Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

887 svar i tråden

#101

Skickat 26 oktober 2011 - 19:54

Mitt tips är alltså att testa starta Viaplay i en webbläsare, dra upp denna på ena skärmen (gissar att primära skärmen är att föredra) och använda en annan webbläsare på den andra skärmen...

Om nu det alls går att lämna Viaplays fönster, att ta fokus till annat program. Det är bara en tanke, jag har inte Viaplay själv kanske ska sägas.

#102

Skickat 27 oktober 2011 - 05:52

Ditt tips funkar inte för så fort du trycker ner mus, eller tangent, så går viaplay ur fullskärmsläge på den skärm den är på (höger eller vänster har ingen betydelse)

Makabert hur ordet osmidigt har fått ett nytt ansikte.

//Lorryquai

#103

Skickat 27 oktober 2011 - 07:18

Ärligt talat känns det som ett skämt att behöva betala för detta så som det verkar funka (eller inte funka) just nu.

#104

Skickat 27 oktober 2011 - 07:21

 Lorryquai 27 oktober 2011 - 05:52 skrev:

Ditt tips funkar inte för så fort du trycker ner mus, eller tangent, så går viaplay ur fullskärmsläge på den skärm den är på (höger eller vänster har ingen betydelse)

Makabert hur ordet osmidigt har fått ett nytt ansikte.

//Lorryquai
Ajdå, låter som usel programmering. Troligen är det i programmet (Viaplay/spelaren de använder) och inte i datorn för om det vore i det senare borde det fungera bättra på den primära skärmen...


ed: Blev tvungen att testa. Startar upp Canal Digitals on-demand tjänst (go) och startar en uppspelning. Testar sedan att klicka på den sekundära skärmen och se, den tappar då fullskärmsläget. Tycks med andra ord vara en "funktion" hos Silverlight.
Se denna tråd:
http://forums.silver...t/t/8020.aspx/1
exempelvis.
eller
http://www.kaisersbl...-dual-monitors/
ja, det verkar vara ett allmänt problem, inte para med Silverlight.

Dvs inget Viasat kan göra något åt.

Det här inlägget har ändrats av Monshi 27 oktober 2011 - 08:04


#105

Skickat 27 oktober 2011 - 11:02

 BrittBastard 27 oktober 2011 - 07:18 skrev:

Ärligt talat känns det som ett skämt att behöva betala för detta så som det verkar funka (eller inte funka) just nu.
Håller verkligen med. De borde inte lägga ut det som en betaltjänst när det fungerar så här dåligt. Som det fungerar nu hade jag inte ens orkat använda det om det vore gratis.

#106

Skickat 27 oktober 2011 - 13:51

 BrittBastard 26 oktober 2011 - 14:12 skrev:

Kan vi få ett lite tydligare svar på denna fråga:



Nog levereras det sport och program i HD, frågan är bara när och OM ni kommer sända NHL i HD?!

Tänker på det som står i den här tråden samt denna artikel.

Jag får det inte riktigt att gå ihop nämligen...

Hej

Vi vet att det finns en stor efterfrågan gällande mer detaljer kring NHL sändningar och om dessa kommer visas i HD kvalité men detta är tyvärr inget vi har information om i nuläget. Det är många detaljer som håller på att utarbetas så just nu kan vi inte ge ett besked gällande det här.

Med vänlig hälsning
Lisa
Viasat Support

#107

Skickat 30 oktober 2011 - 17:29

Hej igen!
Flerskärmsfunktionen ska fungera, däremot så kan du inte göra något på huvudskärmen om du kör fullskärm på den sekundära skärmen.
Alltså, kan ni använda fullskärm på en sekundär skärm, men så fort ni klickar eller gör något på den primära så kommer fullskärmsläget gå tillbaks till vanligt läge.

Angående SmartTV funktionaliteten på NHL så ska det ej ha varit några utsändningsproblem som ska ha gjort att det varit problem för våra kunder.
Det vi kan tipsa kunden om är att uppdatera TV'n med hjälp av mjukvara på Samsungs hemsida. Uppdaterings funktionen via TVn fungerar EJ då det inte är den senaste mjukvaran som ligger där.

