Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mortal kombat

26 svar i tråden
Mortal Kombat (PlayStation 3-spel) 0 9 (3) 123:-
1 relaterade trådar

Skickat 19 mars 2011 - 13:00

Release: 2011-04-20

Features:
• Mature Presentation – Fatalities make a triumphant return to their original violent form as Mortal Kombat gives its fans what they’ve been demanding. Graphic details, never before possible are presented with the most sophisticated graphics engine in MK history.

• All New Game Play – By returning to its classic 2D fighting plane, mature presentation, and up to 4 player tag-team kombat; Mortal Kombat introduces an all new fighting mechanic that’s both accessible and provides the depth that fighting game players look for.

• Deep Story Mode – Mortal Kombat offers the deepest story mode of any fighting game. Players are taken back to the original Mortal Kombat tournament where they try to alter the events of the past in an attempt to save the future.

• Graphics & technology – Characters, environments and fatalities have never been presented with as much gory detail as in this next generation Mortal Kombat. From internal organs to the most “realistic” blood effects, Kombat has never looked this good.

• New Game Modes – In addition to an enhanced online feature set, Mortal Kombat introduces Co-op arcade mode and many additional modes to be announced in the upcoming months.

Jag har lirat demot lite på detta, och trotts att det bara är 4 karaktärer så har jag väldigt roligt med det. Redan förbokat collectors edition :unsure:
Någon mer som ska ha detta eminenta fighing-lir?

Skickat 19 mars 2011 - 17:19

Drog hem demot idag, ska spela det snart. Verkar riktigt jäkla nice. :unsure:

Skickat 20 mars 2011 - 07:53

lirat demot o gillade det faktiskt, men förstår inte vilken version man får med det dära bokstödet? kikade på webhallen och dom hade nått annat som inte var lika skoj /:

Skickat 20 mars 2011 - 10:20

Collectors Edition är den med bokstödet (eller vad det nu är) vad jag förstått.

http://www.webhallen.com/spel/playstation_...lectors_edition

Det här inlägget har ändrats av FireSpirit 20 mars 2011 - 10:21

Skickat 20 mars 2011 - 10:46

Webhallens är inte med bokstöd, tror bara det är amazon som har den.

webhallen har "bara" den med sub och scorpion på samma platta.

Skickat 20 mars 2011 - 12:21

Visa inläggFiddey Mar 20 2011, 10:46 skrev:

Webhallens är inte med bokstöd, tror bara det är amazon som har den.

webhallen har "bara" den med sub och scorpion på samma platta.

ah så trist /: hade varit snyggt o haft bokstödet hemma istället /:

Skickat 20 mars 2011 - 12:37

Kan man ladda hem demot nu ?? ,är inte p+ medlem.

Skickat 20 mars 2011 - 13:32

Ja det går fint =)

Skickat 20 mars 2011 - 15:25

Är det bara jag eller känns spelet rätt segt och långsamt? Provade att spela på svåraste svårhetsgraden vilket kändes alldeles för lätt, men är ju som sagt bara ett demo.

Skickat 20 mars 2011 - 18:34

I förhållande till andra fightlir så som SF, Tekken osv så har MK alltid varit "långsamt och segt"

Sedan tycker jag alla fightlir är lätta när man möter datorn, men å andra sidan så är det ju inte därför man skaffar fightlir...... Spelar man bara själv så klarar man ju dom direkt och sedan är det inget mer skoj. Bäst är ju såklart att lira några stycken i soffan och därefter online. Det är då sådana här spel glänser.

Skickat 30 mars 2011 - 09:27

också bokat detta då demot var riktigt kul, blir att ta en grabbkväll till detta helt klart! :)

Skickat 25 april 2011 - 17:12

Är PSN nere? Har ni inget att göra? Köp Mortal Kombat, bjud hem en polare (eller kör ensam om ni inte har någon) och kör storyläget, bästa fightingspelet sedan Killer Instinct :) . Real-time-deformering av kläder och hud, blodigt skit :)

Till och med jag tycker det är kul och jag gillar vanligtvis inte fightingspel. Förstår varför det fått sådana höga betyg. Man tror inte ett spel som Mortal Kombat ska bli bra men produktionsvärdet och innehållet går genom taket så att säga.

