Wimp, utmanare till spotify?
182 svar till detta ämne
Postad 15 February 2011 - 13:53
Unregistered9d9405bb
-
Unregistered9d9405bb
-
Forumräv
-
-
663 inlägg
Är det någon här som använder Wimp i dagsläget? Det finns en betaversion idag och när jag tittar så finns band som pink floyd och metallica med och det är enligt mig en fördel mot spotify. Betaversionen är gratis men när dom kommer släpper det med officiellt så kommer det kosta 99kr/mån. Länkar till Wiki för info om tex. bitrate. http://en.wikipedia.org/wiki/WiMPMan kan skaffa en betaverison och konto via hemsidan. http://wimpmusic.se/....ftl?page=indexSå, vad tycker ni? Jag har inte hunnit testa så mycket så jag avvaktar med omdömme.
Postad 15 February 2011 - 14:21
Unregisteredb6fafaca
-
Unregisteredb6fafaca
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
Är det någon här som använder Wimp i dagsläget? Det finns en betaversion idag och när jag tittar så finns band som pink floyd och metallica med och det är enligt mig en fördel mot spotify. Betaversionen är gratis men när dom kommer släpper det med officiellt så kommer det kosta 99kr/mån.
Länkar till Wiki för info om tex. bitrate.
http://en.wikipedia.org/wiki/WiMP
Man kan skaffa en betaverison och konto via hemsidan.
http://wimpmusic.se/....ftl?page=index
Så, vad tycker ni? Jag har inte hunnit testa så mycket så jag avvaktar med omdömme.
256 vs 320 ogg nej tack. Metalillica är värdelösa köpefiler. Tycker hela grejen med att försöka lura folk som betalar för en strömmad tjänst att köpa filer är koko. Vad fan är meningen med att köpa en lossy file som jag kan lyssna på hur lycket jag vill streamad ? När skall skivbolagen fatta att köp är en nisch produkt för fullkvalitets format ? Köpa gör man om man absolut vill ha 44.1/16 eller High resolution
Postad 15 February 2011 - 14:52
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
Jag tror att det kommer komma fler utmanare till Spotify då man insett att detta är ett sätt att dels minska den olagliga spridningen på musik samt tjäna pengar igen. Som med alla branscher så kommer det tillkomma fler konkurrenter och utvecklingen mot den dominanta utformingen av produkten / tjänsten kommer att pågå länge till, så vi har mycket att se framemot.
Över tid, när ströming har blivit en mognad marknad kommer givetvis konsolidering ske. Konkurrens är bra; det håller priserna nere samt tvingar de som urbjuder tjänsterna att utveckla dem vidare!! Hej Wimp eller vad de nu hette!
Postad 15 February 2011 - 14:54
Unregistered9d9405bb
-
Unregistered9d9405bb
-
Forumräv
-
-
663 inlägg
256 vs 320 ogg nej tack.
Metalillica är värdelösa köpefiler. Tycker hela grejen med att försöka lura folk som betalar för en strömmad tjänst att köpa filer är koko. Vad fan är meningen med att köpa en lossy file som jag kan lyssna på hur lycket jag vill streamad ?
När skall skivbolagen fatta att köp är en nisch produkt för fullkvalitets format ?
Köpa gör man om man absolut vill ha 44.1/16 eller High resolution
Förstår inte vad du menar riktigt, menar du att du inte köper musik om du inte får lossless?
Postad 15 February 2011 - 16:39
Unregisteredb6fafaca
-
Unregisteredb6fafaca
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
Förstår inte vad du menar riktigt, menar du att du inte köper musik om du inte får lossless?
Skulle aldrig falla mig in att betala för en lossey fil när jag redan betalt för samma kvalitet via spotify och kan spela den när jag vill. Det är bokstavligen att betala två ggr för samma sak. för modern musik nöjer jag mig med ogg 320 hädanefter. Är det tydligare nu?
Redigerat av Unregisteredb6fafaca, 15 February 2011 - 16:39.
Postad 15 February 2011 - 16:59
Unregistered9d9405bb
-
Unregistered9d9405bb
-
Forumräv
-
-
663 inlägg
Skulle aldrig falla mig in att betala för en lossey fil när jag redan betalt för samma kvalitet via spotify och kan spela den när jag vill. Det är bokstavligen att betala två ggr för samma sak.
för modern musik nöjer jag mig med ogg 320 hädanefter.
Är det tydligare nu? 
Ahh då är jag med på vad du menar Men då är det väl bra att metallica finns eftersom det inte finns på spotify?