Modeller där kunder får felmeddelanden angående att man behöver uppdatera mjukvaran på sin SamsungTV måste ladda ner den nya mjukvaran från deras hemsida. Funktionen via menyn på TVn kopplar upp sig mot en annan server där den senaste mjukvaran ej är tillgänglig. För ytterligare hjälp så kan kunden ta kontakt direkt med Samsung på 0771-7267864.

Jag vet att det inte är mycket, men jag hoppas att detta hjälper!

Mvh Angel
Viasat Support

#108

Skickat 31 oktober 2011 - 14:51

Har köpt en månad bara för att testa.
Jag har 24mb bredband och kör trådlöst. Konstigt nog så hackar det. Kollar jag på alla matcher som går en Lördag så är det alltid match nr 1 som hackar, sedan efter det så är det somm att titta på vanlig tv :-)

Så var det i går med (30/10-2011) Tottenham mot QPR. Hackade. VARFÖR? Har skickat ett mail till supporten!
Men inte fått något svar:

#109

Skickat 01 november 2011 - 11:13

Hejsan!

Jag håller med dig om att det är märkligt att det bara hackar/buffrar på en match. Buffring uppstår eftersom att vi inte kan streama till er i den högsta hastigheten.

Orsaken till detta kan bero på att ni har andra program som konsumerar brandbredd igång.
Det vi rekommenderar dig att göra är att stänga ner dem samtliga program och sedan testa igen för att se om det går bättre.
En annan orsak kan bero på din internetleverantör. Du kan testa internethastigheten via den här hemsidan: www.bredbandskollen.se.
Även om du har 24 mb, är det inte säkert att det är just den hastigheten du kan nyttja.
Med vänlig hälsning
Alexandra
Viasat Support

Vad är det som strular för dig?
Om du ger oss lite mer information om vad som är problem så ska vi göra vårt bästa att felsöka problemet
Med vänlig hälsning
Alexandra
Viasat Support

#110

Skickat 02 november 2011 - 21:21

Det har verkligen gått uselt för mig att försöka se fotboll på sistone. Bilden stannar ofta upp och ska buffra hur länge som helst. Ibland är jag tvungen att stänga ner skiten och börja om igen, men det är inte ofta det går. Funderar på att avsluta abonnemanget, har inte lust att betala för detta.

Det här inlägget har ändrats av Voldo 02 november 2011 - 21:23


#111

Skickat 03 november 2011 - 16:25

Hejsan!

Vad tråkigt att höra att det strular så mycket och att du funderar på att avsluta abonnemanget.
Att bilden stannar upp ofta och ska buffra brukar tyda på att man skulle behöva rensa historik, byta webbläsare till Mozilla Firefox samt uppdatera sin Silverlight.
Jag hoppas att det funkar, skulle det inte funka så får du jättegärna höra av dig på support@viaplay.se och förklara ditt problem.

Med vänlig hälsning
Lars
Viasat Support

#112

Skickat 05 november 2011 - 00:54

 Lorryquai 26 oktober 2011 - 17:00 skrev:


Varför gick det inte att titta på NHL idag kl 01.30 med SMART-TV APPEN för Samsung?


Funkar inte nu heller.

Tampa-Chicago pågår nu, men kan inte startas för att sändningen börjar om 45min tycker appen.

Seriöst eller???

//Lorryquai

#113

Skickat 05 november 2011 - 19:39

Hm... jag har kört Viaplay nu tillsammans med Apple TV2. Det har fungerat sjukt smidigt (förutom buggen att ens telefon inte får låsas). Där har jag inte haft några som helst problem. Direkt på datorn däremot så buffrar filmerna stup i kvarten, och sporten avbryts också ibland. Dvs det är samma nätverk, så problemet ligger inte i bandbredden. Inte heller märker jag någon skillnad vilken browser jag använder heller. (IE, Chrome, Firefox)

Filmutbudet tycker jag inte är något direkt att hurra för, framförallt på HD-sidan. Man får väl hoppas att det blir bättre. Serieutbudet är ju riktigt mycket, men tyvärr inga av de som jag följer.

