Canal Digital Sverige - Feedback, information, nyheter och frågor
Canal Digital HD PVR 101-ST
(Digital-TV-mottagare)
|
123
|
(117)
|
Inga priser |
Skickat 22 maj 2012 - 08:42
erikande 21 maj 2012 - 21:50 skrev:
/Erik
Hej Erik!
Ja, det kan du. Men det krävs en extern "brygga" som du kopplar in boxen och en "brygga" vid ditt modem.
För mer information: http://www.wintherwi...-kund-i-56.aspx
Med Välniga Hälsningar
Jenny
Skickat 25 maj 2012 - 12:13
Precis som Lindo upptäckt har vi den glädjande nyheten att Canal Digital kommer via Eurosport visa:
Franska öppna - Roland Garros i HD och 3D 2012
Nu på söndag den 27 maj börjar Eurosports sändningar av tennisturneringen Franska Öppna (Roland Garros) och Canal Digital visar matcherna från centercourt live i både HD och 3D.
Tennis gör sig väldigt bra i HD/3D och vi önskar mycket nöje, läs mera här:
http://www.canaldigi.../Franska-oppna/
Med vänlig hälsning
Mikael
Skickat 30 maj 2012 - 10:44
Canal Digital Sverige 02 maj 2012 - 13:16 skrev:
Den senaste nyheten är Tv4 Sport Xtra som lanseras för kunder via parabol, kabel och IPTV. Kanalen lanseras på fredag den 4 maj och kommer visas fritt för våra kunder fram tills 31 augusti 2012.
Efter att Telenor Sverige förvärvade Canal Digital Kabel-TV den 1 februari 2012 påbörjades omedelbart ett projekt för att ta fram en vidareutvecklingsplan. Där är exempelvis en PVR-tjänst för IPTV är mycket högt prioriterad men då analysarbetet fortfarande pågår och externa leverantörer blir inblandade kan vi tyvärr inte ge några utfästelser om kommande tjänster eller tidplaner för dessa. Vi kommer att kommunicera ut mer information till er kunder så fort det är klart.
Med vänliga hälsningar,
Miriam
Var ligger problemet när det gället att sända Tv 3 HD och Tv 5 HD via kabel? Är det en rättighetsfråga, dvs ni har för närvarande bara licens att sända det via parabol eller är det en teknisk fråga och iså fall vad?
Skickat 30 maj 2012 - 12:19
pear 30 maj 2012 - 10:44 skrev:
Hejsan pear,
Vi har tyvärr inga nya besked men vi hoppas att även Kabel- och IPTV får dessa kanaler.
Med vänliga hälsningar
Emelie
Skickat 30 maj 2012 - 16:02
Canal Digital Sverige 30 maj 2012 - 12:19 skrev:
Vi har tyvärr inga nya besked men vi hoppas att även Kabel- och IPTV får dessa kanaler.
Med vänliga hälsningar
Emelie
Men snälla! Svara på frågan. Vad krävs det för att ni skall kunna sända dessa kanalar via kabel? Är det en rättighetsvråga , vilker i så fall kräver nya förhandlingar. Beror det på tekiniken, och i så fall vad. Är allt egentligen klart och det bara behövs ett beslut?
Jag är fullt medeveten om att ni inte kommenterar läget i pågående förhandlingar innan de är avklarade men då ni redan har rätt att sända dessa kanaler via parabol så undrar jag vad som krävs för att ni skall sända dessa kanaler via kabel. Om ni inte vet svaret, så skicka frågan vidare i er organistion och återkom snarast.
Vi som får digital TV via kabel har länge väntat på information om förändrimgar.
Skickat 31 maj 2012 - 08:30
pear 30 maj 2012 - 16:02 skrev:
Jag är fullt medeveten om att ni inte kommenterar läget i pågående förhandlingar innan de är avklarade men då ni redan har rätt att sända dessa kanaler via parabol så undrar jag vad som krävs för att ni skall sända dessa kanaler via kabel. Om ni inte vet svaret, så skicka frågan vidare i er organistion och återkom snarast.
Vi som får digital TV via kabel har länge väntat på information om förändrimgar.