Postad 15 February 2011 - 17:06
Unregisteredb6fafaca
-
Unregisteredb6fafaca
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
Ahh då är jag med på vad du menar
Men då är det väl bra att metallica finns eftersom det inte finns på spotify?
Ja men de fanns inte strömmade utan som köpfil och då tycker jag det är principiellt fel. Antingen har man fattat galoppen eller så är man kvar i det gamla förlegade synsättet. Nu gillar jag inte Metallica men kan tycka att de förtjänar att bojkottas för sin dumsnålheet.
Postad 15 February 2011 - 18:44
Unregistered9d9405bb
-
Unregistered9d9405bb
-
Forumräv
-
-
663 inlägg
Ja men de fanns inte strömmade utan som köpfil och då tycker jag det är principiellt fel. Antingen har man fattat galoppen eller så är man kvar i det gamla förlegade synsättet.
Nu gillar jag inte Metallica men kan tycka att de förtjänar att bojkottas för sin dumsnålheet.
Ah då förstår jag vad du menar  Såg faktiskt inte förän nu att man inte kunde streama metallica utan man var tvungen att köpa. Tycker att det verkar helt okej för att vara en betaversion...
Postad 10 April 2011 - 08:14
Ramses
-
Ramses
-
Beroende
-
-
1057 inlägg
Kör på denna just nu som trail
Ska testa det några veckor och se om det är nått att ha. Album vis verkar det finnas en del men inte det jag vill ha. Gäller ju att komma på vilka artister man ska söka upp
Sedan så har jag inte haft ett enda problem med streamen på de 2 dagarna jag hunnit testa. Så plus i kanten redan. Mobil funkar bra också, de verkar ha uppdaterat android clienten eller nått sånt
www.wimpmusic.se för er som vill testa i 30 dagar.
Postad 11 April 2011 - 21:50
Unregisterede10e9503
-
Unregisterede10e9503
-
Mästare
-
-
3928 inlägg
Provade att gå med där för ett tag sen men man fick ju lov att uppge kontokortsnummer bara för att prova gratisversionen av Wimp. Då backade jag......sen kör dom igång det på allvar och då drar dom antagligen pengarna direkt utan att fråga. Gillas inte.....
Edit: Sen har ju som sagt Wimp sämre bitrate......
Redigerat av Unregisterede10e9503, 11 April 2011 - 21:53.
Postad 28 April 2011 - 15:39
Ochåäö
-
Ochåäö
-
Veteran
-
-
1667 inlägg
kolla in denna tråd. fler varianter https://www.minhembi...howtopic=272795
Redigerat av urbjo, 28 April 2011 - 15:40.
Postad 29 April 2011 - 11:00
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Läste lite på Wimps sida, där står det att de är bra på svensk musik, nån som har både spotify och wimp som märkt någon skillnad? Tänker då mest på lite smalare band och generer
Postad 20 May 2011 - 08:04
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1742 inlägg
Ja någon som kör Wimp?
Jag funderar på att gå över från Spotify, börjar bli trött på att vissa album och artister försvinner och en del finns ju inte alls.
Postad 20 May 2011 - 10:16
MysticOwl
-
MysticOwl
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Läste lite på Wimps sida, där står det att de är bra på svensk musik, nån som har både spotify och wimp som märkt någon skillnad? Tänker då mest på lite smalare band och generer
Det undrar jag också över. Någon som gjort en generell jämförelse?
Postad 23 May 2011 - 00:52
eranch
-
eranch
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har haft spotify premium i ungefär ett år men har börjat tröttna lite på diverse saker som till exempel deras dåliga sökfunktion.
Sedan några veckor tillbaka testkör jag wimp, och jag måste säga att jag hittills har fått ett positivt intryck av det. Klienten känns lite slöare än spotify på min macbook (känslan är ungefär som i itunes store), men på windowsburken rullar det på bra. Appen till iphone fungerar mycket bra och den genomgående kvalitetskänslan i appen är högre än vad den är i spotifys app. Den lägre bitraten i wimp är inget som har stört mig, men jag väljer att komplettera streamingtjänsten med ett eget arkiv av album i losslessformat för min favoritmusik.
Gällande musikutbudet i wimp så tycker jag att det mesta som jag letar efter finns, och det mesta av det som inte finns är sådant som jag upplever att det inte finns i spotify heller. De genrer som jag dock har märkt att wimp är lite sämre på är vissa sorters elektronisk musik som dubstep och liknande, men jag hoppas att de ska bättra sig. Som det ser ut nu funderar jag starkt på att skippa spotify i fortsättningen och istället fortsätta använda wimp.
