på sen 2008. Totalt värdelöst. Men så blir det när huvudprio är USA där 3G data är svindyrt. Skickat 12 november 2011 - 10:13 niklas86 11 november 2011 - 14:40 skrev:
Prova Opera Mini som webbläsare istället, körde det på min n1:a och blev glad nu när jag hittade de till iphonen! har aldrig gillat oprera mini, men enda alternativet idag junkan 11 november 2011 - 19:20 skrev:
Använd Atomic webbläsare istället! 10ggr bättre. Nån som vet om vanliga Opera mobile är på g till Iphone? Skickat 13 november 2011 - 23:44
iPhones officiella releasedatum var väl 28 oktober. Knappt någon butik på Prisjakt har dem i lager. De som har grön lagerstatus undrar man ju om de är på riktigt med tanke på att Apple själva inte signalerar den som "i lager". Har beställt en 64 GB från dustin i samband med releasen, och de kunde för några dagar sedan inte ens ge en uppskattning om leveranstidpunkt.
Även om många är besvikna på modellen så är väl iPhone Apples flaggskepp, och då borde det väl komma in fler än två omdömen på två veckor ifall produkten finns på riktigt. Jag börjar verkligen surna till på detta. Finns telefonen på riktigt, och var kan man i så fall köpa den? Det här inlägget har ändrats av bjogul 13 november 2011 - 23:44 Skickat 14 november 2011 - 09:53 bjogul 13 november 2011 - 23:44 skrev:
iPhones officiella releasedatum var väl 28 oktober. Knappt någon butik på Prisjakt har dem i lager. De som har grön lagerstatus undrar man ju om de är på riktigt med tanke på att Apple själva inte signalerar den som "i lager". Har beställt en 64 GB från dustin i samband med releasen, och de kunde för några dagar sedan inte ens ge en uppskattning om leveranstidpunkt. även om många är besvikna på modellen så är väl iPhone Apples flaggskepp, och då borde det väl komma in fler än två omdömen på två veckor ifall produkten finns på riktigt. Jag börjar verkligen surna till på detta. Finns telefonen på riktigt, och var kan man i så fall köpa den? Tyvärr är det väl som så att operatörer med låsta telefoner prioriteras sen applestore och sist kommer "vanliga" butiker. Skickat 14 november 2011 - 12:53
Någon mer än jag som tycker att vibratorn låter alldeles för mycket?
Har läst på lite olika forum och det verkar finnas ett problem med att det låter som att det "skramlar" i telefonen när vibratorn används. Svårt att beskriva problemet, men läs i forumen nedan. http://forums.macrum...=1255199&page=5 https://discussions....art=30&tstart=0 Detta fel hade jag inte från början utan det uppstod helt plötsligt efter ca en vecka från att jag köpte den. Kan vara så att detta är en hårdvarumiss på 4S och att fler och fler kommer att få detta. Många som har bytt ut sina telefoner har fått fel på dom nya direkt eller efter ett tags användande. Trist tycker jag då det låter alldeles för mycket när jag vill ha telefonen i tyst läge. Skickat 14 november 2011 - 13:03 bjogul 13 november 2011 - 23:44 skrev:
iPhones officiella releasedatum var väl 28 oktober. Knappt någon butik på Prisjakt har dem i lager. De som har grön lagerstatus undrar man ju om de är på riktigt med tanke på att Apple själva inte signalerar den som "i lager". Har beställt en 64 GB från dustin i samband med releasen, och de kunde för några dagar sedan inte ens ge en uppskattning om leveranstidpunkt. Även om många är besvikna på modellen så är väl iPhone Apples flaggskepp, och då borde det väl komma in fler än två omdömen på två veckor ifall produkten finns på riktigt. Jag börjar verkligen surna till på detta. Finns telefonen på riktigt, och var kan man i så fall köpa den? Det är kanske den mest eftertraktade produkten denna hösten så det är självklart att det är brist på dem. Varför beställa från dustin när man kan beställa direkt från apple istället? Dustin lär inte få dem snabbare än apple Skickat 14 november 2011 - 21:54 radiozo 14 november 2011 - 13:03 skrev:
Det är kanske den mest eftertraktade produkten denna hösten så det är självklart att det är brist på dem. Varför beställa från dustin när man kan beställa direkt från apple istället? Dustin lär inte få dem snabbare än apple Jag är förstås inte helt omedveten om detta. Samtidigt tänker man ju sig att att ett releasedatum på något sätt indikerar att produkten ska gå att köpa. Inte att den ska finnas till försäljning först månaden därpå. Dessutom är ju reaktionerna negativa jämfört med förväntan. Så frågan är vad som skulle hänt ifall det hade varit en verklig iPhone 5, men nytt utseende och fler nyheter som releasats. "Release-datum 28 oktober - levereras i februari" - är det rimligt? Apple själva har inte haft den i lager enligt vare sig prisjakt, eller när jag tittat på deras hemsida. Alltså verkar det inte som jag skulle fått min nya lur ens ifall den skulle beställts från tillverkaren. - Jag kanske är lite fyrkantig, men tycker det är dåligt kundvärde att inte leverera på utsatt tid (eller ens i närheten av utsatt tid). Och det är lite märkligt att avsaknaden av leveranser inte fått större utrymme i diskussionerna kring den här telefonen. Skickat 15 november 2011 - 09:35 bjogul 14 november 2011 - 21:54 skrev:
Jag är förstås inte helt omedveten om detta. Samtidigt tänker man ju sig att att ett releasedatum på något sätt indikerar att produkten ska gå att köpa. Inte att den ska finnas till försäljning först månaden därpå. Dessutom är ju reaktionerna negativa jämfört med förväntan. Så frågan är vad som skulle hänt ifall det hade varit en verklig iPhone 5, men nytt utseende och fler nyheter som releasats. "Release-datum 28 oktober - levereras i februari" - är det rimligt? Apple själva har inte haft den i lager enligt vare sig prisjakt, eller när jag tittat på deras hemsida. Alltså verkar det inte som jag skulle fått min nya lur ens ifall den skulle beställts från tillverkaren. - Jag kanske är lite fyrkantig, men tycker det är dåligt kundvärde att inte leverera på utsatt tid (eller ens i närheten av utsatt tid). Och det är lite märkligt att avsaknaden av leveranser inte fått större utrymme i diskussionerna kring den här telefonen. Köp ngt annat då om du inte orkar vänta ett par veckor. Om du hade förbokat direkt från Apple så hade du redan haft den. Skickat 15 november 2011 - 15:00
jag vet inte om min telefon har blivit tokig eller om det är pga uppdateringen,
laddade min telefon i natt,, åkte och jobbade 06.00 kollade batteriet vid 10.00 och då var det redan nere på mellan 50-60% utan att ha gjort någonting inte lyssnat på ljudbok som jag brukar, inte ringt eller skickat sms,, surfat max 10-15 min sammanlagt, kort ocbh gott så har telefonen mest legat i fickan. 14.00 var batteriet nere på 23% efter kl 10.00 lyssnade jag knappt en timme på ljudbok, samt kollade 3 videor på youtube. kollade även facebook 1 gång gick in och kollade inställningarna ifall jag hade råkat slå på tidzoon grejen eller massa platstjänster eller liknande men allt var som vanligt. någon som upplevs samma att helt plötsligt sugs bara batteriet ut? eller är det någon som har en teori om vad som kan ha hänt? Skickat 15 november 2011 - 22:27 bpl 15 november 2011 - 20:56 skrev:
Har du startat om mobilen, stängt ner aktiva appar? Wordfeud drar mycket batteri om man inte stänger ner appen helt även fast man inte spelar... vart ser man aktiva appar? är det det som kommer upp om man "dubbelklickar" på knappen? den är alltid tom i alla fall. wordfeud har jag haft på telefon sen jag fick den, så det kan inte va det som spökar just idag. har även märkt att efter uppdateringen så startar telefonen om sig själv,, helt plötsligt så blir bilden svart förutom apple loggan. ssen efter en stund så blir det som vanligt igen. hoppas det är nåt med uppdaeringen att göra så ddet inte är min telefon som är skrot Skickat 16 november 2011 - 00:43 ROCA 16 november 2011 - 00:33 skrev:
Ja där ligger den också på de övriga iPhonen men inte på min 4S :S -Flygplansläge -WiFi -Notiser -Platstjänster Har du bytt abonnemang eller operatör då? Det är operatören som bestämmer om man för använda internetdelning eller inte... Kommer ihåg när jag köpte min 3gs för två år sen hos Halebop och dem erbjöd inte det till en början och då fanns inte internetdelning någonstans i inställningarna. Sen efter några månader börja halebop erbjuda det å vips så fanns internetdelning under inställningar... Skickat 16 november 2011 - 00:44
Nu fick jag till det.. googlade lite och hittade ett par styckna som hade liknande problem. Löste problemet genom att återställa nätverks inställningarna. Sedan pluppade inställningen upp i allmänt-->nätverk. Aktiverade det därifrån, sedan dök den upp där den ska vara, mellan "WiFi" och "Notiser" i inställningar.
Skickat 16 november 2011 - 13:35 Jidde 14 november 2011 - 12:53 skrev:
Någon mer än jag som tycker att vibratorn låter alldeles för mycket? Har läst på lite olika forum och det verkar finnas ett problem med att det låter som att det "skramlar" i telefonen när vibratorn används. Svårt att beskriva problemet, men läs i forumen nedan. http://forums.macrum...=1255199&page=5 https://discussions....art=30&tstart=0 Detta fel hade jag inte från början utan det uppstod helt plötsligt efter ca en vecka från att jag köpte den. Kan vara så att detta är en hårdvarumiss på 4S och att fler och fler kommer att få detta. Många som har bytt ut sina telefoner har fått fel på dom nya direkt eller efter ett tags användande. Trist tycker jag då det låter alldeles för mycket när jag vill ha telefonen i tyst läge. Ingen som har samma problem som mig? Hursomhelst. Jag måste tydligen skicka in min telefon för reperation. Kul. Skickat 17 november 2011 - 11:54 Jidde 16 november 2011 - 13:35 skrev:
Ingen som har samma problem som mig? Hursomhelst. Jag måste tydligen skicka in min telefon för reperation. Kul. Jag har en kollega som hade samma problem, det lät skramligt när vibratorn gick, han bytte ut den på en gång och fick en ny på direkten. Han hade Tele2 BTW Skickat 17 november 2011 - 11:58
Igår pillade jag lite på min SGS2 för första gången sen jag fick min I4S den 28:e Oktober.