Hej pear,
Frågan är "skickad vidare inom organisationen" samt det svar vi gett är dessvärre det som gäller, att vi inte har några nya besked att kunna lämna för närvarande. Vi förstår om det kan kännas frustrerande att få ett sådant besked men av olika skäl kan/får vi inte alltid lämna specifik information med anledning av t ex förhandlingar. Vi ber om din förståelse samt när vi har ny information om nya kanaler, rättigheter samt förändringar så informerar vi om dessa.
Med vänlig hälsning
Mikael
Skickat 07 juni 2012 - 10:43
http://www.canalplus.se/cmore
Skickat 07 juni 2012 - 14:28
homery 07 juni 2012 - 10:43 skrev:Canal plus byter namn i september,verkar som att det kommer hd kanal för serier....
http://www.canalplus.se/cmore
Med vänlig hälsning
Mikael
Skickat 07 juni 2012 - 16:42
Monshi 07 juni 2012 - 13:26 skrev:
Håller med dig fullständigt angående namnbytet även om serierna kommer tillbaka i HD. Man kan ju undra varför de togs bort?
På sportsändningarna ska de inte säga "kommande matcher på Canal+ är" utan "kommande matcher på C More är".
Hmmm
/Fredrik
Skickat 08 juni 2012 - 14:53
pear 30 maj 2012 - 16:02 skrev:
Skickat 09 juni 2012 - 09:54
Vad kanalerna skall heta, kan man ju skita i. Ganska ointressant och ännu mer ointressant är det att veta vad vissa här tycker om det.
Helt klart har det skett en satsning på sport genom Tv4 och genom deras ägande av Canal+ (Cmore)
Sedan CL finalen har jag inte sett på Viasat och det tycker jag visar på att CD har det man vill ha och det är jag nöjd med.
Jag har inte heller zappat runt på andra utländska satelliter för att finna någon sportsändning.
Canal Digital har faktiskt ett bra utbud för de flesta om man skall vara mindre gnällig för en gång skull
Det här inlägget har ändrats av MalcomX 09 juni 2012 - 09:54
Skickat 11 juni 2012 - 16:38
Tobyponken 18 februari 2012 - 09:31 skrev:Jobbar ni fortfarande med att förbättra mjukvaran till Sagems PVR eller anses den hålla "tillräckligt" hög kvalitet nu?
Canal Digital Sverige 20 februari 2012 - 16:13 skrev:
Vi kommer självklart fortsätta arbeta tillsammans med Sagem för att utvecka boxen och rätta till de problem som finns för att den ska fungera på ett tillfredställande sätt. Så fort vi har mer information om en kommande mjukvara så kommer vi informera er både här på forumet och via vår hemsida.
Med vänliga hälsningar,
Miriam
När kommer den utlovade utvecklingen av Sagemboxen?
Skickat 12 juni 2012 - 12:01
Canal Digital Sverige 12 juni 2012 - 07:41 skrev:
Våra tekniker arbetar med utvecklingarna för fullt, vi kan fortfarande inte svara på exakt vad som åtgärdas eller i vilken ordning uppdateringarna kommer men det är på gång.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Om man analyserar detta svar kommer man till ett par intressanta slutsatser som:
-Det kommer att komma FLERA uppdateringar till Sagemboxen i någon typ av odefinierad ordning
-CD's tekniker jobbar hårt med "någonting", de vet bara inte exakt vad
Är det dessa budskap ni vill sända?
Ibland är "inga kommentarer" kanske ett bättre svar och jag förstår om ni är trötta på att inte kunna
svara på frågor om kommande uppdateringar.
Skickat 12 juni 2012 - 12:15
Skickat 12 juni 2012 - 12:32
nop4e71 18 maj 2011 - 10:26 skrev:
Tre enkla frågor till. Kanske mina sista.
1. Om jag förstår rätt, så finns inga kortavgifter i Norge. I Danmark skryter ni också om att de är avskaffade ”Du betaler ingen kortafgift eller skjulte gebyrer”. Hur kommer det sig då att de finns kvar i Sverige? Är det billigare att kryptera Norsk/Dansk data, eller betalar vi i Sverige för våra grannars kort?
2. I Sverige betalar vi, om jag inte tar fel, 80 kr/mån för varje extra TV i abonnemanget. I Danmark ingår tre extra rum utan kostnad ” Du kan se Family i op til 3 ekstra rum i dit hjem. Det koster ikke noget ekstra pr. måned.”. I Norge kan du för 99 nkr/mån se utbudet i tre extra rum.