NHL är ju det som jag tycker är mest intressant. Hittills så har det varit snålt utbud, och bildkvalitén har ibland varit riktigt dåligt. Men enligt Viaplays support så kommer vi som är kunder att få tillgång till hela utbudet via NHL.com, och stämmer det så kommer det nog att bli riktigt bra.

Själv saknar jag att vi som gillar hockey inte kan kolla via ESPN-player längre, den tjänsten var grym!

#114

Skickat 06 november 2011 - 17:15

Tänkte skaffa viaplay sport enbart för NHL eftersom det inte sänds på ESPN America längre men jag har några frågor.
Jag undrar om det fortfarande är amerikanska kommentarorer? Och när kommer viaplay visa ALLA matcher?

#115

Skickat 07 november 2011 - 03:14

Återigen så buffrar matcherna via smart-tv sönder. Det hackar och buffrar. Sändningen bryts så att man manuellt måste starta om. Man missar mål och händelserika händelser.

Nattens match mellan Colorado - Calgary bryts minst 60ggr på 10 min (har filmbevis). Ibland vid omstart så buffrar det mer än vanligt (10sek intervall) - du startar om sändningen och det flyter på bra i flera minuter för att plötsligt avbrytas igen.

Efter första perioden går inte matchen igång alls.Kan ej nå server, säger appen. Proffsigt viasat!

Startar upp laptopen och matchen funkar felfritt där (än så länge)

Det här är riktigt trist!

//Lorryquai

#116

Skickat 07 november 2011 - 11:20

Hej Lorryquai!

Det låter som ett problem med din internetanslutning mellan TV samt en eventuell router. Kontrollera din nätverksanslutning samt hastighet.
Annars kan du även höra av dig till din TV-leverantör för att se om det finns mjukvaruuppdateringar till din TV.

Funkar inte det heller, så kontakta oss gärna på support@viaplay.se!

MVH Lars
Viaplay Support

#117

Skickat 07 november 2011 - 14:17

Nej Lars.

Jag har inte problem med min isp, när ska ni på Viaplay förstå det?

Och hur vet jag det?

Jo om jag kan surfa runt med Vimeo-appen (som finns i tvn) som strömmar hd-material, utan några bufferproblem så måste felet ligga hos er.

Förklara då för mig varför Viaplay, genom samma live-sändning på smart-tv, ibland fungerar bra, ibland buffrar som två kaniner doing (ja exakt) och när sändningen till slut avbryts och man blir utkastad från strömmen försöker återansluta, möts av "Ursäkta! kan ej nå server - försök igen"

Vid det skedet gjorde jag ett tp-test - fick 12.3mbits - satte igång Vimeo och kunde glo HD utan problem. Till och med u-tube - som i vissa fall har samma upplösning som Viaplay har, funkade HELT smärtfritt.

Så, kan ni förstå varför vi kunder börjar uppfatta er som arroganta? När kommer ni börja titta på problemen, istället för att skjuta bort dem?

För övrigt så väntar jag svar från er support, har dragit iväg 2 mail nu, som jag inte sett röken av svar på. Är det tredje gången gillt som gäller eller?

//Lorryquai

#118

Skickat 08 november 2011 - 09:52

Hej Lorryquai!

Det är väldigt tråkigt att vår tjänst inte fungerar för dig. Alla som mailar in får ett svar. Jag kommer att se till att vi besvarar dina mail så fort som möjligt.

Jag hoppas att vi komer att kunna hjälpa till!

Mvh Angel
Viaplay Support

#119

Skickat 08 november 2011 - 10:34

Varför inte bara erkänna att viaplay appen för smart-tv släpptes med en hel del buggar, och stå för de fel och brister den har istället för att låtsas som det är ett problem för enskilda individer.