Skickat 25 april 2011 - 17:17

Visa inläggZoiler Apr 25 2011, 18:12 skrev:

Är PSN nere? Har ni inget att göra? Köp Mortal Kombat, bjud hem en polare (eller kör ensam om ni inte har någon) och kör storyläget, bästa fightingspelet sedan Killer Instinct :) . Real-time-deformering av kläder och hud, blodigt skit :)

Till och med jag tycker det är kul och jag gillar vanligtvis inte fightingspel. Förstår varför det fått sådana höga betyg. Man tror inte ett spel som Mortal Kombat ska bli bra men produktionsvärdet och innehållet går genom taket så att säga.

kan inget annat än hålla med, är inte heller någon fantast av fightingspel men detta var helt över förväntan 10ggr om (:

Skickat 26 april 2011 - 15:41

Riktigt nöjd med detta inköp. Storyn är låååång. Snabbt osv, har inte gillat MK efter SNES tiden men detta är ett riktigt najs lir! Har av uppenbarliga skäl inte kunnat köra online ännu, men ser fram emot det när man har samlat på sig lite mer hud på tummarna :D

Skickat 26 april 2011 - 18:32

Visa inläggJohnsson1975 Apr 26 2011, 16:41 skrev:

Riktigt nöjd med detta inköp. Storyn är låååång. Snabbt osv, har inte gillat MK efter SNES tiden men detta är ett riktigt najs lir! Har av uppenbarliga skäl inte kunnat köra online ännu, men ser fram emot det när man har samlat på sig lite mer hud på tummarna :D
När jag spelade MK på SNES-tiden så tyckte jag alltid att alla var likadana. De såg likadana ut, de hade ingen personlighet. Gick typ inte att skilja på dem. Men nu är det mer typ som Killer Instinct att varenda karaktär är olik den andre. De får ju t o m viss karaktär tack vare det häftiga storyläget.

Förr kunde jag bara drömma om att veta skillnaden på Jade, Meena och Kitana :D

Det första vi gjorde var för övrigt att köra co-op i arkadläget. Klart man teamar up Sub Zero och Scorpion. Gillar att det är realtidsskador i det läget, det är synd att det inte finns i storymode. Men det hade väl inte passat om de hade sett helt förstörda ut i mellansekvenserna.

Filmen som inleder storyläget är ju riktigt cool för övrigt, äckligt blodigt :D

Det här inlägget har ändrats av Zoiler 26 april 2011 - 18:34

Skickat 08 maj 2011 - 21:10

MHB-recensionen

Nu är recensionen skriven av Filip och får väl återigen tipsa om detta då, fungerar alldeles utmärkt som singleplayerspel. Även fast ni inte brukar gilla fighting-genren så tycker jag ni bör testa, när ni nu känner att priset är rätt.

Även om spelet fått väldigt höga betyg i spelpressen så är en genomgående trend att de har svårt att hitta minus. För det finns typ inga riktiga minus i spelet. De flesta har lagt in att en del bossar och karaktärer (som man inte kan spela som) är väldigt billiga men faktum är att det bara gäller att ha rätt strategi (läs: var ännu billigare själv).

Tips, läs inte GR:s recension på detta. Läs kommentarerna däremot ;)

Skickat 09 maj 2011 - 11:54

Visa inläggZoiler May 8 2011, 22:10 skrev:

MHB-recensionen
Även fast ni inte brukar gilla fighting-genren så tycker jag ni bör testa, när ni nu känner att priset är rätt.
Detta bet lite på mig. Jag spelar knappt fightingspel alls, jag har Tekken 5 DR och lärde mig en gubbe ganska bra och klarade story mode på medium (rätt svårt ändå) och spelade några matcher online, men det är allt. Ska komma ihåg detta om det ramlar ner på 200kr där någonstans. Finns det demo? Vore perfekt isåfall. För många intressanta spel just nu...

