Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii U - Officiell tråd

3228 svar i tråden
Nintendo Wii U Basic (Stationära konsoler) 11 8,3 (10) 1 999:-
Nintendo Wii U Premium (Stationära konsoler) 31 8,48 (56) 2 389:-
Nintendo Wii U Premium - Mario & Luigi Premium Pack (Stationära konsoler) 0 7,75 (4) 2 790:-
Nintendo Wii U Premium - The Legend of Zelda: Wind Waker Edition (Stationära konsoler) 0 10 (1) 2 799:-
Nintendo Wii U Premium - ZombiU Bundle (Stationära konsoler) 2 10 (1) 2 599:-
2 relaterade trådar

#401

Skickat 17 april 2012 - 12:52

Det kommer att bli en giantisk flopp.
Den typiska Wii-barnfamiljen kommer inte att uppgradera och de flesta gamers kommer att hoppa över den också. Bara de största spelnördarna och nintendofansen kommer att köpa.

#402

Skickat 17 april 2012 - 14:11

Visa inlägghassesolo 17 april 2012 - 12:52 skrev:

och nintendofansen kommer att köpa.
Det räcker ju typ =P.

#403

Skickat 17 april 2012 - 14:17

Visa inläggpacman 16 april 2012 - 18:50 skrev:

Näe, de visade diverse demos, i syfte att visa upp kontrollern, varav ett innehöll Mario. Tvärtom var de noga med att påpeka att det inte rörde sig om kommande spel. Mao inte nödvändigtvis alls det som avses här.
Ahem.

Citat

This is based on the Mario experience that was demonstrated at last year's E3 Expo

http://www.neogaf.co...ad.php?t=470461

:P

#404

Skickat 17 april 2012 - 14:49

Nytt Pikmin till launch kanske? ;)

Varför kan man inte länka ngt till gametrailers utan att det blir ett jävla filmklipp här??

Ni får leta själv då mao.

Det här inlägget har ändrats av radiozo 17 april 2012 - 14:51


#405

Skickat 19 maj 2012 - 12:54

Citat


Gearbox President Randy Pitchford speaks at length about the conception of Aliens: Colonial Marines, working with Ridley Scott, Asymmetrical competitive multiplayer and why the Wii-U version of the game is going to be the best-looking.



- Wants to remain faithful to the Alien franchise.
- Working with Ridley Scott.
- Competitive Multiplayer.
- Wii U's Controller is the Best Shooter Controller from Nintendo yet.
- The Wii U IS a next-gen system.
- It's a very powerful system. More so than 360/PS3.
- They wouldn't be making this game for the system if it didn't offer a competitive online infrastructure.
- The Wii U version is the best looking console version.


#406

Skickat 19 maj 2012 - 20:31

bästa fps kontrollern från Nintendo. Hade vart intressant om de kunde utveckla det där och resten också.

#407

Skickat 20 maj 2012 - 09:50

  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
Men lite lockande är det ju allt att montera touchkontrollern på armen och se de vita prickarna komma närmare... ;)

#408

Skickat 20 maj 2012 - 09:55

Hänt lite med kontrollen.

Den nya:
Bifogad fil  e8bee59062858379198aaad45947033c.jpg   340,51K   5 Antal nedladdningar

E3 modellen:
Bifogad fil  5J65z.jpg   93,72K   5 Antal nedladdningar

#409

Skickat 20 maj 2012 - 12:22

De drog upp spakarna, det är ju bra iaf.

#410

Skickat 20 maj 2012 - 16:43

Jepp ser bra ut. Ge mig e3 nu så vi får se vad den går för!

#411

Skickat 05 juni 2012 - 11:27

Ryktas om pris på 400$ dvs 4000 i Sverige. Då vill det till att den är bra mycket kraftfullare än PS3/360 annars blir det inget köp för min del. Över 3000 tänker jag inte betala om det är samma prestanda som 360/PS3

http://www.engadget....yen-or-just-un/

#412

Skickat 05 juni 2012 - 12:25

Visa inläggradiozo 05 juni 2012 - 11:27 skrev:

Ryktas om pris på 400$ dvs 4000 i Sverige. Då vill det till att den är bra mycket kraftfullare än PS3/360 annars blir det inget köp för min del. Över 3000 tänker jag inte betala om det är samma prestanda som 360/PS3

http://www.engadget....yen-or-just-un/
Enligt GAF som brukar ha koll på det där så blir det snarare 300-350, de flesta trodde 299. Man konverterar inte direkt, precis som vi inte konverterar direkt från dollar till det svenska priset.