Problemet med livesändningarna har alla kort o gott, att inte heller texningen fungerar på filmer via
smart-tv (samma fel som i android-appen) borde också framgå i en sund marknadsföring.
Ärlighet varar längs trots allt - hur viktiga än nästa kvartalsrapport må vara för ett företag.

Mycket är bra hos viasat - tvivelsutan. Men smart-tv appen är det inte.

#120

Skickat 08 november 2011 - 19:37

Ironisk slogan. Viaplay - För bra för att vara sant.

Stämmer övergripligen, då det aldrig funkar smärtfritt.

//Lorryquai

#121

Skickat 12 november 2011 - 11:34

Hejsan,

Laddade ner senaste firmvare BD.8.62.369.E som släpptes för ett par dagar sedan till min LG Blueray och vips så fungerar textningen på filmerna!

Tackar o bockar för det, finemang!!

Blir nog 2 "rullar" i kväll :-).

#122

Skickat 13 november 2011 - 07:44

Någon som lyckas få 5.1-ljud i Viaplays HD-filmer på dator? Jag har spdif till förstärkare där allt annat avkodas problemfritt.

#123

Skickat 18 november 2011 - 13:01

Hejsan boomchachalack!

Tyvärr så har vi inte 5.1-ljud ännu att erbjuda på Viaplay.se, Alternativet finns att välja men vi har ingen information om när 5.1-ljud kommer fungera.

MvH Frederike
ViaplaySupport

#124

Skickat 22 november 2011 - 02:07

 Lorryquai 05 november 2011 - 00:54 skrev:

Funkar inte nu heller.

Tampa-Chicago pågår nu, men kan inte startas för att sändningen börjar om 45min tycker appen.

Seriöst eller???

//Lorryquai



Återigen så går det inte att starta NHL när matchen börjar, via samsung-smart-tv. 01.05 börjar PIT-NYI, trycker på sändningen, men nej. Den börjar om 40min tycker appen. Dvs lagom in i 2:a p.

Varför??

//Lorryquai

Det här inlägget har ändrats av Lorryquai 22 november 2011 - 02:10


#125

Skickat 22 november 2011 - 02:28

Vill också se pingvinmatchen.. Händer inte mycket.

#126

Skickat 22 november 2011 - 02:37

8 november, 2011 (14:18) | Senaste nytt, Sport, Teknik | Av: Viaplaysupporten

Från och med i natt kan man se alla matcherna från NHL på Viaplay. I den nya versionen av Viaplay som lanserades förra veckan har man nu implementerat NHL GameCenter. Viaplay-användare som har TV+Film+Sport-paketet kan nu se alla matcherna live och man har också möjlighet att se alla matcher i efterhand. För att nå tjänsten loggar man in på Viaplay och går därefter in på ett NHL-event. Som inloggad får man här upp en länk till GameCenter och därefter klickar man sig enkelt vidare.
Det är fortfarande möjligt att se de 15 matcher i veckan som är från Viasats egna sändningar, med svenska eller engelska kommentatorer.
Gå in och prova

Såg nu att ni pratar om samsung-smart-tv... Kanske andra problem.

#127

Skickat 24 november 2011 - 07:35

Provade igår för första gången Viaplay. Tittade på Milan-Barcelona via Airplay till Apple TV, det fungerade helt utan vare sig buffring eller avbrott i sändningen.

#128

Skickat 24 november 2011 - 07:39

har skapat 3 olika konton och använt koden viasatgerigen för att se 3 PL matcher på jobbet. Har fungerat över förväntan faktsiskt.. det fina var också att man kunde se matchen innan och efter på samma" "köp".. inget lagg, bra bild och ljud! Dock inget jag kommer använda hemma då jag redan har Viasat Premium HD.. men bra komplement på jobbet som sagt.. fast jag vet inte om 129kr är ett bra pris för en match.. men jag har som sagt inte betalat för någon match än :)

#129

Skickat 24 november 2011 - 09:15

 Tom74 24 november 2011 - 07:35 skrev:

Provade igår för första gången Viaplay. Tittade på Milan-Barcelona via Airplay till Apple TV, det fungerade helt utan vare sig buffring eller avbrott i sändningen.