Redigerat av eranch, 23 May 2011 - 00:54.
Postad 15 October 2011 - 22:33
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Har blivit lite småsugen på att testa wimp i protest mot spotifys sammanlänkning med Facebook. Har själv inte kopplat mitt spotifykonto dit än, men gillar inte policyn att alla ska visa sina spellistor och vad de lyssnar på.
Är det nån som använder båda och känns wimp likvärdig med spotify när det gäller utbud?
Postad 15 October 2011 - 22:37
Unregistered286e127e
-
Unregistered286e127e
-
Mästare
-
-
3926 inlägg
Har blivit lite småsugen på att testa wimp i protest mot spotifys sammanlänkning med Facebook. Har själv inte kopplat mitt spotifykonto dit än, men gillar inte policyn att alla ska visa sina spellistor och vad de lyssnar på. Är det nån som använder båda och känns wimp likvärdig med spotify när det gäller utbud?
Man kan faktiskt stänga av publiceringen av låtar och spellistor på facebook.
Postad 15 October 2011 - 23:55
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Man kan faktiskt stänga av publiceringen av låtar och spellistor på facebook.
Vet det, men det har inte med saken att göra, att nya användare verkar tvingas att ha ett fbkonto för att kunna joina, att man inte väldigt enkelt utan att behöva leta i en massa inställningar, kan stänga av det och att det är standard att allt visas är det som retar mig. Jag lider inte själv av att visa mina låtar då jag inte kopplat mitt spotifykonto, men jag måste av nån outgrundlig anledning se andras spellistor om jag vill kunna se videos och enskilda låtar de delar. Jag är i princip emot allt som man ska koppla till ett fbkonto, allt sånt måste vara frivilligt annars vägrar jag betala pengar för tjänsten. Och använder den inte gärna gratis heller. Och det var inte eller vad jag frågade i den här tråden. Jag vill veta om wimp hunnit ifatt spotify?
Postad 16 October 2011 - 09:36
Enicar
-
Enicar
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Vet det, men det har inte med saken att göra, att nya användare verkar tvingas att ha ett fbkonto för att kunna joina, att man inte väldigt enkelt utan att behöva leta i en massa inställningar, kan stänga av det och att det är standard att allt visas är det som retar mig. Jag lider inte själv av att visa mina låtar då jag inte kopplat mitt spotifykonto, men jag måste av nån outgrundlig anledning se andras spellistor om jag vill kunna se videos och enskilda låtar de delar. Jag är i princip emot allt som man ska koppla till ett fbkonto, allt sånt måste vara frivilligt annars vägrar jag betala pengar för tjänsten. Och använder den inte gärna gratis heller.
+1000000 Edit Javisst ja, frågan gällde Wimp och jag är också intresserad av att vetat mer om Wimp
Redigerat av Enicar, 16 October 2011 - 09:37.
Postad 16 October 2011 - 09:47
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Ni vet väl om att man får prova det gratis i 30 dagar?
Själv så tycker jag att Wimp är strået vassare än Spotify, men fortfarande inte värt 100:-/månad. Utbudet är något bättre (bl.a finns både Pink Floyd och Peter Gabriel) och det finns en dedikerad Ipad-app.
Dock saknas fortfarande hur mycket progressiv rock som helst varför jag inte i nuläget är beredd att betala för någon av tjänsterna.
På Wimps hemsida kan man bland annat läsa om deras musikutbud:
http://wimpmusic.se/wweb/index/
Postad 16 October 2011 - 11:41
Thewli
-
Thewli
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Är man tvungen att registrera sitt mobilnummer för att skapa ett Wimp-konto eller kan man komma runt det?
Är emot det lika mycket som att Spotify numera kräver Facebook, gillar inte att min person blir knuten till saker på internet, speciellt inte om det är en relativt ny grej, som jag inte testat innan.
Postad 16 October 2011 - 23:37
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Har även provat grooveshark i nån månad, mobilappane är ok, men inte mer men gillar inte att köra det i webbläsaren på min dator, gillar dedikerade program bättre för musik.
Blir väl och testa wimp också
Postad 17 October 2011 - 12:20
swegoose
-
swegoose
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Goldstar, du får gärna skriva en rad när du provat wimp å säga vilket du tyckte funka bäst, både ur program synpunkt men även musik utbud och självklart ljud kvalitet.
Postad 17 October 2011 - 15:22
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
Tjejen har Wimp och det verkar fungera bra... Kan inte kommentera ljudkvaliteten för hennes dator är kass och jag har ingen digital koppling från den till receivern. Kan se om jag installera det på min dator, logga in med hennes konto och testa lite...