#413

Skickat 05 juni 2012 - 12:52

4000 ink ett spel kan jag nog tycka är ok dock nu när jag funderat lite. Men de vill nog ner runt 3000 för konsollen för att kunna konkurrera med 360/PS3.

Det här inlägget har ändrats av radiozo 05 juni 2012 - 12:53


#414

Skickat 05 juni 2012 - 19:04

Bah verkar onekligen som den är svagare än 360 från 2005. Det blir inget köp. Möjligtvis om de rear ut skiten för under tusen spänn. Mer betalar jag inte för 8 år gammal teknik.

#415

Skickat 05 juni 2012 - 20:59

Fixar den Trine med bättre grafik än övriga konsoler är den minst lika stark. Och det här är launchspelen. Jämför launchspelen till 360 med dagens spel till 360. Viss skillnad va.

Den lär vara starkare som sagt. Dock nog långtifrån tillräckligt stark jämfört med 720/PS4 och då räcker nog inte ett års försprång.

#416

Skickat 05 juni 2012 - 21:01

Finns det ngt klipp på trine 2 då? Svårt att hitta ngt som visar vad konsollen klarar av.

#417

Skickat 05 juni 2012 - 21:10

Visa inläggZoiler 05 juni 2012 - 20:59 skrev:

Fixar den Trine med bättre grafik än övriga konsoler är den minst lika stark. Och det här är launchspelen. Jämför launchspelen till 360 med dagens spel till 360. Viss skillnad va.

Den lär vara starkare som sagt. Dock nog långtifrån tillräckligt stark jämfört med 720/PS4 och då räcker nog inte ett års försprång.

Jag tror nog den får två års försprång, men det räcker inte ändå...

#418

Skickat 05 juni 2012 - 21:22

ZombiU ser rätt intressant ut



#419

Skickat 05 juni 2012 - 21:31

Ljudet är fucked up men konceptet verkar kul.



#420

Skickat 05 juni 2012 - 21:36

Visa inlägghassesolo 05 juni 2012 - 21:10 skrev:

Jag tror nog den får två års försprång, men det räcker inte ändå...

Å andra sidan så sa vi samma sak om Wii. Dålig hårdvara, ny gimmick, ingen kommer vilja ha den. Vi vet alla hur det gick...

#421

Skickat 05 juni 2012 - 22:45

sägs vara specen.

Main Application Processor

PowerPC architecture.
Three cores (fully coherent).
3MB aggregate L2 Cache size.
core 0: 512 KB
core 1: 2048 KB
core 2: 512 KB
Write gatherer per core.
Locked (L1d) cache DMA per core.

Main Memory

Up to 3GB of main memory (CAT-DEVs only). Note: retail machine will have half devkit memory
Please note that the quantity of memory available from the Cafe SDK and Operating System may vary.

Graphics and Video

Modern unified shader architecture.
32MB high-bandwidth eDRAM, supports 720p 4x MSAA or 1080p rendering in a single pass.
HDMI and component video outputs.

Features

Unified shader architecture executes vertex, geometry, and pixel shaders
Multi-sample anti-aliasing (2, 4, or 8 samples per pixel)
Read from multi-sample surfaces in the shader
128-bit floating point HDR texture filtering
High resolution texture support (up to 8192 x 8192)
Indexed cube map arrays

8 render targets
Independent blend modes per render target
Pixel coverage sample masking
Hierarchical Z/stencil buffer
Early Z test and Fast Z Clear
Lossless Z & stencil compression
2x/4x/8x/16x high quality adaptive anisotropic filtering modes
sRGB filtering (gamma/degamma)
Tessellation unit
Stream out support
Compute shader support

GX2 is a 3D graphics API for the Nintendo Wii U system (also known as Cafe). The API is designed to be as efficient as GX(1) from the Nintendo GameCube and Wii systems. Current features are modeled after OpenGL and the AMD r7xx series of graphics processors. Wii U’s graphics processor is referred to as GPU7.
Sound and Audio

Dedicated 120MHz audio DSP.
Support for 6 channel discrete uncompressed audio (via HDMI).
2 channel audio for the Cafe DRC controller.
Monaural audio for the Cafe Remote controller.

Networking

802.11 b/g/n Wifi.

Peripherals

2 x USB 2.0 host controllers x 2 ports each.
SDCard Slot.

Built-in Storage

512MB SLC NAND for System.
8GB MLC NAND for Applications.