+1

#130

Skickat 12 december 2011 - 08:26

Hej.

Någon annan som har problem ed 3D filmer från viaplay?

De vanliga 3D filmerna är inte i 3D format så de är bara en bluff. och de erotiska filmerna blir det bara nätverksfel på.
Jag kan utan problem se alla andra filmer även om utbudet suger.

Hae en Samsung UED406505 TV

#131

Skickat 12 december 2011 - 14:08

Via tv-appen på min samsung-smarttv funkar inte 3d, eftersom 3D-läget på tvn är låst, händer inget när jag trycker på knappen.

Om du däremot koppar in en pc till tvn och kör webb-baserade viaplay så funkar det. Men det är knappast rekommenderat då det ser helkasst ut. Kanterna är inte synkade så du fåren fin effekt av 2st påklistrade bilder på varandra. Blir ett litet djup, men mest irriterande för ögonen liksom.

//Lorryquai

#132

Skickat 13 december 2011 - 14:04

Hej!

Vi har lagt märke till att det uppkommit några frågetecken kring 3D och vill ge en förklaring:

När det gäller 3D på Smart-TV via applikationen så är detta något vi beta-testar just nu.
Det var inte riktigt ämnat att detta skulle komma ut bland utbudet och det kommer att vara åtgärdat inom kort.

Även tjänsten för PC är under Beta och något vi vill erbjuda våra kunder framöver.
Om ni har feedback på denna tjänst så är det något vi välkomnar här: http://viaplay.se/viaplay/contact då vi ständigt vill leverera den bästa möjloiga tjänsten!

Vi ber därav om ursäkt för att det kom upp ett utbud som inte fungerat på enheterna, men detta ska nu vara åtgärdat.

Hoppas att detta klargör hur det står till!

Mvh Angel
Viaplay Support

#133

Skickat 16 december 2011 - 12:51

  • Kim
  • Användare

  • 199 inlägg
Vågar man beställa viaplay nu eller riskerar chipsskålen att flyga i väggen pga driftproblemen vid nästa stormatch?

#134

Skickat 16 december 2011 - 12:55

Nu har inte jag provat på ett tag men du kan nog räkna med att ett och annat kommer flyga in i väggen. B)

#135

Skickat 16 december 2011 - 13:44

Japp - räkna med problem till och från. Driftsäkerheten är inte den högsta, särskilt under stormatcher då den är katastrofalt dålig.

//Lorryquai

#136

Skickat 19 december 2011 - 14:36

View PostBrittBastard, on 27 oktober 2011 - 07:18, said:

Ärligt talat känns det som ett skämt att behöva betala för detta så som det verkar funka (eller inte funka) just nu.

Håller med! Finns "gratis" stream från Ryssland som har 10 ggr. bättre kvalité än Viaplay. Ett skämt för 199kr. Borde kosta 49kr som högst.

#137

Skickat 23 december 2011 - 12:47

Först vill jag säga att det är väldigt bra att Viaplay själv är här inne och svarar och förhoppningsvis tar åt sig av kommentarerna för att kunna förbättra sin tjänst för sina kunder.

Jag har bara haft tjänsten i några dagar tänkte att jag kunde iaf prova graitsmånaden.
Igår skulle jag testa den lite drog igång en film via Ipad som jag sen skickate till men ATV 2 första ca 30 sek fungerar sen blir bilden bara svart ljudet kommer men ingen bild, provar en annan film samma sak provar ytterligare ett par filmer och samma problem.
Sen provade jag ett avsnitt av en serie fungerade bra men bilden var riktigt dålig (såg bara några minuter för att testa).
Utbudet av serier/program tycker jag är undermåligt jag hade velat ha kanalernas hela utbud eller åtminstonde större delen av det).

Ska även testa senare i vardagsrummet där jag har en Boxee Box för att se om/hur det fungerar där.

Men som det är just nu så kan jag verkligen inte motivera att detta kostar något öht detta skapar inte något mervärde för mig som kund tyvärr, jag gillar idén och kommer kanske att köpa den när den är mer utvecklad både till utbud och funktionallitet.

