The hills have eyes
The texas chainsaw massacre
och sen tror ja på
The texas chainsaw massacre the beginning
såg ett hd klipp den värkar as bra
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter produkter
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Skickat 30 september 2006 - 20:03
blair witch project är den absolut läskigaste filmen jag nånsin sett måste jag nog säga.. mkt på grund av känslan av dokumentär. Även japanska versionerna av the Ring är grymt bra/läskiga.
Sen en riktig klassiker som alla bör se, "Jeepers Creepers". Riktigt spännande Skickat 01 oktober 2006 - 18:30
Alla har glömt bort den nya Omen filmen, men så klart, den har precis kommit på DVD ju..
Blev glatt överraskad av nyinspelningen när jag såg denna ikväll. Den håller en förvånandsvärd hög klass. Tyckte innan jag såg den att det var lite halvdåliga skådespelare med men dom gjorde helt klart en god insats. En riktigt bra rysare.. Det här inlägget har ändrats av Korn 01 oktober 2006 - 18:34 Skickat 02 oktober 2006 - 09:32
I mitt tycke finns det inga skrämmande skräckfilmer som håller i längden, visst det är alltid ett fåtal scener som är lite nervkittlande men det räcker inte hela vägen. Ska jag nämna en skräckfilm som ligger mig varmt om hjärtat är det Fredagen den 13:e, dels då jag växte upp med filmerna men även därför att Jason är en så schysst karaktär.
Han glider runt med en oldschool-hockeymask (!), tål hur mycket skit som helst och hämnas på hormonstinna samt gapiga tonåringar. Sen mördar han med en enorm kyla och uppfinningsrikedom, jag är imponerad. Det kan inte bli bättre, fan nu låter man ju lite skadad. Skräckfilmer i allmänhet bör ha en lite smutsig och budgetaktig känsla. Kan inte ta dessa mastodontskräckisar som går på bio nuför tiden på allvar, satt och skrattade mig genom min senaste bioskräckis. Skickat 05 februari 2007 - 21:22
Jag har sett en ###### massa skräckfilm senaste två åren så sortimentet börjar sina. Men jag kanske har missat en hel del godingar...?
The Hills Have Eyes är en favorit helt klart. Hela bilden med ljussättning och kameravinklar är genial! Delar av filmen är ju helt sjuk, men det är också det som är så bra! Äckliga missfoster som slåss. Denna film påminner massor om Wrong Turn ( eller om det är tvärt om)... Se båda det är ett måste! Det här inlägget har ändrats av noss 05 februari 2007 - 22:11 Skickat 05 februari 2007 - 21:36 noss Feb 5 2007, 22:22 skrev: Jag har sett en ###### massa skräckfilm senaste två åren så sortimentet börjar sina. Men jag kanske har missat en hel del godingar...? "The Hills Have Eyes" "House of 1000 Corpses" "The Devil's Rejects"är helt ok om du inte har de. Skickat 07 februari 2007 - 06:55 Chuck Spin Feb 7 2007, 07:41 skrev: John Carpenters The Thing - suverän Alien alike film på antarktis Jeepers Creepers I & II Final Destination I & II & III väldigt bra enigma plots Killer Klowns Det är ju komedier Skickat 08 februari 2007 - 02:54 Ramzon Feb 5 2007, 22:27 skrev: Såhär konstant så kan jag ju svara Shutter. Japansk skräck. Svårt att lista titlar när man inte vet vad du sett och inte Skickat 08 februari 2007 - 12:43
Master of horror-filmerna har jag inte sett, har läst om de. De andra har jag kollat. Slither är ju asbra!
Jag är inte så kräsen. Texas Chainsaw massacre the origin såg jag nyss, den var bra! wolf creek är också väldigt cool the descent är stört bra tycker jag land of the dead är grym silent hill var jag lite besvikne på, men helt klart sevärd Skickat 23 maj 2007 - 20:57
Någon med förslag på lite skräck/rysare som är värda att se?
