msninja: Är Musiland SVDAC06 en ny version av Musiland SVDAC05? Verkar vara ett annan IC i den iaf. Den verkar väldigt intressant iaf om man skulle köra laptop-> Musiland SVDAC06/05 -> OBH-11 -> Hd650
det är olika DACar i dom. SVDAC05 kör CS4398 och SVDAC06 kör AD1852. Båda används i många dyrare dacar, så båda borde vara helt ok. CS4398 har lite bättre S/N dock på 120db mot AD1852 på 117db, men jag tvivlar på att det har någon större inverkan...
Hammer65:
Jo jag är mer inne på MKVII+ just för att den ger mer ström till LCD-2. Blir då balaserat från Benchmark DAC1--->MKVII+--->LCD-2.
Jag har inte hört ett knyst från Audeze förutom det automatiska "vi har godtagit din begäran"-typen av mail när jag ställde mig i kö... Verkar vara låååång kö nu

M1-HPA har inte balaserade utgångar eller? Spelar det då någon roll om MK VI har balaserad utgång om du inte använder de balanserade ingångarna på den? Jag är inte så duktig på det tekniska om balanserat, men bör man inte ha balanserat hela vägen för att det göra någon skillnad?