Postad 17 October 2011 - 16:00
Ljungby
-
Ljungby
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
användarnamn ?? va ändrar man det ??
går nog inte...jaja...kan tycka att wimp är lite sådär, känns som att det tar lite för lång tid att hoppa in i låten så att säga
skulle kanske kunna jämföras med SR när den ska buffra =(
Redigerat av Ljungby, 17 October 2011 - 17:41.
Postad 17 October 2011 - 18:25
swegoose
-
swegoose
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hmm... ok hur står sig grooveshark mott dessa? Anledninge att jag frågar och inte bara provar sj är att jag just nu jobbar för "mkt" å inte har tid att testa.
Hur är utbudet av rock/hård rock på dem?
Tack på förhand.
Postad 17 October 2011 - 18:36
Ljungby
-
Ljungby
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
tex detta kan ja tycka är skit  är så på alla deras...faen lägger man upp omslag och låter som inte kan spelas...ang om det finns mycket rock samt hårt så vet ja inte  har bara testat det nu ikväll.
Enligt mig så är Spotify bättre än Wimp än så länge trots ja bara testa det så lite.
Redigerat av Ljungby, 17 October 2011 - 18:40.
Postad 18 October 2011 - 07:13
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
tex detta kan ja tycka är skit är så på alla deras...faen lägger man upp omslag och låter som inte kan spelas...ang om det finns mycket rock samt hårt så vet ja inte har bara testat det nu ikväll. Enligt mig så är Spotify bättre än Wimp än så länge trots ja bara testa det så lite. Fast det är ju likadant i Spotify, vilket jag faktiskt uppskattar iom att jag kan lägga till de låtarna i mina spellistor (i Spotify) om jag har dem lokalt på datorn...
Postad 18 October 2011 - 16:36
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Testat lite nu, i datorn funkar det väl hyffsat, men håller fortfarande spotifys program för klart bättre, ljudmässigt har jag inte kört någon direkt jämförelse. Android appen är en katastrof, med forced close och en massa problem, känns verkligen inte färdig. Blir nog att fortsätta med grooveshark som dessutom är betydligt billigare
Postad 18 October 2011 - 18:00
Ljungby
-
Ljungby
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Fast det är ju likadant i Spotify, vilket jag faktiskt uppskattar iom att jag kan lägga till de låtarna i mina spellistor (i Spotify) om jag har dem lokalt på datorn...
mjo det är ju sant...men jag har inte Metallica lokalt i datorn ej heller Acdc =(
Postad 16 March 2012 - 20:53
dgordon
-
dgordon
-
Forumräv
-
-
671 inlägg
Jag testar wimp nu och visst kan jag hitta en massa Peter Gabriel, men inget som går att spela. Skivbolaget tillåter inte det står det (andra artister funkar). säkert att det funkar för er?
Eller är det bara we7 som hans låtar finns på..?!
Postad 24 May 2013 - 12:07
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Blev lite sugen på Wimp igen efter att jag läst detta: http://www.ljudochbi...ioljud-till-mp3en fråga bara. finns det någon remote till iOS? vill spela upp musiken från min windows maskin men styra den med ihpne/ipad. hittade dock inget på appstore. kan det vara så att man i wimp appen bestämmer vilken output/wimp spelare som ska spela upp, så att appen fungerar som en remote? jag kan tyvärr itne testa då jag för några månader sedan installerade wimp på telefonen och har nu inte tillgång till att prova premium gratis
Redigerat av beat_strandh, 24 May 2013 - 12:08.
Postad 24 May 2013 - 19:17
Unregisteredb1334109
-
Unregisteredb1334109
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
wimp lossless ME LIKE http://wimpmusic.com...specials/audio/dom betatestar nu, men detta är något jag sett fram emot länge, slopar spotify helt när dom släpper det ur beta for sure
Postad 24 May 2013 - 21:07
Audio One
-
Audio One
-
Forumräv
-
-
832 inlägg
Har både Sotify & Wimp betalversion. Har testat dem samma låtar (massor) och pausa Spotify med tangentbordet och starta Wimp med musen. Vips så hör jag direkt ingen skillnad alls båda låter identiska. För mig vinner den som först kommer få ljuder i ren flac. wimp lossless ME LIKE
http://wimpmusic.com...specials/audio/
dom betatestar nu, men detta är något jag sett fram emot länge, slopar spotify helt när dom släpper det ur beta for sure
Hur får man beta då?
