Postad 31 March 2011 - 10:26
Någon som lyssnat på dessa lurar och kan säga hur de låter? Finns det någonstans i Sverige där man kan få provlyssna?
Postad 01 April 2011 - 10:26
Fick möjligheten att lyssna på Sennheiser HE90 Orpheus med rördrivern vid en CanJam träff hos Audio Concept här i huvudstaden.
Det är alltid svårt att bedömma ljudet när man inte känner till hela ljudkedjan. Mitt första intryck var positivt. Luftigt och rent som bara elektrostater kan förmedla, klangmässigt påminner de om HD-800. Fanns ett par Omega2mk1 som jag sedan jämförde HE90 med. Båda är mycket bra lurar men Omegan hade lite mer värme i ljudet vilket gjorde att röster och stråkar lät bättre i mina öron. När man kommer upp i denna klass är det fråga om tycke och smak! Vissa på CanJam föredrog Orpheus andra Omega2. Synd bara att sådana tillfällen inte dyker upp så ofta
Det är alltid svårt att bedömma ljudet när man inte känner till hela ljudkedjan. Mitt första intryck var positivt. Luftigt och rent som bara elektrostater kan förmedla, klangmässigt påminner de om HD-800. Fanns ett par Omega2mk1 som jag sedan jämförde HE90 med. Båda är mycket bra lurar men Omegan hade lite mer värme i ljudet vilket gjorde att röster och stråkar lät bättre i mina öron. När man kommer upp i denna klass är det fråga om tycke och smak! Vissa på CanJam föredrog Orpheus andra Omega2. Synd bara att sådana tillfällen inte dyker upp så ofta
Postad 01 April 2011 - 11:24
Hm, finns det inget årligt Canjam liknande möte i Sverige? Jag skulle kunna ge min högra hand för att få höra legenderna
Postad 01 April 2011 - 12:35
Har frågat Audio Concept om de kunde tänkas ha ett till CanJam möte och det verkar inte omöjligt
Länken till förra mötet som ägde rum 2009:
http://www.hififorum...;topic_ID=75283
De har glömt Stax Omega2mk1 plus några andra lurar som deltagarna själva tog med sig i listan över utrustning!
Vore kul att få personligen träffa alla hörlursnördar som figurerar på detta forum
Länken till förra mötet som ägde rum 2009:
http://www.hififorum...;topic_ID=75283
De har glömt Stax Omega2mk1 plus några andra lurar som deltagarna själva tog med sig i listan över utrustning!
Vore kul att få personligen träffa alla hörlursnördar som figurerar på detta forum
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
56 bilder
87 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?