Jag gillar inte sånna här filmer där alla går och hugger ner folk hela tiden Tack på förhand! Det här inlägget har ändrats av arvdal 23 maj 2007 - 20:59 Skickat 21 juni 2007 - 17:53 patrikwinbjork Jan 24 2005, 17:33 skrev: Vad finns det för riktigt bra rysare/skräck filmer? The Descent är faktiskt rätt bra. Skickat 22 juni 2007 - 13:24
Ok, eftersom jag älskar skräckfilm ska jag försöka bidra med några filmer. Jag minns att Halloween och The Shining var riktigt läskiga när jag såg dom, men det var många år sedan. Därför har jag valt ut några av de jag sett under de senaste 5-10 åren (i kronologisk ordning, typ):
Misery (Lida) var verkligen skickligt gjord och man satt som på nålar under nästan hela filmen. Mycket stressande! What Lies Beneath (Dolt Under Ytan) är också skickligt gjord, med krypande och visuell skräck. The Blair Witch Project är en av de filmer som skrämt mig mest under senare år. Mycket avskalad och känns väldigt autentisk. Tältscenen och figurer i träden är riktigt obehagliga stunder. Jeepers Creepers. Inledningen av filmen är verkligen grymt spännande, men efter ett tag dör filmen och det blir mest löjligt. The Others är förmodligen en av de bästa filmer jag sett, med en härlig blandning av skräck och drama. The Ring. Jag har sett både den amerikanska och den japanska, men vill verkligen rekommendera den amerikanska. Den är i mitt tycke den mest krypande skräckfilm som gjorts! Den är mycket lågmäld och bygger upp en ohygglig stämning med hjälp av både bild och ljud. Wrong Turn. Klassisk slasherfilm där huvudpersonerna råkar hamna mitt i inavelsland. Inget mästerverk, men oväntat bra. Rekommenderas om man vill ha en hel del spänning. Open Water. Den här filmen är egentligen ett drama, men ett mycket psykologiskt sådant! Skräcken här ligger i att huvudpersonerna är helt utelämnade i hajrikt vatten. Bra skådespel. Haute Tension (Switchblade Romance). Överraskande bra slasherfilm, med ett bra slut! Skickat 25 juni 2007 - 18:13
Några klassiska film serier
(Dom är kanske inte så bra, men det är något man ska ha sett)... Friday the 13th (1980) Friday the 13th Part 2 (1981) Friday the 13th Part 3 3D (1982) Friday the 13th: The Final Chapter (1984) Friday the 13th: A New Beginning (1985) Friday the 13th Part 6: Jason Lives (1986) Friday the 13th Part 7: The New Blood (1988) Friday the 13th Part 8: Jason Takes Manhattan (1989) Jason Goes To Hell: The Final Friday (1993) Jason X (2001) A Nightmare on Elm Street (1989) A Nightmare on Elm Street Part 2: Freddy's Revenge (1985) A Nightmare on Elm Street Part 3: Dream Warriors (1987) A Nightmare on Elm Street Part 4: The Dream Master (1988) A Nightmare on Elm Street Part 5: The Dream Child (1989) A Nightmare on Elm Street Part 6: The Final Nightmare (1991) A Nightmare on Elm Street Part 7: New Nightmare (1994) Freddy vs. Jason (2003) Skickat 25 juni 2007 - 20:49
Ingen verkar ha tipsat om The Eye (Gin gwai) från 2002. Filmen har vunnit vid sex olika filmfestivaler, bl.a. bästa ljudeffekter och bästa visuella effekter.