ENDA plusset är storleken och svärtan på skärmen, annars har inte SGS2 mycket att komma med. Jag kände direkt att man inte får samma respons av svepningarna på skärmen som man får på I4S. SGS2 laggar helt enkelt...och jag förstår inte varför för det finns ingen anledning till det. På I4S känner man att man har allting under tummen medans man på SGS2 släppar saker med tummen. Ja jag vet att det är petigt och det är en väldigt liten men ändå märkbar skillnad! Skickat 17 november 2011 - 12:16 trifix 17 november 2011 - 11:58 skrev:
Igår pillade jag lite på min SGS2 för första gången sen jag fick min I4S den 28:e Oktober. ENDA plusset är storleken och svärtan på skärmen, annars har inte SGS2 mycket att komma med. Jag kände direkt att man inte får samma respons av svepningarna på skärmen som man får på I4S. SGS2 laggar helt enkelt...och jag förstår inte varför för det finns ingen anledning till det. På I4S känner man att man har allting under tummen medans man på SGS2 släppar saker med tummen. Ja jag vet att det är petigt och det är en väldigt liten men ändå märkbar skillnad! Och webläsaren på iphone är långt sämre än dom som finns till sgs 2. Funderar på att byta tillbaks till android, saknar för mycket. Iphone 4s är bra, men inte så bra Ps,nån som är sugen på en Iphone 4s 64GB? Det här inlägget har ändrats av NisseGurra 17 november 2011 - 13:43 Skickat 17 november 2011 - 12:32 Johnny Hotpants 17 november 2011 - 11:54 skrev: Jag har en kollega som hade samma problem, det lät skramligt när vibratorn gick, han bytte ut den på en gång och fick en ny på direkten. Han hade Tele2 BTW Undrar om det olika komponenter i I4S eller om det bara är halvdålig byggkvalitet. Lite besviken är jag faktiskt. Min 3GS visade inga tecken på något sånt här. Jag köpte min Telialåsta på Phonehouse och där måste man skicka in telefonen (enligt deras avtal med Apple). Har inte gjort det än men funderar på att göra det nästa vecka. Skickat 17 november 2011 - 19:22 NisseGurra 17 november 2011 - 12:16 skrev:
Men iphones långsamma animeringar gör att i praktiken är iphone ändå långsammare. Och webläsaren på iphone är långt sämre än dom som finns till sgs 2. Funderar på att byta tillbaks till android, saknar för mycket. Iphone 4s är bra, men inte så bra Ps,nån som är sugen på en Iphone 4s 64GB? Kollar man på de som testat hårdvaran på riktigt så är 4S mellan 1,5 till 4ggr så snabb som SGS 2. Själv avbeställde jag dock 4S och kör en SonyEricsson ARC just nu, tycker dock iPhone är klart bättre eftersom det finns mycket bättre utbud av kvalitetsprogram och att det mesta faktiskt fungerar, något som är långt ifrån självklart på mina 2st Androider. Det får bli en iPhone 5 nästa gång om inte det är ngn som ger extremt bra pris på att byta en ARC mot en 4S he he... Skickat 18 november 2011 - 09:21
Har ett litet problem med min 4S. Ibland hör jag min egen röst (i högtalaren) när jag pratar under ett samtal. Riktigt störande! Pågår under heal samtalet så det är ingen som komemr och går under samtalet. Har provat att lägga på och ringa upp samma person igen och då kan det låta normalt igen.
Använder inte headset. Blir väl att få lämna in telefonen på service....suck.... Skickat 18 november 2011 - 12:18 junkan 17 november 2011 - 19:22 skrev:
Kollar man på de som testat hårdvaran på riktigt så är 4S mellan 1,5 till 4ggr så snabb som SGS 2. Själv avbeställde jag dock 4S och kör en SonyEricsson ARC just nu, tycker dock iPhone är klart bättre eftersom det finns mycket bättre utbud av kvalitetsprogram och att det mesta faktiskt fungerar, något som är långt ifrån självklart på mina 2st Androider. Det får bli en iPhone 5 nästa gång om inte det är ngn som ger extremt bra pris på att byta en ARC mot en 4S he he... Måste bara kommentera detta. Allt hänger ju på mjukvaran, kör i en custom ROM i S2:an så ska du se att den klår Iphone 4S. Jag har en S2 och sambon en 4s, med den ROM jag har på S2:an så slår min telefon hennes. Om man ändå ska hålla på och jämföra Äpplen och Päron ( läs Androids ). @trifix: Inte ens när jag hade stock ROM på min S2:a så laggade den det minsta så antingen var det nåt fel på din eller så körde du några krävande appar. Det här inlägget har ändrats av BrittBastard 18 november 2011 - 12:19 1 användare läser den här trådenMedlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0 |
Detta forum sponsras av
|