3. I Norge kan jag inte se information om bindningstider för länken är nere. (https://parabol.cana...nementsvilkaar/) I Danmark verkar den vara 12 månader. I Sverige är den 27 månader.
Angående punkt 2 och 3: Varför verkar vi svenska kunder vara era strykpojkar när det gäller avtalsvillkor? Är det för att Sverige har för svag lagstiftning, och så länge inte lagen förbjuder det så, eller är det för att de svenska kunderna accepterar dessa dåliga villkor och då kör ni på?
Mvh,
/NOP
4. Varför är det så pass mycket dyrare, jämfört med Visasat paket och priserna är grundad på vad?
ex: Viasat hela utbud (guld paketet) 409:- (ex kortavgift) inkl kortavg. 465:-/mån + Visasat HD + Viaplay 99:- (HD Box gratis) = Totalt 564:-
Canal+ paket: Familjepaketet med Canal+ Max = 708:-/mån (förmodar det inkluderar alla HD kanaler + kortavgift?) (TV4sportxtra också eller?)
Canal+ 708:-/mån
Viasat: 564:-/mån
Skillnad: 164:-/mån
Sen får man HD Box gratis hos Viasat, men hos er kostar det 2699:- även vid nyteckning?
Vad gör Canal+ så speciellt, att det kostar mer än vad Viasat och varför ska man stanna hos er, när det är mycket billigare hos Viasat?
Sade precis upp mitt abb, efter 4-6 års kund hos er och priserna bara hutlöst stiger. Även när ni förlorade licensen på Premier League till Viasat, så hade ni mage att HÖJA priset på sportkanal paketet. Fick betala 318:- + kortavgift /mån för ENDAST 4 sportkanaler.
Sen ändrades det till 458:- + kortavgift med 10-12 sportkanaler, här hade man INGA möjlighet alls välja billigare alternativ och tvungen på höjningen av sportpaketet till priset 458:-/mån!
Ni har mycket att lära från Viasat!
Skickat 12 juni 2012 - 14:01
Eldebrink 12 juni 2012 - 12:01 skrev:
-Det kommer att komma FLERA uppdateringar till Sagemboxen i någon typ av odefinierad ordning
-CD's tekniker jobbar hårt med "någonting", de vet bara inte exakt vad
Eldebrink 12 juni 2012 - 12:01 skrev:
Ibland är "inga kommentarer" kanske ett bättre svar och jag förstår om ni är trötta på att inte kunna
svara på frågor om kommande uppdateringar.
Påminner återigen om "Sociala medier policy – Canal Digital Sverige"
Citat
Vi kommer att vara så transparenta som möjligt i våra svar. När vi inte kan ge er mer information svarar vi vad det beror på och när vi eventuellt kan ge er mer information. Varje svar vi ger är anpassat efter just er fråga, vi använder inte autosvar.
Skickat 12 juni 2012 - 16:09
XFire 12 juni 2012 - 12:32 skrev:
4. Varför är det så pass mycket dyrare, jämfört med Visasat paket och priserna är grundad på vad?
ex: Viasat hela utbud (guld paketet) 409:- (ex kortavgift) inkl kortavg. 465:-/mån + Visasat HD + Viaplay 99:- (HD Box gratis) = Totalt 564:-
Canal+ paket: Familjepaketet med Canal+ Max = 708:-/mån (förmodar det inkluderar alla HD kanaler + kortavgift?) (TV4sportxtra också eller?)
Sen får man HD Box gratis hos Viasat, men hos er kostar det 2699:- även vid nyteckning?
Vad gör Canal+ så speciellt, att det kostar mer än vad Viasat och varför ska man stanna hos er, när det är mycket billigare hos Viasat?
Sade precis upp mitt abb, efter 4-6 års kund hos er och priserna bara hutlöst stiger. Även när ni förlorade licensen på Premier League till Viasat, så hade ni mage att HÖJA priset på sportkanal paketet. Fick betala 318:- + kortavgift /mån för ENDAST 4 sportkanaler.
Sen ändrades det till 458:- + kortavgift med 10-12 sportkanaler, här hade man INGA möjlighet alls välja billigare alternativ och tvungen på höjningen av sportpaketet till priset 458:-/mån!