Host PC Bridge

Dedicated Cafe-to-host PC bridge hardware.
Allows File System emulation by host PC.
Provides interface for debugger and logging to host PC

#422

Skickat 06 juni 2012 - 02:27

Visa inläggradiozo 05 juni 2012 - 21:36 skrev:

Å andra sidan så sa vi samma sak om Wii. Dålig hårdvara, ny gimmick, ingen kommer vilja ha den. Vi vet alla hur det gick...
Tala för dig själv. Jag trodde att den skulle sälja riktigt bra, bara att backchecka ;)

Men jag tror det är annorlunda nu. Folk verkar inte intresserade av en till rörelsekontroll.

Trine 2, ja, kolla i E3-tråden om du inte gjort det. Postade en vid.

#423

Skickat 06 juni 2012 - 18:53

:D



#424

Skickat 07 juni 2012 - 13:23

Ingen multi-tuch på kontrollen :(

#425

Skickat 07 juni 2012 - 13:28

Tyvärr nej. Tror inte att det finns ngn skärm som klarar att ha både multitouch och penna samtidigt. Man får välja antingen det ena eller det andra.

#426

Skickat 07 juni 2012 - 13:46

De valde att inte ha multitouch eftersom de tyckte det räckte med DS-funktion. Och att det skulle bli för dyrt enligt dem.

#427

Skickat 07 juni 2012 - 17:35

Känns som multi touch fullständigt kvittar, finns kontroller så det räcker och blir över...

edit: Ahm, är det Sparky 15 år som skrivit den där "specen" eller...?

Det här inlägget har ändrats av pacman 07 juni 2012 - 18:20


#428

Skickat 08 juni 2012 - 19:34

News | June 8, 2012 - The central processing unit (CPU) of the U Wii is as powerful as the PlayStation 3 and Xbox 360, but the graphics processing unit (GPU) is one and a half times as strong. That is what an employee of Ubisoft stated to Insidegamer.

Ubisoft provided this information from a gameplay demo of Assassin's Creed 3. The editor of Insidegamer noting however that the game is on Wii U currently less good looking than the other consoles, with less detail and less constant framerate.

This can still be solved; because the Wii U is a new console, developers are still getting used to develop for the device. According to Ubisoft Assassin's Creed for Wii U will, at the time of release, be of the same quality as the PS3 and Xbox 360 versions.

Citat

Ahm, är det Sparky 15 år som skrivit den där "specen" eller...?
Den ska tydligen vara legit (enligt gaffers), men från en devkit.

#429

Skickat 08 juni 2012 - 20:12

Visa inläggZoiler 08 juni 2012 - 19:34 skrev:

News | June 8, 2012 - The central processing unit (CPU) of the U Wii is as powerful as the PlayStation 3 and Xbox 360, but the graphics processing unit (GPU) is one and a half times as strong. That is what an employee of Ubisoft stated to Insidegamer.
Wow! Drygt 6½ år senare har de en CPU som är lika kraftig som konkurrenterna. Imponerande, på min ära!

#430

Skickat 08 juni 2012 - 20:46

Onekligen trist. Men men, nintendospel i HD kommer inte bli fel ändå.

#431

Skickat 08 juni 2012 - 20:58

Håller också med om att det är trist, och ytterst vågat från Nintendo att göra så. Eller går tankebanorna annorlunda i tex Japan om just hårdvara, är det vi i norr som är mer besatta av grafik osv?

Men skall ändå bli intressant att se exlusiva spel helt utvecklade från start till wii U.

#432

Skickat 08 juni 2012 - 21:19

Synd är det absolut men varför ändra på ett vinnande koncept. Nintendo DS, 3DS, Wii är ju alla undermålig hårdvara men säljer ändå. Nintendo räknar nog inte med att de kommer kunna casha in så mycket på licenspengar så satsar på att casha in på hårdvaran och sina egna lir i stället?

Lär inte dröja 7 år till Wii U2

#433

Skickat 08 juni 2012 - 21:56

Visa inläggwictor 08 juni 2012 - 20:58 skrev:

Eller går tankebanorna annorlunda i tex Japan om just hårdvara, är det vi i norr som är mer besatta av grafik osv?
De tror väl som oqvist säger att det kommer gå lika bra som det gjort tidigare, jag är mer tveksam den här gången.

Sen ligger det i människans natur att hela tiden vilja ha mer och utvecklas. Vi vill inte ha samma grafik som vi haft i 7 år, det blir som att du äter något gott varje dag, det blir äckligt till slut. Man vill ha förändring och pusha tekniken framåt. Tror inte japanerna är annorlunda, men Wii siktar mycket på casual-marknaden och barn. De slåss inte nödvändigtvis om samma gamers som MS och Sony gör, även om jag tycker Kinect passar mycket bättre för fitnesspel.