Skickat 09 maj 2011 - 12:09

Ofan så de har äntligen lyckats göra ett bra MK spel. Inte en dag för tidigt om man säger så.

Skickat 09 maj 2011 - 12:45

Visa inläggAlltidxx May 9 2011, 12:54 skrev:

Detta bet lite på mig. Jag spelar knappt fightingspel alls, jag har Tekken 5 DR och lärde mig en gubbe ganska bra och klarade story mode på medium (rätt svårt ändå) och spelade några matcher online, men det är allt. Ska komma ihåg detta om det ramlar ner på 200kr där någonstans. Finns det demo? Vore perfekt isåfall. För många intressanta spel just nu...
Japp, finns demo (läs de första posterna i tråden). Jag har inte orkat med fightingspel sedan SNES men MK funkar faktiskt. Finns ju andra här i tråden som är likadana. Tror det är för att det inte är ett traditionellt system (10 matcher med samma gubbe - slut - börja om).

Edit: Eller ja, Dead or Alive var faktiskt rätt ok också till 360.

Det här inlägget har ändrats av Zoiler 09 maj 2011 - 12:45

Skickat 09 maj 2011 - 13:32

Lite svårt att prova demot just nu dock ;)

Skickat 09 maj 2011 - 17:21

Om man inte har 360 ;)

Skickat 09 maj 2011 - 22:45

Visa inläggZoiler May 9 2011, 18:21 skrev:

Om man inte har 360 ;)

Sant. Funderar på att prova demot bara för att jag kan :)

Skickat 09 maj 2011 - 23:57

Visa inläggradiozo May 9 2011, 23:45 skrev:

Sant. Funderar på att prova demot bara för att jag kan ;)

Det tycker jag att du ska göra, Mortal Kombat är troligen det bästa fightingspelet jag spelat och möjligen ett av de bättre spelen jag spelat på äldre dagar :)

Skickat 13 augusti 2011 - 21:06

Citat

"We are very pleased with the success of Mortal Kombat so far," says Tremblay, adding that the game has now sold close to 3m units worldwide.

"With the launch of Mortal Kombat, we have already paid for the acquisition of the Midway assets, and we are just beginning to leverage this acquisition with much more to come."

3 mille, nice ;)

Generationens bästa fightingspel enligt mig, efter Brawl.

Skickat 03 mars 2012 - 14:36

Bumpar denna tråd litegrann :)

Fick hem Mortal Kombat Komplete Edtition i Torsdags. Jag fattar inte hur jag kunnat hålla mig från att köpa detta spel så jävla länge!
Det är ju helt underbart!

Har dock en fråga. Kan man lira Tag team online med tillsammans med en SEN (PSN) Vän? Eller går det bara om man är två som spelar på samma konsoll?

Skickat 03 mars 2012 - 16:07

Visa inläggDragonPuffer 03 mars 2012 - 14:36 skrev:

Det är ju helt underbart!
Japp, generationens klart bästa fightingspel imo.

Citat

Har dock en fråga. Kan man lira Tag team online med tillsammans med en SEN (PSN) Vän? Eller går det bara om man är två som spelar på samma konsoll?
Vet ej, vi provade bara två på samma =/. Det är väl bara att prova dock?

Skickat 03 mars 2012 - 16:12

Visa inläggZoiler 03 mars 2012 - 16:07 skrev:

Vet ej, vi provade bara två på samma =/. Det är väl bara att prova dock?

Kollat runt lite, det går bara med 2 st på samma konsoll. Synd!

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • På sin plats!
    MrLelle
    2013-06-18 23:27:56
  • Moddnig klar..
    MrLelle
    2013-06-18 23:24:51
  • Dil socklar klara!
    MrLelle
    2013-06-18 23:18:55
  • Demontering Op-amp NE5534!
    MrLelle
    2013-06-18 23:13:16
  • Bytt på ingångsidan!
    MrLelle
    2013-06-18 23:07:10
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.