Skickat 12 juni 2012 - 20:44
Canal Digital Sverige 12 juni 2012 - 07:41 skrev:
Våra tekniker arbetar med utvecklingarna för fullt, vi kan fortfarande inte svara på exakt vad som åtgärdas eller i vilken ordning uppdateringarna kommer men det är på gång.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Mitt tips är att det inte kommer någon ny mjukvara som fixar till boxen
Att inte få fram en ny mjukvara på snart ett års arbete. Tyder väl på att det är omöjlighet att åtgärda felen eller att det inte jobbas på det alls lägre
Det måste ju finnas en tidsplan att presentera?
Och nu har boxen utgått ur sortimentet…
Senaste(sist) mjukvaran släpptes 11 aug 2011
Inlägg 16/11-11:
http://www.minhembio...dpost&p=3433448
Skickat 12 juni 2012 - 21:13
XFire 12 juni 2012 - 12:32 skrev:
Skickat 12 juni 2012 - 21:50
Leatherface 12 juni 2012 - 21:42 skrev:
I Sverige har dom avgiften utanför istället så blir ingen skillnad på totalsumman.
Skickat 12 juni 2012 - 22:35
Men inte vill tala om det.
Men jag håller med samtliga som tycker Canal Digital är dyrt, jag funderar på att rikta om parabolen mot Viasat också.
Men de har ju inte Eurosport!
Det här inlägget har ändrats av junkan 12 juni 2012 - 22:37
Skickat 13 juni 2012 - 08:34
junkan 12 juni 2012 - 22:35 skrev:
Men inte vill tala om det.
Men jag håller med samtliga som tycker Canal Digital är dyrt, jag funderar på att rikta om parabolen mot Viasat också.
Men de har ju inte Eurosport!
Skickat 13 juni 2012 - 09:29
Tycker inte paketen är särskilt dyra idag med tanke på vad man får men att ta betalat flera gånger för varje TV apparat går inte att försvara.
Sen kan man ju tycka att fler ska paketera i olika intressepaket som bla Tele2 gjort.
Viasat har iofs gjort det med men skillnaden är att med Viasat måste man ha ett visst antal paket i kombinationer medans man med Tele2 kan välja fritt paketen hur man vill och enbart 1 paket om man bara vill ha det. Vill man bara ha t.ex Viasat Film eller Viasat Sport så blir dom kanalerna väldigt dyra då man är tvungen kombinera det med en massa ointressanta paket utöver det.
Viasat skryter om underhållning på dina villkor men sanningen är att det är på deras villkor.
Man är tvingad till deras boxar och kan inte använda vilken man vill (Visst SD kanaler åtminstone går att se med specialmoduler eller softcams men det ska inte behövas). CD går än sålänge iaf att se både SD/HD kanaler på valfri box.
Det här inlägget har ändrats av Leatherface 13 juni 2012 - 09:38
Skickat 13 juni 2012 - 18:37
Canal Digital tar det TV4 säger att kanalerna ska kosta.
Sen beror det ju på vad man prioriterar. Jag själv tycker 449:-/mån (Eller 420:- tillsammans med Familjepaketet) är billigt för att kunna se alla Elitseriematcher och filmer.
Det här inlägget har ändrats av Leatherface 13 juni 2012 - 18:46
Skickat 14 juni 2012 - 13:01
alfista 12 juni 2012 - 14:01 skrev:
Detta svar är egentligen lika respektlöst mot kunderna som att svara inga kommentarer, men det är inte lika uppenbart, det framstår som att man av någon anledning är förhindrad att ge information när det i själva verket är ett medvetet val.
Påminner återigen om "Sociala medier policy – Canal Digital Sverige"
Hej allihop
Vi som arbetar med sociala medier arbetar enligt den policy som står på vår hemsida: http://canaldigital....sociala-medier/
När vi har information som är bekräftad ger vi den och när vi inte har information så försöker vi att hålla er uppdaterade med utvecklingen i fallet, förutsatt att det finns någon information att ge.
Vad gäller Grusoms fråga gällde den utvecklingen av den inspelningsbara boxen med 250 gb hårddisk. Den information vi har är att de håller på att testar mjukvara. Vi har inga besked om exakt vad som kommer att åtgärdas med den eller exakt när den kommer men vi vill försäkra er om att det arbetas med den.
