Jag är på jakt efter en On Ear eller Over Ear hörlur med mic på som både ger en underbart Korrekt musikupplevelse från min mobil (HTC-Legend) och som möjliggör att jag kan ta samtal. Den måste ha mic på sladden så jag slipper hålla mobilen i för att den jag pratar med ska höra mig. HELST skulle jag vilja ha en vit lur med dessa funktioner men det verkar übersvårt. Har någon bra info att delge kommer jag bli superglad!
Dessa modeller jag jag kollat på hittills och dom går bort av orsaken som jag skriver sist på varje rad:
Sennheiser PX100 IIi (Låter bra. Man kan ta samtal och prata i micen på sladden. Tyvärr är dom inte vidare snygga, samt att dom är av öppen konstruktion. Halvsluten vore att föredra )
Sennheiser PX200 IIi (Halvsluten konstruktion vilket är bättre än ovanstående PX100 IIi, men enligt min mening låter dom sämre. Aningen snyggare men fortfarande inte min stil. Se vad som är min stil under "Ett par OBS-punkter".
AKG Q460 (Snyggare än ovanstående Sennheiser men dessa ska tyvärr låta aningen burkiga om man läser användaromdömmen och proffs-recensioner. Det som r mest negativt är dock att man kan tydligen ta samtal med knappen på sladden men den innehåller tydligen ingen mic!!! Om jag har förstått det korrekt så anser jag att det är hyfsat puckat att inte bygga in mic där.)
Koss iPorta Pro (Jag har aldrig tyckt att Koss Porta Pro:n är så särskilt snygga. När iPorta Pron kom (obs på "i"-et) så tycker jag dels att dom är aningen snyggare då dom är helt svarta, tyvärr ej helt vita, men ändå bättre än originalet. Mic på sladden har dom ju också men jag tycker inte dom låter lika bra som Sennheiser PX100i längst upp i listan. JA, dom låter bra men dom blir slagna av Sennheisern i mina öron. En sak till som är lite negativt är att dom som alla vet är rätt bräckliga, men det är mest för utseéndet och faktumet att dom inte låter bäst som jag väljer bort dessa
Ett par OBS-punkter:
- Jag är inte intresserad av att köpa ett par vanliga bra hörlurar utan miv för att köpa till en mic-adapter. Då kommer man få en lång sladd till micen som man fäster på bröstet och det kommer se fult ut.
- För att ni ska kunna tipsa mig om en bra OCH Snygg lur är det så klart viktigt att ni vet vilket stil jag gillar. OM Urbanears Plattan hade låtigt bra hade jag inte haft ett problem nu. Dom ser schysta ut, särskilt dom vita, men ljudet tycker jag saknar detaljer i tex mellanregistret. Hur som, Urbanears Plattan är snygga! Det är med andra ord stilrena lurar jag söker.
Helst skulle jag vilja att ett par intressanta hörlurstillverkare skulle göra ett par dom passar mina behov. Tex skulle Grados gärna få släppa en variant av deras retro-lurar med 4-pols 3,5 mm kontakt samt mic på sladden. Men det är väl att hoppas på för mycket
Nu blev det ett sådan lång fråga som jag lovade mig själv att inte skriva... Men jag hoppas att ni trots detta har orken att läsa igenom mina funderingar och vägleda mig mot det perfekta köpet!
TACK PÅ FÖRHAND! /Tobbe
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?