(Har just nu testperiod för serie/film).

Henrik

#138

Skickat 23 december 2011 - 12:53

View Posthensod, on 23 december 2011 - 12:47, said:

Först vill jag säga att det är väldigt bra att Viaplay själv är här inne och svarar och förhoppningsvis tar åt sig av kommentarerna för att kunna förbättra sin tjänst för sina kunder.

Jag har bara haft tjänsten i några dagar tänkte att jag kunde iaf prova graitsmånaden.
Igår skulle jag testa den lite drog igång en film via Ipad som jag sen skickate till men ATV 2 första ca 30 sek fungerar sen blir bilden bara svart ljudet kommer men ingen bild, provar en annan film samma sak provar ytterligare ett par filmer och samma problem.
Sen provade jag ett avsnitt av en serie fungerade bra men bilden var riktigt dålig (såg bara några minuter för att testa).
Utbudet av serier/program tycker jag är undermåligt jag hade velat ha kanalernas hela utbud eller åtminstonde större delen av det).

Ska även testa senare i vardagsrummet där jag har en Boxee Box för att se om/hur det fungerar där.

Men som det är just nu så kan jag verkligen inte motivera att detta kostar något öht detta skapar inte något mervärde för mig som kund tyvärr, jag gillar idén och kommer kanske att köpa den när den är mer utvecklad både till utbud och funktionallitet.

(Har just nu testperiod för serie/film).

Henrik

Kan tillägga att jag har inga problem men bandbredden, när jag streamar annat material (ex svtplay fungerar det felfritt).

#139

Skickat 24 december 2011 - 11:08

Tog en provmånad på film/tv. Tanken var att streama från Ipad till Apple tv. Det fungerade som tänkt och kvaliteten var godkänd i min anläggning. Vad som däremot gjorde att jag genast sa upp det var att filmerna saknar text och utbudet på tv program var mycket sämre än på webben.

#140

Skickat 27 december 2011 - 04:16

Också testat en månad. Utbudet är som sagt tidigare uselt på film/TV sidan. Kvaliten är också absolut usel. Knappt funktionell.

Körde inte med Sport den här gången men då jag kört har jag fått åtmionstone 2 krascher per match och som sagt bildkvaliten är usel för det ockerpris man betalar även här. Stenhårt komprimerat och det är banne mig inte sällan man hittar gratis streams med väl så bra eller bättre kvalitet.

#141

Skickat 29 december 2011 - 12:36

Hej viasat. Jag är en trogen viaplay kund som framförallt använder tjänsten för att se premierleuge fotboll.

Matcherna går alltid att se. Ibland kan det buffra men ytterst sällan. Tjänsten i sig fungerar alltså. Det som däremot irriterrar mig är att kvaliten på live videon skiftar oerhört ofta. Ibland är alla staplar upplysta (2.9mbit/s), ibland går den ner till 1-2staplar (ca 1mbit/s) och ibland, ungefär tre-fem gånger per match, försvinner alla staplar och bilden går ner till under 0.5mbit/s vilket gör matchen svårt att följa för bilden blir så blurrig. Detta underliga beteende är sjukt irriterande. Det handlar alltså om en kvalite skiftning kanske 15-25 ggr per halvlek, ner och upp, upp och ner. Om detta hoppande bara sker mellan 2-4 staplar är det inget som stör särskillt mycket då kvalite skillnaden därimellan ganska liten, men när det går ner till 1 stapel eller "god for bid" 0 staplar ja då blir det en dålig tittupplevelse.

Hemma sitter jag på en 100mbit uppkoppling med bra wifi. Har misstänkt mitt wifi som boven i detta skuttande men samma sak händer om datorn är inkopplad med sladd, både hemma och på mitt jobb (100mbit). Datorn är en modern intel core i5. Senaste silverlight installerad. Har aldrig problem med andra nättjänster som youtube och liknande.