Postad 26 May 2013 - 07:43
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Den stora frågan är väl vad spelar de för roll om de släpper i losless eller hög mp3 sålänge mastringen är förstörd. Är det inte där hela skiten börjar numera och därför är de flesta vanliga cdskivorna oxå "förstörda".
// Sat
Postad 29 May 2013 - 06:38
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Japp så är det ju om om ursprungs källan (mastringen) är dåilig så spelar det ju ingen roll.. då är ju redan musiken förstörd. går ej att rädda.
Postad 29 July 2013 - 19:31
Tomas_uppsala
-
Tomas_uppsala
-
Användare
-
-
167 inlägg
Har både Sotify & Wimp betalversion. Har testat dem samma låtar (massor) och pausa Spotify med tangentbordet och starta Wimp med musen. Vips så hör jag direkt ingen skillnad alls båda låter identiska. För mig vinner den som först kommer få ljuder i ren flac.
Hur får man beta då?
jag testade med ZZ Top och "Tush" jag hör solklar skilland "wimp" mkt bättre lenare ljud och djupare. Körde testet som dig mus/tangentbord och jag har bara free inte premium. och de klassiska hacken i spotify är borta här, har nått problem med min spotify att den stannar upp 0,5 sek och hittar inte felet men här klockrent ljud Tack wimp.
Postad 29 July 2013 - 21:09
Arngrim
-
Arngrim
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
Jag har kört betaversionen av Wimps tjänst av streaming i flac (lossless) och det fungerat mycket bra. Jag kör Wimp på en Sonos Connect. I början var det lite segt. Det verkade som att Sonos fick jobba en del för att buffra men den senaste tiden har det fungerat klanderfritt. Jag har inte gjort några jämförelse av ljudkvaliten mellan losslesstjänsten och den vanliga men jag tror inte att jag skulle höra någon skillnad mellan dom. Jag tycket ändå att det är bra att Wimp fått till en lossless tjänst, framför allt att dom utgår i från ett lossless format när dom konverterar till andra format.
Postad 15 September 2013 - 17:34
thomas79
-
thomas79
-
Beroende
-
-
1423 inlägg
Enligt Pål Bråtenlund så kommer Wimp lossless inom ungefär 2 veckor.
Postad 16 September 2013 - 17:27
thomas79
-
thomas79
-
Beroende
-
-
1423 inlägg
Nu finns det så kallade "hifi stödet" på Iphone också. Det som kommer möjliggöra flac uppspelning via airplay.
Postad 16 September 2013 - 18:59
Arngrim
-
Arngrim
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
Nu finns det så kallade "hifi stödet" på Iphone också. Det som kommer möjliggöra flac uppspelning via airplay.
Ja, det är riktigt roligt. Sitter just nu och lyssnar på Katie Meluas senaste skiva - Ketevan. Spelar upp den med Wimp på en iPad och streamar till stereon med Airplay. På iPrylar från Apple är det inte FLAC man får i från Wimp utan ALAC men det är i stort sätt samma sak.
Postad 16 September 2013 - 20:07
David2
-
David2
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Riktigt kul det här!
Men, det är inte släppt officiellt än eller?
Utan bara förberett?
Lennart
Postad 16 September 2013 - 20:15
Arngrim
-
Arngrim
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
Riktigt kul det här!
Men, det är inte släppt officiellt än eller? Utan bara förberett?
Lennart
Nä, än så länge är det är det en betaversion men jag tror inte det är långt kvar tills dom "går live".
Postad 16 September 2013 - 20:32
David2
-
David2
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Ok, tack
Spänd förväntan i alla fall.
Bara vetskapen att det är Flac eller Alac är skönt
Lennart
Postad 16 September 2013 - 20:35
thomas79
-
thomas79
-
Beroende
-
-
1423 inlägg
Nä precis ios stöder inte flac. Så antagligen alac.
Postad 29 September 2013 - 17:07
Unregistereddd2519c1
-
Unregistereddd2519c1
-
Användare
-
-
127 inlägg
Postad 29 September 2013 - 20:54
Audio One
-
Audio One
-
Forumräv
-
-
832 inlägg
Hittar inget på den svenska sidan??
Postad 30 September 2013 - 19:38
Unregistereddd2519c1
-
Unregistereddd2519c1
-
Användare
-
-
127 inlägg
Postad 01 October 2013 - 09:43
Unregistereddd2519c1
-
Unregistereddd2519c1
-
Användare
-
-
127 inlägg
Postad 01 October 2013 - 18:41
Unregistered8dc87fe6
-
Unregistered8dc87fe6
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Nu kör jag WIMP HIFI
Värt att gå över från spotify?? Vad streamar du med? /Niklas
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|