Det är tråkigt att ni känner det som respektlöshet men vi kan garantera att det inte är vår mening. VI vill snarare tvärtom visa att vi läser era frågor och att vi svarar med det vi kan.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Skickat 14 juni 2012 - 13:29
Canal Digital Sverige 14 juni 2012 - 13:01 skrev:
/snip/
Vad gäller Grusoms fråga gällde den utvecklingen av den inspelningsbara boxen med 250 gb hårddisk. Den information vi har är att de håller på att testar mjukvara. Vi har inga besked om exakt vad som kommer att åtgärdas med den eller exakt när den kommer men vi vill försäkra er om att det arbetas med den.
Skickat 15 juni 2012 - 07:18
Askungen 12 juni 2012 - 16:09 skrev:
Hej Askungen
Den här frågan har kommit upp tidigare och vi kan bara ge samma information som då.
Marknaden ser olika ut beroende på vilket land man är i, precis som bensinpriserna är olika är även tv olika i pris.
Utbuden är ju heller inte likadana.
Hur de har valt att lägga avgifter i grannländerna beror alltså på hur marknaden ser ut.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Skickat 15 juni 2012 - 08:58
Canal Digital Sverige 15 juni 2012 - 07:18 skrev:
Den här frågan har kommit upp tidigare och vi kan bara ge samma information som då.
Marknaden ser olika ut beroende på vilket land man är i, precis som bensinpriserna är olika är även tv olika i pris.
Hur de har valt att lägga avgifter i grannländerna beror alltså på hur marknaden ser ut.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Ingen resa till Mars vi begär direkt...
Skickat 15 juni 2012 - 09:10
Kolla upp hur det ser ut med avsnitt på serierna från C+, C+ play på C+ Go.
noterar att ingen serie tycks att fått nya avsnitt upplagda på tre eller fyra veckor.
Girls har bara piloten, Game Of Thrones de fyra första till exempel.
Samt man har ingen aning om när ett avsnitt kommer att tas bort, hur lång tid man har på sig att titta på det.
Skärpning.
Skickat 15 juni 2012 - 09:33
Jag var inne i söndags och kollade efter senaste Game of Thrones och då kund jag i alla fall öppna Go-tjänsten.
När jag kollade igen i tisdags så fick jag ett anslutningsfel (#403 om jag inte minns helt fel). När jag då loggar in på mina sidor så finns inga uppgifter om vilken box jag har eller vilket kanalpaket jag abonnerar. Det förklarar väl felet med inloggningen från boxen.
Har varit i kontakt med kundtjänst ett par gånger och igår fick jag ett mail om att de tar bort mitt konto på hemsidan och att jag efter 48 timmar kan skapa ett nytt konto.
Ska väl testa imorgon och se om det går...
Skickat 15 juni 2012 - 10:05
Canal Digital Sverige 15 juni 2012 - 07:18 skrev:
Det finns naturligtvis inget som hindrar CD att ensidigt göra likadant i Sverige, så skyll inte på marknaden, ni har valt denna metod för att ni bedömer att den gynnar er och det finns inget som hindrar er.
Eftersom det i nuläget råder lite av "oligopol" när det gäller TV-abonnemang så är det inte troligt att någon operatör kommer att gå före med bättre villkor för sina kunder, vill vi ha förändring får vi bearbeta de myndigheter som har hand om konsumentfrågor.
Skickat 15 juni 2012 - 10:15
Skickat 15 juni 2012 - 10:42
Askungen 15 juni 2012 - 10:15 skrev:
När det gäller just själva storleken på abonnemangsavgiften så kan jag i någon mån köpa hänvisningen till marknaden, det är helt normal för en koncern att ha olika marginaler på olika marknader.
Skickat 15 juni 2012 - 11:52
England har t.ex lägre priser och massor med HD kanaler men då har dom betydligt fler invånare med.
Sen ser väl marknaden annorlunda ut där med så det är billigare att köpa in HD material och sporträttigheter osv.
I små länder till befolkning som Sverige så måste man alltså ta ut mer alternativt sända mer reklam och/eller höja priserna för dom som köper reklam.
Det här inlägget har ändrats av Leatherface 15 juni 2012 - 11:53
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
123
Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
93 filmer
1 annons

Minhembio - Senaste nyheterna
Förändringar av forumstrukturen
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?