Å andra sidan känns det som att många andra tappat fokus, de satsar ju nästan helt och hållet på skjutspel. Splinter Cell kunde förväxlas med CoD, Tomb Raider var Uncharted 4: gunz blazing, Dead Space 3 med ett coversystem..? Wii ger lite andra alternativ.

#434

Skickat 09 juni 2012 - 09:54

Visa inläggSC-Zap 08 juni 2012 - 20:12 skrev:

Wow! Drygt 6½ år senare har de en CPU som är lika kraftig som konkurrenterna. Imponerande, på min ära!

Men den kommer vara BILLIG!.....

för Nintendo att tillverka.

#435

Skickat 09 juni 2012 - 10:32

Visa inläggZoiler 08 juni 2012 - 19:34 skrev:

Den ska tydligen vara legit (enligt gaffers), men från en devkit.
Tänkte mest att den var så taffligt skriven i "brödtexten". Ser oseriöst ut.

Själva specen i sig är nog inte orimlig dock. Men den skulle lika gärna vara en copy-paste av utvalda källor.

Faktum är att nära nog hela GPU-specen ÄR rakt av en copy paste, ord för ord, av spec för AMDs low-end GPU:er och även CPU:n går att klistra ihop med inte allt för många gluttar på diverse white papers rörande IBM Power arkitektur. Logiskt av den anledningen att AMD och IBM ÄR bekräftade leverantörer men likförbaskat kunde det lika gärna varit ett 10 minuters klippa klistra jobb signerat random Gaffer.

#436

Skickat 09 juni 2012 - 15:57

Trine 2, snyggaste Wii U-spelet:



#437

Skickat 09 juni 2012 - 21:56

Digital Foundry:

Citat

Reports continue to emerge from sources suggesting that Wii U is significantly more powerful than the current batch of titles may lead us to believe - the obvious inference being that these games have been created on incomplete hardware, perhaps with development tools that are still evolving, by studios unfamiliar with the hardware.

Stating the obvious helt enkelt.

Mer jämförelser här:

http://www.eurogamer...vs-wiiu-e3-2012

#438

Skickat 10 juni 2012 - 10:57

Känns som nått gick galet inför E3. Inte kan det varit meningen att de skulle visa upp WiiU i en sån här tafflig kostym?
Nått måste vara rejält missvisande, typ GPU:n är inte klar varför allt körs på "fel" hårdvara, annars fattar jag inte vad Nintendo håller på med.

Kanske ser bättre ut framåt release.

#439

Skickat 10 juni 2012 - 12:42

Nintendo har aldrig varit bra på E3, eller jo, men det var längesedan nu. De vet inte vad de ska visa, de har ingen koll liksom. De skulle visat Trine 2 istället för många andra spel, som Nintendoland. Trine 2 är ju t o m klart att släppas idag.

Pikmin 3, det är ju ett spel som utvecklats på Wii från början. ZombiU var ett annat spel först. De har inte visat något spel som utvecklats enbart för Wii U (byggts till det från grunden), devkits måste ha kommit ganska sent till utvecklarna utan att vara på det klara med specsen, de kan inte hårdvaran och ingen optimering har påbörjats.

Positivt är att det bara kan bli bättre härifrån. Ser dock ändå fram emot flera launchtitlar.

#440

Skickat 10 juni 2012 - 18:59

Årets E3 för Nintendo kändes verkligen inte välplanerad. Det började rätt lovande med visningen av Pikmin (själv är jag inte direkt intresserad av det utan bedömer snarare själva presskonferensen), där kändes det som att dom verkligen hade något att komma med. Sen började snacket.... Snacket som jag trodde var upptrappning inför vad som komma skulle, det kändes som att han laddade upp för fortsättningen där konsolen och spelen skulle få ta vid och bevisa/utveckla det som nämndes under själva inledningen. Men dit kom Nintendo aldrig, det tog stopp och de hade egentligen ingenting att visa upp.

När presskonferensen började ta slut (mitt hopp höll i sig ända tills det snöpliga slutet) hade jag bara en slutsats: konsolen är inte färdig, de har stött på problem och releasen är försenad. Det kändes verkligen halvfärdigt, de visade inte upp mycket spel och de kunde inte visa upp tekniken heller.
Nu verkar ändå ryktena peka mot att det blir release i höst, men de har då inte lyckats räta ut speciellt många frågetecken trots en timma då hela spelvärlden lyssnade på dem. Detta trots att de la hela sin energi på Wii U, och knappt nämnde 3DS.