Visst, min dator skulle må bra av en ominstallation, men ska det verkligen vara så här? När ni som "vet hur tjänsten ska se ut" är det alltid fulla staplar hela matcherna? Aldrig en kvalite skillnad om man sitter på en bra uppkoppling? Eller är det så att era servrar inte pallar trycket och måste ibland nedgradera kvaliten för att minska buffringen för folk? Då vill jag att ni säger det ärligt rakt ut.


Ett mail med liknande information som här ovanför skickades till eran support. Efter typ fem veckor får man något ******** copy & paste meddelande om att jag ska kontrollera min bredbandshastighet. Sjukt trötsamt.

Det här inlägget har ändrats av Bonzichrille 29 december 2011 - 12:39


#142

Skickat 30 december 2011 - 11:27

Hej!

Vi beklagar att svaret inte var det du hade väntat dig men för att få en bild av vad som har testats så behöver vi gå igenom en grundläggande felsökning och därav svaret i mailet så att vi kan utesluta dom vanligaste problemen helt enkelt.

Våra servrar fungerar på så sätt att dom är utplacerade hos olika leverantörer för att göra det enklare och underlätta uppkoppling mot dom, är det många som vill titta från samma leverantör och mot samma serverhall så kan det ibland bli problem med att öppna streamen men när den väl är igång så ska streamen vara i full kvalité så länge anslutningen tillåter det.

Så jag skulle rekomender att gå igenom felsökningen i mailet och om problemet kvarstår så hör av dig till vår support igen antingen via mail eller per telefon på 0771 52 23 00 så att vi kan undersäka problemet nämre.

Hoppas att det löser sig och ha ett gott nytt år!

Mvh Kim
Viasat Support

#143

Skickat 21 januari 2012 - 22:03

Nu kanske det här har avhandlats miljoner gånger förut, men om man har möjlighet att patcha in HD-boxen direkt i sin router och den får IP. MÅSTE man använda de trådlösa enheterna ändå? Jag fattar inte grejen? Det känns sjukt onödigt att behöva stoppa in en enhet i routern med alla sladdar och skit, och den andra i tvbänken och ytterligare sladdar och kontakter.

När jag helst av allt bara skulle vilja peta in en sladd i väggen då jag har upp-patchat och färdigswitchat nät i huset.

Kan någon (Viasatsupport?) förklara för mig?

#144

Skickat 23 januari 2012 - 16:15

Hej Renegade!

HD-boxarna har ingen WiFi och går på så sätt inte att patcha HD-boxen direkt i routern då den inte har något som kan ta emot internetanslutningen.
Man kan slippa de trådlösa enheterna om man drar en ethernet-kabel såklart från router direkt i boxen, det fungerar så klart!

Med Vänliga hälsningar
Lars
Viasat Support

#145

Skickat 31 januari 2012 - 10:12

Är det varierande bitrate i Samsung-appen precis som i Silverlight? Tyckte kvaliteten jag fick påminde om gammal analog-tv. Tänkte att det kanske har att göra med min uppkoppling?

#146

Skickat 31 januari 2012 - 21:03

Kommer det att finnas möjlighet att välja mellan Svensk och Engelsk kommentator på EPL-matcherna?
Det är den största tveksamheten om jag skall införskaffa ett paket eller inte.

Avskyr Svenska kommentatorer när det kommer till Engelsk fotboll.

#147

Skickat 01 februari 2012 - 11:39

affeman_83;

Det är precis som du säger att kvalitén i appen varierar beroende på uppkoppling så med största sannolikhet så beror det på det.

Sinnes;

De PL-matcher som sänds med engelska kommentatorer är de som visas från Viasat Premier League HD-kanalen och de andra matcherna som visas från ex. Viasat Fotboll så är det svenska kommentatorer. Och tyvärr så går det i dagsläget inte att välja vilken av dessa man vill ha. Men vi tackar så mycket för din synpunkt och tar det vidare!