Filmen har en suggestiv känsla och några av de mest skrämmande scener jag har sett på film. Bl.a. vid en skolbänk och i en hiss. Tycker även att Excorsisten 3 har en del spännande scener, varav en med vår svenska Viveca Lindfors i I övrigt måste jag hålla med om lovorden kring The Others. Knackningar och andra ljudeffekter låter som de kommer ifrån ovanvåningen när jag kollar i gillestugan.. Skickat 19 juli 2007 - 14:11
The Ring
Den Amerikanska, stämningen, oväntad å ruggig. Alien Hela rullen visar ensamhet och instängdhet på ett helt lysande sätt, den givna klassikern The Grudge Tala om upplevelse, halvvägs in i den var jag tvungen att pausa å ropa på katterna! Det var bra längesen man blivit så uppskrämd, underbart! Ljudet är grymt och utan några extrema effekter så blir man ändå maffigt skrämd. Suspiria Vackert gjord, snygga scener och raffinerande. Klassiskern. Anses av många som hans bästa verk och en av toppskräckisarna, jag vet inte om jag kan hålla med, men helt klart en bra rulle. Phenomena Vissa överraskningsmoment som kan få vem som helst att hoppa högt, skön känsla, grym musikmix Inferno Vackert gjord, vilka experiment med färgfilter... å scenen i källaren med vattenpölen... underbar. Kanske inte så skrämmande, men ändå ett mästerverk Psycho Klassikern, så enkla knep, håller för alltid The Shining Jack kan skrämma de flesta med sin vansinnighet Motorsågsmassakern Början är ruggigt bra, synd bara att filmen tappar det mot slutet å blir mera slakt-skrik-slakt. Kommer ihåg den gången jag såg 1-2-3 i rad en kväll och cyklade hem därefter. 1 Mils cykelväg ute på landet med trasigt lyse mitt i natten... tror ni inte att man halvvägs möter en annan cyklist som också har trasigt lyse.... skrek högt (skrämde nog den andre rejält Dark Water Har bara sett remake'n tyvärr, gillade den starkt med skön stämningen, var trovärdig som film. Blair Witch Project Funkar grymt bra första gången man ser den å utan att ha en aning om vad det är för en film, däremot andra gången så känns den t.o.m. lite löjlig tyvärr Angående Argento-filmer och att de inte är värda att se som skräckisar. Jag kan förstå att vissa har problem med dem, framförallt därför att han adderar skrämseleffekter på helt vardagliga saker, allt från en skjutdörr som öppnar sig (början på Suspiria) till ovanliga inzoomningar. Om man är van vid och endast blir skrämd av Amerikansk skräck där det hemska måste vara klart å tydligt (psykologiskt eller nått monster t.ex.) då är de mindre lämpliga. Krasst sätt, de är verkligen annorlunda med sitt experimenterande, själv tycker jag att de är helt underbara, visst det är sant att de inte alltid håller hela rullen genom, men scen-mässigt grymt! Sammanfattningsvis så mest skrämd någonsin har jag nog blivit av Alien & The Grudge. Det som jag saknar på min lista som verkar lovande är ovan nämnda 'The Eye'. Dock då jag vill uppleva den i rätt skräckstämningen så ser jag alltid sådant på mörka kalla blåsiga höstkvällar, vill liksom inte förstöra rullen ju Det här inlägget har ändrats av Swann 19 juli 2007 - 14:14 Skickat 19 juli 2007 - 21:01
Några av de filmer som påverkat mig allra mest. Är lite av en samlare i skräckfilmssammanhang.
The Irreversible: Kanske ingen renodlad skräckis, men fylld med förbannat obehagliga scener: » Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... « Men behind the sun: Handlar om ett fångläger i kina där fångarna utsätts för en rad olika sjuka experiment, spoiler behövs inte. Galet bra film om man inte är kräsmagad. The hills have eyes: Nytappningen håller den gamla klassikerns klass med sitt underbara ljud och sin klockrena bild som stundtals kan vara i referensklass. Riktigt köttig och spännande. Skickat 31 juli 2007 - 00:43
Roliga samt lite skräckfyllda :
Friday the 13th (1980) Friday the 13th Part 2 (1981) Friday the 13th Part 3 3D (1982) Friday the 13th: The Final Chapter (1984) Friday the 13th: A New Beginning (1985) Friday the 13th Part 6: Jason Lives (1986) Friday the 13th Part 7: The New Blood (1988) Friday the 13th Part 8: Jason Takes Manhattan (1989) Jason Goes To Hell: The Final Friday (1993) Jason X (2001) Underbara filmer inom skräcken : A Nightmare on Elm Street (1989) A Nightmare on Elm Street Part 2: Freddy's Revenge (1985) A Nightmare on Elm Street Part 3: Dream Warriors (1987) A Nightmare on Elm Street Part 4: The Dream Master (1988) A Nightmare on Elm Street Part 5: The Dream Child (1989) A Nightmare on Elm Street Part 6: The Final Nightmare (1991) A Nightmare on Elm Street Part 7: New Nightmare (1994) En grym film med mycket blod : Freddy vs. Jason (2003) 1 användare läser den här trådenMedlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0 |
Detta forum sponsras av
|