Jag är fortfarande intresserad av den här konsolen, men kan de inte få till en bra release i höst med bra launchtitlar tror jag helt klart Nintendo har problem. Skulle de kunna försvara en release under tidigt 2013 samtidigt som det säkerligen lär börja komma hetare rykten om konkurrenternas konsoler som kanske bara är dryga halvåret borta?
Ett pris på 3000 kan jag nog känna rätt vettigt ändå.
Visst kan du köpa konsoler med liknande kapacitet, billigare, men är inte de små grafiska förändringarna som motiverar mig till ett köp. Varför? Saints Row 2 & 3 ser jag som bättre spel än GTA IV trots uppenbara brister, underhållningen är viktigare än grafiken. Wii har jag knappt rört på 1,5-2år, men nu känner jag att de kan ha mer titlar till mig som lockar och tror jag ger dom en chans. Kanske drar jag till och köper Assassins Creed 3 till Wii U istället för PS3 (hoppas webhallen har fel, de har satt 2013 som release på AC 3 till Wii U).

#441

Skickat 10 juni 2012 - 19:12

Project p-100 är enda anledningen man behöver för att köpa en wii-u. Tveksamt om det släpps detta året dock.

#442

Skickat 10 juni 2012 - 20:51

Nintendo sa själva under E3 att det blir ett släpp till "holidays". Skulle förvåna mig mycket om något annat skedde.

#443

Skickat 10 juni 2012 - 20:54

Release window är vad jag hört och det kan betyda lite vad som helst. Platinum games ville inte heller ge ngt datum men det kan ju bero på att de då också spoilar releasedatumet på wii-u. Vi får se.

#444

Skickat 10 juni 2012 - 21:44

Nej jag pratade om själva Wii U alltså som svar till posten innan din.

#445

Skickat 10 juni 2012 - 21:46

Aha, konsollen släpps senast i november annars kan de lika gärna vänta ett år till. Att missa julhandeln är en epic fail.

#446

Skickat 13 juni 2012 - 10:18

Hur lätt tror ni konsolen blir att hacka om den bygger på samma arktiektur som Wii ?
borde kunna gå att modda den typ inom ett halvår iaf, inte bra för Nintendo i såna fall.

#447

Skickat 13 juni 2012 - 17:58

kinesiska rykten... http://vga.zol.com.cn/296/2968963.html


We have previously reported that the game developers and game developers to put pressure on Nintendo, Nintendo upgrading Wii U- video game hardware specifications.
Now, we get this host the latest hardware specifications released around Christmas this year.
After updating the hardware specifications, the Wii U codenamed "Cafe", listing date around Christmas 2012.
Wii U- processor IBM PowerPC 32-bit, four IBM the Power7 core, 8 thread. Computing ability 200GFLOPS about.

Wii U-graphics system using AMD's 40nm GPUs, Radeon HD 6800-based Barts core VLIW5 architecture, 1120 5D stream processors, the approximately 2TFLOPS of computing power.
Wii U-Built-in 2GB shared memory , hard drive , integrated CD-ROM drive.
To Epic to put pressure on Nintendo to require Wii U-support DX11 and UE4 engine rumors, apparently Barts level 6800 series graphics cards can run UE4 1080p.

är dom ryktena sanna så är det ju grymt nice bättre en ryktena som vart innan att den skulle ha ett ett radeon 4k series kort med iofs nyare teknik en xbox360 och ps3 men med färre streaming processorer så det endå skulle vara långsammare en xbox360 och ps3 i vissa saker...

men som sagt för bra för att vara sant så det är nog bara att glömma

Det här inlägget har ändrats av Rumpnisse 13 juni 2012 - 18:08


#448

Skickat 13 juni 2012 - 20:04

Amazon.co.uk har börjat ta pre-orders på konsolen för endast 2 300:- ink frakt. Låter som ett bra pris.

http://www.amazon.co...ASIN/B008B5YB4W

#449

Skickat 13 juni 2012 - 20:48

haha snygg bild. De verkar också tro att konsollen är själva handkontrollen.

#450

Skickat 13 juni 2012 - 21:39

Visa inläggradiozo 13 juni 2012 - 20:48 skrev:

haha snygg bild. De verkar också tro att konsollen är själva handkontrollen.
Lol, "platform: Nintendo Wii". Ja...

De är inte ensamma om att tro det direkt.




1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2014 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.