Hälsningar,
Camilla
ViasatSupport

Det här inlägget har ändrats av ViasatSupport 01 februari 2012 - 11:40


#148

Skickat 01 februari 2012 - 11:49

Okej, då blir det ingen beställning av viaplay för min del.
Vill ha mina matcher med Engelska kommentatorer och helst i 720p eller bättre.

Det borde helt klart finnas fler än jag som vill ha det.

Men man får väl skaffa skysports via bulvan istället som dels blir billigare, dels har det jag söker.

#149

Skickat 06 februari 2012 - 21:16

Återigen har min spelare stoppats helt när jag försöker se fotboll. Det var längesedan jag kunde se en hel match på Viaplay. Någon som har samma problem?

Det går bättre med den gamla spelaren. Den nya har på sistone blivit ett h e l v e t e (löjligt att man inte får skriva ordet) att försöka använda.

Det här inlägget har ändrats av Voldo 06 februari 2012 - 22:00


#150

Skickat 07 februari 2012 - 10:43

View PostBonzichrille, on 29 december 2011 - 12:36, said:

Hej viasat. Jag är en trogen viaplay kund som framförallt använder tjänsten för att se premierleuge fotboll.

Matcherna går alltid att se. Ibland kan det buffra men ytterst sällan. Tjänsten i sig fungerar alltså. Det som däremot irriterrar mig är att kvaliten på live videon skiftar oerhört ofta. Ibland är alla staplar upplysta (2.9mbit/s), ibland går den ner till 1-2staplar (ca 1mbit/s) och ibland, ungefär tre-fem gånger per match, försvinner alla staplar och bilden går ner till under 0.5mbit/s vilket gör matchen svårt att följa för bilden blir så blurrig. Detta underliga beteende är sjukt irriterande. Det handlar alltså om en kvalite skiftning kanske 15-25 ggr per halvlek, ner och upp, upp och ner. Om detta hoppande bara sker mellan 2-4 staplar är det inget som stör särskillt mycket då kvalite skillnaden därimellan ganska liten, men när det går ner till 1 stapel eller "god for bid" 0 staplar ja då blir det en dålig tittupplevelse.

Hemma sitter jag på en 100mbit uppkoppling med bra wifi. Har misstänkt mitt wifi som boven i detta skuttande men samma sak händer om datorn är inkopplad med sladd, både hemma och på mitt jobb (100mbit). Datorn är en modern intel core i5. Senaste silverlight installerad. Har aldrig problem med andra nättjänster som youtube och liknande.

Visst, min dator skulle må bra av en ominstallation, men ska det verkligen vara så här? När ni som "vet hur tjänsten ska se ut" är det alltid fulla staplar hela matcherna? Aldrig en kvalite skillnad om man sitter på en bra uppkoppling? Eller är det så att era servrar inte pallar trycket och måste ibland nedgradera kvaliten för att minska buffringen för folk? Då vill jag att ni säger det ärligt rakt ut.


Ett mail med liknande information som här ovanför skickades till eran support. Efter typ fem veckor får man något ******** copy & paste meddelande om att jag ska kontrollera min bredbandshastighet. Sjukt trötsamt.

Jag har precis samma problem ofta när jag kollar på hockey eller sport överlag (live) då varierar kvalitet allt mellan ingen stapel till fulla staplar detta sker åtminstonde 20-30 gånger per period som kvaliten skiftar. Har för övrigt väldigt bra adsl anslutning där jag får ut ca 22- 23 mbit på mitt 24 adsl då jag bor ca 100 meter kabelvägen från telestationen. Så det känns som ett viaplay problem och har inget med uppkopplingen att göra utan det är Viasat som har kapacitetsproblem helt enkelt.




2 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 2 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Fortsätter bygga godisaffär.
    Circus Cinema
    2014-09-18 17:09:12
  • Circus Cinemas Candy shop.
    Circus Cinema
    2014-09-18 15:31:47
  • Gör ingången.
    Circus Cinema
    2014-09-18 15:29:28
  • Soffdelen
    Pois0n
    2014-09-18 06:56:08
  • Godiskiosk vid biorummet.
    Circus Cinema
    2014-09-18 00:48:31
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2014 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.