Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur förkortar man hörlurssladd på en Sennheiser PX100II white? (För att få

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 April 2011 - 15:06

tobione
  • tobione
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hejsan forumet!
Jag är i en lång utdragen jakt efter min drömhörlur.

Den ska vara så som Sennheiser PX100II WHITE fast MED mic så man kan prata i sin HTC legend. Det är här min fåfänga kommer in i bilden, Jag vet att just denna hörlur från Sennheiser finns med mic men då endast i svart... Ja jag är fåfäng men nu när vi har det konstaterat så kanske ni förstår att det är rätt irriterande att vara så nära men ändå så långt borta.
Det finns ju en lösning dock. Det är att jag förkortar hörlurssladden och använder mig av en vit mic-adapter för iphone.
Svårigheten i detta lär ju vara att lyckas förkorta sladden snyggt och det är här jag vill ha hjälp. Är det svårt? Lödkolv har jag förstått att man ska införskaffa men var hittar jag bra (och vit) krympslang i rätt dimension? Är detta ingrepp överhuvud taget att rekommendera?
Om ni vill veta exakt hur jag har tänkt mig att det ska se ut i slutändan så har jag gjort en liten förhandsvisning. Ligger som bifogad bild... Hoppas den kommer med ;)

Bifogad fil  PHSEERPX100IIW_f242766.jpg   25.4K   1 Antal nerladdningar

Tacksam för svar! Mvh/Tobbe

.

Postad 10 April 2011 - 01:40

TheTornado
  • TheTornado
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Det brukar var tunna trådar i den där typen av lurar. Om du inte har någon erfarenhet av att löda kan det var svårt att få till snyggt. Om det går att ta isär lurarna och göra lödarbetet i luren är det nog det alternativ som blir snyggast. Alltså byta till en helt ny kabel. Alternativ två kan vara att köpa en ny 3.5mm teleplugg och korta kabeln på så sätt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.